Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran soiton yleisestä harjoittelusta
1 2 3 4
Kondoori
11.01.2011 20:59:54 (muokattu 12.01.2011 18:24:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuluu kysymykseen, olen jahkannut näitä harjoituksia kohta viikon: http://www.youtube.com/user/toddsquadxyz
 
Huomaan kehitystä: esim. alternate pick ja vasemman käden liike kehittynyt , pikkurillin käyttö kehittynyt, ehkä hieman nopeus kehittynyt.
 
Kysymys on onko kunnollista harjoitusta tehdä noita, vai pitäiskö biisejäkin soittaa?
 
Tarkoitus olisi saada tekniikat kuntoon jonkunnäköistä metallin soittoa varten soolokuviot jne.
 
Olen soittanut kitaraa n.4kk ja kehittynyt ainoastaan biisejä soittamalla, nyt tuntuu loppuvan biisit hieman kesken! Siis minua kiinnostavat ja mahdolliset soittaa.
 
E: Huomaa, että tulee välillä turhautumisia tän kitaran soiton kanssa! Sit sitä ollaan tääl ihmettelemässä ja keräämässä ideoita! :D Se vaan on kun on niin kiinostunut kitaran soitosta ja haluaa kehittyä, ehkä liiankin nopeasti! Kiitos ajatuksista!
Nyt on taas hyvä fiilikset *cool*
 
Kuitenkin tekniikka harjoitukset jatkuu. Hyvä jos 20min saa pidettyä päivässä, niin pysyy pikkurillikin perässä jos tulee soiteltua biisejä missä sitä ei kauheemmin tuu käytettyä.
 
Välillä täytyy fiilistellä vaikka rollareitten parissa!
 
Tonski
11.01.2011 21:06:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko aatellu kokeilla, mitenkä menis jos tekisit itelle sopivia omia biisejä? Ei liian vaikeita, vaan sellasia mitä just ite haluat kuulla ja mitkä ovat omien tasojen rajoilla?
 
Kondoori
11.01.2011 21:08:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: Ootko aatellu kokeilla, mitenkä menis jos tekisit itelle sopivia omia biisejä? Ei liian vaikeita, vaan sellasia mitä just ite haluat kuulla ja mitkä ovat omien tasojen rajoilla?
 
Siinä saattaa mennä jokunen tovi, ei viittis harjoitus aikaa biisien tekemiseen käyttää =S.
 
Siis ei mulla oo ongelmaa soittaa noita 134 etc. etc. etc. juttuja , mutta mietityttää onko siinä taas mitään järkeä? Soittaa pelkästään niitä.
 
Tonski
11.01.2011 21:24:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Siinä saattaa mennä jokunen tovi, ei viittis harjoitus aikaa biisien tekemiseen käyttää =S.
 
Siis ei mulla oo ongelmaa soittaa noita 134 etc. etc. etc. juttuja , mutta mietityttää onko siinä taas mitään järkeä? Soittaa pelkästään niitä.

 
No ei oo, ja vielä vähemmän järkeä on käsittää biisien tekoon kulutetun ajan olevan hukkaan heitettyä sormitreenien edessä..
 
Kondoori
11.01.2011 21:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: No ei oo, ja vielä vähemmän järkeä on käsittää biisien tekoon kulutetun ajan olevan hukkaan heitettyä sormitreenien edessä..
 
Eli sä meinaat et mun pitäs tehä biisi? Ei tod. Jonkun jutun pystyy tekee mitä soittaa järjestyksessä, mut mitä järkee ku niit on netissä?
 
Sakmongkol
11.01.2011 23:12:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Eli sä meinaat et mun pitäs tehä biisi? Ei tod. Jonkun jutun pystyy tekee mitä soittaa järjestyksessä, mut mitä järkee ku niit on netissä?
 
Niin, mitä järkeä tehdä biisejä kun niitä on jo netissä ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin.
 
Karipiirto
12.01.2011 01:12:22 (muokattu 12.01.2011 01:14:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori: Siinä saattaa mennä jokunen tovi, ei viittis harjoitus aikaa biisien tekemiseen käyttää =S.
 
Siis ei mulla oo ongelmaa soittaa noita 134 etc. etc. etc. juttuja , mutta mietityttää onko siinä taas mitään järkeä? Soittaa pelkästään niitä.

 
Ei ole. Jos olet 4 kuukautta soittanut niin tärkeintä ei todellakaan siinä vaiheessa ole mikään salamannopea alternate-tekniikka. Tärkeämpää olisi saada tuntumaa siihen soittamiseen ja se onnistuu paremmin biisejä opettelemalla. Ja kyllä niitä sopivan tasoisia biisejä löytyy kun jaksaa kaivella. Ja biisejähän tunnetusti kannattaa alkaa väsäämään heti kun kitaralla oppii edes ääntä päästämään. Biisinkirjoitusta ei opi ellei sitä tee.
 
Sormitreenit on hyvä apu mutta ei pelkästään niitä vääntämällä mihinkään pääse. Hyvä harjoitusohjelma sisältää muutakin.
 
Ps. Unohtui mainita että soolosoittoa tärkeämpää on osata kompata. Jos komppi ontuu, ei soolot paljon tilannetta pelasta.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
elsewhere
12.01.2011 10:43:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut kitaraa n.4kk ja kehittynyt ainoastaan biisejä soittamalla, nyt tuntuu loppuvan biisit hieman kesken! Siis minua kiinnostavat ja mahdolliset soittaa.
 
Mutta keksisitkö jonkun biisin, joka kiinnostaisi sinua ja ei ole mahdollinen soittaa? Ehkä kannattaisi lähteä treenaamaan asioita sitä kohden?
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Kondoori
12.01.2011 16:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärrän nyt itsekkin mitä te ymmärrätte!
 
Tuli tossa treenattua pikasesti rollareitten - bitch , ja on hyvän kuulosta soittaa. Tuli taas uutta virtaa soittoon, silti otan joka päivä pienet tekniikka harjoitukset n.20min tekee hyvää.
 
Kuulin myös, että blues skaaloja soittamalla pääsee melko pitkälle näiden hevi touhujen kanssa.
 
Eikun taas fiilistelemään -->
 
Kondoori
12.01.2011 16:49:26 (muokattu 12.01.2011 18:23:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Ei ole. Jos olet 4 kuukautta soittanut niin tärkeintä ei todellakaan siinä vaiheessa ole mikään salamannopea alternate-tekniikka. Tärkeämpää olisi saada tuntumaa siihen soittamiseen ja se onnistuu paremmin biisejä opettelemalla. Ja kyllä niitä sopivan tasoisia biisejä löytyy kun jaksaa kaivella. Ja biisejähän tunnetusti kannattaa alkaa väsäämään heti kun kitaralla oppii edes ääntä päästämään. Biisinkirjoitusta ei opi ellei sitä tee.
 
Sormitreenit on hyvä apu mutta ei pelkästään niitä vääntämällä mihinkään pääse. Hyvä harjoitusohjelma sisältää muutakin.
 
Ps. Unohtui mainita että soolosoittoa tärkeämpää on osata kompata. Jos komppi ontuu, ei soolot paljon tilannetta pelasta.

 
Juu, noita rokkibiisejä soittamalla pääsee hieman komppaamaan, ja jos tulee ongelmia niin faija osaa ainakin kompata, mutta ei heviä soittaa :D
 
E: Huomaa, että tulee välillä turhautumisia tän kitaran soiton kanssa! Sit sitä ollaan tääl ihmettelemässä ja keräämässä ideoita! :D Se vaan on kun on niin kiinostunut kitaran soitosta ja haluaa kehittyä, ehkä liiankin nopeasti! Kiitos ajatuksista!
Nyt on taas hyvä fiilikset *cool*
 
Cucumber?
13.01.2011 12:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep helposti tulee hosuttua asioiden kanssa, mutta niin se taitaa olla kaikilla. Hyvää treeniä on , ainakin jossain vaiheessa, nauhottaa omaa soittoa...Klikkiä vaan päälle ja recciii....Sitä huomaa ihme asioita...
 
Vladi
13.01.2011 13:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kondoori, ihan näin kysymyksenä:
 
Mitä tarkoitat että oot opetellu biisin? Meinaan vaan, että jos sulla on vasta 4kk soittoa takana, niin se käsitys biisin osaamisesta voi olla aika eri kuin muilla. Enkä tarkoita tätä mitenkään pahalla, perustan tän kysymyksen vaan reilun vuoden soittaneeseen serkkupoikaani ja omiin muistoihin. Silloin osasi omasta mielestään biisin, kun pystyi jotenkuten raapimaan sen levyn mukana.
 
Eli kyselen siksi, että 4kk soittelulla korva ei todennäköisesti ole kehittynyt vielä niin paljoa, että kuulisit kaikkia juttuja soitostasi. Suosittelen hankkimaan jonkun keinon äänittää omaa soittoa, se oli yksi parhaista jutuista mitä tein oman soiton kehittymisen kannalta. Rupesin kuulemaan mm. timevirheitä, epävireisiä bendauksia ja ties mitä. Ja olispa mulla ollu m.net apuna sillon ku aloitin, saattaisin vaikka osatakkin jotain nykyään. :)
Jzci
15.01.2011 20:59:18 (muokattu 15.01.2011 21:00:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja olispa mulla ollu m.net apuna sillon ku aloitin, saattaisin vaikka osatakkin jotain nykyään. :)
 
Toisaalta, vaikka itse olen soittanut "vasta" reilut 10 vuotta niin silti olen huomannut tässä internetin yleistymisessä joka kodin elementiksi varsin huomattavia varjopuoliakin, näin soittamisen opettelun kannalta. Silloin kun itsekin ensimmäisiä kertoja tapailin muutamaa sointua kitaralla niin tuo koko instrumentti oli lähinnä jokin suuri mysteeri jonka saloja piti alkaa selvittämään aivan omin neuvoin. Mikäli jotain apuja tahtoi, niin silloin piti nähdä sen eteen todella vaivaa ja esim. juosta kirjaston musiikkiosastolle lainailemaan levyjä ja tutkimaan kaikkia mahdollisia ihme oppaita siinä toivossa että ymmärtäisi edes vähän paremmin tuota mystistä instrumenttia. Ja voi sitä riemun tunnetta kun oivalsi sen pienimmänkin asian lopulta aivan itse! Nykyään kun joku poimii kitaran ensimmäistä kertaa käteen niin kuka tahansa pystyy netistä löytämään parissa minuutissa suurinpiirtein kaiken mahdollisen tiedon siitä miten asiat "pitäisi" tehdä, loputtoman määrän opetusvideoita joissa asiat havainnollistetaan kädestä pitäen, ja tietenkin loputtoman määrän erillaista musiikkia. Vaikka tuo äkkiseltään varmaan tuntuu hyvältä asialta että kaikenlaista opetusmateriaalia on lähes loputtomasti saatavilla muutaman klikkauksen päässä, niin silti sanon vain että luojan siitä että aloitin itse soittamaan ennen sitä, sainpahan oivaltaa edes jotain aivan itse.
 
Aiheen vierestä mentiin, mutta ajattelinpahan vain kertoa.
Jucciz
15.01.2011 22:13:20 (muokattu 15.01.2011 22:23:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko pamauttaa Jzcille plussa, niin liikuttavan totta. Nimenomaan tuo asioiden oivaltaminen itse on jotain, mitä monet nuoret soittajat tuntuvat nykyään suorastaan pelkäävän: vastaus ihan kaikkeen pitää kaiken varalta käydä kysymässä netistä, jotta ei vahingossakaan keksisi mitään itse ja tulisi parhaimmillaan kehittäneeksi ilmaisuunsa jotain persoonallista. Ei, en missään nimessä ole sitä mieltä, etteikö neuvoja voisi saada kysyä silloin, kun soitto on oikeasti jumissa, mutta silloin tällöin tälläkin palstalla kysytään sen suuruusluokan kysymyksiä - tyyliin: "kuinka kompata oikein?" tai "miten treenaisin improvisointiani?" - että niihin vastaamiseen ei riittäisi 500-sivuinen kirja eikä viisi vuotta soittotunneilla käymistä. Pitäisi ymmärtää haukata vähän pienempiä palasia kerralla... ja päästä eroon nuoremman polven (mun nähdäkseni) suurimmasta ongelmasta nimeltä "kaikkimullehetinyt".
 
Aloittelevien soittajien pitäisi hyväksyä se tosiasia, että asiat ottavat aikaa ja muutaman kuukauden soittelun jälkeen kukaan ei handlaa vielä edes kitaransoiton perusasioita *) niin hyvin, että kannattaisi siirtyä vaikkapa EVH:n tappingeihin ja Gilbertin sahailuihin... ellei sitten oikeasti haaveile paljon enemmän sirkuspellen kuin soittajan urasta. Nuokin kaksi edellä mainittua kaveria nimittäin ovat tehneet ENSIN pohjatyöt hyvin: he ovat tutustuneet kaikessa rauhassa instrumenttiin ja sen ilmaisuvoimaan ja rajoitteisiin: mitä siitä saa (ja ei saa) irti, mistä eri asiat löytyvät, kuinka monella eri tavalla sama sävel voidaan soittaa jne. Ja ennen kaikkea: he ovat kuunnelleet varmasti järkyttävän määrän musiikkia, erilaista musiikkia.
 
* kitaransoiton perusasioiksi lasken itse esimerkiksi seuraavat jutut:
- komppauksen alkeet (muutamia komppausvaihtoehtoja perustyyleistä edes)
- timen pitäminen ilman merkittävää kiilausta/laahausta
- tavallisimmat kolmi- ja nelisoinnut edes parista-kolmesta kohtaa otelautaa
- sävelten sijainnit otelaudalla (edes jollain tasolla)
- kyky soittaa kuulemansa yksinkertainen melodia edes auttavasti kitaralla
- (bonuksena) sellainen ajatusmalli, että kitara on sekä säestys- että melodiasoitin, joten molempia osa-alueita kannattaa kehittää (tosin, isommissa bänditouhuissa komppauksen osuus painottuu selvästi - ts. töitä saavat ne, jotka osaavat kompata)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karipiirto
15.01.2011 23:22:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan edellisiä täysin. Onnekseni aloitin soiton aikana, jolloin kotona ei ollut nettiä vielä ja koulun koneilla ollessa ei ollut hajuakaan, että sieltä edes löytyisi asiaan mitään apuja. Sen ansiosta pari ensimmäistä vuotta meni koulun musiikin tunneilla sointuja ja komppaamista opetellen ja harjoitellen. Silloin ajattelin etten etene mihinkään mutta nykyään olen todella kiitollinen että asiat tulivat tällätavoin "tipoittain" ja esimerkiksi tabulatuurit opin vasta myöhemmin.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Kontiak
16.01.2011 04:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Nuokin kaksi edellä mainittua kaveria nimittäin ovat tehneet ENSIN pohjatyöt hyvin: he ovat tutustuneet kaikessa rauhassa instrumenttiin ja sen ilmaisuvoimaan ja rajoitteisiin: mitä siitä saa (ja ei saa) irti, mistä eri asiat löytyvät, kuinka monella eri tavalla sama sävel voidaan soittaa jne. Ja ennen kaikkea: he ovat kuunnelleet varmasti järkyttävän määrän musiikkia, erilaista musiikkia.
 
Born in Carbondale, Illinois, he started playing guitar at the age of 5, but soon gave up, becoming frustrated with just learning simple nursery rhymes. Around age 11, he took up the guitar again, but with a skewed memory of the technique; he played only with upstrokes, and only used his middle finger to fret notes. Frustrated after trying to play a fast metal song with a galloping rhythm using this technique, he took lessons, and his teacher explained the error of his ways. His technique corrected, Gilbert continued practicing, and by the age of 15 he was not only touring local clubs with his band Tau Zero but was even spotlighted in Guitar Player alongside fellow up-and-comer Yngwie Malmsteen.
 
Steve Vai sen sanoikin joskus: ei tarvinnut laittaa nettiä kiinni häiritsemästä, kun sitä ei ollut olemassa. Ynkällä 70-luvun Ruotsissa oli varmasti vielä vähemmän, mitä tehdä.
 
Totuus on varmastikin siinä 20 kilometrin kirjastosuksimatkan ja internetin välissä tai sitten niiden ulkopuolella.
 
Eikä musiikki ja kitaransoitto mitään rakettitiedettä ole.
 
http://www.truthinshredding.com
boydon
24.01.2011 01:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaraa oppii soittamaan vain soittamalla, siis treenaa ja treenaa ja kun et enää
jaksa treenaa lisää.
Muutama vinkki: Opettele 12 tahdin blues chorus ( kolme sointua 1,4,5) kaikissa
sävellajeissa, molli ja duuri. Opettele ensin komppaamaan kaikilla mieleesi tule-
villa rytmeillä. Aloita hitaasti ja laske tahdit kun chorus menee siten että että
tempo ei heitä vaan pysyy useamman choruksen samana lisää vauhtia mutta vä-
hän kerrassaan.
Opettele blues skaala kaikissa sävellajeissa molli ja duuri. Kun aloitat ns soolon
harjoittelun valitse sävellaji ja soita chorus periaatteella kaksi tahtia kompaten ja
kaksi tahtia sooloa. kun osaat tämän vaihda järjestys, kaksi tahtia sooloa kaksi
tahtia komppia. Aloita hitaasti ja laske iskut ( 1,2,3,4 ) pidä huoli että tempo py-
syy tasaisena opittuasi tämän lisää tempoa mutta vähän kerrallaan. kun osaat
tämän soita koko chorus soolona, ( valitse sävellaji ja skaala ) useampi chorus
peräkkäin aloita hitaasti ja pidä huoli että jokainen ääni soi kunnolla. Kun osaat
tämän opettele sooloja siten että käytät molempien ( duuri ja molli ) skaalojen
ääniä samassa soolossa, alla oleva komppi sointu määrittää mitä ääniä voit käyt-
ja mitä et. Yritä opetella soittamaan omia juttujasi sooloihisi, jos sinulla on tarkka
korva niin voit kyllä myöhemmin perehtyä muiden soittoon levyiltä mutta tärkein-
tä on että kehität oman juttusi ( maailmassa on jo tarpeeksi apinoita ) Vielä yksi
tärkeä juttu pidä huoli että rytmi ja tempo ei heitä vaan pysyy skarppina sillä
rytmiikka on kaiken perusta. komppi treeni on tähän hyvää harjoitusta ja muista
järjettömän nopea soitto on pelkkää akrobatiaa, yksi oikea ääni oikeaan paik-
kaan siinä on se juttu.
 
Jucciz
24.01.2011 02:14:16 (muokattu 24.01.2011 02:15:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

boydonilla hyvää perusasiaa. Ei ole kenellekään kitaristille pahitteiksi opetella bluesin perusasiat. Siihen pohjautuu kuitenkin aika suuri osa siitä musiikista, jota ympärillä nykyisinkin kuulemme. Paitsi tietty jos kuuntelee musiikkia ainoastaan oopperassa.
 
Ilmainen vinkki boydonille: täällä ei tartte painaa enteriä rivin päätteeksi kun kirjoittaa viestejä ketjuihin: silloin tulee vaan hassun näköisiä tynkärivejä kirjoitus täyteen. Vielä vähemmän tarvitsee murehtia tavuviivojen käytöstä, sillä jokaisen katselijan koneella on kuitenkin käytössä eri suuruinen selainikkuna ja teksti rivittyy siispä kaikilla vähän eri tavalla. Ei muuta kun annat palaa vaan, rivinvaihdot tulee kyllä automaattisesti ja viestit näyttävät lähetettyinä järkevämmiltä. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tender.insanity
24.01.2011 08:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jzci: Toisaalta, vaikka itse olen soittanut "vasta" reilut 10 vuotta niin silti olen huomannut tässä internetin yleistymisessä joka kodin elementiksi varsin huomattavia varjopuoliakin, näin soittamisen opettelun kannalta.
 
Ihan hyvä teksti.
 
Mutta on tuossa varjopuoliakin. Minä aloitin pianonsoitolla 80-luvun loppupuolella pari vuotta, kunnes sain kitaran, jota olin joululahjaksi toivonut. Ennalta olin koulun musiikkikirjoista lueskellut perusasioista. Kun kitaran sitten sain, niin soittelin jo jouluaattoiltana jotain "Jänis istui maassa" yms. nuoteista.
 
Pikkuhiljaa aloin kehittymään ja oikeastaan parisen vuotta myöhemmin kun sähkökitaran ostin, tutustuin tabulatuureihin. Mielestäni tabit + nuotit on lyömätön yhdistelmä edelleen. En siis teilaa tabeja (kuten jotkut), vaan ne on hyvä apu, vaikka teoriaa osaankin ihan sopivasti.
 
Kirjastot tuli tutuiksi nuotteja (ja tabulatuureja) hakiessa. Säveltelyn aloitin joskus 1996 kunnolla kun sain piraattiversion Midisoft Studio 3.1:stä. Tein vuosia sillä sävellyksiä (kokonaisia biisejä, pätkiä, melodioita, riffejä) ja pelkkä nuottisoftahan tuo oli/on.
 
Anyway, yksin siis opettelin aika pitkälti kaiken. Hyvä pohja teoriaan tuli aiemmasta pianonsoitosta tosin, kun tunneilla kävin. Pari kaveria oli, jotka kitaraa soittivat ja niiltä neuvoja kyselin silloin tällöin. Tunteja en ottanut. Eipä ollut varaakaan. Työnteon aloin 15v, josta saaduilla rahoilla ostin sitten kitaravermeitä. Vahvaria varten meni useampi kuukausi (lehdenjakoa 1-2krt/vko), mutta oi sitä onnea, kun olin sen 600 markkaa saanut säästettyä ja menin bussilla Hesaan ja Levytukusta ostin Ibanezin 10w vahvarin =)
 
Nykyään vain ajattelee, että olisipa joku ollut neuvomassa soitossa, eikä olisi tarttenut kaikkea yrittää oivaltaa itse. Tästä syystä oma tekniikka on kyllä aivan hanurista alkaen siitä miten plektraa pidetään kädessä. Lähdepä sitä muuttamaan 20v kitaransoiton jälkeen.
 
Ja mitä tulee korvilla kuuntelemiseen, niin ei se ole niin yksiselitteistä. Teoriaa osaan, saan soittamani jutut hetkessä nuotitettua, osaan visualisoida riffejä/melodioita/biisejä päässäni ja saan biisit ylös ilman kitaraa kädessäni. Olen kuunnellut koko ikäni musaa laidasta laitaan (lähinnä rock-heavy, mutta vaikka mitä muutakin) ja lukemattomia kertoja olen yrittänyt hahmottaa biisejä korvillani. Mutta minkäs teet? Ei vaan onnistu. Ei onnistu, vaikka kuinka m.netin kultakorvat kertovat, kuinka helppoa se on.
 
Saatana, kun joutuu istumaan kitara kourassa jotain riffiä kuunnellen tuntitolkulla saamatta mitään selkoa siitä, miten tämä soitetaan. Hehe, vähän kärjistettyä, kyllä. Jotain HELPPOJA juttuja olen onnistunut oppimaan, mutta siihen se sitten jääkin.
 
Olipa vuodatus. Paska teksti, mutta minkäs teet. Koittakaa nyt selkoa ottaa ja löytää edes jokin pointti jostain.
 
Burn
24.01.2011 11:41:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jzci: Toisaalta, vaikka itse olen soittanut "vasta" reilut 10 vuotta niin...
 
Varsin todenmukaisia sanoja. Omalla kohdalla juurikin ne oman järkeilyn kautta koetut ahaa-elämykset toimivat suunnattomina tsemppaajina ja kannustivat ottamaan asioista selvää kahta innokkaammin. Nykyään kun opetusmateriaalit sun muut on helposti saatavilla kotikoneelta käsin niin jotenkin tuntuu siltä, että joiltain aloittelevilta kitaristeilta puuttuu se tietty kunnianhimo. Opittavia asioita pidetään itsestäänselvyyksinä kun tiedonjano pystytään sammuttamaan yhdellä googletuksella.
 
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «