Aihe: Mitä mieltä tästä Landolasta?
1 2
re infecta
23.03.2004 17:03:22 (muokattu 23.03.2004 17:04:36)
Elikä tässä hieron kauppoja torilta löytyvästä metallikielisestä 70-luvun akustisesta, Landola H-6 "Humming Bird". Kuva löytyy torilta.

Mitä olette mieltä? Ajattelin teiltä varmistaa, että minkälainen tuo on noin ihan soittopelinä ja sitten että paljon itse maksaisitte? 275-300€?
Kokoan bändiä ja etsin treenikämppää. Katso jäsenkuvaukseni!
perkeles
23.03.2004 19:47:16
en maksaisi puolta tuosta hinnasta.suomi on täynnä landolaa.
täältä on lähäretty ennenkin
kalkkuna
23.03.2004 20:06:29 (muokattu 23.03.2004 20:11:39)

Totta, noiden ainakaan suomessa ei pitäisi olla kovin arvokkaita tai haluttuja.
Ei tuossa nyt mitään ulkoisesti näyttävääkään ole.
poppamies
23.03.2004 20:42:03

Toteamus lienee osuneen aika oikeaan tuosta kitarasta. Mulla on liki samanlainen. Malli on F 6 H. Maksoin siitä uutena 70-80 luvun taitteessa 1200 mk. Oikeampi hinta tuolle sun landolalle lienee 120-150 €. Valitan, mutt kun kerran kysyit...
"G-strings are for strippers"
kulmahiomakone
23.03.2004 21:00:38
Landola on valmistanut välillä vähän paskempia kitaroita, mutta pääsääntöisesti Landolat ovat kyllä kelpo soittimia. Sikäli kun ihan väärin muistan, niin Fazer omisti Landolan kymmenen vuoden ajan seitsemänkymmentäluvun puolenvälin paikkeilta lähtien. Sen ajan kitarat kilpailevat laadussa lähinnä saman ajan muiden massatuotantoihmeiden kanssa.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Barry
24.03.2004 22:58:57
No, tuohon en sano mitään, mutta näin Landolaa puolustaakseni on sanottava, että mulla on kyseisen valmistajan JCE-855 elektroakustinen, joka ainakin mun mielestäni on varsin kelpo peli.
Gypsy
24.03.2004 23:50:00 (muokattu 25.03.2004 02:31:25)
Mulla on ollu joku tämmönen: http://www.vintage-guitars.se/1970s_Landola_H-6_322993.jpg

En torilta kattonu, mutta kai me samasta puhutaan. Ite maksoin siitä joskus jotain varmaan 100 tai 200 markkaa. Paska. En nyt tarkkaan muista, mutta ei siinä tainnu olla edes kokopuukantta. Eikä se edes soinnu niinkun akustisen kuuluu soida. Ite pysyisin kaukana koko vehkeestä ja varsinkin tohon hintaan.

LISÄYS: Katoin torilta, sama vehe.

Myyjä sano sitä harvinaiseks. Enpä tiiä, mulla on kuitenkin ollu kaks tommosta. Toinen oli ihan samanlainen kun myynnissä oleva, ja toinen oli varmaan pari vuotta uudempi, mutta sama malli kuitenkin. Se uudempi oli muuten ihan samanlainen kun se vanhempi, paitsi siinä oli kaularaudan säätö kaulan toisessa päässä ja siinä ei ollu tota säädettävää tallaa niinkun vanhemmassa.

ja sitten että paljon itse maksaisitte? 275-300€?

20e
Miinusnappi hukassa?
littlemick
25.03.2004 00:27:46
Elikä tässä hieron kauppoja torilta löytyvästä metallikielisestä 70-luvun akustisesta, Landola H-6 "Humming Bird". Kuva löytyy torilta.

Mitä olette mieltä? Ajattelin teiltä varmistaa, että minkälainen tuo on noin ihan soittopelinä ja sitten että paljon itse maksaisitte? 275-300€?

En itse maksaisi tosta kyllä noin paljoa ikinä, ellei se ole joku erikoisen hyvin soiva yksilö. Mulla on ollut tosta se uudempi malli (80-luvun) mikä on muuten sama mutta erilainen talla, virittimet ja kaularauta. Se oli kyllä tosi surkee ja paria noita vanhemmanmallisia myöskin testanneena uskaltaisin sanoa että laatukitarasta ei ole kyse. Luulisi että tohon hintaan saisi paljon parempiakin soittimia, mieti tarkkaan vielä!

Omasta maksoin 250mk ja siinäkin oli satanen liikaa.
re infecta
25.03.2004 00:52:23
Tässä on nyt myyjän mukaan kuitenkin kyseessä täysipuinen versio. En sitten tiedä.
Kokoan bändiä ja etsin treenikämppää. Katso jäsenkuvaukseni!
littlemick
25.03.2004 00:53:16
Oletteko muuten huomanneet miten soittimien hinnat on pompanneet muutamassa vuodessa älyttömyyksiin, kun verrataan 90-lukuun saati sitten 80-lukuun?

En tiedä mistä johtuu mutta veikkaisin että netillä on jotain tekemistä asian kanssa, kun ihmiset on alkaneet pitään kaikkia soittimia vintage-vehkeinä,harvinaisuuksina tai jonain helvetin limited-edition keppeinä.

Kaikesta saa maksaa nykyään itsensä kipeeksi, tässä vähän listaa mitä olen kamoista maksanut, vuosituhannenvaihteen jälkeen en ole sitten hirveesti kamoja ostellutkaan edellämainitun hintapomppauksen takia:

-BOSS bf-2 flanger: 20mk
-BOSS ce-2 chorus : 40mk
-FENDER vibrochamp : 150mk
-FENDER 78-stratocaster vasuri 3500mk
-iso läjä efektejä joista maksettu 20-100mk kpl
-laadukkaita kitaroita esim usa-kramereita ym.. 1000-2500mk...... tota listaa vois jatkaa loputtomiin

Nykyään ei ole enää hirveesti huvittanut ostaa eikä myydä soittokamoja, kun ei viitsi maksaa järjettömiä hintoja, eikä itsellä ole ainakaan sydäntä myydä noita vehkeitä noilla hinnoilla mitä esim torin puolella kamoista pyydetään, meneeköhän ne silti kaupaksi?
Gypsy
25.03.2004 01:01:55 (muokattu 25.03.2004 01:16:54)
Tässä on nyt myyjän mukaan kuitenkin kyseessä täysipuinen versio. En sitten tiedä.

Mallinumero ja ulkonäkö on kuitenkin ihan sama joten eiköhän me samasta vehkeestä puhuta. Niinkun sanoin, en mä niin tarkasti muista mitä se kansi oli, mutta mun mielipide tommosesta landolasta on kuitenkin se, että otat pahvilaatikon ja pistät siihen kaulan niin saat paremman akustisen.

LISÄYS: Mutta tää nyt vaan oli mun mielipide ja kokemus. Jos sä testaat sitä ja se tuntuu hyvältä ja soi sun mielestä hyvin niin se on hyvä.

LISÄYS2: Ainiin, hinta on mun mielestä silti ihan liian kova.

LISÄYS3: Ennen noita kaikennäkösiä landolan romuja oli kirpputorit täynnä sataseen pariin (mk) kun ei ne kellekkään kelvannu, mutta ei niitä enää oikeen näy. Ehkä ne on just ihmisillä vitriineissä kun tosiaan kaikesta on nykyään tullu Collector's piece of shittiä ja kaikki on VERY RAREE.
Miinusnappi hukassa?
littlemick
25.03.2004 01:03:34

Ei noi kyllä mun muistaakseni ole kokopuisia, tosin onko tolla hirveästi väliä jos se muuten vaan soi hyvin.

Oletko testanut sitä, että mitä itse pidät siitä? verrattuna muihin ton hintaisiin vehkeisiin. Mulla ei ole noista hyviä kokemuksia mutta voihan toi olla joku erityisen hyvä yksilö.
Ton kitaran yleinen laatukin on aika heikkoa, esim yamahan akustisia olen nähnyt todella hyviäkin tohon hintaan. itseasiassa helvetin hyviä. Käytettynä voi saada loistavan japanilaisen akustisen tohon hintaan. Myöskin uudet tuon hintaluokan japskit pesee 70-80 luvun landolat mennentullen tosin tää on vaan mun mielipide.

Edelleenkin toi hintä on mun mielestä JÄRKYTTÄVÄ ton ikäluokan landolasta.
askomiko
25.03.2004 01:28:30
Kaverilla on tuommoinen juurikin saman näköinen. Se on aivan järkyttävä soittaa, ei riitä mulla sormissa teho minkäänlaiseen barresointuun sillä.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
kulmahiomakone
25.03.2004 02:09:42
Oletteko muuten huomanneet miten soittimien hinnat on pompanneet muutamassa vuodessa älyttömyyksiin, kun verrataan 90-lukuun saati sitten 80-lukuun? . . .

Tästä nyt on yhtenään juttua. Ahdistaa lukea tuota toria kun katselee niitä hintapyyntöjä. Tälläkin hetkellä joku pyytää jostain bossin MX-Y pedaalista 70 €oohia, kun uuden saa halvemmalla. Tai sitten joku ilmoittaa, että uuden vastaavan hinta on 150 €oohia, vaikka todellisuudessa samanlaisen saa alle satasella. "Parhaimmillaan" pyynnöt ovat sellaisia uuden hinta miinus 10 pinnaa.

Vaan tyhmä ei ole se ken pyytää.
kulmahiomakone
25.03.2004 02:12:51 (muokattu 25.03.2004 02:14:00)
...Myöskin uudet tuon hintaluokan japskit pesee 70-80 luvun landolat mennentullen tosin tää on vaan mun mielipide.

Lähes tulkoon kaikki kitarat pesevät tuon aikakauden Landolat :) Kuten tuolla jo totesin, Fazerin aikakauden Landolat ovat silkkaa kuraa. Ja vielä vähän sen jälkeisetkin.
weelie
25.03.2004 11:11:30
vanhat kitarat on vanhoja kitaroita. Osta uusi. :D
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Niskamies
25.03.2004 17:35:16
Ne uudet Landolat on sitten ihan eri luokkaa kun vanhat. Nää uudet on jo peräti soittimia.
Soita bassoa ja ole uromies!
perkeles
25.03.2004 22:14:41
vanhat landolathan oli aika hyviä,mutta ne olikin sitte tosi vanhoja.
vasenkätinen strato on yhtä ruma kun jussipaitaanen neekeri.
Lennu
26.03.2004 01:56:39 (muokattu 26.03.2004 01:57:36)

vanhat landolathan oli aika hyviä,mutta ne olikin sitte tosi vanhoja.

Mulla on yksi 60-luvulta. Kunnon reissukitara, nytkin basistin nurkkiin jäi dokausreissulla. Jos olis nuolia, niin sillä vois metsästää peuraa. Nivelet huutaa hoosiannaa sitä bendaillessa.

Se on tosin kokopuuta. Kuusta.

muok: niin, maksoin siitä 20€
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)