Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 57 8 9 10 11414 415 416 417 418
passe
25.01.2011 22:21:35
Tänään sovin kaupat Hilite setistä. Vähänkö odottaa Leskisen akan poika ensi viikkoa innoissaan!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Velli
25.01.2011 22:34:20
markkuliini: Heh! Hauskaa että olet kapuloitakin ostanut. :)
Tuo Vinnie-snare kiinnostaa, koko vaikuttaa just hyvältä sähäkäksi studiorummuksi. Mites sen muut speksit? Tiedätkö runkopaksuutta jne, ja soundaako hyvältä? Stingin aikaan ihailin sen snaresoundia mikä livepätkissä oli just vissiin tuolla snarella soitettu. Ebaysta vissiin metsästit? En ole itse koskaan törmännyt, ei lienee kovin yleinen peli...

Ja onkohan tuo 14 x 7 Dw vlt se mun exä? Mitä olet tykännyt? Itselle se oli hitusen liian paksu, mutta custom-tilasin 5,5" syvän mikä on just mun mieleen. Ja sen takia nyt on itseasiassa 13" x 6" vlt kiikarissa korvaamaan sitä Steve Jordan-signaturea minkä myin.

En muista heti tähän hätään runkopaksuutta tai viilujen lukumäärää, mutta muistelisin, että se on aika pitkälle Maple Customin specseillä (reunaviisteen kaltevuuskulma saattoi olla hiukan eri). Hyvältä se kyllä soundaa! Äänittelin sillä jo pari biisiä kaverin demolle. Hieman napakampi soundi kuin 14"x5,5" Maple Customissa, mutta ei yhtä funk kuin 14"x4" Maple Custom. Yleisesti ottaen soundi on samantyyppinen kuin Maple Customissa, eli erittäin selkeä ja tasapainoinen. Ehkä joidenkin mielestä jopa jokseenkin steriili. Voisin kuvitella, että toiset tykkäävät ja toiset eivät. Ebaysta satuin löytämään, ja ostin heti pois. Noita on tehty tasan 1000kpl. Tämä on nr. 658. Vanteet ovat alkuperäiset Yamahan valetut. Kullanväriset offset Maple Custom-lugit näyttävät mun mielestä tosi hienoilta!

En tiedä tuon DW:n historiasta sen kummemmin. Voi ihan hyvin ollakin sun vanha. En ole vielä ehtinyt perehtyä siihen niin hyvin, että osaisin tyhjentävää mielipidettä sanoa, mutta tuhdilta ja terveeltä se kuulostaa. Luulisin, että kiinnyn siihen, sillä olen viime aikoina tykännyt tosi paljon syvien (6,5") virvelien soundista. Keikoillakin mulla on ollut viime aikoina monesti 6,5" syvä Ludwig Black Beauty tai Yamaha Maple Custom.
hollmi-5
25.01.2011 22:51:41
passe: Tänään sovin kaupat Hilite setistä. Vähänkö odottaa Leskisen akan poika ensi viikkoa innoissaan!

Joo joo ;-) Diggaan jo kybällä ilmettäsi ensimmäisen tomilyönnin jälkeen. Ota kuva :-)

Kaikki minun setillä soittaneet ovat olleet tomeista vallan innoissaan. Ilmankos noita on kertynyt omaan settiini kuin Popsi-nakkeja 80-luvulla (montas söit?... yheksän...).
Soundit, piuhat ja kajarit.
BanZai88
25.01.2011 23:35:33
hollmi-5: Joo joo ;-) Diggaan jo kybällä ilmettäsi ensimmäisen tomilyönnin jälkeen. Ota kuva :-)

Kaikki minun setillä soittaneet ovat olleet tomeista vallan innoissaan. Ilmankos noita on kertynyt omaan settiini kuin Popsi-nakkeja 80-luvulla (montas söit?... yheksän...).

Heh :) Saapi nähä, että minkälainen on itellä ilme huomenna, kun käyn omat hilitet (8,10,12,15,20) matkahuollosta hakemassa. Täydet setit Remon coated Ambassadoreita ja clear Emperoreita käväsin jo hakemassa, nii pääsee testailemaan tuoreilla kalvoilla miten pelittää. Tosin sitä ennen huolellinen setin puhdistus ja hinkkaus. Oiskos holmilla suosituksia, että millä aineilla sonorit puhtaaksi? Perus autoglymit pintaan?

Passelle onnea setistä!
Sonormies
25.01.2011 23:52:54
Hienoja kalustoja jätkät hankkineet. Molemmille Onnea!
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
VeKrio
26.01.2011 00:13:57 (muokattu 26.01.2011 00:21:03)

Tää virvelikokeilu ei lopu koskaan. Mulla on viistumanen -69 Supra ja se on tosi hyvä. Mutta nyt tuli tarjolle päikseenvaihto vuoden 1980 8" Coliseumiin.

Jotenki himoittais vaihtaa ja tuunata se velipojan työstämänä syvyyteen 6,5". Sais kokea, onko siinä mitään perää, kun Tony Williams väitti, että 12-luginen virveli se vasta on jotain. Mutta dempparin reikä uhkaa projektia pahasti. Onneksi on viikko aikaa harkita.

Jälleenmyyntiarvo laskee, se on selvä, mutta jospa siitä tuleekin virppa josta en koskaan halua luopua? Mulla ei sellasta ole vielä ollut. Eikä ehkä koskaan tulekaan. On niin kiva kokeilla eri saundeja paundeja!
VeKrio
26.01.2011 00:19:55

passe: Tänään sovin kaupat Hilite setistä. Vähänkö odottaa Leskisen akan poika ensi viikkoa innoissaan!

No jopas. Minkämoinen kattaus ja saitko vanhat jonnekin myytyä?
moderndrummer88
26.01.2011 00:24:23
VeKrio:

Jotenki himoittais vaihtaa ja tuunata se velipojan työstämänä syvyyteen 6,5". Sais kokea, onko siinä mitään perää, kun Tony Williams väitti, että 12-luginen virveli se vasta on jotain. Mutta dempparin reikä uhkaa projektia pahasti. Onneksi on viikko aikaa harkita

EI EI EI EI EI
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
passe
26.01.2011 00:47:06
VeKrio: No jopas. Minkämoinen kattaus ja saitko vanhat jonnekin myytyä?

Kattaustahan olisi ollut tyrkyllä oikeinkin mukavasti, mutta lompakon sanelemana mentiin. 22/12/14/15 setup tulee nyt ja täytyy pitää myyjä hyväntuulisena, niin josko se panttaisi mulle sitä 10-tuumaistakin vähän aikaa.. Black Diamond finish!

Vanhat Premmut menivät M.netin aktiivijäsenelle pohojammaalle.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
VeKrio
26.01.2011 01:10:35 (muokattu 26.01.2011 01:13:21)

moderndrummer88: EI EI EI EI EI

Niinpä. :D No täsmennän tässä nyt, jotta veli on soitinrakentaja, joten ei tää ihan mitään hasardiammuntaa ole. Näyttäis siltä, että Coliseumin demppari ja matonnostin tekee hommasta ei mukavan. Runkoon jäis kaksi ylimääräistä reikää, vielä niin ettei niistä oikein voi tehdä ilmareikiäkään. Toinen jäisi kalvon reunan alle. Pelkään, että viisteen teko menee reisille, kun reikä on niin liki. Äh.
VeKrio
26.01.2011 02:10:18

Vieno: Tollo! :) Saahan noita kuus ja puolosia 80-luvun ludareita ostettuakin, ettei tarvi hienoa ja hyvää kasia raiskata!!

Kuuspuolosia ei saa 12-lugisena. Lue ylempi postaus! Kato. :D
Vieno
26.01.2011 02:22:57
VeKrio: Kuuspuolosia ei saa 12-lugisena. Lue ylempi postaus! Kato. :D

Juu unohdin laittaa kato vielä tohon, et parin lugin takia.. ;)
hollmi-5
26.01.2011 09:15:12
BanZai88: Heh :) Saapi nähä, että minkälainen on itellä ilme huomenna, kun käyn omat hilitet (8,10,12,15,20) matkahuollosta hakemassa. Täydet setit Remon coated Ambassadoreita ja clear Emperoreita käväsin jo hakemassa, nii pääsee testailemaan tuoreilla kalvoilla miten pelittää. Tosin sitä ennen huolellinen setin puhdistus ja hinkkaus. Oiskos holmilla suosituksia, että millä aineilla sonorit puhtaaksi? Perus autoglymit pintaan?

Passelle onnea setistä!

Autoglymiä vaan. Tummiin väreihin käy ainoaksi käsittelyksi Ultra Deep Shine: http://www.autoglym.fi/product-proddetail.asp?v06VQ=EDLG&Range=61

Jos haluaa tuplakäsittelyn, niin ensin Super Resin Polish:
http://www.autoglym.fi/product-proddetail.asp?v06VQ=EDLE&Range=61

Ja perään Extra Gloss Protection: http://www.autoglym.fi/product-proddetail.asp?v06VQ=EDJL&Range=61
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
26.01.2011 09:59:19

VeKrio: Tää virvelikokeilu ei lopu koskaan. Mulla on viistumanen -69 Supra ja se on tosi hyvä. Mutta nyt tuli tarjolle päikseenvaihto vuoden 1980 8" Coliseumiin.

Jotenki himoittais vaihtaa ja tuunata se velipojan työstämänä syvyyteen 6,5". Sais kokea, onko siinä mitään perää, kun Tony Williams väitti, että 12-luginen virveli se vasta on jotain. Mutta dempparin reikä uhkaa projektia pahasti. Onneksi on viikko aikaa harkita.

Jälleenmyyntiarvo laskee, se on selvä, mutta jospa siitä tuleekin virppa josta en koskaan halua luopua? Mulla ei sellasta ole vielä ollut. Eikä ehkä koskaan tulekaan. On niin kiva kokeilla eri saundeja paundeja!

Osta multa siihen rinnalle tämä chrome wrapilla. Kyllä se 10 lugia riittää =D
http://www.vintagedrumguide.com/ima … _snaredrums/1978_LUDWIG_SNARES5.jpg
Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan.
Michajahu
26.01.2011 13:19:40
Audio Technican ATM 250 ja 650 mikit..
VeKrio
26.01.2011 15:11:10

Kailis: Osta multa siihen rinnalle tämä chrome wrapilla. Kyllä se 10 lugia riittää =D
http://www.vintagedrumguide.com/ima … _snaredrums/1978_LUDWIG_SNARES5.jpg

Asia selvä. En rupea hommaan. Leikkaus teoriassa onnistuu, mutta dempparin reikä tulee niin lähelle viistettä että ei oikein uskalla. Lisäksi nostimen paikka vaihtuisi, joten ylimääräisiä reikiä tulee siitäkin. Butt-plate sentään taitaisi pysyä vanhassa paikassaan.

Kailis. I'll get back to you.
keitiiem
26.01.2011 22:52:42

Lemonilta hain "modern vintage" Waccot;
22x17 bd
12x8 tt
14x14 ft
16x14 ft

Samalla reissulla siinä kävin Tampereella musaliikkeessä (olikohan FM-musiikki tms?) hakemassa 12" tomille snareständiä niin tein heräteostoksen, nimittäin automatkalla jo mietin että kun ois kiva semmonen chinatyylinen symbaali, joka omais enemmänki semmosen roskiskansi soundin, kun hifi-tyyppisen sihahduksen.

Liikkeessä sit näin sen, jännän näkösen (oudon muotonen ja tosi taipusa) Symrna-merkkisen 17" SF-X symbaalin! Sitä piti mennä hiplaamaan ja siitähän lähti komee soundi! Just semmonen kasahdus mitä automatkalla mietin, oli pakko ottaa pelti mukaan. 20" asti oli SF-X:stä kokoja, mut 17" saundas omaan korvaan parhaalle. Turkissa käsin taottu pelti kyseessä, hauska peli eikä oo hinnalla pilattu! Soi for real yllättävän hyvin yhteen noitten 80/90 lukujen vaihteen zildjianin k -sarjalaisten kanssa.

Waccoihin oon äärimmäisen tyytyväinen! Täytyy ladata tubeen jotakin soundcheckiä kannuista ja tosta symrnasta kun vaan saa aikaseks :)
Ruutikallo
26.01.2011 23:20:56
Velli: Hmm, paljon on tullut viimeisen kuukauden aikana hommattua uutta romua. Sijoitin kaikki veronpalautukset ja vähän enemmänkin näihin:

-Premier Signia Marquis 22"x16" Silver Sparkle

-Yamaha Billy Cobham Signature 14"x6" Silver Sparkle

Oiiii perkele =)

Mulla niin kaasuttais tuohon Silver sparkle club settiin lisäroippeita ja kun värikin natsais, hitto=)
Miksi mulla ei ole rahaa noihin käytettävissä? Ääh...

Ai että olisi varaa mistä valita setuppia, damn.
Pistäthän hyväntekeväisyyteen mulle ??? Jooko?
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
moderndrummer88
26.01.2011 23:25:11
keitiiem: Lemonilta hain "modern vintage" Waccot;
22x17 bd
12x8 tt
14x14 ft
16x14 ft

Saitko tingattua 1795:een euroon hinnan :D
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)