Aihe: Brittihenkistä pörinää fuusiojazzista vuorenhuippusooloihin
1 2 3 4 5 6
javia
25.01.2011 13:48:05
Jos buddaa miettii niin kannattaa tsekata myös Naylorit. Mulla on ollut myös tuo budda sd 30:kin mutta kyllä Naylori tuntuis olevan huomattavasti parempi. Cleanit on toodella hyvät verrattuna buddaan. Ja ei tuo naylorin geini kanavakaan häviä buddalle sitten yhtään.. Ja molemmissahan on todella hyvä masteri. Niin ja käytettynä 1300 omani ostin.

http://www.naylorengineering.com/d38.htm
Man With Bad Tone Laughs Alone!
kimurantti1
25.01.2011 14:26:52 (muokattu 25.01.2011 14:26:59)
Wespa: Joo no tokihan, mutta soittaako joku muka kliineillä ilman puolituksia, eihän sitä kolinaa voi sietää. :D No ei vaan, itellä on vaan aina ehdoton vaatimus kliineillä joko yksikelaiset tai sitten humpparit puolituksilla, en vaan osaa hyödyntää humpparin kolisevampaa ja muhkumpaa soundia kliinien kanssa..

Sulla on ollut ihmeellisiä humppareita. :-) Paljon enemmän on kolissut mulla yksikelaiset kuin humpparit. Aina on kolinasta päästy eroon ruuvaamalla vähän kitaran tonea.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Antti1
25.01.2011 14:29:10
kimurantti1: Sulla on ollut ihmeellisiä humppareita. :-) Paljon enemmän on kolissut mulla yksikelaiset kuin humpparit. Aina on kolinasta päästy eroon ruuvaamalla vähän kitaran tonea.

Näinpä. Eikö jengi yksikelaisilla just hae sitä kilkatusta ja kalkatusta, joka paksumpisoundisesta humpparista puuttuu?
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Jucciz
25.01.2011 14:33:30 (muokattu 25.01.2011 14:34:24)
javia: Jos buddaa miettii niin kannattaa tsekata myös Naylorit. Mulla on ollut myös tuo budda sd 30:kin mutta kyllä Naylori tuntuis olevan huomattavasti parempi. Cleanit on toodella hyvät verrattuna buddaan. Ja ei tuo naylorin geini kanavakaan häviä buddalle sitten yhtään.. Ja molemmissahan on todella hyvä masteri. Niin ja käytettynä 1300 omani ostin.

http://www.naylorengineering.com/d38.htm

Mää testasin Naylorin Super Club 38 -comboa ja siitä en kyllä voi sanoa tykänneeni ainakaan puolen tunnin testailun perusteella, vaikka odotukset olivatkin korkealla. Jotenkin vaan vääränlainen soundi mulle etenkin särökanavassa, vaikka laadukas ehdottomasti onkin. En sit tiedä, onko Dual 38 samaa maata kuin Super Club.

Makuasioita, mutta sanon vaan sen, että ehdottomasti kannattaa kyllä testata ennen ostoa, vähän niinkuin Buddankin tapauksessa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Numb
25.01.2011 14:34:15

kimurantti1: Sulla on ollut ihmeellisiä humppareita. :-) Paljon enemmän on kolissut mulla yksikelaiset kuin humpparit. Aina on kolinasta päästy eroon ruuvaamalla vähän kitaran tonea.

Mitä kukakin kolinalla tarkoittaa. Mun mielestä humpparit kans kolisee kliineillä.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Numb
25.01.2011 14:39:43

Jucciz: Riippuu kitarasta, humpparista, vahvistimesta ja sen säädöistä.

Kolinan luonne tuntuu riippuvan noista tekijöistä, mutta aina se siellä on. Nääkin on näitä juttuja, että mä en tykkää soittaa semmoisella soundilla, mutta ei se mua vaikka ny Gunnareitten äänitteillä haittaa yhtään.

Kolinaa saa tarvittaessa, hyvänen aika, vaikka rummuilla.

Ja monet saa vaikkei tarttiskaan.
Vladi
25.01.2011 17:31:18
Tarkan varallisuuslaskennan jälkeen pakko todeta, että jää kyllä Buddat ostamatta. Karua tämä opiskelijan arki. :/

Orangeen saattaa just ja just riittää varat. :)
Numb
25.01.2011 17:41:24

Vladi: Tarkan varallisuuslaskennan jälkeen pakko todeta, että jää kyllä Buddat ostamatta. Karua tämä opiskelijan arki. :/

Se on kelju kyl myöhemminkin tietää, että niitä oli noinkin kohtuullisella hinnalla.

Ja hyvä kone se onkin. Mut taitaa olla tällä hetkellä saman hintainen uutena kun noi Superdrivet on tarjouksessa...

Ei ole tullut tota uutta Mark 2 EL34 -versiota testattua. Ehkä se cleanin säätö on iisimpää kun sinne on lyöty se middle -potikka.
Vladi
25.01.2011 17:51:16
Numb: Se on kelju kyl myöhemminkin tietää, että niitä oli noinkin kohtuullisella hinnalla.

Tämä on valitettavan totta. Mutta pakko sitä on syödäkin jotain.

Ja hyvä kone se onkin. Mut taitaa olla tällä hetkellä saman hintainen uutena kun noi Superdrivet on tarjouksessa...

Ei ole tullut tota uutta Mark 2 EL34 -versiota testattua. Ehkä se cleanin säätö on iisimpää kun sinne on lyöty se middle -potikka.

Käytettynä ajattelinkin metsästää, kyllä niitä tuohon 1000e hintaan on mennyt yksi jos toinenkin torilla. Itse asiassa vähän ennen Mark 2:sen tuloa DV247 myi MK1:stä 1100euroon uutena.
s8na
25.01.2011 17:54:43

Numb: Ei ole tullut tota uutta Mark 2 EL34 -versiota testattua. Ehkä se cleanin säätö on iisimpää kun sinne on lyöty se middle -potikka.

Kyllä siitä säädöt löytää. Bassoinen se kliini musta edelleen on, niitä saa ruuvata aika lailla pois.
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
nakedzen
26.01.2011 11:15:15
Vladi: Tarkan varallisuuslaskennan jälkeen pakko todeta, että jää kyllä Buddat ostamatta. Karua tämä opiskelijan arki. :/

Hommaa tuo meikän suosittelema Laney Lionheart, et kadu. Itse hommaisin tuon kanssa jos taloudesta ei löytyisi jo liikaa vahvistimia. :D
Antroid
26.01.2011 14:23:07
Sevverran viälä, että kyllä se 18W Buddakin pysyy oikein nätisti kliininä, jopa suht kuumilla humppareilla. Sen saa myöskin tarvittaessa päätemurolle, mutta volaakin alkaa olemaan mun kokemuksen mukaan käyttökelvoton määrä. Käytettynä voisi torilta löytyäkin SD18 combo tahi nuppi noin tonnilla. Mun ainoa skisma ton kanssa on se, ettei clean- ja särökanavalle ole erillisiä volapotikoita. Hyvin ärsyttävä ominaisuus on se, jonka toki voi osin ratkaista modaamalla kanavien välinen balance-säätö takapaneeliin.
Jucciz
26.01.2011 14:29:09
Antroid: Sevverran viälä, että kyllä se 18W Buddakin pysyy oikein nätisti kliininä, jopa suht kuumilla humppareilla. Sen saa myöskin tarvittaessa päätemurolle, mutta volaakin alkaa olemaan mun kokemuksen mukaan käyttökelvoton määrä. Käytettynä voisi torilta löytyäkin SD18 combo tahi nuppi noin tonnilla. Mun ainoa skisma ton kanssa on se, ettei clean- ja särökanavalle ole erillisiä volapotikoita. Hyvin ärsyttävä ominaisuus on se, jonka toki voi osin ratkaista modaamalla kanavien välinen balance-säätö takapaneeliin.

Mun kokemukset ovat kyllä vähän ristiriidassa tämän kanssa. Keikkavolumella 18-wattinen kone menee ruvelle jo perus-Lespan PAF-tyyppisillä humbuckereilla, ja ne eivät tosiaan ole ulostuloltaan kuumimmasta päästä.

Tuo volumetasapainon hakeminen ei itselläni ollut erityinen ongelma, koska kyllähän ne kanavat aika hyvin saa tasapainoon kun vääntää ensin masterin sopivalle tasolle särökanavan kannalta ja sen jälkeen säätää rhythm-kanavan volumen sopivaksi suhteessa siihen. Toki erilliset kanavavolumet ja sen lisäksi master olisi vielä joustavampi ratkaisu, mutta ehkä kytkentä on haluttu pitää mahdollisimman yksinkertaisena, mene ja tiedä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Wespa
26.01.2011 15:38:49
Jucciz: Tuo volumetasapainon hakeminen ei itselläni ollut erityinen ongelma, koska kyllähän ne kanavat aika hyvin saa tasapainoon kun vääntää ensin masterin sopivalle tasolle särökanavan kannalta ja sen jälkeen säätää rhythm-kanavan volumen sopivaksi suhteessa siihen. Toki erilliset kanavavolumet ja sen lisäksi master olisi vielä joustavampi ratkaisu, mutta ehkä kytkentä on haluttu pitää mahdollisimman yksinkertaisena, mene ja tiedä.

Joo ei ole mullakaan koskaan ollut toi mikään ongelma ja siksi kummeksunkin kun aika ajoin tuosta joku naputtaa. Mun nupissa on tosin toi modauskin, mutta enpä mä sillä mitään teen kun toimii potikka nollillakin mun makuun just niinkuin pitääkin. :)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Dominaattori
27.01.2011 15:57:44
Mitenkäs tuo torin Stiletto? Kovasti ainakin hehkuttavat brittihenkisenä ja saattaisi mahtuakkin budjettiin.
Örp
Antti1
27.01.2011 16:01:21
Dominaattori: Mitenkäs tuo torin Stiletto? Kovasti ainakin hehkuttavat brittihenkisenä ja saattaisi mahtuakkin budjettiin.

No jos Mesalta brittihenkistä, niin sitten: http://www.thomann.de/fi/mesa_boogie_electra_dyne_head.htm

Menee vaan tuokin roimasti yli budjetin käytettynäkin, jos edes sattuu löytämään.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Ziggy Bubba
27.01.2011 16:20:45 (muokattu 27.01.2011 16:23:30)

Numb: Toisaalta ton Rockerverbin cleani tuntui pikkuisen löysältä joskus. Mutta ei mulla ollut hirveästi aikaa säätäkään, ja se oli Mark ykkönen, josta vasta myöhemmin kuulin miten se cleanin bass ja treble -potikoitten interaktion on tarkoitus toimia.

Kerroha lisää tosta clean-kanavan säädöstä... Meinaatko, että molempia tiputtamalla saa mid-boostia ja toisinpäin?

Mun ehdotus on myös se RV50, mutta kyllä Vladi sen taitaa jo tietää :) MkII on toki testaamatta mullakin.

E: Musta nuo Orangen kliinit on oikein asialliset, mutta itelle maistuu useimmiten paremmin puhtaat ihan minimaalisella murolla dirty-kanavalla. Molempi parempi.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Antroid
27.01.2011 16:22:59
Jucciz: Mun kokemukset ovat kyllä vähän ristiriidassa tämän kanssa. Keikkavolumella 18-wattinen kone menee ruvelle jo perus-Lespan PAF-tyyppisillä humbuckereilla, ja ne eivät tosiaan ole ulostuloltaan kuumimmasta päästä.

Tuo volumetasapainon hakeminen ei itselläni ollut erityinen ongelma, koska kyllähän ne kanavat aika hyvin saa tasapainoon kun vääntää ensin masterin sopivalle tasolle särökanavan kannalta ja sen jälkeen säätää rhythm-kanavan volumen sopivaksi suhteessa siihen. Toki erilliset kanavavolumet ja sen lisäksi master olisi vielä joustavampi ratkaisu, mutta ehkä kytkentä on haluttu pitää mahdollisimman yksinkertaisena, mene ja tiedä.

Ei ainakaan mun keikkavolumeilla bändin kanssa ole pahemmin muroutunut, mutta tähän nyt varmaan vaikuttaa monta asiaa.

Volumetason hakemisessa ärsyttää siis lähinnä se, että jos joutuu kesken keikan hakemaan volatasoa ja nostamaan masteria, onkin yhtäkkiä puhtaan ja särökanavan volat eriäväiset.
Numb
27.01.2011 16:25:41

sikki-six: Kerroha lisää tosta clean-kanavan säädöstä... Meinaatko, että molempia tiputtamalla saa mid-boostia ja toisinpäin?

Joo, sen pitäis siis mennä niin, että kun lyöpi passua lisää, middle vähenee, ja samalla treblepottu ryhtyy toimimaan jotenkin toisella tavalla. Sillai mulle selitettiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)