BigPapa 22.01.2011 13:34:51 (muokattu 22.01.2011 13:35:19) | |
---|
velipesonen: En tarkoita. Tarkoitan että nykyään tehdään valtavan paljon vinyylilevyjä joiden äänitys- tai editointivaiheessa koko roska on digitalisoitu. Niinpä niin, nykyään. Itse puhun AAA levyistä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Musta Arkipyhä 22.01.2011 13:36:50 | |
---|
BigPapa: Edelleen suosittelen tutustumaan näihin, vaikkakin sivuuttaminen käy helposti niinkuin jälleen nähtiin Tuo on yksittäinen tutkimus ultraäänten kuulemisesta.En kyllä edelleenkään ole lukenut mistään ,että tuosta huolimatta ihmisen kuuloalueen rajoja olisi muutettu.Toisaalta monellako ihmisellä tuo kyky oikeasti on ja moniko heistä on vinyylin kuuntelija. Edelleen suosittelen tutustumista siihen digitaalitekniikkaan jotta älyäisit edes perusteet käsiteltävistä asioista eikä suusta pääsisi "sammakoita" tyyliin: "mun kajareista ei tule ykkösiä ja nollia" :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 22.01.2011 13:37:55 (muokattu 22.01.2011 13:38:54) | |
---|
BigPapa: Niinpä niin, nykyään. Itse puhun AAA levyistä. Noista uskomattomista olioista joille ei signaaliketjun missään vaiheessa ole tapahtunut vaikkapa taajuuksien leikkaantumista? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
BigPapa 22.01.2011 13:40:01 (muokattu 22.01.2011 13:46:02) | |
---|
PsychedelicWarlord: Tuo on yksittäinen tutkimus ultraäänten kuulemisesta.En kyllä edelleenkään ole lukenut mistään ,että tuosta huolimatta ihmisen kuuloalueen rajoja olisi muutettu.Toisaalta monellako ihmisellä tuo kyky oikeasti on ja moniko heistä on vinyylin kuuntelija. Edelleen suosittelen tutustumista siihen digitaalitekniikkaan jotta älyäisit edes perusteet käsiteltävistä asioista eikä suusta pääsisi "sammakoita" tyyliin: "mun kajareista ei tule ykkösiä ja nollia" :-) Oli siinä muutakin kuin ulträänten kuulemisesta, mutta jatka vaan valikointia ja asioden muokkaamista mieleiseksisi sivuuttamalla ja kiertämällä. Sitä paitsi ei mun kajareista tosiaan tule ykkösiä ja nollia. Thats a fact. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
PsychedelicWarlord: Noista uskomattomista olioista joille ei signaaliketjun missään vaiheessa ole tapahtunut vaikkapa taajuuksien leikkaantumista? Jos onkin leikkaantunut niin ei niin jyrkästi kuin CD:llä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Musta Arkipyhä 22.01.2011 14:02:31 | |
---|
BigPapa: Jos onkin leikkaantunut niin ei niin jyrkästi kuin CD:llä. Niin jos uskomme vain sinun sanaasi. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 22.01.2011 14:04:51 (muokattu 22.01.2011 14:08:43) | |
---|
BigPapa: Oli siinä muutakin kuin ulträänten kuulemisesta, mutta jatka vaan valikointia ja asioden muokkaamista mieleiseksisi sivuuttamalla ja kiertämällä. Sitä paitsi ei mun kajareista tosiaan tule ykkösiä ja nollia. Thats a fact. Ei kenenkään kajareista tule.Eikä edes cd-soittimista.Ja ajatella ne ykköset ja nollat ovat jännitearvoja - ihan niinkuin se analoginen jännite! Amazing electronics!! Ja sinä voit jatkaa yksittäisten tutkimustulosten esittämistä.Toisaalta voisit käyttää aikaasi hyödyllisemmin opiskelemalla perusteet asioille joista puhut. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
BigPapa 22.01.2011 14:09:09 (muokattu 22.01.2011 14:10:27) | |
---|
PsychedelicWarlord: Ei kenenkään kajareista tule.Eikä edes cd-soittimista.Ja ajatella ne ykköset ja nollat ovat jännitearvoja - ihan niinkuin se analoginen jännite! Amazing electronics!! Ja sinä voit jatkaa yksittäisten tutkimustulosten esittämistä.Toisaalta vosit käyttää aikaasi hyödyllisemmin opiskelemalla perusteet asioille joista puhut. Ymmärrän, että tutkijatkaan eivät tiedä niin palljon kuin sinä. Hyvä että saamme kaltaiseltasi henkilöltä paljon arvokasta tietoa, joka on oikeaksi todettu ja faktoiksi määritelty. Ja ajatella ne ykköset ja nollat ovat jännitearvoja Ovatko, mielenkiintoista, tälläistä en ole väittänyt, mutta nyt kun sanoit niin kai ne ovat jännitearvoja. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 22.01.2011 14:10:56 (muokattu 22.01.2011 14:11:45) | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Ziggy Bubba 22.01.2011 14:11:19 | |
---|
Mites hyvin toistavat muuten tavan skobet noita ultraääniä? Luulisin tarttevan suht tyyriit skobet ja vaffarit että tosissaan noita saa ulos. Itse veikkaan - ihan mutulla - että se vinyylien parempi soundi joidenkin korvaan johtuu noiden tosissaan merkityksellisten taajuuksien toistosta. Siis alapää, keskialueet ja ne perinteiset diskantit käyttäytyvät kaiketi eri tavalla. Se vinyylien tuottama särö saattaapi olla yksi sopivasti soundia pehmentävä tekijä. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
BigPapa 22.01.2011 14:15:23 | |
---|
sikki-six: Mites hyvin toistavat muuten tavan skobet noita ultraääniä? Luulisin tarttevan suht tyyriit skobet ja vaffarit että tosissaan noita saa ulos. Itse veikkaan - ihan mutulla - että se vinyylien parempi soundi joidenkin korvaan johtuu noiden tosissaan merkityksellisten taajuuksien toistosta. Siis alapää, keskialueet ja ne perinteiset diskantit käyttäytyvät kaiketi eri tavalla. Se vinyylien tuottama särö saattaapi olla yksi sopivasti soundia pehmentävä tekijä. Onhan siin tuokin, mutta kyllä ne kajarit kykenee yli 20 000 Hz toistamaan. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
FastEddie 22.01.2011 14:17:40 | |
---|
Tää topikki on klassikko jo syntyessään. Absoluuttista parhautta ilman turhia sordinoja. Ainakin 100kHz saakka! Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät. |
Lennu 22.01.2011 14:20:00 | |
---|
BigPapa: Onhan siin tuokin, mutta kyllä ne kajarit kykenee yli 20 000 Hz toistamaan. No Baron taas totesi, että ei ihmiskorvin aistittavasti ilman tolkutonta voimakkuutta. Muta ihan mielenkiintoinen tuo artikkeli ultraäänien vaikutuksesta kuuloaistimukseen. Vaikea käsittää sitä ihan lukiobiologialla. Mutta onhan niitä kaikenlaisia kaupallisia uskomushoitojakin :) "nämä kristallit parantavat kuuloherkkyyttäsi 25-50khz:n alueella". Taidan alkaa myymään moisia. "mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle |
Ziggy Bubba 22.01.2011 14:21:00 (muokattu 22.01.2011 14:21:33) | |
---|
BigPapa: Onhan siin tuokin, mutta kyllä ne kajarit kykenee yli 20 000 Hz toistamaan. Omissa A7 Adameissa lupaavat toiston ylettyvän 35khz asti... Anyhoo, useimmat studiomonitorit eivät lupaa näin hulppeita lukemia. Monet lupaavat toistoa just sinne 20khz asti... Sen takia otin studiomonitorit verrokiksi, että niissä luulis olevan hieman totuutta lähempänä nuo luvatut arvot kuin hifin usein erittäin ihmeellisessä maailmassa. Väittäisin useimpien halvempien perusvehkeiden jäävän aikas kauas noista ultrataajuuksista. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
BigPapa 22.01.2011 14:22:34 (muokattu 22.01.2011 14:25:42) | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Ziggy Bubba 22.01.2011 14:25:02 | |
---|
Tuohon äskeiseen viestiini viitaten: Kuulostavatko vinyylit paremmilta vaikka ultraääniä ei skobeista irtoa? Tai levyltä? Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
BigPapa 22.01.2011 14:27:28 | |
---|
sikki-six: Tuohon äskeiseen viestiini viitaten: Kuulostavatko vinyylit paremmilta vaikka ultraääniä ei skobeista irtoa? Tai levyltä? Kuuluuko tämä sarjaan kuullostavatko huonot kaiuttimet hyviltä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 22.01.2011 14:29:28 (muokattu 22.01.2011 14:30:17) | |
---|
Lennu: No Baron taas totesi, että ei ihmiskorvin aistittavasti ilman tolkutonta voimakkuutta. Muta ihan mielenkiintoinen tuo artikkeli ultraäänien vaikutuksesta kuuloaistimukseen. Vaikea käsittää sitä ihan lukiobiologialla. Mutta onhan niitä kaikenlaisia kaupallisia uskomushoitojakin :) "nämä kristallit parantavat kuuloherkkyyttäsi 25-50khz:n alueella". Taidan alkaa myymään moisia. Baron taisi puhua yksittäisistä ultraäänistä, ei niistä joita sijaitsee musiikissa. Oohashi ym:n tutkimuksen mukaan (AES preprint 3207) yli 26 kHz signaalin vaikutus voidaan todeta aivon alfa-EEG:n rytmissä ja korkeataajuisen ärsykkeen jälkeen vaikutus kestää jonkin aikaa. Varsinaisen ultraäänen kuulemista kuuntelija ei kuitenkaan suoraan havainnoinut, mutta ultraäänen sisältyessä musiikkisignaaliin, ero havaittiin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Ziggy Bubba 22.01.2011 14:31:50 (muokattu 22.01.2011 14:33:28) | |
---|
BigPapa: Kuuluuko tämä sarjaan kuullostavatko huonot kaiuttimet hyviltä. No ei todellakaan. Se ultraäänien puuttuminen ei tee skobeista mitenkään huonoja, vai? Ainakin semmosilla kehtaa perinteistä WAV-kamaa kuunnella ;) E: Näkisin myös, että se vaikka siitä 24bit versiosta vetästy vinyyli-master ei todellakaan soundaa lähtökohtaisesti huonolta - tai sitten ole vaan se mainittu digikorva. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
BigPapa 22.01.2011 14:34:10 | |
---|
sikki-six: No ei todellakaan. Se ultraäänien puuttuminen ei tee skobeista mitenkään huonoja, vai? Ainakin semmosilla kehtaa perinteistä WAV-kamaa kuunnella ;) E: Näkisin myös, että se vaikka siitä 24bit versiosta vetästy vinyyli-master ei todellakaan soundaa lähtökohtaisesti huonolta - tai sitten ole vaan se mainittu digikorva. Ei kai se tee, mutta taajuuksistahan siinä sitten on viimekädessä kyse. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |