Veikko 22.01.2011 23:26:12 | |
---|
Taitaa olla paree, että nauttii musiikkinsa vain nuotteina paperilta. Ei pääse hertzit häiritseen. "Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki |
BigPapa 22.01.2011 23:30:46 | |
---|
Jaava: Vielä tosta digitaalitekniikasta. Pari sivua sitten sä sanoit jonkun kumman kommentin nollista ja ykkösistä ja sähkövirrasta, joten aloitetaan ihan alusta. And we have the winner!!!!! This year lack of sarcasm award is handed to Mr Jaava. Congratulations for the winner!!!! For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa: And we have the winner!!!!! This year lack of sarcasm award is handed to Mr Jaava. Congratulations for the winner!!!! Sarkasmi on vaikea laji. Sä et osaa sitä. Samaa sarkasmia ei kuulu toistaa kymmentä kertaa. Se menettää sarkastisen tehonsa. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Tande 22.01.2011 23:42:54 | |
---|
BigPapa: Ainakin CD:t näköjään ei oo kovin dynamiikka painotteisia tänäpäivänä: http://www.cdmasteringservices.com/dynamicrange.htm Tiiä sit miten tohonkin pitäis suhtautua. Tämän kuuleekin jo ilman mitään laitteita ja mittareita. Tästä pitäisi ehkä syyttää nykyajan musiikkia ja musiikkituottajia. Kompressoitunutta puuroa melkein kaikkien uudempien artistien musiikki. On erittäin sääli, että tilanne on mikä on, sillä nykyajan laitteet mahdollistaisivat periaatteessa vaikka minkälaisia makean kuuloisia soundeja. (Tästähän voisi periaatteessa jatkaa vaikka Rockin kuolema-ketjussa). Anteeksi. |
BigPapa 22.01.2011 23:43:11 | |
---|
Jaava: Sarkasmi on vaikea laji. Sä et osaa sitä. Samaa sarkasmia ei kuulu toistaa kymmentä kertaa. Se menettää sarkastisen tehonsa. Sarkasmiakin on niin monenlaista. Samoin kuin sarkasmin ymmärtäjää. Vai väitätkö, että sitä on vain yhtä lajia. Hoho!!! For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Quru 23.01.2011 00:08:39 (muokattu 23.01.2011 00:10:18) | |
---|
Veikko: Taitaa olla paree, että nauttii musiikkinsa vain nuotteina paperilta. Ei pääse hertzit häiritseen. Mut kumpi soundaa paremmalta, mustekynä vai lyijykynä? Mun mielestä lyijykynä kirjoittaa bassoavaimelle erottelevampia ja lämpimämpiä nuotteja. Mustekynässä, tusseista puhumattakaan, on kylmä ja tosi kolkko soundi. E: Nämä vääntöketjut käy hyvästä treenistä äidinkielen ylioppilaskokeisiin, argumenttivirheet ne vaan vilistää. Tämäkin oli sellainen. "Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan." |
Veikko 23.01.2011 00:13:21 | |
---|
Quru: Mut kumpi soundaa paremmalta, mustekynä vai lyijykynä? Mun mielestä lyijykynä kirjoittaa bassoavaimelle erottelevampia ja lämpimämpiä nuotteja. Mustekynässä, tusseista puhumattakaan, on kylmä ja tosi kolkko soundi. ja vasemmalla kädellä tehty notaatio pistää heti silmään. "Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki |
MikaHekkanen 23.01.2011 00:58:14 | |
---|
Quru: Mustekynässä, tusseista puhumattakaan, on kylmä ja tosi kolkko soundi. Tämähän ei pidä paikkaansa lainkaan. Kuivamustekynän eli kuulakärkikynän kritiikin ymmärrän täysin, mutta mustekynä, joko säiliöllinen täytekynä tai vielä mieluummin mustepullossa kastettava sulkakynä tuottaa kaikista kauneimman jäljen. |
velipesonen 23.01.2011 06:07:06 | |
---|
Kyllä nuotit olisi minun mielestäni paras kirjoittaa tussikynillä. Itse nautin nuottipaperini mieluiten analogisena (analogi = vino pöytä, kuin nuottiteline). Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
MikaHekkanen 23.01.2011 13:52:11 | |
---|
velipesonen: Kyllä nuotit olisi minun mielestäni paras kirjoittaa tussikynillä. Jos tähän nyt väkisin vääntäisin aasinsillan, niin joku voisi uskoa etten harhaudu OT:n kirjoittamiseen. Kirjoitusväline vaikuttaa aivan varmasti lopputuloksen substanssiin ja kirjoittamiseen prosessina sekä etenkin tutkimuskohteena niin nuottien kuin tekstinkin kirjoittamisessa. Mikäli jokikinen kynän piirto jää jäljelle käsikirjoitukseen, jää dokumentoitua substanssia jäljelle enemmän kuin "kehittyneillä" kirjoitusvälineillä kuten tietokoneella, ainakin jos tietokoneen editointiominaisuuksia käytetään "tehokkaasti", jolloin käsikirjoituksen kaltaiset välivaiheet dokumentoidun substanssin mielessä on hyvin helppo hukata jälkipolvilta. Jo lyijykynällä ja pyyhekumilla voidaan tuhota käsikirjoitusvaiheessa mahdollisesti mielenkiintoista sisältöä. Totta kai muillakin välineillä kuin tussilla ja mustekynällä on mahdollista säästää ja dokumentoida eri työstövaiheitten muutokset ja kommentoinnit, mutta kuka oikeasti näin tekee? Edelleen kannatan mustekynän käyttöä, sulkakynää minulla valitettavasti ei ole, itse käytän käsin kirjoittamiseen pääasiassa täytekynää. |
Lennu 23.01.2011 14:09:57 | |
---|
Enenmmän mua huolettaa AD/DA -muunnos näppäimistön ja printterin välissä. Varmasti jää tärkeää infoa pois. "mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle |
velipesonen 23.01.2011 15:03:52 | |
---|
Tässäpä mielenkiintoinen puheenaihe, musiikki on niin huonoa siksi että siitä katoaa informaatiota sävellysvaiheessa. Voisiko säveltäjät jotenkin kouluttaa olemaan kadottamatta informaatiota, varmasti voisi. Kyllä minustakin musiikin tarvitsisi olla parempaa joten tässä olisi kenties kaikkein tehokkain menetelmä tämän ongelman poistamiseen. Olen edelleen tussikynien kannalla. Värillisiä tusseja kannattaa käyttää. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
BigPapa 23.01.2011 15:08:51 | |
---|
velipesonen: Tässäpä mielenkiintoinen puheenaihe, musiikki on niin huonoa siksi että siitä katoaa informaatiota sävellysvaiheessa. Voisiko säveltäjät jotenkin kouluttaa olemaan kadottamatta informaatiota, varmasti voisi. Kyllä minustakin musiikin tarvitsisi olla parempaa joten tässä olisi kenties kaikkein tehokkain menetelmä tämän ongelman poistamiseen. Olen edelleen tussikynien kannalla. Värillisiä tusseja kannattaa käyttää. Nuottipaperin tiheydellä on merkittävä osa siinä millaista jälkeä käytetty kynä tekee. Pergamentti ja sulkakynä ja lopputulos on korvaa hivelevän kaunis. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
AlaE 23.01.2011 15:23:11 | |
---|
BigPapa: Nuottipaperin tiheydellä on merkittävä osa siinä millaista jälkeä käytetty kynä tekee. Pergamentti ja sulkakynä ja lopputulos on korvaa hivelevän kaunis. Scafferin näytelmän mukaan Mozart kirjoitti teoksensa suoraan musteella nuoteiksi tekemättä korjauksia. Nuotinsi siis päänsä sisällä olleen valmiin teoksen. En tiedä, oliko oikeasti näin vai kirjailijan dramaattinen keino alleviivata Salierin keskinkertaisuutta. Salvo honore |
levesinet 23.01.2011 15:30:08 (muokattu 23.01.2011 15:48:10) | |
---|
|
velipesonen 23.01.2011 16:14:36 | |
---|
Kyllä mun mielestä silti tussikynä on paras kynä mitä on keksitty, kun sen oikein oivaltaa. Kaikki ei sitä osaa käyttää. Meillä suomalaisilla on paperialan osaamista joten voisimme kiireen vilkkaan lanseerata ihanteellisen sävellyspaperin. Tavoitteena tietenkin informaation kadottamisen ehkäiseminen äärimmilleen. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Jokapaikanapina 23.01.2011 22:05:07 (muokattu 23.01.2011 22:07:00) | |
---|
AlaE: Scafferin näytelmän mukaan Mozart kirjoitti teoksensa suoraan musteella nuoteiksi tekemättä korjauksia. Nuotinsi siis päänsä sisällä olleen valmiin teoksen. En tiedä, oliko oikeasti näin vai kirjailijan dramaattinen keino alleviivata Salierin keskinkertaisuutta. Kyllä mullaki biisit hyvin pitkälti on valmiita päässä ennen ku ne koskaan soittaa tai kirjaa mihkään. Se on tietty ero, et Mozart teki orkesterille, mä akustisella jotain kolmen soinnun biisejä :D EDIT: Ei sillä, että pitäs päästä sanomaan et ite osaa, mut kai jos on joku moutsartti, ni voi ihan hyvinki olla päässä kaikki valmiina |
Ihminen? 23.01.2011 23:01:14 | |
---|
Oma tyyli on ollu että kaupasta haetaan levy ja sen jälkeen siirrän sen tietokoneelle ja sitä kautta iPodiin. |
reos 24.01.2011 08:08:27 | |
---|
Ihminen?: Oma tyyli on ollu että kaupasta haetaan levy ja sen jälkeen siirrän sen tietokoneelle ja sitä kautta iPodiin. Mulla on ollu sellanen tyyli että haen kaupasta levyn ja kuuntelen sitä. "Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
"Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen |
Topa- 24.01.2011 08:10:42 | |
---|
Itse vein n. vuosi sitten kaikki cd:t divariin ja hommasin tilalle vinyyliä. Yleensä kyllä waretan musiikin tai kuuntelen spotifystä, jos tykkään levystä tarpeeksi niin hommaan sen vinyylinä. |