p3na 14.01.2011 09:32:32 | |
---|
Tänään alkaa kuukauden työpesti briteissä, joten jää skabailut vähäksi aikaa väliin. Pitää katsella jos sieltä vaikkapa löytyisi uutta väleneistöä silti... |
Tuomo_ 15.01.2011 15:46:11 | |
---|
Voisiko joku laittaa illalla skaban äänestykseen. Olen landella ja mulla ei ole kuin iPadi mukana. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
akuankkakomppi 15.01.2011 21:00:07 | |
---|
tahtah: Voisiko joku laittaa illalla skaban äänestykseen. Olen landella ja mulla ei ole kuin iPadi mukana. Mä voin hoitaa. Vieläkö tulee vetoja, vai pannaanko äänestys pystyyn? sum ergo cogito |
Tuomo_ 16.01.2011 16:45:19 | |
---|
Mä voin hoitaa. Vieläkö tulee vetoja, vai pannaanko äänestys pystyyn? Kiitokset kovasti. Hoidan sitten pistelaskun. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
akuankkakomppi 17.01.2011 17:22:59 | |
---|
Eipä tuossa mitään, sopivasti linjoilla olin. sum ergo cogito |
mopar 17.01.2011 19:06:35 (muokattu 17.01.2011 20:41:50) | |
---|
Mä en oo ikänä oikeen osannu tosta PODista säätää noita saundeja kohilleen. Nyt ku sain ton midikaapelin ja sen line6 edit:n toimimaan ni oon hakenu netistä valmiit saundit. On ku ihan eri laite! Hienoja saundeja hiirtä klikkaamalla. Kyl on helppoa. En ikänä sais ite semmosia tosta muljuttimesta ulos... Edit: Siis POD 2.0 oli kyseessä... |
Tuomo_ 17.01.2011 21:18:00 | |
---|
Pisteet laskettu. Pankaahan pojat uutta skabaa tulemaan. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
JaSo 17.01.2011 21:21:55 | |
---|
mopar: Mä en oo ikänä oikeen osannu tosta PODista säätää noita saundeja kohilleen. Nyt ku sain ton midikaapelin ja sen line6 edit:n toimimaan ni oon hakenu netistä valmiit saundit. On ku ihan eri laite! Hienoja saundeja hiirtä klikkaamalla. Kyl on helppoa. En ikänä sais ite semmosia tosta muljuttimesta ulos... Edit: Siis POD 2.0 oli kyseessä... Samat soundit käy myös tohon pocketPODiin, sehän on periaatteessa sama laite pienemmässä koossa (ja hinnassa...). Bless is more... |
tjj2000 17.01.2011 23:24:29 | |
---|
Mitenkäs nämä järjestelyhommat yleensä menevät, kun nyt oli kaksi vaihtoehtoa; siis allekirjoittanut ja zaih? Laittelenko jotain vai miten mennään? Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
tjj2000 18.01.2011 00:06:15 | |
---|
tjj2000: Mitenkäs nämä järjestelyhommat yleensä menevät, kun nyt oli kaksi vaihtoehtoa; siis allekirjoittanut ja zaih? Laittelenko jotain vai miten mennään? Meni jo kisa käyntiin... Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
JaSon äänitysvälineistö kiinnostaa. Millä tavalla divarikisan 13 esitys on tehty, kun dynamiikka oli muihin esityksiin verrattuna varsin muheva? Allekirjoittanut leikkii Fender G-DECillä ja sen mukana tulleella Ableton Lite äänitysohjelmalla. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
zetor25 24.01.2011 22:24:11 | |
---|
Allekirjoittanut leikkii Fender G-DECillä ja sen mukana tulleella Ableton Lite äänitysohjelmalla. Minulta löytyy samainen vahvistin ja ohjelma, mutta ohjelmaa en ole oikein saanut pelaamaan. En tiedä onko vika laitteissa vai käyttäjässä, kun olen aika huono näiden härpäkkeiden kanssa. Vaatiko ohjelma toimiakseen kunnolla tehokkaan koneen, vai pitäiskö pyöriä ihan perus läppärillä? Saako usb:n kautta myös taustan ulos vai pelkän kitaran? Eli pitääkö tausta avata ohjelmaan omaksi raidaksi? Tällä tavoin ilmeisesti tulee herkästi tota viivettä. |
tjj2000 24.01.2011 23:31:58 | |
---|
Ableton on minulla noin viisi vuotta vanhassa perusläppärissä. Jotta homma toimii on koneessa oltava Fenderin ASIO ajurit asennettuna. Kun ajurit ja ohjelma on asennettuna, liitä G-DEC läppäriin USB piuhalla. ASIO kuvake ilmestyy oikeaan alanurkkaan kun käynnistät Abletonin, sieltä sitten otat pois päältä tietokoneen äänikortin; näpäytät vihreitä "valoja", niin vihreiksi jäävät ASIO ajurit. Nyt ääni tietokoneesta tulee G-DECin kautta. Kun haluat ottaa jonkun pohjan; esim. jonkun täältä, lataat sen tietokoneelle, haet sen näkyviin vasemmanpuoleiseen ikkunaan ohjelmassa; selaat siis hakemistoja. Ota näkyviin yläpalkista view => arrangement näkymä. Nyt voit raahata hiiren avulla kappalepohjan vaikka raidalle kolme. Näpäytä raitaa pari kertaa, alaikkunassa tulee optioita, mitä pohjalle voi tehdä, ota warp pois päältä. Nyt on raidalla kolme pohja ja ykköselle sitten vaikka kitara. Kytke kitara vahvistimeen, hae presetti mitä haluat käyttää tai säädä sitä vielä FUSE ohjelmalla. Ykkösraidan oikeassa kulmassa on numero 1 keltaisessa laatikossa. Siitä oikealla on musta pallukka laatikossa. Näpäytä pallukkaa, niin laatikko muuttuu punaiseksi. Nyt raita on aktivoitu äänitykseen. Raidan 1 keskellä on laatikko Auto keltaisena, vaihda off keltaiseksi, niin ei viive haittaa, kun kuulet vain oman soiton, ei äänitysohjelman viveellä tulevaa ääntä. Ylhäällä keskellä on leveä osio, missä OVR on keltaisena, näpäytä se pois, näpäytä mustasta laatikkonappulasta vieressä, niin kappale siirtyy alkuun, näpäytä pallukasta vierestä, se muuttuu punaiseksi. Nyt on äänitys päällä. Sitten kolmiosta homma päälle tai näpäytä välilyönti painiketta. Nyt pitäisi pohja pyöriä ja voit soitella ykkösraidalle teoksesi. Lopussa sitten paina taas välilyöntiä ja äänitys on tehty. Välilyönnillä voit taas kuunnella tuotosta. Äänityksen tasoa verrattuna pohjaan on helppo säätää view => session näkymässä. Kun homma tyydyttää, tallennat file => save live as. Sitten homma on vielä muutettava wawiksi. Session näkymä päällä file => export audio. Tässä siis lyhyet ja ei ehkä täydelliset ohjeet. Jotta ohjelmat ja kaiken saa toimimaan tietokoneessa, joutuu vähän näkemään vaivaa, ei ole aivan yksinkertaisin plugandplay juttu. Harrastushan tämä on ehkä melkein kaikille, aikaa menee "mukavasti"... Kaikki täällä olevat tuotokseni on tehty tällä kokoonpanolla. G-DEC on muuten oikein hyvä ja monipuolinen soundikone, kuten jotkut ovat huomanneet erilaisista variaatioista soundeissa eri pohjissa mitä olen tänne tuottanut. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
JaSo 25.01.2011 08:08:27 | |
---|
Lämmin kiitos kannatuksesta! Mulle iski ankara mahatauti, joten jos jollakin on intoa laittaa uusi skaba pystyyn niin siitä vaan. Itse en ainakaan tänään kykene. Vastaan noihin äänitysvehkeisiin kun olen tajuissani. Bless is more... |
zetor25 25.01.2011 17:00:00 | |
---|
Kiitokset tjj2000:lle todella hyvistä neuvoista! Pitääpä ruveta räpläämään. |
JaSo 26.01.2011 15:12:32 | |
---|
tjj2000: JaSon äänitysvälineistö kiinnostaa. Millä tavalla divarikisan 13 esitys on tehty, kun dynamiikka oli muihin esityksiin verrattuna varsin muheva?Elikkäs classic vibe tele suoraan pocket podiin, josta direct out/phones- liitännän kautta mikseriin ja siitä EMU- 0404 äänikortin kautta äänityssoftaan. Tuo direct out- liitäntä on stereo, joten se lienee avainasemassa tuon soundin muhevuudessa. Oikea ja vasen kanava on panoroitu täysin oikealle ja vasemmalle. Tuo soundi on ajettu PODissa aika lujalle ja taas kitaran volumella laskettu alas. Ilman skitan volumen laskua soundi on aika ärhäkkä blues-soundi. Tuo resonaattori on soitettu Behringer B-1 konkkamikin kautta sisään ja ilmaisilla plugareilla lisätty huonekaikua ja kompuraa oletusasetuksilla. Noita ilmaisia ja erittäin käyttökelpoisia plugareita löytyy sivulta http://www.kvraudio.com/ Bless is more... |
Illu 26.01.2011 18:46:58 | |
---|
Nopsasti kyhätty, ehkä vähän countryhenkinen rokkipohja A:sta. Hauska tausta, olisi voinu vaikka useammankin otan jamitella, vaan kun ei ehti. |
Tuomo_ 29.01.2011 22:28:52 | |
---|
Nyt oli kyllä sen verran vaikea pohja mulle, ettei tullut mitään soitosta tuohon :( Kylläpä porukka sai aikaan komeita vetoja. Väittäisin, että ei jää tämä skaba jälkeen mestiksestä :) Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
latuska90 29.01.2011 22:45:55 (muokattu 29.01.2011 22:57:04) | |
---|
Suht haasteellista tuossa taustassa oli tuo tempo, jonka tahdissa sai vähän pyristellä, mutta ei kuitenkaan ihan mahdottomasti. Edit: Jerry_Jones: latuska90: On soundi, likit ja taimi niin kohdallaan. Mitäs tää rootsskaba-liigan säännöllinen pisteiden kerääjä tekee divarissa? Rohmuaa pisteitä meiltä niiden puutteessa eläviltä. No, tausta innoitti soittamaan ja sit muutenkin piti raapia pintakorroosiot omasta soitosta pois, ettei pahemmin ruostuis. :) Pientä taukoa kun on ollut. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
Illu 29.01.2011 22:57:09 | |
---|
latuska90: Suht haasteellista tuossa taustassa oli tuo tempo, jonka tahdissa sai vähän pyristellä, mutta ei kuitenkaan ihan mahdottomasti. Hyvä tempo, ei ehtinyt liikoja miettimään :) |