Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanezin tallan kanssa ongelmia..
1
Ziises
20.01.2011 16:22:45 (muokattu 20.01.2011 16:24:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tota mulla ois tollanen 90luvun ibanezin prestige keppi ja mulla on sellanen ongelma et vaikka kuinka tallaa säätää kielet ottaa nauhoihin kiinni neuvoja ?
 
Ja mulla ei kauheesti floikista ole kokemusta ku aina kiinteä ollut.
 
Eemil
20.01.2011 16:27:38 (muokattu 20.01.2011 16:28:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziises: Joo tota mulla ois tollanen 90luvun ibanezin prestige keppi ja mulla on sellanen ongelma et vaikka kuinka tallaa säätää kielet ottaa nauhoihin kiinni neuvoja ?
 
Ja mulla ei kauheesti floikista ole kokemusta ku aina kiinteä ollut.

 
Joko sulla on kaularauta tosi kireällä tai sitten talla matalalla. Oletko ruuvannut niitä kahta isoa ruuvia joilla talla on kannessa kiinni? Ruuvaa niitä ulospäin niin talla nousee. Irtoaako kielet nauhoista?
 
Ainahan voit viedä kitaran ammattilaiselle säädettäväksi niin tulee kuntoon, mutta voi maksaa jonkin verran. Sen jälkeen ei tarvitsekaan säätää enää tallaa koskaan sillä se on floikka!
 
E: No okei, liioittelua. Ei tarvitse säätää vuosiin!
 
aristoteles666
20.01.2011 16:29:37 (muokattu 20.01.2011 16:30:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziises: Joo tota mulla ois tollanen 90luvun ibanezin prestige keppi ja mulla on sellanen ongelma et vaikka kuinka tallaa säätää kielet ottaa nauhoihin kiinni neuvoja ?
 
Ja mulla ei kauheesti floikista ole kokemusta ku aina kiinteä ollut.

 
onko kaula suora?
kaularauta on liian kireällä jos kielet soi ylhäältä mutta ei satulan ja viidennen nauhan välistä
 
olin hidas.
 
fox
20.01.2011 16:44:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Joko sulla on kaularauta tosi kireällä tai sitten talla matalalla. Oletko ruuvannut niitä kahta isoa ruuvia joilla talla on kannessa kiinni? Ruuvaa niitä ulospäin niin talla nousee.
 
Pikku huomio vielä - useissa (Ibanezinkin) talloissa on ns. lukittavat tallatolpat. Eli siellä isomman kuusiokolon _sisällä_ on pienempi kuusiokoloruuvi, jolla tallantolppa on lukittu paikalleen. Nyt, jos sitä korkeutta säädät ilman, että avaat sen lukitusruuvin, saattaa tapahtua "ikäviä asioita" joten suosittelen, että tarkistat tuon ensiks.
Tallaa nostamalla saattaa olla tuo ongelma korjattu, vaikea näin "etähuoltona" sanoa. Siinä ei kuitenkaan mitään "peruuttamatonta" tapahdu jos korkeussäätöä teet (jos tosiaan muistat avata sen lukitusruuvin, mikäli sellainen siellä on!)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ziises
20.01.2011 16:49:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziises: Joo tota mulla ois tollanen 90luvun ibanezin prestige keppi ja mulla on sellanen ongelma et vaikka kuinka tallaa säätää kielet ottaa nauhoihin kiinni neuvoja ?
 
Ja mulla ei kauheesti floikista ole kokemusta ku aina kiinteä ollut.

 
3G ja 4D ottaa kiiinni 1, 5 ja 7 nauhaväleiltä.
 
aristoteles666
20.01.2011 16:51:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziises: 3G ja 4D ottaa kiiinni 1, 5 ja 7 nauhaväleiltä.
 
talvi tehnyt tepposia, kaularauta liian kireällä.
 
Ziises
20.01.2011 16:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: talvi tehnyt tepposia, kaularauta liian kireällä.
 
Okei, vien kitaran soitinrankentajalle säädettäväksi eiköhän tuokin siinä samassa korjaannu?
 
aristoteles666
20.01.2011 17:06:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziises: Okei, vien kitaran soitinrankentajalle säädettäväksi eiköhän tuokin siinä samassa korjaannu?
 
kyllä se sen laittaa kuosiin, mutta varmuuden vuoksi kiinnitä hänen huomio siihen.
 
Karvamammutti
20.01.2011 17:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziises: Okei, vien kitaran soitinrankentajalle säädettäväksi eiköhän tuokin siinä samassa korjaannu?
 
Sano sille että näyttää siullekin, miten homma tehdään, se ei mitään rakettitiedettä oo.
 
"Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!"
Ziises
20.01.2011 17:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Sano sille että näyttää siullekin, miten homma tehdään, se ei mitään rakettitiedettä oo.
 
Selvä kiitän.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «