Kailis 21.01.2011 22:40:56 (muokattu 21.01.2011 22:42:22) | |
---|
...7 euroa kalliimmalla Kumu olisi hionut ja öljynnyt viisteet. Elämä on. Virhe! Kallis tai liian tyyris kirjoitus! EDIT Kuinka sä demosit puusepälle mitä olet haluamassa? Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan. |
markkuliini 21.01.2011 22:46:20 | |
---|
vanaha kettu: Meni se puuseppä sitten p*rkele ryssimään homman. Viiste ei ole ajettu aivan reunaan asti, jolloin uskoisin että tappaa sointia aika reippaasti. Viisteen ulkoreunalla on siis palttia rallaa puoli senttiä tasaista aluetta, jonka päälle kalvo asettuu. Työn jälki oli muutenkin aika epätasaista ja 7 euroa kalliimmalla Kumu olisi hionut ja öljynnyt viisteet. Nyt lähtee ilmeisesti kauan himoani jyrsin ostoon ja teen loput kannut itse. Ihan mielenkiinnosta, mitä puuseppä sanoi kun oli ryssinyt? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 21.01.2011 22:51:47 | |
---|
Periaatteessa jos olet selkeästi kertonut mitä olet hakemassa niin sehän vaan jatkaa tuosta. Pahempi jos olisi ottanut liikaa. Käyt sitten seuraavan kerran ja... http://www.youtube.com/watch?v=pZm0EkDL734Ei se vielä oo valmis! Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan. |
vanaha kettu 21.01.2011 23:03:11 | |
---|
markkuliini: Ihan mielenkiinnosta, mitä puuseppä sanoi kun oli ryssinyt? Toimistoapulainen oli ottamassa maksua vastaan, joten ei puuseppää näkynyt paikalla. Nopeasti tutkailtuna viisteet näytti ihan ok:lta niin en edes asiasta maininnut. Kotona sitten paremmassa valossa tutkailtuna huomasin, että epätasaisuutta oli siellä täällä ja huomasin tuon viisteen profiilin muuttuneen. Puusepälle kerrottiin, että halutaan samanlaiset viisteet kuin mitä siinä jo oli. Positiivinen juttu on, että viisteen kierous lähti hyvin. Nyt tasaisella pinnalla ei keiku ainakaan rumpu. Pitää vielä taskulampulla tsiigailla onko miten tarkasti tehty. 40 euroa ei ole kovinkaan iso raha, mutta Kumulla olisi hieman kalliimmalla saanut varmasti täydellisyyttä hipovat viisteet liukkaan sileinä ja öljyttyinä, kuten sivuilla kerrotaan. No, onpa tuota jyrsintä tullut käytettyä, niin pitää sellainen hankkia. Tekee sitten tylsänä päivänä vaikkapa olohuoneeseen koristejalkalistat. :) |
Krisse82 22.01.2011 08:48:36 | |
---|
vanaha kettu: Toimistoapulainen oli ottamassa maksua vastaan, joten ei puuseppää näkynyt paikalla. Nopeasti tutkailtuna viisteet näytti ihan ok:lta niin en edes asiasta maininnut. Kotona sitten paremmassa valossa tutkailtuna huomasin, että epätasaisuutta oli siellä täällä ja huomasin tuon viisteen profiilin muuttuneen. Puusepälle kerrottiin, että halutaan samanlaiset viisteet kuin mitä siinä jo oli. Positiivinen juttu on, että viisteen kierous lähti hyvin. Nyt tasaisella pinnalla ei keiku ainakaan rumpu. Pitää vielä taskulampulla tsiigailla onko miten tarkasti tehty. 40 euroa ei ole kovinkaan iso raha, mutta Kumulla olisi hieman kalliimmalla saanut varmasti täydellisyyttä hipovat viisteet liukkaan sileinä ja öljyttyinä, kuten sivuilla kerrotaan. No, onpa tuota jyrsintä tullut käytettyä, niin pitää sellainen hankkia. Tekee sitten tylsänä päivänä vaikkapa olohuoneeseen koristejalkalistat. :) No tämähän on perseestä. Homma ei mielestäni ole mitenkään erityisen vaativa, jos ammattimiehestä on kyse. Itse jyrsin viisteet joulukuussa yhteen Power V-settiin ja jälki oli kuitenkin parempi kuin uusissa budjetti Yamahoissa uutena, vaikka ensimmäistä kertaa olin asialla. Ei niistä kuitenkaan Kumuja tullut:D Onneksi tosiaan homma "jäänyt kesken", joten ei muuta kun tehdä homma loppuun. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
SMujeva 22.01.2011 10:37:00 | |
---|
markkuliini: Itse tilaan suoraan jenkeistä MD:n julkaisijalta. Kansainvälinenl vuosikertatilaus muistaakseni 40€ paikkeilla viime vuonna. Miksi maksaa jollekin välikädelle ekstraa? Tulihan maksetuksi riittävästi viivästys sakkoja kirjastolle, joten tarve tuli tilata MD kotiin. Voitko selkokielellä neuvoa (linkit etc?) miten homma hoidetaan? Vuosihinnasta 40€ olen samaa mieltä; tuleeko päälle alveja, postimaksuja etc?, kas kun en tiedä. Kuinkas kauan vie tilauksesta ensimmäiseen postilaatikkooni tulevaan lehteen? etukäteen kiitti! |
markkuliini 22.01.2011 10:50:21 | |
---|
SMujeva: Tulihan maksetuksi riittävästi viivästys sakkoja kirjastolle, joten tarve tuli tilata MD kotiin. Voitko selkokielellä neuvoa (linkit etc?) miten homma hoidetaan? Vuosihinnasta 40€ olen samaa mieltä; tuleeko päälle alveja, postimaksuja etc?, kas kun en tiedä. Kuinkas kauan vie tilauksesta ensimmäiseen postilaatikkooni tulevaan lehteen? etukäteen kiitti! https://secure.ablesoftsolutions.co … dmg/SecurePages/NewSub.aspx?pi=MDRM59,97 dollaria/vuositilaus tekee tällä hetkellä reilut 43€, muita maksuja ei tule. Tuosta ajasta en osaa sanoa mitään, ihan niin guru en ole. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
SMujeva 22.01.2011 11:03:35 | |
---|
|
hollmi-5 22.01.2011 11:16:07 | |
---|
Krisse82: No tämähän on perseestä. Homma ei mielestäni ole mitenkään erityisen vaativa, jos ammattimiehestä on kyse. Itse jyrsin viisteet joulukuussa yhteen Power V-settiin ja jälki oli kuitenkin parempi kuin uusissa budjetti Yamahoissa uutena, vaikka ensimmäistä kertaa olin asialla. Ei niistä kuitenkaan Kumuja tullut:D Onneksi tosiaan homma "jäänyt kesken", joten ei muuta kun tehdä homma loppuun. Kanttien jysimiseen tarvitaan tukevarunkoinen jyrsin. Se kiinnitetään tasoon ja tason päällä on helppo pyörittää rumpua. Käsivaralla tulee helposti pieniä tai suurempia epätasaisuuksia. Jyrsimen terässä olisi hyvä olla laakeri, jota vasten runko nojaa. Myös jyrsimen pöytään voi toki asettaa ohjaimen, johon runko nojaa, jos terässä ei ole laakeria. Työ itsessään on nopeaa ja helppoa, kun asetukset on kohdallaan. Kantit ja snarebed tehdään vaikkapa näin: http://www.youtube.com/watch?v=ndlWaxLvLos&feature=related Erilaisia kantteja: http://www.youtube.com/watch?v=7RNuL2aSuGE Soundit, piuhat ja kajarit. |
|
Velli 22.01.2011 19:13:49 | |
---|
|
Krisse82 22.01.2011 19:32:50 | |
---|
Velli: Huhhuh, melko arpapelin näköistä touhua. Jos tuo kaveri laittaisi tuon setin myyntiin ja sanoisi että viisteet on juuri tehty uusiksi, niin en uskaltaisi sokkona ostaa. Arpapeliähän tuossa ei ole nimeksikään. Terässä on laakeri jota vasten runko nojaa, joten vaikka pyörittäisit rumpua terää vasten päivän, niin periaatteessa viiste jyrsiintyy vain sen määrätyn verran. Kun lelut on kohdillaan se ei todellakaan ole erityisen vaikeaa. Toki kun on viisteen jyrsinyt, niiden viimeistely on vielä tekemättä. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
hollmi-5 22.01.2011 19:57:42 | |
---|
Velli: Huhhuh, melko arpapelin näköistä touhua. Jos tuo kaveri laittaisi tuon setin myyntiin ja sanoisi että viisteet on juuri tehty uusiksi, niin en uskaltaisi sokkona ostaa. Eli sinä et tiedä tästä mitään? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Velli 22.01.2011 20:06:51 | |
---|
Krisse82: Arpapeliähän tuossa ei ole nimeksikään. Terässä on laakeri jota vasten runko nojaa, joten vaikka pyörittäisit rumpua terää vasten päivän, niin periaatteessa viiste jyrsiintyy vain sen määrätyn verran. Kun lelut on kohdillaan se ei todellakaan ole erityisen vaikeaa. Toki kun on viisteen jyrsinyt, niiden viimeistely on vielä tekemättä. Ahaa, tämä selvensi. Näytti vaan videossa siltä kuin kaveri roiskisi näppituntumalta menemään. hollmi-5: Eli sinä et tiedä tästä mitään? En ennen tuota Krisse82:n selvennystä. |
hollmi-5 22.01.2011 21:14:24 | |
---|
Velli: Ahaa, tämä selvensi. Näytti vaan videossa siltä kuin kaveri roiskisi näppituntumalta menemään.
En ennen tuota Krisse82:n selvennystä. Katso ylempää minun tekstiä: Jyrsimen terässä olisi hyvä olla laakeri, jota vasten runko nojaa. Myös jyrsimen pöytään voi toki asettaa ohjaimen, johon runko nojaa, jos terässä ei ole laakeria. Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeKrio 22.01.2011 23:35:08 | |
---|
hollmi-5: Katso ylempää minun tekstiä: Hei, tuli mieleeni. Oletko sä teknisen työn opettaja vai luokanopettaja? Toivottavasti eka, sillä muuten masennun. Kivasti vinkkejä sulla aina näihin puutyöjuttuihin. |
hollmi-5 22.01.2011 23:48:23 | |
---|
VeKrio: Hei, tuli mieleeni. Oletko sä teknisen työn opettaja vai luokanopettaja? Toivottavasti eka, sillä muuten masennun. Kivasti vinkkejä sulla aina näihin puutyöjuttuihin. Minulla on molemmat tutkinnot. Luokan opettajana aloitin. Nyt olen teknisen työn open virassa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sonormies 22.01.2011 23:59:32 | |
---|
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
Velli 23.01.2011 02:06:52 (muokattu 23.01.2011 02:09:12) | |
---|
hollmi-5: Katso ylempää minun tekstiä: Juu, mutta siellä oli myös tämä: Kanttien jysimiseen tarvitaan tukevarunkoinen jyrsin. Se kiinnitetään tasoon ja tason päällä on helppo pyörittää rumpua. Käsivaralla tulee helposti pieniä tai suurempia epätasaisuuksia. Oletin erheellisesti, että tuossa videossa oli näytettä nimen omaan tuosta huonommasta vaihtoehdosta, eli käsivaralla vedetystä. Mutta pääasia että homma selvisi ja oikeni. Itse olen tyytyväinen. Mielenkiintoisia videoita kaikin puolin. |
Progressor 23.01.2011 12:29:19 | |
---|
Onkohan Taman varaosavalikoimassa Roadpro-haitsutelineeseen lyhyempää vartta, vai onko sellaisen saadakseen käytettävä rautasahaa? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |