Juicy 26.01.2011 21:05:36 | |
---|
|
Landstr 27.01.2011 00:08:19 | |
---|
Mara-: Juu , mutta kertokaapa mielipiteenne tuosta kepistä http://www.thomann.de/fi/ibanez_sa260fmtlb.htm Onko mitään huomioitavia vikoja tai muuten jotain huonoa ? Meidän bändin kitaristi (soitamme heavya) osti tuon ensimmäisenä kunnon kitaraan. Hyvä soundi minun mielestä, tatsi on hyvä ja humppari-single-single-mikitys tuo ulottuvuutta. Vireen pito, jos kauheasti kampeaa, ei ole mitään parasta mutta tarvitseeko niitä dive bombeja muutenkaan kovin tehdä? Hintaluokkaansa nähden IMO hyvä kitara niin heviin kuin muuhunkin. www.mikseri.net/refrainexitium |
novo 27.01.2011 05:57:49 | |
---|
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
jniska 27.01.2011 08:19:07 | |
---|
Laiha Lissu oli paras. |
ReBeat 27.01.2011 09:30:06 | |
---|
Juicy: No voihan vittu. :D 500 olin valmis maksamaan, ja olin vielä johdossakin kun 20s oli aikaa jäljellä... Se olis sopinut kyllä hienosti tonne sun Jacksonien sekaan :) Ihmeen halvalla näytti menneen siltikin. |
Juicy 27.01.2011 15:42:40 | |
---|
ReBeat: Se olis sopinut kyllä hienosti tonne sun Jacksonien sekaan :) Ihmeen halvalla näytti menneen siltikin. Eipä se kuitenkaan tajuttoman halvalla lähtenyt, jos kattelee torin hintoja normi prestigeistä. Se vihreä otelautakin on kuulemma vaan joku kalvontapainen, monet ottaa sen pois soitettavuuden takia. Pitääpä kyttäillä toria, millaisella kertoimella se sinne saapuu... |
Mara- 27.01.2011 19:03:51 | |
---|
|
Juicy 27.01.2011 19:05:14 | |
---|
|
Mara- 27.01.2011 19:08:33 | |
---|
|
Power_chord 27.01.2011 19:10:19 | |
---|
Itellä on tuo Ibanez Rg321 ja voin lämpimästi suositella sitä. Ostin käytettynä paikallisesta musaliikkeestä noin vuosi sitten ja hinta oli 250e. Vaihdoin tallamikiksi Seymour Duncanin dimebuckerin ja nyt on aivan törkeän hyvä keppi hintaisekseen. Lisäksi omaan silmään tosi hyvän näkönen, paljon kauniimpi kuin esim. "persoonallinen" jazzloota. Miksi olla persoonallinen kitara kun voi olla hyvännäköinen ja syliin sopiva kitara? Tästä aika turha kiistellä kun täysi makuasia, joku tykkää mansikka- ja toinen vaniljajäätelöstä, itse pidän suklaasta. :) Ja mitä se Jucciz löröttelee siellä? Omistan seiskakielisen, ensimmäinen tunti meni ihmetellessä sitä ylimääräistä kieltä, mutta kun siihen pääsee sinuiksi niin on se paljon monipuolisempi kitara kun "normaali" kuusikielinen. Toki ymmärrän miksei joku nää käyttöä seiskalle tai on vaan liian ahdasmielinen kokeilemaan, mutta ei se tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi ajatella samoin. Itsehän ostan seuraavaksi kasikielisen, soitan örrömörrömalaviredumdum musiikkia ja näytän persettä maailmalle. http://www.youtube.com/user/FatFingersRock |
Juicy 27.01.2011 19:23:03 (muokattu 27.01.2011 19:24:48) | |
---|
Mara-: No voi perkkule , miten kieroon mä tuossa kohassa oon kahtonut :D SIis onko tuo ollenkaan hyvä, kun sulla kerta kokemusta ? Siinähän ne luki? =D Ihan jämpti kitara hintaluokassaan, tosin intonaation säätövaran loppuminen oli kyllä se mitä en enää sulattanut. Voi olla yksilön/kielisettienkin vika, lähti kiertoon myös siksi ettei se mun syliin oikein istunut, kun oon enemmän tottunut V-mallin kepeillä soittamaan. Sen alkuperäiset aktiivimikit ei ihan huippulit olleet, mutta kyllä niilläkin soittaa. Ihte olisin varmaan vaihtanut ajan myötä SD:n JB/Jazz-settiin. Satulakin oli vähän onneton muovirimpula, mutta niinhän ne on kaikissa alle tonnin kitaroissa, jos vielä kalliimmissakin. Jos vertaillaan vaikkapa RG321:een niin olihan tuossa muhkummat soundit, mutta viimeistelyn, orkkismikkien ja satulan taso on likimain samaa tasoa. Ulkonäkötekijät ja käteensopivuus varmaan ratkaisisi ainakin mun kohdalla. Kaula oli erilainen, kapeampi ja paksumpi tuossa mitä RG:n ohut ja leveä. |
Juicy: Siinähän ne luki? =D Ihan jämpti kitara hintaluokassaan, tosin intonaation säätövaran loppuminen oli kyllä se mitä en enää sulattanut. Voi olla yksilön/kielisettienkin vika, lähti kiertoon myös siksi ettei se mun syliin oikein istunut, kun oon enemmän tottunut V-mallin kepeillä soittamaan. Sen alkuperäiset aktiivimikit ei ihan huippulit olleet, mutta kyllä niilläkin soittaa. Ihte olisin varmaan vaihtanut ajan myötä SD:n JB/Jazz-settiin. Satulakin oli vähän onneton muovirimpula, mutta niinhän ne on kaikissa alle tonnin kitaroissa, jos vielä kalliimmissakin. Jos vertaillaan vaikkapa RG321:een niin olihan tuossa muhkummat soundit, mutta viimeistelyn, orkkismikkien ja satulan taso on likimain samaa tasoa. Ulkonäkötekijät ja käteensopivuus varmaan ratkaisisi ainakin mun kohdalla. Kaula oli erilainen, kapeampi ja paksumpi tuossa mitä RG:n ohut ja leveä. Okei , taisinkin löytää sen minkä investoin kesällä :) Olisko mitään vinkkejä sitten , mikä vahvistin tuohon sopisi ? Marshall ? Peavey ? |
Mr. Speed 27.01.2011 19:35:02 | |
---|
Mara-: Okei , taisinkin löytää sen minkä investoin kesällä :) Olisko mitään vinkkejä sitten , mikä vahvistin tuohon sopisi ? Marshall ? Peavey ? Riippuu hintaluokasta. Vahvareissa (halvoissa) ei juuri brändiä kannata tuijottaa, kska ainakin Marshall valitettavasti myy imagollaan halpoja. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Juicy 27.01.2011 19:36:33 (muokattu 27.01.2011 19:37:16) | |
---|
Olisko mitään vinkkejä sitten , mikä vahvistin tuohon sopisi ? Marshall ? Peavey ? Riippuu mitä soitat, millaista soundia haluut, missä soitat, mikä budjetti, muun muassa. Eikuniinjoo. Peavey Classic tietenkin... ;-) |
MikaHekkanen 28.01.2011 00:27:11 | |
---|
Juicy: Riippuu mitä soitat, millaista soundia haluut, missä soitat, mikä budjetti, muun muassa. Eikuniinjoo. Peavey Classic tietenkin... ;-) Jo eka viestissä mainitaan metalli, ja vaikka kovin tahtoisin tuota Classiccia kehua, niin aivan metallimörssäri se ei kuitenkaan ole... tai ehkä sopivilla putkilla ja kaiuttimella se taipuu tuohonkin. |
Juicy 28.01.2011 04:05:47 (muokattu 28.01.2011 04:06:41) | |
---|
MikaHekkanen: Jo eka viestissä mainitaan metalli, ja vaikka kovin tahtoisin tuota Classiccia kehua, niin aivan metallimörssäri se ei kuitenkaan ole... tai ehkä sopivilla putkilla ja kaiuttimella se taipuu tuohonkin. Vanhemman liiton hevit ja rässit taittuu kyllä sujuvasti. Vaan sellainen moderni, tiukka demppijytke jää uupumaan. Suljettu kaappi kaveriksi, niin se auttaa jo paljon. |
Jucciz 28.01.2011 14:12:29 | |
---|
Sen verran on oltava mieltä, että kyllä Peavey Classic ilman melkoisia apuvälineitä on kaikkea muuta kuin metallivahvistin. Ja toistaalta sitten niillä apuvälineillä mikä tahansa vahvistin on. Classicin "mukavuusalue" on jossain ihan muualla. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Swan 28.01.2011 17:36:46 | |
---|
Jucciz: Sen verran on oltava mieltä, että kyllä Peavey Classic ilman melkoisia apuvälineitä on kaikkea muuta kuin metallivahvistin. Ja toistaalta sitten niillä apuvälineillä mikä tahansa vahvistin on. Classicin "mukavuusalue" on jossain ihan muualla. Mulla oli Classic 50 -nuppi, joka hyvän suljetun kaapin läpi huudatettuna riitti aika monenlaiseen jynkytykseen. Pre gain piti olla täysillä toki, mutta mukava hevisaundi siinä oli, jos vaan ranteessa riitti ruista. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Mara- 28.01.2011 19:55:42 | |
---|
En taidan kumminkaan ostaa tuota sun Peavey classikkia , vaikka sitä kovin kehutte, jos kuitenkin se uusi. Kertokaahan nyt jtn kehotuksia , saisi olla joku 60 - 100 W. Hinnoista en sitten tiedä mitään , ei kuitenkaan mitään 500-600 € vehjettä :D Entäs käytetyt , vähän uudemman sukupolven vahvarit ? Kannattaako ostaa ? |
Jasma 28.01.2011 23:37:05 (muokattu 28.01.2011 23:38:29) | |
---|
Mara-: En taidan kumminkaan ostaa tuota sun Peavey classikkia , vaikka sitä kovin kehutte, jos kuitenkin se uusi. Kertokaahan nyt jtn kehotuksia , saisi olla joku 60 - 100 W. Hinnoista en sitten tiedä mitään , ei kuitenkaan mitään 500-600 € vehjettä :D Entäs käytetyt , vähän uudemman sukupolven vahvarit ? Kannattaako ostaa ? Käyppä kattomassa peaveyn vypyr sarja nyt ekapuoliin. Varsin käypänen meille puurokorville on se! Putkivermeistä itseäni heikottaisi testata 6505 112 combo joka on varsin edukas. Eipä muita suosituksia tähän hätään. Itselläni heaveyhommiin oli jossain vaiheessa randallin nuppi, halpoja ovattennen ne, tutustu ihmeessä. Hieman yhden tempun ponejaa, mutta kyllä niistä ihan ok soundia saa. |