Aihe: Vibrakampi stratocasteriin
1 2 3
Krice
24.01.2011 21:34:51

oiva tumpeloinen: Onko noi muuten yleensä miten yhteensopivia eri tallamallien kanssa?

Talloja ja blokkeja hankkiessa kannattaa tarkistaa mitat ja kielten välistys.
mattim
24.01.2011 21:36:45

oiva tumpeloinen: Siinä oli erikseen talla 31 taalaa ja blokki 37 taalaa.

Kimppatilaushuoneessa menossa oleva tilaus:

1 kpl(set), 20,00 €/kpl(set) => 20,00 €, WV6SB CR setti sisältäen kammen ja jouset

Matti
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:37:37
Krice: Talloja ja blokkeja hankkiessa kannattaa tarkistaa mitat ja kielten välistys.

Sen tiedän, ettei tallat mene toistensa tilalle 1:1, mutta eipä ole tullut paljoa blokkeja vaihdettua. Mutta ilmeisesti nekin on tehty yhtä viisaasti kuin pelkät kammetkin. Kaikki eri kierteillä, ettei vahingossakaan ostettaisi halvempaa varaosaa.
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:38:15
mattim: Kimppatilaushuoneessa menossa oleva tilaus:

1 kpl(set), 20,00 €/kpl(set) => 20,00 €, WV6SB CR setti sisältäen kammen ja jouset

Matti

Mutta mitenköhän ne sopii toisiin talloihin?

Mikä kimppa, missä noita tilataan?
mattim
24.01.2011 21:41:20 (muokattu 24.01.2011 21:42:01)

oiva tumpeloinen: Mutta mitenköhän ne sopii toisiin talloihin?

Mikä kimppa, missä noita tilataan?

En ole toisiin talloihin pelkkää blokkia vaihtanut, olen koko tallasysteemin kerrallaan vaihtanut.

Tilauksia hoidellaan kimppatilaushuoneessa: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=611 Wilkinson raudat ovat mukana Sunsmile kimpassa.

Matti
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:44:17
Ekku01: Niin olin aluksi ymmärtävinäni, mutta kun tuossa puhuttiin "kohtuuhintaisesta teräsblokillisesta", niin se sekoitti.

Eikos tuolla kuitenkin punnista ollut kysymys, ei taaloista?

Taisipa olla, mun moka. Mä siis kaipaisin pelkän blokin. Mulla on talla oikein siistissä iskussa. Tuo kimppahuoneen systeemi ei toimi, jos siinä a) tulee koko tallapaketti, tai b) blokki ei sovikaan tallaan.

Jälkimmäistä kohdasta ymmärrän, ettei siihen pysty vastaamaan lennnosta, mutta koko tallaa ei pysty vaihtamaan, koska tuo on vintits-malli kuudella ruuvilla, kun mun talla on 2-point.
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:44:54
mattim: En ole toisiin talloihin pelkkää blokkia vaihtanut, olen koko tallasysteemin kerrallaan vaihtanut.

Tilauksia hoidellaan kimppatilaushuoneessa: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=611 Wilkinson raudat ovat mukana Sunsmile kimpassa.

Matti

Kiitos. Löysinkin jo. En ollut eksynyt noihin aiemmin, kun en ole noita Sunsmilen tavaroita katsellut.
mattim
24.01.2011 21:46:55

oiva tumpeloinen: Siinä oli erikseen talla 31 taalaa ja blokki 37 taalaa.

Tuo 37 puntaa on koko roskan hinta, ainakin kimppatilauksissa koodilla WV6SB CR olen ostanut kokonaisia systeemeitä.

Matti
Ekku01
24.01.2011 21:49:52
oiva tumpeloinen: tuo on vintits-malli kuudella ruuvilla, kun mun talla on 2-point.

Tarvitsetko blokkia Am. std. Straton tallaan, Squieriin vai johonkin ihan muuhun?
"Joh. 3:16"
Ekku01
24.01.2011 21:51:17
mattim: Tuo 37 puntaa on koko roskan hinta, ainakin kimppatilauksissa koodilla WV6SB CR olen ostanut kokonaisia systeemeitä.

Matti

Oho! Se on sitten halpa! No, toihan Oivan kantsii sitten varmaan tilata?
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:51:17
mattim: Tuo 37 puntaa on koko roskan hinta, ainakin kimppatilauksissa koodilla WV6SB CR olen ostanut kokonaisia systeemeitä.

Matti

No siihen rahaan ei ainakaan kuulosta pahalta. Pitää vähän katsella ton mittoja, josko tuo pelkkä blokki olisi sopivan kokoinen.
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:52:51 (muokattu 24.01.2011 21:53:25)
Ekku01: Tarvitsetko blokkia Am. std. Straton tallaan, Squieriin vai johonkin ihan muuhun?

Ongelmana on, että mä en ole varma, mikä talla tuossa on. Ja kun ei siinä taida lukeakaan. Joka tapauksessa tämä, jos se nyt jotenkin auttaa selvittämisessä:

http://muusikoiden.net/dyn/tori/485682.jpg?1295009074

Ilmeisesti samanlainen kuin jossain jenkkimallissa, mutta kun en tiedä, missä.

Oho! Se on sitten halpa! No, toihan Oivan kantsii sitten varmaan tilata?

Halpa on, mutta kuitenkin kuudella ruuvilla ruuvattava.
Ekku01
24.01.2011 21:57:54
oiva tumpeloinen: Ongelmana on, että mä en ole varma, mikä talla tuossa on. Ja kun ei siinä taida lukeakaan. Joka tapauksessa tämä, jos se nyt jotenkin auttaa selvittämisessä:

http://muusikoiden.net/dyn/tori/485682.jpg?1295009074

Ilmeisesti samanlainen kuin jossain jenkkimallissa, mutta kun en tiedä, missä.

Hieno keppi! Ei taida ihan sarjatuotantoa olla?

Talla tosiaan näyttää, ainakin päälle päin, ihan American standard Straton tallalta.
Mutta mitathan ne tietysti on olennaiset eikä ulkonäkö, jos tuo siis ei ole Fenderin oma talla tai vastaava.

Halpa on, mutta kuitenkin kuudella ruuvilla ruuvattava.

Ai niin. Vintage ei käykään tohon.
oiva tumpeloinen
24.01.2011 22:04:24
Ekku01: Hieno keppi! Ei taida ihan sarjatuotantoa olla?

Rautian tekele on tuo. Torilla tällä hetkellä, mutta mieli alkanut muuttumaan sen kohtalosta.

Talla tosiaan näyttää, ainakin päälle päin, ihan American standard Straton tallalta.
Mutta mitathan ne tietysti on olennaiset eikä ulkonäkö, jos tuo siis ei ole Fenderin oma talla tai vastaava.

Aikaisemmin ostaessani oli maininta, että talla todennäköisesti Fenderin, mut eipä ole tietoa sen enempiä. Tiedä, onko tuo sekään, mutta pitäisi jostain kaivaa sitten tuon Wilkinsonin blokin mittoja. Sehän on ainoa merkitsevä juttu.

Ai niin. Vintage ei käykään tohon.

Siinäpä se ongelma onkin.
Ekku01
24.01.2011 22:11:10 (muokattu 24.01.2011 22:12:15)
oiva tumpeloinen: Rautian tekele on tuo. Torilla tällä hetkellä, mutta mieli alkanut muuttumaan sen kohtalosta.

Joo, tuli mieleen PRS (inlayt) meets Gibson (reunalistat) meets Fender (straton muoto). Onko tuo vielä lyhyemmallä 24,75 skaalallakin?

Aikaisemmin ostaessani oli maininta, että talla todennäköisesti Fenderin, mut eipä ole tietoa sen enempiä. Tiedä, onko tuo sekään, mutta pitäisi jostain kaivaa sitten tuon Wilkinsonin blokin mittoja. Sehän on ainoa merkitsevä juttu.

Noi on kyllä ärsyttäviä juttuja noi blokkien pienet erot, jopa saman valmistajankin talloissa. Muutaman pari milliä eripaikassa olevan reiän takia voi joutua maksamaan älyttömiä summia teräspalasta.
Jeszse
25.01.2011 08:33:35
oiva tumpeloinen: Varastetaan hetkeksi tätä ketjua omiin tarkoituksiin.

Rkele, näin se pitää tehä. Hiukan vituttaa noi joka toinen päivä avattavat "mikä eka sähkökitara" -ketjut.
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
oiva tumpeloinen
25.01.2011 09:40:50
Ekku01: Joo, tuli mieleen PRS (inlayt) meets Gibson (reunalistat) meets Fender (straton muoto). Onko tuo vielä lyhyemmallä 24,75 skaalallakin?

Ihan "pitkällä" skaalalla tuo on. Siis stratomaisesti 25,5".

Noi on kyllä ärsyttäviä juttuja noi blokkien pienet erot, jopa saman valmistajankin talloissa. Muutaman pari milliä eripaikassa olevan reiän takia voi joutua maksamaan älyttömiä summia teräspalasta.

Tuopa hyvinkin. Mut pitää nyt vähän katella, ja mittailla. Kun ei suorilta oikein viittis koko tallaakaan vaihtaa, puhumattakaan, että uusi osuisi just kohdilleen vanhan tolpille. Jos ei meinaa löytyä, niin sit pitää tulla toimeen tuon kammen kanssa. Eipä tuolla niin tolkuttomasti tule kuitenkaan kammettua.
mattim
25.01.2011 11:38:41

oiva tumpeloinen: Ihan "pitkällä" skaalalla tuo on. Siis stratomaisesti 25,5".

Tuopa hyvinkin. Mut pitää nyt vähän katella, ja mittailla. Kun ei suorilta oikein viittis koko tallaakaan vaihtaa, puhumattakaan, että uusi osuisi just kohdilleen vanhan tolpille. Jos ei meinaa löytyä, niin sit pitää tulla toimeen tuon kammen kanssa. Eipä tuolla niin tolkuttomasti tule kuitenkaan kammettua.

Wilkinsonilla on myös tällainen 2-pistemalli http://www.sung-il.com/wilkinson/wvp.html , joka voisi kitaraasi käydä.

Matti
jii.haanpaa
25.01.2011 22:20:25
Enpä tiedä muusta, mutta callahamin blockissa ei kampi lonksu, mutta toisaalta eipä lonksu muissakaan kunhan muistaa tipauttaa sinne reikään riittävän jäykän jousen. Aika moni välysongelman kanssa painiva vastaa yleensä, että "mikä jousi?". Ja yleensä se jousi on tipahtanut artistin huomaamatta ties minne. Voi toki olla, että tämän ketjun herrasmiehille tuttu juttu.

Kaiken lisäksi aika halpa laastari: http://www.thomann.de/fi/fender_tremolo_arm_feder.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)