Aihe: Bob Dylan
1 2 3 4 511 12 13 14 1522 23 24 25 26
Isodee
11.01.2011 21:45:50
Tällänen cover veto tuli vastaan. Pelotti helvetisti kuunnella, kuitenkin yksi hienoimmista biiseistä ja lyriikoista kyseessä. Enpätie, ainaki omannäkönen versio.

Omannäköinen joo. Onpa ehkä yllättävin Dylan-cover mihin olen törmännyt.Mutta ei toiminut, ei ollenkaan. Ei Desolation Rowsta voi ottaa säkeistöjä pois.

Ja ei toi sovitus toiminut mun mielestä. Ehkä mä olen vähän vanha.
Monkey Man
12.01.2011 22:00:25
Isodee: Omannäköinen joo. Onpa ehkä yllättävin Dylan-cover mihin olen törmännyt.Mutta ei toiminut, ei ollenkaan. Ei Desolation Rowsta voi ottaa säkeistöjä pois.

Ja ei toi sovitus toiminut mun mielestä. Ehkä mä olen vähän vanha.

...mut kyllä tota mielummin kuuntelee kun gunnareiden Knockin' on heavens dooria. :-)
Monkey Man
15.01.2011 11:48:18
Levyalesta tarttui matkaan Live 1975. Eikä ollu paha hinta, 7,99,-! Tää on ollut pitkään hankintalistalla ja kyllä kuulostaa hyvältä.

Tietääkö kukaan, että kuka vastaa biisien livesovituksista? Onko se Bob itse vai antaako se bändille sen homman? On meinaa aikas mielenkiintoisia, silti tosi hyviä sovituksia vanhoista biiseistä tällä livellä.
AlaE
15.01.2011 15:47:49
Monkey Man: Levyalesta tarttui matkaan Live 1975. Eikä ollu paha hinta, 7,99,-! Tää on ollut pitkään hankintalistalla ja kyllä kuulostaa hyvältä.

Tietääkö kukaan, että kuka vastaa biisien livesovituksista? Onko se Bob itse vai antaako se bändille sen homman? On meinaa aikas mielenkiintoisia, silti tosi hyviä sovituksia vanhoista biiseistä tällä livellä.

En oikein usko Dylanin sovittaneen biisejä, en tosin tiedä mitä krediitteihin on merkitty.

Paras live levy minusta on edelleen Before the Flood, toki kuuntelen muitakin.

Itse ostin alesta "bootlegit" 7 ja 8. Täytyy sanoa, että oikeat versiot levyille aikanaan valittiin ;)
Salvo honore
Flash
15.01.2011 16:04:31

AlaE: En oikein usko Dylanin sovittaneen biisejä, en tosin tiedä mitä krediitteihin on merkitty.

Ainakin Tom Petty sanoi, että koskaan ei tiennyt mistä sävellajista ja millä tempolla kappaleet kulloinkin esitetään (ja millä sanoituksella). Se vaihteli keikalta toiselle. Eli kyllä Dylan niihin sovituksiin paljon vaikuttaa. Bändin täytyy vain olla niin hyvä, että pystyvät aina seuraamaan... Oli kuulemma Heartbreakersillekkin erittäin hyvää treeniä soittaa yksi rundi Dylanin taustabändinä.
Live Music Is Better!
AlaE
15.01.2011 16:17:22
Flash: Ainakin Tom Petty sanoi, että koskaan ei tiennyt mistä sävellajista ja millä tempolla kappaleet kulloinkin esitetään (ja millä sanoituksella). Se vaihteli keikalta toiselle. Eli kyllä Dylan niihin sovituksiin paljon vaikuttaa. Bändin täytyy vain olla niin hyvä, että pystyvät aina seuraamaan... Oli kuulemma Heartbreakersillekkin erittäin hyvää treeniä soittaa yksi rundi Dylanin taustabändinä.

Varmasti Dylan vaikuttaa biisien asuun. Mitä sitten sovittaminen on? Tuskin Bob ainakaan on kirjoittanut arreja soittajille?
Salvo honore
Flash
15.01.2011 16:45:08

AlaE: Varmasti Dylan vaikuttaa biisien asuun. Mitä sitten sovittaminen on?

Niinpä. Kyllä sävellajin ja tempon valitseminen on ainakin osa sitä.
Live Music Is Better!
AlaE
15.01.2011 17:56:25
Flash: Niinpä. Kyllä sävellajin ja tempon valitseminen on ainakin osa sitä.

Pelimannien pitää osata reagoida toki. Bootleg 7:lla huomasin tosiaan pieniä eroja tekstissä. This might be the end vs. this could be the end. Tämmöstä tärkeetä.
Salvo honore
Booombox
16.01.2011 01:00:09
Monkey Man: Levyalesta tarttui matkaan Live 1975. Eikä ollu paha hinta, 7,99,-! Tää on ollut pitkään hankintalistalla ja kyllä kuulostaa hyvältä.

Jos nyt oikein muistan niin Dylanin Muistelmat I kirjassa hän itse sanoi että pisti jollekkin kiertueelle, ilmeisesti juuri tälle Tom Petty meiningille, uusiksi lähes kaikki biisit eli temmot, sävellajit ynnä muut.
Muistaakseni erään henkilön joka näki Dylanin silloin helsingissä sanoneen olleensa hieman pettynyt uusiin sovituksiin.
Jokapaikanapina
20.01.2011 23:11:40
http://soundi.fi/node/11949/Bob/Dylanille/mittava/kirjasopimus

Fuckkkyeaaaa, jatkoa tiedossa Chronicleseille!
jra
21.01.2011 01:02:29
Jokapaikanapina: http://soundi.fi/node/11949/Bob/Dylanille/mittava/kirjasopimus

Fuckkkyeaaaa, jatkoa tiedossa Chronicleseille!

Tätä on odotettu! Oli I-osan ja jatkon totuusarvo mikä tahansa, niin kovaa tavaraa ihan proosanakin.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Jokapaikanapina
21.01.2011 18:03:06
Sergei Fallinen: Joo, onhan sitä tuntunut olevan tiedossa jo vähän pirun pitkään. Ilmestyis nyt vaan pian, kiinnostaa täl hetkel suoraan sanottuna enemmän noi muistelmat kuin mikään musa mitä Dylanilt vois ilmestyä

Onko näin? Oon luunnu, että se on ollu tosi nihkee myöntämää mitään jatkoo noille. Mutta joo, hemmetin hyvin kirjotettua matskuakin ne kyllä on vaikkei siitä musasta niinkää hirveest edes välittäis
AlaE
21.01.2011 18:04:22
Jokapaikanapina: Onko näin? Oon luunnu, että se on ollu tosi nihkee myöntämää mitään jatkoo noille. Mutta joo, hemmetin hyvin kirjotettua matskuakin ne kyllä on vaikkei siitä musasta niinkää hirveest edes välittäis

Oliko yllätys, että Zimmermann osaa kirjoittaa? :)
Salvo honore
Sergei Fallinen
24.01.2011 11:44:36
Jokapaikanapina: Onko näin? Oon luunnu, että se on ollu tosi nihkee myöntämää mitään jatkoo noille. Mutta joo, hemmetin hyvin kirjotettua matskuakin ne kyllä on vaikkei siitä musasta niinkää hirveest edes välittäis

nojoo, ehkä Bob ite, mut oli täs joku huhu ainakin joskus vuos pari sitten, ja kustantajat varmaan innokkaampina ilmottelemassa jos Dylan antaa ymmärtää et on parikin sivua jossain välis kirjottanu.
Tambourine_man
28.01.2011 22:11:48
Ostin just John Weasley Hardinin ja on muuten pirun hyvä. Mitäs te pidätte?
Tambourine_man
28.01.2011 22:16:57
Tukee: http://www.youtube.com/watch?v=FOuSxal8pf4&feature=related

My Chemical Romance - Desolation Row

Tällänen cover veto tuli vastaan. Pelotti helvetisti kuunnella, kuitenkin yksi hienoimmista biiseistä ja lyriikoista kyseessä. Enpätie, ainaki omannäkönen versio.

Aika törkeesti on hyvä biisi raiskattu
AlaE
28.01.2011 22:17:20
Tambourine_man: Ostin just John Weasley Hardinin ja on muuten pirun hyvä. Mitäs te pidätte?

Piti kaivaa vinyyli esiin, että mikäs se oli. Levy ei ole ollut minulle tärkeä, mutta se voi olla sitä sinulle.

Watchtower toki, eikös se tuolla alkuperäisenä ole 3/4? Jimi opetti Bobillekin, miten se pitää soittaa.
Salvo honore
Sergei Fallinen
28.01.2011 22:22:24 (muokattu 28.01.2011 22:26:43)
Tambourine_man: Ostin just John Weasley Hardinin ja on muuten pirun hyvä. Mitäs te pidätte?

Yks parhaita Dylaneita, 5 tähtee ellei enempi. Ajaton saundi ja tiukka kokonaisuus. Taidankin itse asias laittaa soimaan. Mulle ainakin ton kantrikauden (jos aatellaan vaik levyt John Wesley-Dylan) paras levy kevyesti.

E. paitsi ettei näköjään youtubesta löytynyt mitään, ja levy itessään on tuol toisel paikkakunnal=(
AlaE
28.01.2011 22:32:11
Sergei Fallinen: Yks parhaita Dylaneita, 5 tähtee ellei enempi. Ajaton saundi ja tiukka kokonaisuus. Taidankin itse asias laittaa soimaan. Mulle ainakin ton kantrikauden (jos aatellaan vaik levyt John Wesley-Dylan) paras levy kevyesti.

E. paitsi ettei näköjään youtubesta löytynyt mitään, ja levy itessään on tuol toisel paikkakunnal=(

Kokeilin tänään Spotifysta. Oikeaa Dylania löytyy Another side ja Times they..., ei juuri muuta. Neil Youngilta löytyy paljon. Muistelen, että Dylan osti 70-luvun Columbian nöyryytysten jälkeen kaikki oikeudet itselleen ja on pitänyt oikeuksista huolen sen jälkeen.
Salvo honore
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)