Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloitelijalle seuraava basso
1 2
Easy Living
26.10.2009 18:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olis hyviä bassoja tyyliin pakettibasson seuraajaksi hintahaarukasta 0-500.
pistäkää kokemuksia ja vähän millanen saundi ja millasta soittaa.
Itse oon miettinyt Tokai Jazz Bassia. Kohtuu varma valinta mutta pistäkää mietteitä siitäkin.
 
molder
26.10.2009 18:56:36 (muokattu 26.10.2009 18:59:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Easy Living: Mitä olis hyviä bassoja tyyliin pakettibasson seuraajaksi hintahaarukasta 0-500.
pistäkää kokemuksia ja vähän millanen saundi ja millasta soittaa.
Itse oon miettinyt Tokai Jazz Bassia. Kohtuu varma valinta mutta pistäkää mietteitä siitäkin.

 
Japski Tokai Jazz/Precision Bass ok. 500€ saat varmasti hyvän uuden jostain musakaupasta tai sitten käytettynä täältä. Tai sitten käytetty Mexico tai Japan Fender, Jazz/Presari tms. Molemmilla voi rockia soittaa kevyesti..tai raskaasti kuinka vaan.
 
"The SOUND of VOLUME"
zxcasdqwe
27.10.2009 08:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

500 eurolla voi saada käytettynä jo aika hyvänkin basson.
 
"If you cant reach the stars, try the boobs."
molder
27.10.2009 11:04:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: 500 eurolla voi saada käytettynä jo aika hyvänkin basson.
 
Todella hyvän voi saada. Tsekkaile näitä keskusteluja taaksepäin; siellä hyviä neuvoja kans. Warwickit( ei rockbass) on hyviä kanssa ( pitäis itsellekin ostaa) Mahtavan murakka saundi.
 
"The SOUND of VOLUME"
Teijo K.
27.10.2009 12:48:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

molder: Todella hyvän voi saada. Tsekkaile näitä keskusteluja taaksepäin; siellä hyviä neuvoja kans. Warwickit( ei rockbass) on hyviä kanssa ( pitäis itsellekin ostaa) Mahtavan murakka saundi.
 
Warwickit on olleet todella pitkään erittäin halvoissa hinnoissa, ja jos minulla olisi sähköbasson tarvetta ja olisin noin 500 euron budjetilla ostamassa "niin hyvää bassoa kuin tällä rahalla saa" niin ilmanmuuta tsekkailisin käytettyjä Warreja.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
pekezu
28.10.2009 00:24:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Warwickit on olleet todella pitkään erittäin halvoissa hinnoissa, ja jos minulla olisi sähköbasson tarvetta ja olisin noin 500 euron budjetilla ostamassa "niin hyvää bassoa kuin tällä rahalla saa" niin ilmanmuuta tsekkailisin käytettyjä Warreja.
 
Warret on kyllä hinta-laatusuhteessa käytettynä nyt tosi kovaa kamaa. Kun taas sitten fenkkuja (edes meksikaaneja) saa tuolla 500e budjetilla tosi nihkeästi. Enklannista tosin saa melkein uuden tolla rahalla.
 
Kamat kusee, ei ihmiset.
absqua
28.10.2009 10:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Easy Living: Mitä olis hyviä bassoja tyyliin pakettibasson seuraajaksi hintahaarukasta 0-500.
pistäkää kokemuksia ja vähän millanen saundi ja millasta soittaa.
Itse oon miettinyt Tokai Jazz Bassia. Kohtuu varma valinta mutta pistäkää mietteitä siitäkin.

 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363235
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
nisumaka
28.10.2009 14:28:46 (muokattu 28.10.2009 14:29:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warwick corvette 4 kielinen passiivi elektroniikalla. Ehdottomasti, ja 500 e vähän käytettynä irtoaa. Itse ostin uuden (halusin mustana), enkä totta totisesti ole katunut. Uuden mustan hinta siinä 800 e. Älä osta bubingaa, ellet ole tosi vahva (se painaa niin paljon, ettet usko). Se perusmalli puupintainen, vahattu-öljytty, niin 450 e rockbagillä, hyväkuntoinen, varmaan irtoaa.
 
molder
28.10.2009 14:42:45 (muokattu 29.10.2009 16:52:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Älä osta bubingaa, ellet ole tosi vahva (se painaa niin paljon, ettet usko). Se perusmalli puupintainen, vahattu-öljytty, niin 450 e rockbagillä, hyväkuntoinen, varmaan irtoaa.
Warwickeja oon testaillu ja itse taas tykkään, että juuri nuo "apinanleipäpuu"-Warret jotka painaa rutosi on just hyviä! Makuasia taas. Ne hevimmät vehkeet pysyy kourassa tukevammin ja jämäkämpi soittaa. Kun on vähän läskimpi kaula ja hevimpi body niin ei niin heilu soittaessa. Jotkut vanhemmat Warpuset on ihan tikkuja; tuntuu että hajoaa justiinsa käteen? Basson pitääkin painaa; niinkuin kitarankin ;-) Mut tottakai basso soittajan mukaan. Kevyempi malli voi sopia hyvnkin. Onhan näitä muitakin hyviä pelejä tuolla torilla:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363294
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363203
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363612
 
"The SOUND of VOLUME"
emBBo
19.01.2011 00:05:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni nuo bubingat ovat kevyempiä kuin swamp ashit, jos tulee jotain pienimuotoista keikkaa kesällä voi olla niskat jumissa oman kanssa.
 
TommiW.
19.01.2011 08:36:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emBBo: Käsittääkseni nuo bubingat ovat kevyempiä kuin swamp ashit, jos tulee jotain pienimuotoista keikkaa kesällä voi olla niskat jumissa oman kanssa.
 
Mun mielestä just toisinpäin. Menee mutu-juupas-eipäs-osastolle, mutta käsittääkseni ja oman kokemuksen mukaan suosaarni on paljon kepeämpi runkopuu kuin halko-bubinga.
 
Tommihan vois kirjata artikkeleihin "Tombon naislista part. 1.". "Tämä nainen tuli mulle Virosta. Pari tuntia panemista, yksi lapsi ja kuppa. Jotenkin kuitenkin vähän yläkireä selvinpäin, siks meni kiertoon." - Pekezu
Teijo K.
19.01.2011 09:17:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommiW.: Mun mielestä just toisinpäin. Menee mutu-juupas-eipäs-osastolle, mutta käsittääkseni ja oman kokemuksen mukaan suosaarni on paljon kepeämpi runkopuu kuin halko-bubinga.
 
Jep, suolla kasvanutta saarnia käytetään nimenomaan sen keveyden takia. Onkohan tässä joku sekaannus nimestä takana? Aika harva puu on tiiviimpää kuin bubinga.
 
http://www.gilmerwood.com/instrument_wood-solid_bodies.htm
 
Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk.
Tietynlainen
19.01.2011 17:00:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nauhaton 4-kielinen Warwick jossa on suosaarni runko. Se on hyvin kevyt ja sais oikeastaan olla painavampi ettei kaulapaino häiritsisi seisten soitettaessa. Bubingasta ei niinkään kokemuksia, mutta kuulopuheiden perusteella se taitaa paljon painavampi.
 
"Deep bass vibrations"
emBBo
23.01.2011 03:27:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitäköhän ihmettä, katselin nimittäin jotain bassottelua videota muinoin ja kommenteissa kysyttiin että onko tuo bubinga warre painava, vastaus oli että se on mukavan kevyt.. Tuo oma suosaarni corvette on kyllä painavin 4 kielinen millä olen soittanut.
 
käyhis
23.01.2011 04:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hyvin jengi on lähtenyt keskusteluun mukaan vaikka OP kyselikin tätä vuonna '09
 
JussiKoo
23.01.2011 13:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käyhis: Aika hyvin jengi on lähtenyt keskusteluun mukaan vaikka OP kyselikin tätä vuonna '09
 
Porukka lämpenee hitaasti.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Nazareth
23.01.2011 13:29:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommonen Tokai Hard Puncher on varmasti erittäin hyvä
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=488032
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. Nää soi.
L.Ruoska
25.01.2011 18:20:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, on tosiaan vähän vanha threadi mut menköön. Komppaan siis noita käytettyjä Warreja, itselle irtos tosi edullisesti vanhalla kapealla wengekaulalla Fortress Masterman pari vuotta sitten tuolta Torilta. En ole sekuntiakaan katunut, aivan mahtava soitin :)
 
Go Warwick!
 
ililil
26.01.2011 20:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs aloittelijalle ihan ensimmäinen basso? Tällaista http://www.thomann.de/fi/warwick_rockbass_corvette_basic_4_bk.htm olen katsellut kun noita warwickeja on täällä kovasti kehuttu, mutta tämä kommentti vielä mietityttää:
 
molder: Warwickit( ei rockbass) on hyviä kanssa
 
Sen olen ymmärtänyt, että noi rockbassit eivät ole aivan "täysverisiä" warwickeja, mutta olisko sellainen silti ihan hyvä ensimmäiseksi bassoksi?
 
emBBo
27.01.2011 00:30:27 (muokattu 27.01.2011 00:30:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin sanoa että rockbassit ovat mahtavia, minulla on saksalainen corvette mutta haluan nauhattoman ja budjetti ei yllä saksalaiseen joten ostan rockbassin, saundit eivät ehkä ole samaa luokkaa mut hyvä soittaa ainakin.
 
Edit: Ja varmasti parempi kuin harley benton millä itse pääsin alkuun.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «