Aihe: Brittihenkistä pörinää fuusiojazzista vuorenhuippusooloihin
1 2 3 4 5 6
Pluto
24.01.2011 16:53:30
horseface: Kochilta varmaan löytyy parikin nuo vaatimukset täyttävää. Nytkin torilla Multitone ja Powertone II, joista jälkimmäinen tosin omani.

Mitä nyt Kocheja olen kokeillut ja pikaisesti omistanut, niin mielestäni Studiotone täyttäisi ehkä parhaiten tuon pörinävaatimuksen. Siitäkin on sitten se 40-wattinen versio, jos kerran maaginen raja tällä kertaa asetettiin 30 wattiin. Twintone voipi olla vähän liian hifin kuuloinen, Powertonesta ei tietoa.
Dillon, you son of a bitch!
weza
24.01.2011 17:30:48

tinde: Peaveyn Classic 50 saattais kans toimia

http://www.noretron.fi/index.php?si &mgroup_id=18&group_id=9&prod_id=90

Mainio vehjes, ja varsinkin jonkun ulkoisen säröpurkin kanssa tuottaa mukavaa rähinää / pörinää. Classic 30 aikalailla sama kone, mut tässä enemmän headroomia ja vähän isompi soundi.

Tuo toimii varmasti, jopa Classic 30, ettei tuu volyymi ongelmia.
Näissä kun se paras soundi on löytyy sieltä isoilta volyymeiltä. Lähen hanat kaakossa.
Nämä ei kaipaa purkkeja ja purnukoita väliin, vaan piuha kitarasta sisään ja soi.
Aivan ylivoimainen hinta/laatusuhde!
horseface
25.01.2011 09:27:45
Antti1: Kuinka brittihenkisiä noi sitten on... Mutta soundaahan ne joltain toki.

Olet oikeassa: ehkä oikeampi ilmaisu olisi "eurooppalaishenkinen" vs. amerikanpörinä.
Oli miten oli, näin on!
Numb
25.01.2011 11:53:21

Vladi: Orangen Rockerverb 50.

Noilla sun vaatimuksilla mulle tulis varmaan toi Rockerverbi.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
MikaHekkanen
25.01.2011 12:31:46 (muokattu 25.01.2011 12:40:52)
weza: tinde:

Tuo toimii varmasti, jopa Classic 30, ettei tuu volyymi ongelmia.
Näissä kun se paras soundi on löytyy sieltä isoilta volyymeiltä. Lähen hanat kaakossa.
Nämä ei kaipaa purkkeja ja purnukoita väliin, vaan piuha kitarasta sisään ja soi.
Aivan ylivoimainen hinta/laatusuhde!

Jep.
Olen viime aikoina pelannut omalla c30:lla putkipasianssia ja sopivalla etusen putkien yhdistelmällä tuosta löytyy aika lailla mitä vaan jäänkirkkaasta cleanista lämpöiseen rutinaan ja hyvin erottuvaan leadiin saakka. Ilman pedaaleja siis.
Erilaisten kitaroitten ominaiset äänet tulevat tuon kanssa myös hyvin esille.

Torilla
C30: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=488811
C50: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=488951
PeeJii
25.01.2011 12:56:39
tuommoista keskiäänivoittoista pörinää brittihengessä.
Vaatimuksia:
-Nuppi
-Vähintään 30 wattia jotta cleanit piisaa bändissä
-Soi hyvin pienellä volumella
-Efektilooppi
-Vähintään 2 kanavaa, tästä voin joustaa
-Hyvät puhtaat ja säröä piisaa kasarihenkiseen heviin. Boostattuna jonkinlaiseen metalliinkin.

Tuohon asti voisi sopia myös Budda. Tuolla olisi vieläpä alepäivät ;)

http://www.mansons.co.uk/shopping/categories/budda-electric-amps/
Numb
25.01.2011 12:58:44

PeeJii: Tuohon asti voisi sopia myös Budda. Tuolla olisi vieläpä alepäivät ;)

Juh, mut menee silti tonne yli 1400 euroon rahteineen Superdrive 30 -nuppi.
Vladi
25.01.2011 12:59:08 (muokattu 25.01.2011 13:17:48)
PeeJii: Tuohon asti voisi sopia myös Budda. Tuolla olisi vieläpä alepäivät ;)

Ei persus, mikä hinta. Superdrive 30 oli sen yhen testikerran perusteella aivan mielettömän hyvä meikäläisen käyttöön. Kiitos siis kun sekoitit pakkaa mulle mukavasti :D
Jucciz
25.01.2011 13:00:51
Olin just sanomassa, että voi morjes miten halpaa Buddaa.

Jos combon ja nupin hintaero on vain luokkaa 150 euroa, ostaisin kyllä combon saman tien. Sitä voi käyttää oikein nätisti yksinäänkin ja sitten tarvittaessa isomman kaapin kanssa - kuten testasimme. ;)

Tietty, rahtikulutkin voi olla combolla suuremmat - kuinka paljon, selvinnee kysymällä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jyrkalt
25.01.2011 13:03:54 (muokattu 25.01.2011 13:04:10)
Mulla oli joskus tuo Buddan 30W combo.
Todella kovaääninen tarvittaessa.
Hemmetin hyvä vehjes oikeesti.
Kuis toi noin edukas tosiaan on?
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Vladi
25.01.2011 13:05:27
Jucciz: Olin just sanomassa, että voi morjes miten halpaa Buddaa.

Jos combon ja nupin hintaero on vain luokkaa 150 euroa, ostaisin kyllä combon saman tien. Sitä voi käyttää oikein nätisti yksinäänkin ja sitten tarvittaessa isomman kaapin kanssa - kuten testasimme. ;)

Tietty, rahtikulutkin voi olla combolla suuremmat - kuinka paljon, selvinnee kysymällä.

Toisaalta mulla olis jo kaks kaappia olemassa. Mutta toi combokin kuulosti todella isolta. Vaikiaa on.
Numb
25.01.2011 13:08:10

Vladi: Toisaalta mulla olis jo kaks kaappia olemassa. Mutta toi combokin kuulosti todella isolta. Vaikiaa on.

Nuppi sillon, jos kerran komootteja on. Jos se budjetti taipuu tohon Superdriveen, niin loistokonehan se on. Mut mä ottaisin varmaan silti Rockerverbin, kun Buddassa on loistosoundi, joka ei vain ole mun soundini. Toisaalta ton Rockerverbin cleani tuntui pikkuisen löysältä joskus. Mutta ei mulla ollut hirveästi aikaa säätäkään, ja se oli Mark ykkönen, josta vasta myöhemmin kuulin miten se cleanin bass ja treble -potikoitten interaktion on tarkoitus toimia.
Jucciz
25.01.2011 13:09:04
Buddahan on jenkkikone, mutta kuumaksi biasoitu 4xEL84-pääte pitää huolen siitä, että varmasti löytyy brittisoundia.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PeeJii
25.01.2011 13:12:16
Kuis toi noin edukas tosiaan on?

Niin. Nää mallit on ehkä sitten uusia, Peaveyn alaisuudessa tehtyjä malleja. Mikä ei siis välttämättä tee vahvistimista yhtään huonompia.
Vladi
25.01.2011 13:14:15
Jucciz: Buddahan on jenkkikone, mutta kuumaksi biasoitu 4xEL84-pääte pitää huolen siitä, että varmasti löytyy brittisoundia.

Juu kyllä se sun combo oli sillon semmoinen, että "jahas, eiköhän tää ollu tässä". Parasta oli gain-potikan toiminta, AC/DC:stä vanhaan Metallicaan pääs nopsasti ja kaikki soundit siinä välissäkin oli erittäin käyttökelpoisia. Nyt vaan laskemaan, että piisaako varat miten hyvin.
Vladi
25.01.2011 13:21:39
Wespa: Ja eiks Buddasta riitä oikein hyvin 18 watinki versio? Ainakaan omalla kohdalla ei oo kertaakaa ollu headroom vaarassa loppua. Toki riippuu mikeistäkin paljon..

No se on siinä ja siinä, mä kun tykkään kitaroissa kuumista mikeistä. Ei sinänsä paha, ku soittelen enimmäkseen säröpuolella. Mutta jos mietitään tätä pidemmän aikavälin sijoituksena, niin se 30wattia on ehdottomasti järkevämpi.
Jucciz
25.01.2011 13:25:44
Wespa: Ja eiks Buddasta riitä oikein hyvin 18 watinki versio? Ainakaan omalla kohdalla ei oo kertaakaa ollu headroom vaarassa loppua. Toki riippuu mikeistäkin paljon..

Äänen määrän puolesta kyllä, mutta etenkin tujummilla mikeillä 30-wattinen pysyy paremmin puhtaana. Tai jo ihan perushumppareilla saattaa mennä kovemmalla soitettaessa ruvelle.
Wespa
25.01.2011 13:30:42
Jucciz: Äänen määrän puolesta kyllä, mutta etenkin tujummilla mikeillä 30-wattinen pysyy paremmin puhtaana. Tai jo ihan perushumppareilla saattaa mennä kovemmalla soitettaessa ruvelle.

Joo no tokihan, mutta soittaako joku muka kliineillä ilman puolituksia, eihän sitä kolinaa voi sietää. :D No ei vaan, itellä on vaan aina ehdoton vaatimus kliineillä joko yksikelaiset tai sitten humpparit puolituksilla, en vaan osaa hyödyntää humpparin kolisevampaa ja muhkumpaa soundia kliinien kanssa..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
PeeJii
25.01.2011 13:47:37
Vladi: No se on siinä ja siinä, mä kun tykkään kitaroissa kuumista mikeistä. Ei sinänsä paha, ku soittelen enimmäkseen säröpuolella. Mutta jos mietitään tätä pidemmän aikavälin sijoituksena, niin se 30wattia on ehdottomasti järkevämpi.

Sitäpaitsi, 30-wattisesta saa 15-wattisen niin halutessaan. Tasuriputken hinnalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)