Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lyriikkakisan pohdinta ja palaute.
1
Lennu
24.01.2011 00:24:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi uljas lyriikkakisa on onnistuneesti saatu tuupattua lähtöviivansa ylitse.
 
Oo-p yllätti allekirjoittaneen pistämällä säkeistörakenteen uusiksi, ja onnistuneesti. Tämä näissä hommissa on hienoa, että toiset tekee ratkaisuja, joita itse ei olis tullut ajatelleeksikaan. Hieno aloitus, hieno muudi sanoituksessa. Joko tästä voi tehdä sen radioversion? ;)
 
Lisää kakkaa punttiin, nyt yllätätte itsenne ja arvostelijat. Tää on hienoa.
 
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
oo-p
24.01.2011 12:15:15 (muokattu 24.01.2011 15:36:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Uusi uljas lyriikkakisa on onnistuneesti saatu tuupattua lähtöviivansa ylitse.
 
Oo-p yllätti allekirjoittaneen pistämällä säkeistörakenteen uusiksi, ja onnistuneesti. Tämä näissä hommissa on hienoa, että toiset tekee ratkaisuja, joita itse ei olis tullut ajatelleeksikaan. Hieno aloitus, hieno muudi sanoituksessa. Joko tästä voi tehdä sen radioversion? ;)
 
Lisää kakkaa punttiin, nyt yllätätte itsenne ja arvostelijat. Tää on hienoa.

 
kiits. :)
 
Vähän mietiskelinkin, että nyt ei kyllä varmaan mene ihan originaalien suunnitelmien mukaan, mutta kun tuntui toimivan, niin mikäpä siinä. Ainoa huolestuttava asia tietenkin on se, että enhän nyt sotkenut/rajoittanut muiden tekstin sovittamishommia, kun mahdollisia variaatioitahan on kuitenkin lukuisia.
 
Kieltämättä tuo kyllä ihan uutta klangia tähän kisaan, kun saa vähän ääntäkin ilmoille.
 
E: ja haaste kasvaa. Se on selvä, toivottavasti ei kuitenkaan liiaksi kenellekään.
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
oo-p
02.02.2011 18:07:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläkää oloko noin hilijasia!
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
sirpale
03.02.2011 11:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on juuri tuossa työn alla. Tänään pitäisi saada päivän aikana valmiiksi, jos meinaan kisaan ehtiä mukaan. Vähän vaan verottaa keskittymisestä tuo taapero, joka ei pysy hetkeäkään paikoillaan. :D
 
Varoitan vaan, että minulla ei ole hajuakaan siitä, kuinka tuo biisi pitäisi rakentaa. En ymmärrä teoriasta yhtään mitään. Menen lähinnä fiiliksen mukaan ja diskaatte sitten, jos siltä tuntuu. Höhö. Joka tapauksessa tulen itseni nolaamaan tällä.
 
Tuuli pääni läpi viheltää, voltin heittää, taloksi asettuu.
Sergei Fallinen
03.02.2011 14:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oo-p: enhän nyt sotkenut/rajoittanut muiden tekstin sovittamishommia, kun mahdollisia variaatioitahan on kuitenkin lukuisia.
 
tuskinpa, mut ite olisin varmaan tehnyt melkein suoraan sun rytmitykseen tekstini jos olisin millään ehtinyt sen kirjottaa. Nopeampaa ja helpompaa silleen mulle joka en laulaa osaa
 
nyt en kyl millään pysty osallistumaan kun ei oo nettiä kun kirjastossa ja varttikoneel väsätty teksti ei ehkä ihan lähe
 
Lennu
03.02.2011 16:37:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sillä rakenteella ole mitään väliä, tekee kuten itsestään parhaimmalta tuntuu.
 
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
sirpale
05.02.2011 22:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen olen inspiraatiota vailla, eikä minulla ole enää äänitysmahdollisuutta ennen maanantaita. Olisiko mitenkään mahdollista saada lisäaikaa sinne maanantaille, koska jos jotain saan aikaiseksi, niin haluan sen myös nauhoittaa? Tämän kysyn sen vuoksi, että kannattaako edes enää yrittää metsästää sitä inspiraatiota. Lyriikkaa en haluaisi julkaista myöskään ennen nauhoitusta.
 
Tuuli pääni läpi viheltää, voltin heittää, taloksi asettuu.
Lennu
06.02.2011 08:27:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirpale: Edelleen olen inspiraatiota vailla, eikä minulla ole enää äänitysmahdollisuutta ennen maanantaita. Olisiko mitenkään mahdollista saada lisäaikaa sinne maanantaille, koska jos jotain saan aikaiseksi, niin haluan sen myös nauhoittaa? Tämän kysyn sen vuoksi, että kannattaako edes enää yrittää metsästää sitä inspiraatiota. Lyriikkaa en haluaisi julkaista myöskään ennen nauhoitusta.
 
Laitetaan maanantaihin 23:59. Siitä äänestys sitten pari viikkoa etiäppäi.
 
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
sirpale
06.02.2011 13:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Laitetaan maanantaihin 23:59. Siitä äänestys sitten pari viikkoa etiäppäi.
 
Voi, kiitos paljon! :)
 
Tuuli pääni läpi viheltää, voltin heittää, taloksi asettuu.
oo-p
06.02.2011 17:11:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Laitetaan maanantaihin 23:59. Siitä äänestys sitten pari viikkoa etiäppäi.
 
Tarvitaanko äänestämiseen välttämättä kahta viikkoa? ..tai niin no, kaipa sen sitten näkee, jos näyttää siltä että kaikki äänestävät ovat äänestäneet. Toisaalta ihan hyväkin jos ei hättäillä :P
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Morphia
06.02.2011 19:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Laitetaan maanantaihin 23:59. Siitä äänestys sitten pari viikkoa etiäppäi.
 
Hienoa, nyt munkaan ei tartte ressata. ;D
 
How far can they control my mind?
soihtu55
06.02.2011 19:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huom Morphia, pieni pakko piristää tekemään.
 
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
Morphia
07.02.2011 08:43:01 (muokattu 07.02.2011 08:57:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soihtu55: huom Morphia, pieni pakko piristää tekemään.
 
Mietin tässä, että miksi kaikki pitää AINA jättää viime tippaan, kuitenkin olen tuon lyriikan kirjoittanut jo puoleenväliin melkein heti kisan avauspäivänä.. :D
 
How far can they control my mind?
Morphia
07.02.2011 09:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oo-p: Tarvitaanko äänestämiseen välttämättä kahta viikkoa? ..tai niin no, kaipa sen sitten näkee, jos näyttää siltä että kaikki äänestävät ovat äänestäneet. Toisaalta ihan hyväkin jos ei hättäillä :P
 
No mun mielestä 2 viikkoa on aikas pitkä aika, mutta olenkin hätähousu. :D
 
Sulla oo-piumi on muuten ihan hemmetin hieno ääni.
 
How far can they control my mind?
oo-p
07.02.2011 16:04:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morphia: No mun mielestä 2 viikkoa on aikas pitkä aika, mutta olenkin hätähousu. :D
 
Sulla oo-piumi
:D on muuten ihan hemmetin hieno ääni.
 
Kiitos :)
 
Mahtavaa, että saatiin kisaan vielä lisää töitä.
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
tatta
10.02.2011 21:21:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ketuttaa kun ei päässy mukaan. Lennu lisää samalaista. ( olin niin saatanan kipee tos just kisaviikon aikana, toisaalta mahtavia inspiksiä varmaan lähtee tuleviin skaboihin, kun kuumehoureissa itse herra E.P kanssa kuljin sumuisten ovien läpi valkoiseen valoon, jonne sillä kertaa en kuitenkaan saanut jäädä. )
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
oo-p
10.02.2011 22:52:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos lennu ei jouda tms., niin minäkin voin soitella pohjat niitä tarvittaessa, jahka seuraavan auditiivisen kisan aika koittaa.
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
soihtu55
13.02.2011 11:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tätä kisailua pidä ottaa niin vakavasti, mutta yhtenä tapana (lisänä)oppia sanoittamaan tämä voi toimia. Lennun ehdotus toi lisäväriä tähän lyrikointiin muusikoiden netissä. Eikä ne pisteet, vaan lähinnä kiinnostaa sanallinen rehellinen arviointi, sehän kehittää jos on kehittääkseen. Itse olisin osallistunut tähän vaikka ei op-p ois suostunut "kosintaani" sovittaa ja laulaa sanat musiikkiin. Pidän myös tärkeänä, että jokainen arvioisi myös omaa sanoitustaan, tai kokonaisuutta.
minulle tämä oli ainakin opettavainen kokemus, koska en juuri pysty tekemään sanoituksia valmiiseen säveleen, vaikka olen joskus yrittänyt. Se on suuri etu teille joilla siihen on osaamista ja lahjoja. Sen lisäksi osaatte soittaa ja laulaa, siis iloitkaa siitä, ja ei kun rohkeita kokeiluja. Tämä kisa näytti miten eri tavoin kukin kokee musiikin, ja annetun teeman/vinkin. Miten se lähtee elämään kenenkin pääkopassa.
 
oma arvioni kipaleesta/sanoista Mä Huudan Uneen:
alkuperäisen pohjan olin kirjoittanut jo aiemmin, ja etsin teksteistäni, mikä olisi lähinnä tätä ideaa. Sitten nappasin tämän tekstin. Se on saanut nyt tähän mennessä jo kolme eri muotoa.
 
oo-p tuli heti mieleeni, kun ajattelin lauluksi. Hänen äänen värinsä käy hyvin tähän aiheeseen ja tyyliin, joitakin kohtia laulullisesti muuttaisin. Sanoissa loppu ei oikein toimi, jättäisin pois ehkä kaksi viimeistä riviä, ja tekisin tämmöisen muutoksen.(Kuten oo-p kirjoitti, et absurdi teksti), niin eihän näissä sanoissa ole juurikaan tolkkua, mutta eikö uni ole sellaista? En tiedä toimisiko loppu näin, miten kävis sävelen?
 
ja mä huudan uneen
meren nielu otit vastaan,
 
ja minä toivoin että saisin vielä nukkuu
nyt hirvi matkaa metsään
kantaa sua kruunussaan
 
ja mä huudan uneen
meren nielu otit minut vastaan,
 
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
Morphia
13.02.2011 16:41:43 (muokattu 13.02.2011 16:53:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soihtu55: koska en juuri pysty tekemään sanoituksia valmiiseen säveleen.
 
Mulla on bändin kanssa yleensä tapana kirjoittaa sanoitukset muutoin valmiiseen sävellykseen - yksin, omassa rauhassa. Näin olen toiminut aina, ja todennut tavan toimivaksi. Mutta tietenkin kukin tekee niinkuin parhaaksi katsoo. :)
 
sehän kehittää jos on kehittääkseen.
 
Itse osallistun lyriikkakisoihin puhtaasti ajanvietteen takia. Yleisesti lyriikat ja tyyli poikkeavat täysin kisojen aiheista, joten siinä mielessä kehiystä ei tätä kautta juurikaan tule, vaikka sitä varmasti tahollani tarvitsen. Ei siinä mitään, ihan hauskaahan tämä on. :P
 
näissä sanoissa ole juurikaan tolkkua
 
Minulle ainakin toimii sellaiset lyriikat.. :)
 
How far can they control my mind?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «