Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkä ibanezin ostan ?
1 2 3 4 5 6
Mara-
24.01.2011 20:53:32 (muokattu 28.01.2011 20:56:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, oon soittanut kitaraa pari vuotta, multa löytyy semmonen halpa yamahan sähkis, ja olisi tarkoitus ostaa uusi sähkis.
 
Olen tullut siihen tulokseen että ostan Ibanezin , mutta minkä?
 
Mikä ibanez olisi hyvä/laadukas valinta? Hinta saisi olla siinä 300-400€.
 
Kitara sais olla Heavy Metal tyylinen ja sen soittoon soveltuva.
 
Mulla on tarkoituksena se kitara uusia vasta tuossa kesän aikana, mutta ajattelin jo etukäteen ottaa selvää mikä on se hyvä ja kannattava ostos.
 
Tuommonen olis tämän hetkinen suosikki : http://www.ibanez.co.jp/products/eg … =3&year=2011&cat_id=1&series_id=481
 
Sitten pitäis vaan vahvistin , että pistäkäähän ehdotuksia :)
 
Jucciz
24.01.2011 20:55:29 (muokattu 24.01.2011 20:57:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun et sen kummemmin musatyylistä mitään puhu, ehdotan sitten jotain.
 
Tämä mahtuu budjettiisi ja on viimeistelyltäänkin kelpo kitara, joka taipuu kevyestä jatsista kantrin ja rockabillyn kautta reippaaseenkin rokkiin ja näyttää ehkä noin miljoona kertaa hienommalta ja persoonallisemmalta kuin RG:t sun muut:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_af75bs_jazzgitarre.htm
 
Käytettynä saat tietty suhteessa vielä parempia. Uudessa kitarassa maksat aina myös siitä, että se on uusi.
 
Saako muuten kysellä, millä perusteella valitsit juuri Ibanezin kaikista sadoista kitaramerkeistä, joita nykyään tarjolla on?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
TTV
24.01.2011 20:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostat maksimibudjettia 50€:lla ja ostat minulta Ibanezin S7320.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
24.01.2011 20:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Nostat maksimibudjettia 50€:lla ja ostat minulta Ibanezin S7320.
 
Juu, seiskakielinen on oikein hyvä yleiskitara. Tämä ehdottomasti.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Itse asiassa, aika huono idea minusta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Mara-
24.01.2011 20:59:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarkoitus hommata vähän Heavy Metal tyylisempi kitara :) Hieno se tuokin toki on.
 
Jucciz
24.01.2011 20:59:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mara-: Olisi tarkoitus hommata vähän Heavy Metal tyylisempi kitara :) Hieno se tuokin toki on.
 
Okei. Kannattaa pistää musatyyli jo aloitusviestiin, niin saat suorilta paremmin soveltuvia ehdotuksia.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
oiva tumpeloinen
24.01.2011 20:59:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Juu, seiskakielinen on oikein hyvä yleiskitara. Tämä ehdottomasti.
 
Itse asiassa, aika huono idea minusta.

 
No on se ainakin monipuolisempi kuin tommonen jatsilaatikko.
P-man
24.01.2011 21:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos budjekti on max 400e, osta kayttetty RG321. Niita saa 200e:lla ja ostat paremman sit ku tiedat mita haluat.
 
Jucciz
24.01.2011 21:01:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: No on se ainakin monipuolisempi kuin tommonen jatsilaatikko.
 
Ei ainakaan soundillisesti. Onhan siinä toki yhteensä puolisen oktaavia enemmän äänialaa, mutta kyseiset sävelet harvemmin ovat kitaran "herkullisinta" tonttia muutenkaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
oiva tumpeloinen
24.01.2011 21:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ei ainakaan soundillisesti. Onhan siinä toki yhteensä puolisen oktaavia enemmän äänialaa, mutta kyseiset sävelet harvemmin ovat kitaran "herkullisinta" tonttia muutenkaan.
 
Soundi lienee kohtuullisen pitkälti makuasia? Ja harva haluaa raskaampaan musiikkiin tuollaista herkullisempaa soundia, mitä on tarjolla tuon laatikon kanssa. Toisin päin ajateltuna taasen moni vetää jazzimpaakin tavaraa lankkukitaralla, eli se sopinee siihenkin oikein hyvin.
Juicy
24.01.2011 21:10:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs vika Ibanezeissa on? Se, ettei ne ole Gibsoneita?
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
lavaamo
24.01.2011 21:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mikäs vika Ibanezeissa on? Se, ettei ne ole Gibsoneita?
 
Eikös se oo tavattu mieltää hyväksi puoleksi? ;)
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Krice
24.01.2011 21:25:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ibanez_xp300fxbk.htm
 
Jucciz
24.01.2011 21:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mikäs vika Ibanezeissa on? Se, ettei ne ole Gibsoneita?
 
Tuskinpa niissä mitään vikaa on. Onhan Ibanez tehnyt paljon hyviä kitaroita. Mun mielestä Ibanezilta vaan löytyy paljon persoonallisempia ja omaperäisempiäkin keppejä kuin juuri mainittu RG-sarja. Mut jos semmonen, ni sit semmonen.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Midrange
24.01.2011 21:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ässää ehdottaisin mut eipä taida ihan noin halvalla saada hyvää. Niistä halvimmista kandee pysyä erossa, taitaapi olla kiinan tuotantoa.
 
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
Juicy
24.01.2011 21:46:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tuskinpa niissä mitään vikaa on. Onhan Ibanez tehnyt paljon hyviä kitaroita. Mun mielestä Ibanezilta vaan löytyy paljon persoonallisempia ja omaperäisempiäkin keppejä kuin juuri mainittu RG-sarja. Mut jos semmonen, ni sit semmonen.
 
Mutta eihän aloitusviestissä puhuttu mitään RG-sarjasta? Piti vain saada hevin soittoon Ibanez, ja niitä todellakin on vaikka kuinka monenlaisia. ART320 on ihan pätevä metallin veivaamiseen, muun muassa.
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
P-man
24.01.2011 21:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tuskinpa niissä mitään vikaa on. Onhan Ibanez tehnyt paljon hyviä kitaroita. Mun mielestä Ibanezilta vaan löytyy paljon persoonallisempia ja omaperäisempiäkin keppejä kuin juuri mainittu RG-sarja. Mut jos semmonen, ni sit semmonen.
 
Ketjun aloittaja haki heavymetal tyylista kitaraa, joten eikos RG ole siihen juuri passeli?
 
Kimmo72
24.01.2011 22:16:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz se täälä vaan taas rölöttää. Tunge se jazzlootas nyt jo hanuriis, poika.
 
Aloittajalle suosittelen RG321.
Vaikka tosta hieno http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=487616
Ja rahaakin jää :)
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Jucciz
24.01.2011 22:18:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezilla on paljon kivemmankin näköisiä heviin mainiosti taipuvia kitaroita kuin RG. Mun vinkki on: ole erilainen, osta joku muu.
 
No ei pakko toki oo.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PhatEiz
24.01.2011 22:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin juuri ensi kitarani, mallia RG. Olen persoonallinen ilman erikoisen näköistä kitaraakin ja RG sopii kouraan enemmän kuin hyvin. :) Suosittelen kokeilemaan vastaavaa ilman vuosien kokemusta, mulle ainakin toimii. Ja itse suosittelen torin seurailua näillä sivustoilla tai huuto.netin tutkailua silloin tällöin, sieltä saattaa löytää mukavaan hintaan sen soitinpelin, ellei ole välttämätöntä saada täysin soittamatonta keihästä käteen. Sitä saattaa helposti saada tuohonkin hintahaarukkaan astetta laadukkaamman iban näppeihinsä. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «