Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jack Casady -basson tehdaskielet
1
rogu
25.01.2011 12:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noista tehdaskielistä tietoa? Kannattaako heti vaihtaa? Olisi mahdollisuus basson säädön yhteydessä laittaa siihen haluamani toiset kielet.
 
Got This Thing On The Move!
joukov
25.01.2011 14:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rogu: Onko noista tehdaskielistä tietoa? Kannattaako heti vaihtaa? Olisi mahdollisuus basson säädön yhteydessä laittaa siihen haluamani toiset kielet.
 
Miltä tehdaskielet tuntuivat kun kokeilit bassoa? Jos tiedät, että pidät tietyistä kielistä niin vaihdata ihmeessä.
 
Joka kysymykselle ei kannata avata omaa ketjua ja suurimpaan osaan kysymyksistä vastauksen saa "Vapaamuotoista keskustelua bassoista"-ketjussa.
 
Vice President of KISS Army Finland
rogu
25.01.2011 14:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Miltä tehdaskielet tuntuivat kun kokeilit bassoa? Jos tiedät, että pidät tietyistä kielistä niin vaihdata ihmeessä.
 
Joka kysymykselle ei kannata avata omaa ketjua ja suurimpaan osaan kysymyksistä vastauksen saa "Vapaamuotoista keskustelua bassoista"-ketjussa.

 
No kun en ole edes kokeillut bassoa, ihan fiilispohjalla ostin. Basso tulee Turun Soitin Laineelle jossa säätävät sen, heillä ei ollut tehdaskielistä tietoa, mutta voivat halutessani laittaa kiinni toiset kielet. Itse noudan basson säädettynä Helsingin myymälästä. Ajattelin täällä kysäistä että onko kielet täyttä kuraa, niin kuin monet muut tehtaalla asennetut kielet.
 
Voipi olla että on järkevämpi säädättää basso suoraan tietyillä kielillä joita käytän muissa bassoissa.
 
Got This Thing On The Move!
L.Ruoska
25.01.2011 18:16:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tiedät mistä kielistä tykkäät niin ota ihmeessä niillä. Mulla on aina Elixirit ja kaikki muut tuntuu aikalailla "rajoittavalta", en ottaisi chansseja ainakaan itse :)
 
Talkbassilla on keskustelua jossa mainitaan eri kielisettejä ton basson kanssa, mutta kukaan ei tainnut mainita mitkä siinä alunperin oli kiinni. Lue läpi jos vaikka saat jotain idiksiä:
http://www.talkbass.com/reviews/showproduct.php/product/312

Ja tietysti täällä saa avata uuden keskustelun mistä vain kun sillä on edes jotain näennäistä tekemistä bassojen kanssa. Kaikki (minä ainakaan) ei jaksa lukea tuota vapaan keskustelun threadia kauhean usein. Nyt ollaan bassopalstalla, eli kaikki keskustelu täällä on vapaata keskustelua bassoista muutenkin :)
 
Olli.M
25.01.2011 21:28:24 (muokattu 25.01.2011 21:35:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rogu: Onko noista tehdaskielistä tietoa? Kannattaako heti vaihtaa? Olisi mahdollisuus basson säädön yhteydessä laittaa siihen haluamani toiset kielet.
 
Se Casadyssä oleva talla on semmonen juttu että siihen ei kunnolla asetu ihan kaikki kielet. Se paksu osa kieltä siellä "juuressa" jää helposti lepäämään tallapalojen päälle eli se tulee tavallaan liian pitkälle. Itse tilasin aikanaan semmosen Modbarin siihen. Se jeesasi tuota.
 
http://cgi.ebay.com/GIBSON-EPIPHONE … tar_Accessories&hash=item45f7c3898a
 
Eli tommonen.
 
"These bridges are commonly found on Gibson, Epiphone and even some imported basses like Aria. All of them share a design flaw that wont let the saddles intonate correctly. This inherent flaw also causes the silk windings (near the end of the string) to rest over the metal saddles, killing the tone and sustain! Many players have wasted time trying to unwind or cut them off. Now you dont have"
 
Tämä ei ole mainos. Mun mielestä vaan tuota kieliasiaa pohtiessa hyvä juttu tietää.
 
E: Taperwoundit on myös yksi ratkaisu
 
Yllättävän kitkerän makuista
rogu
26.01.2011 08:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Se Casadyssä oleva talla on semmonen juttu että siihen ei kunnolla asetu ihan kaikki kielet. Se paksu osa kieltä siellä "juuressa" jää helposti lepäämään tallapalojen päälle eli se tulee tavallaan liian pitkälle. Itse tilasin aikanaan semmosen Modbarin siihen. Se jeesasi tuota.
 
http://cgi.ebay.com/GIBSON-EPIPHONE … tar_Accessories&hash=item45f7c3898a
 
Eli tommonen.
 
"These bridges are commonly found on Gibson, Epiphone and even some imported basses like Aria. All of them share a design flaw that wont let the saddles intonate correctly. This inherent flaw also causes the silk windings (near the end of the string) to rest over the metal saddles, killing the tone and sustain! Many players have wasted time trying to unwind or cut them off. Now you dont have"
 
Tämä ei ole mainos. Mun mielestä vaan tuota kieliasiaa pohtiessa hyvä juttu tietää.
 
E: Taperwoundit on myös yksi ratkaisu

 
Jees, hyvä tietää, olin kyllä samasta asiasta lukenut aikaisemmin, täytyy tsekata sitten kun saan basson. Kiitoksia vinkistä!
 
Got This Thing On The Move!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «