Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CD-audiomuotoisen samplekirjaston purkaminen Cubaseen
1
Mr.Rych
23.01.2011 08:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin samplekirjaston, jossa tavara olikin CD-audiomuodossa. Levyllä on ~80 kappaletta, joista jokainen sisältää useampia sampleja tai looppeja. Miten kirjaston saisi purettua käyttöön? En ole hirveästi pelannut erillisten samplekirjastojen kanssa ja tämä on eka tällainen joka tulee vastaan. Manuaalinen samplejen leikkely on pois laskuista, niitä on liikaa. DAW:ina oli Cubase 5.
 
Tum podex carmen extulit horridulum
sami_sumea
23.01.2011 12:17:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Rych: Ostin samplekirjaston, jossa tavara olikin CD-audiomuodossa. Levyllä on ~80 kappaletta, joista jokainen sisältää useampia sampleja tai looppeja. Miten kirjaston saisi purettua käyttöön? En ole hirveästi pelannut erillisten samplekirjastojen kanssa ja tämä on eka tällainen joka tulee vastaan. Manuaalinen samplejen leikkely on pois laskuista, niitä on liikaa. DAW:ina oli Cubase 5.
 
Importtaa CD waviksi jollain softalla (melkein mikä tahansa audioripperi käy), ja sit splittaat esim tällä:
 
http://www.spacetaxi.de/sf/waveknife.html
 
...
 
http://www.soundreel.com
Mr.Rych
23.01.2011 18:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei toiminut. Lisäksi täytyyhän tuossa olla joku järkevämpi tapa, mitä ideaa on samplekirjastossa, joka täytyy itse editoida käyttökuntoon?
 
Kalmo
23.01.2011 23:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitatko nyt ihan oikeasti, että ne samplet ovat .cda-muodossa, vai puhutko sittenkin wav-tiedostoista?
 
On ihan tavallista, että yksittäiset soitinäänet ovat waveina (esim. trumpetin töräys, savel C, trumpetin töräys, savel D jne) ja nämä kaikki saa onnellinen omistaja ääni kerrallaan sijoittaa sampleriinsa. Se on mielestäni kauhean suuritöistä, ja ihmettelen, että näitä tehdään. En tiedä, onko Cubasessa sample-playeriä tai sampleria.
 
Instrumenttilooppeja en niinikään ole koskaan ymmärtänyt.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mr.Rych
24.01.2011 09:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan .cda. Cubase ei ainakaa tunnista kirjastoa, ellei sitä itse käännä ensin Waviksi. Miten tällaisia pitäisi käyttää oikeaoppisesti? Samplet on kuitenkin ostettu nimenomaan siksi, ettei itse tarvitsisi käyttää aikaa editointiin ynnä muuhun. Ainakin valmistaja lupaili yhteensopivuutta mm. Cubasen kanssa.
 
Grugi
24.01.2011 09:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites jos tekisit näin.
 
File/import/Audio CD valitset raidat mitkä haluat tuoda sitten oli muistaakseni joku valinta ja ok.
 
Jos ei tuolla onnistu niin sitten mulla loppuu ideat.
 
SDMF
JPQ
24.01.2011 09:55:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin suuritöistä mutta toimii vaikka millä merkillä ja hankalaa leikellekkään kun ihan hiljaisimpia kohtia vaikea edes kuulla sanoisin. just nauhotin yhtä basso ääntä kokeeksi synastani käyrästä ja korvilla arvioiden ei enään ollut mitään siinä kohtaa mutta kappas vaan kun heitin kokeeksi vahvistuksen maksimiksi siitä pätkästä niin löytyikin jo tavaraa....
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
koopop
24.01.2011 11:10:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokeile importata iTunesilla? mä teetätin saman operaation yli 300cd:n kirjastolle. iTunes oli ainoa joka tunnisti kirjaston ja nimesi jokaisen raidan oikein.
 
sami_sumea
24.01.2011 11:33:37 (muokattu 24.01.2011 11:34:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Rych: Ei toiminut. Lisäksi täytyyhän tuossa olla joku järkevämpi tapa, mitä ideaa on samplekirjastossa, joka täytyy itse editoida käyttökuntoon?
 
Ihan varmasti toi waveknife toimii, mutta sun pitää ensin importoida se audioraita waviksi jollain softalla niinkun sanoin (esim just iTunesilla).
 
Ps. laitatko jonkun linkin tuotteeseen jonka ostit, olis vähän helpompi neuvoa...
 
...
 
http://www.soundreel.com
Kalmo
24.01.2011 13:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen luullut, että iTunes vääntää kaiken MP3:ksi!
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Grugi
24.01.2011 13:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei koittakaas nyt taas, Cubase 5:ssä on itsessään toi Audio CD importtaus jos vain viittisitte rauhottua ja lukea
 
SDMF
Kalmo
24.01.2011 17:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Hei koittakaas nyt taas, Cubase 5:ssä on itsessään toi Audio CD importtaus jos vain viittisitte rauhottua ja lukea
 
Ei se importtaus tai waveiksi muuttaminen mikään ydinjuttu tai iso vaiva ole. Iso juttu on rakentaa niistä sampleista instrumentteja, joita voi sujuvasti soittaa. Siinä riittää näpertämistä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mr.Rych
24.01.2011 20:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, loppujen lopuksi homma meni waveknifella kätevästi, jouduin vaan tekemään uuden ripin koska softa ei jostain syystä tunnistanut aiemmin exporttaamiani waveja.
 
Pointti ei ollut .cda->.wav-muunnos, vaan se, että samoihin cda/wav-tiedostoihin oli tungettu useampia täysin eri sampleja/looppeja, jotka täytyi erotella toisistaan. Kyseessä on Titanium Rhythms 2, http://www.bigfishaudio.com/detail.html?600, industrial percussion -kirjasto, joten "oikeita" soittimia sampleista ei ole tarkoitus kasailla, onneksi.
 
Mutta kiitos paljon, ehdinkin jonkin verran tapella tämän kanssa.
 
krushing
26.01.2011 11:56:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Minä olen luullut, että iTunes vääntää kaiken MP3:ksi!
 
iTunes vääntää hommat import settingsien mukaan. WAV/AIFFMP3/AAC/Apple Lossless onnistuu ainakin...
 
gravehill
27.01.2011 01:04:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: File/import/Audio CD valitset raidat mitkä haluat tuoda sitten oli muistaakseni joku valinta ja ok.
 
Tämä. Samasta valikosta voit myös tuoda Cubaseen vain osan raidasta.
 
http://www.chaosresearch.de
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «