Teijo K.: No ei muuta kuin perustamaan. Sillälailla se muusikoiden järjestö on lähtenyt käyntiin että joku on perustanut sen. Oikeudet punnitaan sitten, mutta kokeilematta on turha niillä spekuloida. Yritin alleviivata yhtäläisyyksiä. Taisi mennä ohi. Tallennusmediasta ei kuitenkaan makseta teostoa, vaan hyvitysmaksua. Väärä termi joo, mutta ymmärsitte varmaan pointin. Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa. |
BassoSisko: . Perustuen siihen että osa ihmisistä kuitenkin lataa ja käyttää laitonta ohjelmistoa.. Laittomuudet on laittomuuksia. Se on eri asia. Toi hyvitysmaksu, eli ns kasettimaksu ei o mikään etukäteissakko, jonka maksettuaan saapi tehdä laittomuuksia. Ton idea ainakin alunperin on ollu a) mahdollistaa se, et tekijänoikeuslaissa on pykälä, jonka mukaan yksityinen kotikopiointi on sallittu. b) kerätä kopiointivälineistä pennoset, joilla tuota oikeutta kompensoidaan. One kind of music only - the good kind |
BassoSisko: Yritin alleviivata yhtäläisyyksiä. Taisi mennä ohi. Kyllä mä ne yhtäläisyydet huomasin. Siksi sanoin että ei muuta kun järjestöä perustamaan. Ei sitä kukaan ohjelmoijien puolesta tee Väärä termi joo, mutta ymmärsitte varmaan pointin. Kyllä. Mutta ei muuta kuin hyvitysmaksua vain tietokoneohjelmistakin, niin mahdollistuu ohjelmien kopiointi kotikäyttöön, samoin ehdoin kuin musa on nyt. Kelpais mulle. On monta tietokonetta ja vain yksi lisenssi tähän Office 2010 pakettiin. Vois laittaa tän noihin Office 2003 ja Open Officen tilalle. Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk. |