Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AXE FX Ultra vs Rocktron PROPHESY 2
1 2
weider
27.01.2011 10:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut investoida jompaankumpaan etuasteeseen, lähinnä kiinnostaa nuo kokemukset säröpuolen saundeista, kun vielä lyödään putkipäätteeseen kiinni. Metallin vääntöön tulisi.
 
Jucciz
27.01.2011 10:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö Axe FX:n idea (ja iso osa sen potentiaalista) mene vähän hukkaan, jos sitä käyttää pelkkänä etuasteena? Eikös siinä ole myös pääteaste, kaappi ja mikityksetkin mallinnettu, eli vehkeen voi tökätä suoraan linjaan?
 
Mun järki sanoo, että putkipäätteen kaveriksi kannattaa ennemmin hommata laite, joka todellakin on pelkkä etuaste, eikä "koko pakettia, josta hyödyntää vain etuasteominaisuudet". Mitä mieltä?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
weider
27.01.2011 10:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu, näinhän se tietysti on, mutta itse olen kyllä huomannut sen että putkipäätteen + 4x12 kaapin kanssa tällaiset mallinksillakin varustetut etuasteet saundaa todella hyvältä, voihan toki esim. axe FXän ulostuloista kytkeä koko systeemin siten että päätteelle menevästä signaalista otetaan kaappimallinnus pois ja jätetään se päälle suoraan linjaan menevästä sidnaalista tai jotenkin näin
 
F_Lame
27.01.2011 11:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eikö Axe FX:n idea (ja iso osa sen potentiaalista) mene vähän hukkaan, jos sitä käyttää pelkkänä etuasteena? Eikös siinä ole myös pääteaste, kaappi ja mikityksetkin mallinnettu, eli vehkeen voi tökätä suoraan linjaan?
 
Mun järki sanoo, että putkipäätteen kaveriksi kannattaa ennemmin hommata laite, joka todellakin on pelkkä etuaste, eikä "koko pakettia, josta hyödyntää vain etuasteominaisuudet". Mitä mieltä?

 
Eihän se, että Axessa on mallinettu myös muita signaaliketjun osia kuin etuaste, tarkoita että ne etuastemallinnokset olis huonompia kuin semmosessa laitteessa jossa muuta ei olekkaan.
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Jucciz
27.01.2011 11:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

F_Lame: Eihän se, että Axessa on mallinettu myös muita signaaliketjun osia kuin etuaste, tarkoita että ne etuastemallinnokset olis huonompia kuin semmosessa laitteessa jossa muuta ei olekkaan.
 
Tätä tuskin kukaan väittikään. Mietin vaan, että jos vehje on tarkoitus kytkeä päätteeseen ja se on kaikin puolin laadukas, jää siitä harmittavan paljon hyödyntämättä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Antroid
27.01.2011 12:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tätä tuskin kukaan väittikään. Mietin vaan, että jos vehje on tarkoitus kytkeä päätteeseen ja se on kaikin puolin laadukas, jää siitä harmittavan paljon hyödyntämättä.
 
Turha sitä on noin kitarakamoista ajatella. Harmittavan paljon jää munkin kamoista hyödyntämättä kun on vähemmän noita maailmakiertueita. Asiaan. Jos rahat riittää, osta Axe. Se lienee parasta mitä rahalla saa tällä hetkellä. Ugh.
 
Grimmu
27.01.2011 12:22:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sillä lisäksi soittaa kotona keskellä yötä kuulokkeet päässä ja hyödyntää 0,3%:n sijaan 0,5% laitteen ominaisuuksista.
 
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
F_Lame
27.01.2011 12:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tätä tuskin kukaan väittikään. Mietin vaan, että jos vehje on tarkoitus kytkeä päätteeseen ja se on kaikin puolin laadukas, jää siitä harmittavan paljon hyödyntämättä.
 
Harva käyttää kaikkien laitteidensa kaikkia ominaisuuksia. Ei mua ainakaan harmita se, että mun laitteita voi muuhunkin kuin mihin mä niitä käytän.
 
En mä nää miks kenenkään ostopäätökseen vaikuttais se, kuinka suurta osaa laitteen ominaisuuksista käyttää, jos laite hoitaa käyttäjän tarvitsemat asiat halutulla tavalla.
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
jipeeällä
27.01.2011 13:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IMHO Axe Fx. Prophesyssä on 4 erillistä kanavaa, joka rajoittaa. Prophesyn säröpuoli ei ole mikään äärimetalliin välttämättä taipuva.
 
Janne28
27.01.2011 13:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo itsekkin oon alkanut tuohon Axen suuntaa kallistua
 
pekurides
27.01.2011 14:11:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öööööh, tuota?
 
Siis onko tarkoitus löytää parhaat saundit metallihommiin?
 
Budjettikin näköjään reilun tonnin kieppeillä?
 
Mitäs jos hommaisit "oikean" 100% analogisen putkietusen joita ne mallintavat yrittävät matkia?
 
ENGL E570 ja MESA rectifierpreamp kumpanenkin välillä pyörii torilla tonnin pinnassa.
 
Mitäs luulisit kummassa autenttisempi pörinä oikeassa vai kopiossa? :=)
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
Antti1
27.01.2011 14:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Mitäs luulisit kummassa autenttisempi pörinä oikeassa vai kopiossa? :=)
 
Onko autenttisuudella mitään tekemistä soundin laadun ja käytettävyyden kanssa? En kehu tai hauku laitteita, kun mitään en ole noista mainituista omistanut, mutta tuon kaltainen purismi on ainoastaan hölmöä.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
weider
27.01.2011 16:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaan näin että on Mesat ja Englit käyty läpi, mm Dual Rectolla on tullu soiteltua kymmenisen vuotta joten väitän että se on tullut testattua aika tarkasti, ajattelin siirtyä esim Axen käyttäjäksi lähinnä juuri sen monipuolisuuden takia keikka/studio käytössä. En väitä että siitä paremmat säröt/saundit lähtee mutta kuulemieni pätkien perusteella mielestäni ei digivehkeeksi kyllä kalpene yhtään aidolle rectolle. Näitä vehkeitä on nyt tuskin turha alkaa vertailemaan paremmuudessa koska sille keskustelulle ei tule loppua... se on nähty.
 
s8na
27.01.2011 16:32:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weider: Sanotaan näin että on Mesat ja Englit käyty läpi, mm Dual Rectolla on tullu soiteltua kymmenisen vuotta joten väitän että se on tullut testattua aika tarkasti, ajattelin siirtyä esim Axen käyttäjäksi lähinnä juuri sen monipuolisuuden takia keikka/studio käytössä. En väitä että siitä paremmat säröt/saundit lähtee mutta kuulemieni pätkien perusteella mielestäni ei digivehkeeksi kyllä kalpene yhtään aidolle rectolle. Näitä vehkeitä on nyt tuskin turha alkaa vertailemaan paremmuudessa koska sille keskustelulle ei tule loppua... se on nähty.
 
Eiks tossa AXE:ssa oo kaikki hilppeet vähän niiku parisataa kalliimmalla ku Rocktronissa, putket vaan puuttuu. Kai toi studiokäytössä ois monipuolisempi ku ei tartte päättäriä.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
pekurides
27.01.2011 16:36:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK.
Ei kai siinä muuta jos nuokin nähty jo niin axea vaan tilaukseen ,tuurilla saapi ennen kesäksi mitä noita juttuja siinä axe ketjussa oli.
 
En minäkään juuri eroja juutuubi pätkien mukaan ole kuullut mutta se nyt taas ei kerro mitään todellisesta tatsista ja miten se wörkkii livenä.
 
Samaltahan nuo juutuubin bugera vs. mesa vertailutkin ovat kuulostaneet,
 
Ei kyllä tahtoisi uskoa että 5xhalvempi kiinan bugera pieksisin mesan :=)
 
Pitäs juu päästä kunnolla testimään, reeniksellä ne erot yleensä tulee esille oli kyse kitaroista,kaapeista,mikeistä tai muista vermeistä mitkä pikkuvolalla himasa kuulostavat melkein samalta.
 
-p-
 
ps. eikse prophesy ole jo vanhanaikainen axeen verrattuna?
 
They see me rollin, they hatin.
aristoteles666
27.01.2011 16:38:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tätä tuskin kukaan väittikään. Mietin vaan, että jos vehje on tarkoitus kytkeä päätteeseen ja se on kaikin puolin laadukas, jää siitä harmittavan paljon hyödyntämättä.
 
ei ylimääräiset ominaisuudet ole asia jonka takia kannattaa jättää joku ostamatta ja ostaa ennemmin joku riisuttu versio.
joku päivä huomaat tarvitsevasi jotain ominaisuutta joka on siinä, ei tarvitse ostaa enään, vaan voi alkaa käyttämään.
 
Jucciz
27.01.2011 16:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ei ylimääräiset ominaisuudet ole asia jonka takia kannattaa jättää joku ostamatta ja ostaa ennemmin joku riisuttu versio.
joku päivä huomaat tarvitsevasi jotain ominaisuutta joka on siinä, ei tarvitse ostaa enään, vaan voi alkaa käyttämään.

 
Jos hinta ei ole ongelma, ehdottomasti näin. Sitten on niitäkin, jotka haluavat nimenomaan riisutumman version, joka usein on halvempikin. Meitä on niin moneen junaan ja jokainen valitsee toivottavasti tarpeisiinsa parhaiten sopivan työkalun.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
weider
27.01.2011 16:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: OK.
Ei kai siinä muuta jos nuokin nähty jo niin axea vaan tilaukseen ,tuurilla saapi ennen kesäksi mitä noita juttuja siinä axe ketjussa oli.
 
En minäkään juuri eroja juutuubi pätkien mukaan ole kuullut mutta se nyt taas ei kerro mitään todellisesta tatsista ja miten se wörkkii livenä.
 
Samaltahan nuo juutuubin bugera vs. mesa vertailutkin ovat kuulostaneet,
 
Ei kyllä tahtoisi uskoa että 5xhalvempi kiinan bugera pieksisin mesan :=)
 
Pitäs juu päästä kunnolla testimään, reeniksellä ne erot yleensä tulee esille oli kyse kitaroista,kaapeista,mikeistä tai muista vermeistä mitkä pikkuvolalla himasa kuulostavat melkein samalta.
 
-p-
 
ps. eikse prophesy ole jo vanhanaikainen axeen verrattuna?

 
Joo samoilla linjoilla olen , yleisestihän tuohon kitarasaundiin vaikuttaa todella moni tekijä esim. livekeikalla: kitara, mikitykset, efektit, PA-kamat, miksaaja :), ja tietysti itse soittaja. Ja kamavalinnoissa vaikuttaa mielestäni paljon musatyyli mitä vetelee, eli jos tarvii vaan yhden hyvän perus junttasärösoundin + soolo boost niin tietysti Rectoa ja Axea jos verrataan, järkevintä on on vedellä Rectolla tai vastaavalla nupilla ja piste.
 
jhietala
27.01.2011 19:20:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weider: Olen ajatellut investoida jompaankumpaan etuasteeseen, lähinnä kiinnostaa nuo kokemukset säröpuolen saundeista, kun vielä lyödään putkipäätteeseen kiinni. Metallin vääntöön tulisi.
 
Jos nimenomaan hyvää Recto soundia haet niin tsekkaa myös Eleven Rack: http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io
 
Tuon perusteella hyvin ovat onnistuneet.
 
Jakari
27.01.2011 23:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Axe Fx standardi, riivitään C vireestä hevanderia. Itse siirryin tuohon putkihärpätin + kasa pedaaleita laudassa -systeemistä sen takia, että saan kaiken kulkemaan 3U koossa (axe + marsun trankkupääte) ja yhdellä midilankulla ohjattua koko komeutta (kanavat, wah, vol). Ei ole sekuntiakaan kaduttanu.
 
Axen toisesta outputista menee päätteelle ja omaan 212 kaappiin, toisesta sitten cabi emuloitu PA:han. Saatana simppeliä ja nyt 15 keikan kokemuksella pommin varmaa.
 
Tänään testasin reenarilla oman paskan 212:sen paikalla semmosta tonnin Mesan Recto 212 kaappia. Eroa oli taas kuin yöllä ja päivällä.
 
Jos olisin tarpeeks varoissani, ni ostaisin silti jonku FRFR aktiivikulman tuon pääte+212 tilalle, mistä sitten cabi emuloitua ääntä kuuntelisin.
 
Jos vain on mitään mahiksia Axea päästä missään testaamaan, niin suosittelen. Itse ostin testaamatta tuhannennen "se on maailman ihanin koskaan" artikkelin jälkeen. Olen äärettömän tyytyväinen, enkä usko että ihan helpolla tulee enää putkilaitetta tilalle.
 
Mutta tosiaan; ei se pelkkä Axe aututaaksi tee. Jos haluaa että oma kaappi kuulostaa hyvältä, niin ne satasen Hurlay Buntonit kannattaa ensimmäiseksi nakella mäellä. PA:n kautta tuleva saundi on sitten sitä mitä sinne Axeen jaksaa hieroa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «