Aihe: Marshall TSL100 vs DSL100
1
Jimi Henri
25.03.2004 00:27:13
Kaverilla on liikaa rahaa ja se meinaa ostaa uutena nuppikaappi-yhdistelmän. Tämän lisäksi sillä on jonkin sortin perversio Marshalleihin. Noista kahdesta ylläolevasta mallista on varmaan valittava. Triplessä on siis kolme kanavaa, EQ eri kanaville ja Dualissa kaksi ja niillä yhteinen EQ. Millä tavoin nuo muuten eroavat toisistaan soundillisesti tai teknisesti? Omakohtaisia kokemuksia mielellään.
LaXu
25.03.2004 01:29:09
TSL kuulostaa mielestäni vähän "modernimmalta" kuin DSL. Itse tykkään DSL:sta enemmän, niissä on mielestäni jotenkin "elävämpi" soundi.
kaamos
25.03.2004 11:43:58

Itselläni on toi DSL100 ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Tuossa muutma linkki vuodentakaiselta keikaltamme siitä kuulee joten kuten miten toi DSL100 pelitttää keikoilla.

http://www.students.tut.fi/~luopajar/vancyria/Biisit/Incomplete.mp3

http://www.students.tut.fi/~luopajar/vancyria/Biisit/New Night.mp3
Jimi Henri
25.03.2004 11:55:07
Itselläni on toi DSL100 ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Tuossa muutma linkki vuodentakaiselta keikaltamme siitä kuulee joten kuten miten toi DSL100 pelitttää keikoilla.

http://www.students.tut.fi/~luopajar/vancyria/Biisit/Incomplete.mp3

http://www.students.tut.fi/~luopajar/vancyria/Biisit/New Night.mp3

Näin äkkisiltään luulisi että yhteinen EQ tuo lisää säätämistä aika paljon. Vaihtelevatko EQuun erot kanavien välillä miten paljon? meinaan, että korostuuko joku taajuusalue toisella kanavalla selvästi enemmän kuin toisella samoilla EQuun säädöillä?
jpentti
25.03.2004 17:41:26
Hyvin samanlaisethan ne ovat soundeiltaan. Mutta sano sille kaverillesi, että ostaa minulta virheettömän ja uutta vastaavan mutta minulle tarpeettoman TSL100:n pois 1960A kaapin kera 1500 e:llä. Takuutakin on lähes neljä vuotta jäljellä! Tähän on lisäksi vaihdettu paremmat etuasteputket alkuperäisten kiinalaisten tekeleiden tilalle ja sen kuulee!! Bändimme on kuopattu, enkä tarvitse enää ko. aparaattia.
LaXu
25.03.2004 17:53:04
Näin äkkisiltään luulisi että yhteinen EQ tuo lisää säätämistä aika paljon. Vaihtelevatko EQuun erot kanavien välillä miten paljon? meinaan, että korostuuko joku taajuusalue toisella kanavalla selvästi enemmän kuin toisella samoilla EQuun säädöillä?

Omassa DSL50:ssa ykköskanavalla on vähän enemmän bassoa kuin kakkoskanavalla, mutta kovemmilla volyymeillä erot tuntuvat tasoittuvan. Ainakaan mua tuo yhteinen EQ ei ole haitannut tippaakaan. Artikkeleissa on parit arvostelut (mukaan lukien mun).
Jimi Henri
25.03.2004 18:51:11
Omassa DSL50:ssa ykköskanavalla on vähän enemmän bassoa kuin kakkoskanavalla, mutta kovemmilla volyymeillä erot tuntuvat tasoittuvan. Ainakaan mua tuo yhteinen EQ ei ole haitannut tippaakaan. Artikkeleissa on parit arvostelut (mukaan lukien mun).

Oletteko käyny kokeilemassa TSL? onko onko cleani ja kakkoskanava samanlaisia kuin Dualissa? TSL vaikuttaa näin ensituntumalta paremmalta kun siinä ois niin paljon enemmän niitä nappuloitakin. ;-)

Ens viikolla testaamaan siitä se selviää. Ja mitä siihen käytettynä ostamiseen tulee niin erinäisistä syistä sen pitää olla kaupasta ostettu ja uusi.
Da Make
25.03.2004 19:33:52 (muokattu 25.03.2004 19:33:59)
vaikuttaa... ...paremmalta kun siinä ois niin paljon enemmän niitä nappuloitakin. ;-)

Enemän nappuloita= enemän vittumainen säätää...

Mun Marsussa on 6 potikkaa ja se riittää hyvän soundin löytämiseen!
(JCM-800 vintage)
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Vemmy
25.03.2004 19:41:10
Enemän nappuloita= enemän vittumainen säätää...

Mun Marsussa on 6 potikkaa ja se riittää hyvän soundin löytämiseen!
(JCM-800 vintage)

Enemmän nappuloita = tässä tapauksessa enemmän vaihtoehtoja soundien suhteen keikkatilanteessa ilman lisähäristimiä. Kolmekanavaisen Marshallin (ei TSL) omistajana voin kyllä todeta, että ensimmäisellä kokeilukerralla meinasi tulla itku niitten nappuloitten kanssa, mutta kyllä niihin tottuu, ja niitä saattaa jopa oppia käyttämäänkin. Kyllä niillä kuudellakin potikalla saa Marshallista hyvän soundin ulos, ei siinä mitään. Jos nyt minimalisteiksi ryhdytään, niin kyllä yhden potikan putkivahvistimestakin saa hyvän soundin ulos... ;)
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Da Make
25.03.2004 19:59:59
Kyllä niillä kuudellakin potikalla saa Marshallista hyvän soundin ulos, ei siinä mitään.

Nimen omaan, hyvän soundin. Ei välttämättä hyviä soundeja... Ainakaan olemattomalla footswitchillä, mutta vola-potikka tekee ihmeitä.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
LaXu
25.03.2004 20:00:19
F-Musicissa on DSL50 combo. Pitkän ja hartaan testailun jälkeen tulin sellaiseen tulokseen, että ei. Clean oli kohtalainen, Crunch oli näistä paras ja se mukakovasärö oli ihan perseestä. Kaiulla ei tehnyt yhtään mitään, hintakin oli aivan liikaa mielestäni. En tiedä sitten, onko tuolla paljoa eroa DSL100:aan, mutta en sitä kuitenkaan ostaisi.

DSL50:sta ei ole comboversiota, DSL50 ja DSL100 ovat saatavilla pelkästään nuppeina. Sekoitat nyt varmaan DSL401:seen, joka eroaa nupeista jo pääteputkiensa (nupeissa Marsuista perinteisesti löytyvät EL34:t ja DSL401:sessa EL84:set) puolesta. Nuo DSL combot eivät muakaan pahemmin säväyttäneet.

TSL:sta en pitänyt lähinnä sen "modernimman" luonteen ja sen potikkaviidakon takia. Minäkin olen näitä "vähemmän säädettävää = helpompi saada hyvä soundi" ihmisiä. Kitaran kontrolleilla saa sitten niitä variaatioita.
Härski
25.03.2004 20:42:28
DSL50:sta ei ole comboversiota, DSL50 ja DSL100 ovat saatavilla pelkästään nuppeina. Sekoitat nyt varmaan DSL401:seen, joka eroaa nupeista jo pääteputkiensa (nupeissa Marsuista perinteisesti löytyvät EL34:t ja DSL401:sessa EL84:set) puolesta. Nuo DSL combot eivät muakaan pahemmin säväyttäneet.

Hyvä että korjasit, sillä muistin sen kuin eilisen... mutta joo, takempi muistelu ja faktatiedon hankkiminen tuotti juuri tuon DSL401 testimisen. Eli siis DSL50 Nuppi pitäisi sitten löytää, hähähä....
N33m0
17.09.2004 19:19:02

Itse ostin Marshall TSL100 ja 1960A, aika jumalaton saundi omasta mielestäni ja mitä noihin potikoihin tulee ni niitä on aivan oikea määrä, joka kanavalle oma eq, vola ja gain

kaiusta en mene mitään sanomaan kun en niin hirveesti ole kuullut erilaisia mutta kyllä se toimii ihan täysin musiikissa mitä itse soitan (metallica, motörhead, deep purple, jimi hendrix)

ja sit vielä tosta että Leadilla ei oo tarpeeks kova särö ni jos ette ole sattumoisin huomanneet siinä on sellanen hassu V.P.R nappula eli virtual power reduction (keinokuorma) millä saa sellasta kissantapposäröö että oksat pois. Mielestäni joka euron arvoinen.
Ben_D
17.09.2004 19:21:03

Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)