arse 17.01.2011 10:25:50 | |
---|
Seuraavan ratsian kohdistamme YouTubeen! My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Linnunlaulupuu 17.01.2011 10:29:21 | |
---|
arse: Seuraavan ratsian kohdistamme YouTubeen! Kyllä siihen riittää yksi urhoollinen nuorukainen. "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
Jeltz 17.01.2011 16:11:52 (muokattu 17.01.2011 16:12:08) | |
---|
Kailis: No näyttäis siltä ettei covereita kandee sinne laittaa? Meikäläinen ei ole tekijänoikeuksien asiantuntija, mutta ainakin yksinkertaistetusti systeemi toiminee niin, että covereiden soittaminen on sallittua sellaisenaan, ilman tekijän suostumusta, kunhan Teosto-ilmoitukset on hoidettu, kuten MD88 tuossa muutama viesti taaksepäin julisti. Sen sijaan coverbiisien julkaisu vaatii suostumuksen biisin oikeuksien omistajalta, mikä tietysti koskee studioääniteiden lisäksi myös livetaltiointeja. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
ferodoz 17.01.2011 18:12:51 | |
---|
moderndrummer88: Mut eli joku yhteydenotto tuli siis? Onko ne nyt kiellettyjä? Joo on ilmeisesti. Asiasta ei lue sivulla suoraan mitään, mutta toki olis nyt vähä voinu ajatella omallakin päällä. :) T-Bone, the Saint, my F'n God |
ferodoz 17.01.2011 18:13:50 | |
---|
Jeltz: Meikäläinen ei ole tekijänoikeuksien asiantuntija, mutta ainakin yksinkertaistetusti systeemi toiminee niin, että covereiden soittaminen on sallittua sellaisenaan, ilman tekijän suostumusta, kunhan Teosto-ilmoitukset on hoidettu, kuten MD88 tuossa muutama viesti taaksepäin julisti. Sen sijaan coverbiisien julkaisu vaatii suostumuksen biisin oikeuksien omistajalta, mikä tietysti koskee studioääniteiden lisäksi myös livetaltiointeja. Sittenhän esim youtubesta löytyy noin 1120978 kappaletta rikollisia. ;) T-Bone, the Saint, my F'n God |
moderndrummer88 17.01.2011 19:28:36 | |
---|
ferodoz: Sittenhän esim youtubesta löytyy noin 1120978 kappaletta rikollisia. ;) Siinäpä se Youtuben problematiikka onkin... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ferodoz 18.01.2011 14:56:20 | |
---|
moderndrummer88: Siinäpä se Youtuben problematiikka onkin... Onkohan siihen muuten edes yritetty puuttua ikinä? T-Bone, the Saint, my F'n God |
markkuliini 18.01.2011 15:09:43 | |
---|
ferodoz: Onkohan siihen muuten edes yritetty puuttua ikinä? Mä itseasiassa poistatin sieltä taannoin levyllisen biisejä. Tutulta ilmestyi levy ja samana päivänä klo 12 ne oli jo joku valopää laittanut youtubeen kuunneltavaksi. Jotain se länkytti vastaan ettei levy-yhtiöitä kiinnosta kun lähetin sähköpostia, mutta kun kysyin että ottaako pois jos biisintekijät ottavat häneen yhteyttä, niin lupasi poistaa. Ilmeisesti ottivat yhteyttä koska seuraavana päivänä levy oli häipynyt. En tiedä kuinka konkreettista youtuben vaikutus on levymyyntiin, mutta jotain tolkkua voisi harjoittaa siinä, ettei nyt ihan julkaisupäivänä vuotais sinne. Koetin kysyä myös kaverilta, että mitä hyötyä tai iloa hän saa siitä, että levittää muiden tekemää musiikkia ilmaiseksi. Ei hän siihen suostunut tai osannut vastata. Veikkaan että kyse on lähes aina sellaisesta wanna-be-tähteydestä, että alitajuisesti koetaan, että on suosittu kun jengi käy "omia" videoita katsomassa. Halutaan päästä osaksi suosiota. Usea jotenkin myös luulee, että koska levy-yhtiö ei puutu asiaan, niin se tarkoita sitä että asia on ok. Mutta asiassa on työpanos mukana myös aika monella muullakin, esim. säveltäjillä, sanoittajilla, tuottajilla, miksaajilla, masteroijilla, studiomuusikoilla jne... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 18.01.2011 17:30:09 (muokattu 19.01.2011 01:19:27) | |
---|
Ei vaikuta mun levyostoskäyttäytymiseen ainakaan negatiivisesti, päinvastoin, jos kuulen jotain hyvää sieltä niin levy hankintaan. Muutama vuosi takaperinhän juutuupi koki aikamoisen inflaation kun sieltä hävisi suuri osa virallisia videoita. Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan. |
ferodoz 18.01.2011 21:38:38 | |
---|
markkuliini: Mä itseasiassa poistatin sieltä taannoin levyllisen biisejä. Tutulta ilmestyi levy ja samana päivänä klo 12 ne oli jo joku valopää laittanut youtubeen kuunneltavaksi.. Tätä itseasiassa näkyy aika paljonki sielä. Onneksi ei Death Magnetic levyä kuitenkaan ihan heti upattu sinne, Lars olis muuten varmaan lopettanu koko juutuupin. :) Ei mutta oikeasti aika typerää touhua sinänsä. T-Bone, the Saint, my F'n God |
OPJ1974 18.01.2011 23:40:58 | |
---|
ferodoz: Tätä itseasiassa näkyy aika paljonki sielä. Onneksi ei Death Magnetic levyä kuitenkaan ihan heti upattu sinne, Lars olis muuten varmaan lopettanu koko juutuupin. :) Ei mutta oikeasti aika typerää touhua sinänsä. Joukossa tyhmyys tiivistyy (Kysykää vaikka Joukolta). Ihmeellinen Internet elää tällä hetkellä samanlaista murroskautta kuin Ameriikka Villin Lännen aikaan, Kuten suuressa lintuparvessa, myös suuressa ihmismassassa on voimaa ja turvaa. Tällä hetkellä tekijänoikeusjärjestöt/levy-yhtiöt/artistit yrittävätkin keksiä keinoja tämän tahallisen, tahattoman ja muuten vaan tapahtuvan laittoman jakelun estämiseksi. Nyt keinot vain ovat samat, kun ritsalla yrittäisi ampua sitä lintuparvea alas. Seuraava vaihe on siirtyminen käsiaseisiin, sarjatuliaseisiin ja niin edelleen. Sitten taitaapi tulla muutosta, kun keksivät rynnäkköhaulikkoon verrattavan työkalun. Lakien säätäminen ja vastuun siirtäminen mm. operaattoreille ei ole työkalu, se on huomattu jo. Toisaalta, on myös tosiaan todisteita siitä, että laiton jakelu on jossain määrin myös edistänyt LEVYmyyntiä. MP3 ja digitaalinen lataaminen toki (jo nyt ja tulevaisuudessa) on se juttu. Tai sitten tapahtuu siirtyminen takaisin vinyyliaikaan... ja ihmiset muuttavat kaikki takaisin maalle ja kasvattavat oman ruokansa, luopuvat kulutuselektroniikasta ja autoista ja... (sitten mä heräsin ja päästin kissan ulos). "Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin." |
mkok 19.01.2011 21:50:38 | |
---|
ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä |
passe 19.01.2011 21:59:08 | |
---|
Kailis: Ei vaikuta mun levyostoskäyttäytymiseen ainakaan negatiivisesti, päinvastoin, jos kuulen jotain hyvää sieltä niin levy hankintaan. Vuonna 2000 Eminem oli sekä netin ladatuin artisti vuoden parhaiten myyvä artisti. Jotain tuonne päin ainakin. Eli ei se vaikutus ole pelkästään negatiivista. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
moderndrummer88 19.01.2011 22:22:37 | |
---|
passe: Vuonna 2000 Eminem oli sekä netin ladatuin artisti vuoden parhaiten myyvä artisti. Jotain tuonne päin ainakin. Eli ei se vaikutus ole pelkästään negatiivista. Sitä voi sitten jokainen omassa pienessä päässään miettiä kumpi on seurausta kummasta... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 19.01.2011 22:54:02 (muokattu 19.01.2011 22:54:43) | |
---|
passe: Vuonna 2000 Eminem oli sekä netin ladatuin artisti vuoden parhaiten myyvä artisti. Jotain tuonne päin ainakin. Eli ei se vaikutus ole pelkästään negatiivista. Hmmm...aika rohkeaa päättelyä. Mitäs latausta tämä oli? Ostamista, vai laitonta? Jos laitonta niin miltä sivusto(i)lta ja miten sitä oli mitattu? Ja mitä tekemistä tällä olikaan Youtuben kanssa? :) Myös vuonna 2000 kaistanleveys oli sen verran pienempää, että aika monella ei lataus ollut vaihtoehtokaan. Muutenkin eletään aika eri aikakautta. En itse päättelis yhtään mitään näin tuoreen asian suhteen vuoden 2000 tilastoista. Esim. jotkut mun oppilaat jotka hehkuttaa miten Youtubesta saa biisjä ilmaiseksi Audacity:llä (ilmaisohjelma sekin) eivät olleet syntyneetkään joskus muinoin vuonna 2000. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
moderndrummer88 19.01.2011 23:46:21 | |
---|
markkuliini: Muutenkin eletään aika eri aikakautta. En itse päättelis yhtään mitään näin tuoreen asian suhteen vuoden 2000 tilastoista. Esim. jotkut mun oppilaat jotka hehkuttaa miten Youtubesta saa biisjä ilmaiseksi Audacity:llä (ilmaisohjelma sekin) eivät olleet syntyneetkään joskus muinoin vuonna 2000. :D Olikohan Youtubeakaan edes... :D "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Kailis 19.01.2011 23:59:41 (muokattu 20.01.2011 00:04:51) | |
---|
Mä en edes halua kuunnella tarkemmin sitä laatua mitä tuubista saa. Korkeintaan netistä kuulokkeilla. Ei, pitää olla vinyyliä tai ainakin ES sarjan Sony CD-soitin =D Poikain kanssa tekastiin tämmönen vikkelä rallatus: http://www.youtube.com/watch?v=Fy1MknwHlcQ *jupisee* tulee tänne sotkemaan ja ihan asian kanssa... Hieno livautus hyvillä soundeilla. Parasta antia videossa oli basistin ilmeet =D Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan. |
hollmi-5 20.01.2011 09:03:07 | |
---|
Kailis: Mä en edes halua kuunnella tarkemmin sitä laatua mitä tuubista saa. Korkeintaan netistä kuulokkeilla. Ei, pitää olla vinyyliä tai ainakin ES sarjan Sony CD-soitin =D
*jupisee* tulee tänne sotkemaan ja ihan asian kanssa... Hieno livautus hyvillä soundeilla. Parasta antia videossa oli basistin ilmeet =D Nuoriso ei tiedä kato näistä hifi-kuviosta mitään. Ne luulee, että pakattu musa on ihan yhtä hyvin soivaa, kuin pakkaamaton. Ne ei kato ole päässeet asiaa kunnon äänentoistosysteemillä toteamaan ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 20.01.2011 09:29:14 | |
---|
hollmi-5: Nuoriso ei tiedä kato näistä hifi-kuviosta mitään. Ne luulee, että pakattu musa on ihan yhtä hyvin soivaa, kuin pakkaamaton. Ne ei kato ole päässeet asiaa kunnon äänentoistosysteemillä toteamaan ;-) Musta toi mp3 on ihan jees systeemi mutta on siinä eroa ihan oikeaan äänentoistoon. Tietyillä systeemeillä tätä voi jopa demota. Isoimmat erot kuuluvat, yllätys yllätys, symbaaleissa hyvillä klasariäänitteillä. mp3:lla kuulee sellaista hassua kuplintaa. Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan. |
hollmi-5: Nuoriso ei tiedä kato näistä hifi-kuviosta mitään. Ne luulee, että pakattu musa on ihan yhtä hyvin soivaa, kuin pakkaamaton. Ne ei kato ole päässeet asiaa kunnon äänentoistosysteemillä toteamaan ;-) Tää on kyllä aivan totta! Olen monet kerrat meinannut repiä peliverkkarit, kun joutuu kuulemaan max. 128 kbit/s ämpäriä puhelimen kaiuttimesta.. Ja tyly fakta on se, että ei ne reppanat oikeasti tiedä edes paremmasta. Aika korni tilanne siinä, että ensin satsataan kymmeniä tuhansia signaaliketjuun, että saadaan musa taltioitua ja lopputulos on edellä kuvattu. 192 kbit/s mp3:n puutteet kuuluu munkin puukorvilla varsin selvästi, enkä kunnon kuuntelua viitsi tuolla laadulla tehdäkään. 320 kbit/s mp3 alkaa olla mulle se raja, että en erota cd:stä. |