Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bogner Goldfinger
1
hevikukko
21.01.2011 18:22:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere. Onkos kukaan ottanut hatseja kyseisestä laitteesta?
http://www.bogneramplification.com/customshop/GoldfingerInfo.php
 
Täytyy tsekata nupikka ihan kiinnostuksesta, läheisimmässä putiikissa ku kerkeää.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
svilo
21.01.2011 18:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Tere. Onkos kukaan ottanut hatseja kyseisestä laitteesta?
http://www.bogneramplification.com/customshop/GoldfingerInfo.php
 
Täytyy tsekata nupikka ihan kiinnostuksesta, läheisimmässä putiikissa ku kerkeää.

 
Ihan on mainio peli, suosittelen jos lompakko kestää ;)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
hevikukko
21.01.2011 18:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan on mainio peli, suosittelen jos lompakko kestää ;)
 
Hehe, joo siis lompakko kyllä kestää, mutta täytteestä en niin sanois :D Onhan nämä hinnakkaita, mutta täytyyhän sitä olla erinäisiä vaihtoehtoja aina tarjolla.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
kimurantti1
21.01.2011 18:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi mielenkiintoisimmista uusista laitteista. Tässä näyte Reinhold Bognerin mun mielestäni loistavasta huumorintajusta, ote Goldfingerin manuaalista:
 
"Another way the loop can be used, is to just utilize the loops return, you can feed another sound source, guitar, into your Goldfinger. For example if your guitar Tech is better at laying down a Bebop solo then you just have him plugged in the loops return from backstage and when the time comes you just turn the loop on and fake upfront while your guitar tech does the work."
 
:-D
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jyrkalt
21.01.2011 20:43:17 (muokattu 21.01.2011 20:44:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas.
Kohta on sitte Shiva torilla :P
 
Edit: Nauratti toi lätsä. Lakupekkapipo?
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Kivijalka
21.01.2011 20:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

He's the man, the man with the Midas touch?
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
sickboy
22.01.2011 13:20:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin luukuttamassa vuorotellen Shivaa ja tota Goldfingeriä. Täytyy sanoa, että mun makuun Shivassa oli kyllä Mojoa helkutisti enemmän. Shivassa on ainakin selkeästi tykimpi säröosasto. Myönnän kyllä, että Goldfingeriä ruuvailin vaan pari minuuttia, mutta kuitenkin.
 
Ja ei toi Golfinger kyllä halpa ole sekään...
 
T-Stag
22.01.2011 16:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Kävin luukuttamassa vuorotellen Shivaa ja tota Goldfingeriä. Täytyy sanoa, että mun makuun Shivassa oli kyllä Mojoa helkutisti enemmän. Shivassa on ainakin selkeästi tykimpi säröosasto. Myönnän kyllä, että Goldfingeriä ruuvailin vaan pari minuuttia, mutta kuitenkin.
 
Ja ei toi Golfinger kyllä halpa ole sekään...

 
Shiva on kalliimpi kuin Goldfinger. Goldfingerin puhdas kanava tarjoaa paljon enemmän säätömahdollisuuksia sekä vahvistimen tehonpuolitus- ym. mahdollisuudet ovat erittäin monipuoliset. Molemmat särökanavan moden toimivat mielestäni hyvin. Metal- tai hard rock -styrkkari tämä ei ole, mutta miksi pitäisi olla? Ecstacy ja Shiva ovat mahtavia hard rock -koneita ja Überschall upea metallistyrkkari. Mulle tuli Goldfingeristä mieleen Joe Bonamassan iso ja täyteläinen saundi.
 
Numb
23.01.2011 13:01:59 (muokattu 23.01.2011 13:04:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoiset speksit on tossa kyllä. Ja demolla kivat söyndit, mitä nyt noista juutubiklibeistä selväksi saa.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
PeeJii
24.01.2011 09:59:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin luukuttamassa vuorotellen Shivaa ja tota Goldfingeriä...
 
Tässä kun on vähän hakusessa semmoinen "end of all" vahvistin, niin olisikohan shivasta semmoiseksi. Pari asiaa on askarruttanut, kun en ole laitetta testimään päässyt.
Ensinnäkin boost-ominaisuus. Onkohan se enemmän säröä lisäävä vai volumea. Eli sopiiko volumeboostiksi bändin kanssa.
 
Toisekseen toi suuri vattimäärä. Saako siitä silti hyvät soundit malttivoluumeilla.
Ja oikeastaan vielä kolmanneksi, kombo miellyttäisi mutta häviääkö siinä sitten oleellisesti soundissa tai jossakin muussa...
 
Näihin jos saisi tietoa niin helpottaisi päätöstä lähteäkö testaamaan vai ei. Musamaailmassahan nuita varmaankin on.
 
sickboy
24.01.2011 10:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säröpuolella oli boostille oma volume, eli toimii tosi hyvin sooloboostina. Puhtaalle kanavalle boostin määrää ei tainnut saada säädettyä, mutta toi sopivasti lisää potkua. Toi boosti taisi korostaa myös keskiääniä.
 
Siitä pikaisesta testauksesta, minkä tein jäi sellainen vaikutelma, että master-volume toimi oikein mukavasti. Mökää lähti tarvittaessa kyllä niin paljon, ettei ihan kaikkialla pääse täysilä luukuttamaan. Kokeilin nuppia Bognerin 2x12 kaapilla.
 
JeKo
24.01.2011 11:36:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeeJii: Tässä kun on vähän hakusessa semmoinen "end of all" vahvistin, niin olisikohan shivasta semmoiseksi. Pari asiaa on askarruttanut, kun en ole laitetta testimään päässyt.
Ensinnäkin boost-ominaisuus. Onkohan se enemmän säröä lisäävä vai volumea. Eli sopiiko volumeboostiksi bändin kanssa.
 
Toisekseen toi suuri vattimäärä. Saako siitä silti hyvät soundit malttivoluumeilla.
Ja oikeastaan vielä kolmanneksi, kombo miellyttäisi mutta häviääkö siinä sitten oleellisesti soundissa tai jossakin muussa...
 
Näihin jos saisi tietoa niin helpottaisi päätöstä lähteäkö testaamaan vai ei. Musamaailmassahan nuita varmaankin on.

 
Ei kannata säikähtää Shivan kirkkautta V30-elementtien kanssa. Ite olin jo melkein myymässä pois, kun piti treblet ja presencet pitää ihan nollassa ja silti meinas olla liian kirkasta. Vaihdoin sitten kaappiin elementit ja sekuntiakaan en oo katunut. Nuppi heräsi ihan uudelleen henkiin ja eq-säätimet toimii paljon paremmin/järkevämmin! Eli mun vinkki on vaihtaa siihen toinen ämyrii, jos esim. combonkin hommaat. Makuasiotahan nää tietysti on ja V30 toimii varmasti hyvin bändisoitossa... Mutta kyllä mä haluan, että saan hyvän soundin yksistäänkin räimiessä.
 
Boosti on tosiaan säädettävissä vaan särökanavalla, joka toimii loistavasti. Ja joo, Shiva toimii nätisti jopa kerrastalossa vaikka nuppi on teholtaan sen 80w :)
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Numb
24.01.2011 12:11:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja rapiat 2100 euroa näyttis olevan briteissä hinta. Kattotaan sitten kun noita tulee torille :D
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
sickboy
24.01.2011 19:08:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Ei kannata säikähtää Shivan kirkkautta V30-elementtien kanssa. Ite olin jo melkein myymässä pois, kun piti treblet ja presencet pitää ihan nollassa ja silti meinas olla liian kirkasta. Vaihdoin sitten kaappiin elementit ja sekuntiakaan en oo katunut. Nuppi heräsi ihan uudelleen henkiin ja eq-säätimet toimii paljon paremmin/järkevämmin! Eli mun vinkki on vaihtaa siihen toinen ämyrii, jos esim. combonkin hommaat. Makuasiotahan nää tietysti on ja V30 toimii varmasti hyvin bändisoitossa... Mutta kyllä mä haluan, että saan hyvän soundin yksistäänkin räimiessä.
 
Boosti on tosiaan säädettävissä vaan särökanavalla, joka toimii loistavasti. Ja joo, Shiva toimii nätisti jopa kerrastalossa vaikka nuppi on teholtaan sen 80w :)

 
En kyllä voisi olla enempää eri mieltä tosta kirkkaudesta. Mulla oli testikitarana strato ja kyllä ne presencet ja treblet oli melkein puolessa välissä, vaikka stratothan on aika kirkassointisia muutenkin. Taitaa olla aikalailla makuasioita. Säätövaraa on kyllä kaikissa mun testaamissa Bognereissa ollut enemmän ku tarpeeksi, joten jokaisen makuun saa varmasti sopivat saundit. Testasin siis Bognerin oman kaapin kautta... en nyt mene vannomaan, että oliko siinä V30, mutta aika varma olen asiasta.
 
PeeJii
25.01.2011 08:31:26 (muokattu 25.01.2011 08:38:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä voisi olla enempää eri mieltä tosta kirkkaudesta...
 
Kiitti JeKo ja sickboy. Sain valaistusta kysymyksiini. Huonoin "ominaisuushan" tossa shivassa taitaa kuitenkin olla se hinta. Yli kaksi kiloeuroa, ilman kaikua on kyllä julmetusti.
 
Kombossa (1x12) näyttäisi kaiuttimena olevankin Celestion classic80. Tuon Celestion V30:sen tehot ei yksistään oikein riitä EL34 mallille. Kirkkaus pitäisi sitten todeta omin korvin. Makujahan on monia, ja hyvä niin.
 
Jaa, Goldfingeristähän tässä kuitenkin piti jutella...
 
jyrkalt
25.01.2011 08:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran vielä Shivasta että se kaiun puuttuminen vahvistimesta on mun mielestä vaan positiivinen asia.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
PeeJii
25.01.2011 09:27:58 (muokattu 25.01.2011 09:45:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Sen verran vielä Shivasta että se kaiun puuttuminen vahvistimesta on mun mielestä vaan positiivinen asia.
 
Noin ylipäätään vai tässä tapauksessa? Sen verran olen löytänyt netistä tietoa, että shivan kohdalla reverbin kytkeminen alentaa aavistuksen volatasoa(sinänsä vähän huono asia). Ja tämä johtuen siitä, että off-asennossa kaikupiiri ohitetaan kokonaisuudessaan. Elikkäs shivan off-asento on sama kuin laite ilman kaikua.
 
jyrkalt
25.01.2011 10:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeeJii: Noin ylipäätään vai tässä tapauksessa? Sen verran olen löytänyt netistä tietoa, että shivan kohdalla reverbin kytkeminen alentaa aavistuksen volatasoa(sinänsä vähän huono asia). Ja tämä johtuen siitä, että off-asennossa kaikupiiri ohitetaan kokonaisuudessaan. Elikkäs shivan off-asento on sama kuin laite ilman kaikua.
 
Juu sori. Tarkoitin yleisesti vahvistimia, en pelkästään Shivaa.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
PeeJii
25.01.2011 12:06:09 (muokattu 25.01.2011 12:19:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Juu sori. Tarkoitin yleisesti vahvistimia, en pelkästään Shivaa.
 
Joo, noin arvelinkin. Tosin, toi "pelkästään shivaa" on siinä mielessä vähän harhaanjohtavaa, kun juuri shivassa kaiun olemassaolo ei huononna soundia off-asennossakaan vahvistimeen tehdyn kytkennän seurauksena (Reinholdin mukaan), toisin kuin monissa muissa vahvistimissa. Kytkennän varjopuoli on sitten se että kaikupiirin ohittava signaali (off-asento) on volumetasoltaan vähän suurempi.
 
Bognerilta saa tarvittaessa tiedot simppelistä modauksesta jolloin volumet pysyvät samana, mutta sitten se off-asennon soundikin muuttuu (huonommaksi). Tuohon "normikytkentään" varmaan viittasitkin, eli tavallaan ylimääräiseen reittiin signaalitiellä...
 
Tietysti, sillä välirahalla mitä toi kaikuoptio maksaa, saa jo hyvän kaikupedaalin, eikä volatasot tipu...
 
jyrkalt
25.01.2011 12:21:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemus mun shivasta että efektilooppin laitettu pedaali laskee volumetasoa jonkin verran.. Mut joo oon muuten samaa mieltä edellisestä postauksesta.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «