Aihe: Ibanez vs. Jackson
1 2 3 4 5 6 7
P-man
19.01.2011 20:53:46
Mr. Speed: Koska Ibanezit ei oo ikinä vakuuttanut.

Monenlaisia keppeja olen omistanut ja soittanut, ja mut Ibanez kylla vakuuttaa. Otti kateen Prestige Rg:n, JEMin tai J-Customin, ni aina ovat todella laadukkaita ollut. Ei kuolleita kohtia otelaudalla tai kieroja kauloja ja muutenkin hyvista osista kasattuja.
Lehmusrunkoisella Ibanezillakin saa todellahyvaa soundia aikaseks,vaikka Mnetissa se on mielletty ohkaseks ja tumpuks :) Kayttaahan sita lehmusta monet huippukitaristitkin.. esim Vai, Gilbert, Petrucci ja monet muut.
Mr. Speed
19.01.2011 20:55:59
P-man: Monenlaisia keppeja olen omistanut ja soittanut, ja mut Ibanez kylla vakuuttaa. Otti kateen Prestige Rg:n, JEMin tai J-Customin, ni aina ovat todella laadukkaita ollut. Ei kuolleita kohtia otelaudalla tai kieroja kauloja ja muutenkin hyvista osista kasattuja.
Lehmusrunkoisella Ibanezillakin saa todellahyvaa soundia aikaseks,vaikka Mnetissa se on mielletty ohkaseks ja tumpuks :) Kayttaahan sita lehmusta monet huippukitaristitkin.. esim Vai, Gilbert, Petrucci ja monet muut.

Huiput kyllä käyttelee joo. Tosin, minkä havainnon itse olen tehnyt on se, että Lehmusta suosivat juurikin tilusankarit. Itsehän tykkään enempi bofourista.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mr. Speed
19.01.2011 20:56:20
P-man: Monenlaisia keppeja olen omistanut ja soittanut, ja mut Ibanez kylla vakuuttaa. Otti kateen Prestige Rg:n, JEMin tai J-Customin, ni aina ovat todella laadukkaita ollut. Ei kuolleita kohtia otelaudalla tai kieroja kauloja ja muutenkin hyvista osista kasattuja.

Työn laadussa ei sen isompia ole ollut, mutta se soundi, se soundi.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
P-man
19.01.2011 21:02:11
Mr. Speed: Työn laadussa ei sen isompia ole ollut, mutta se soundi, se soundi.

Se soudikin riippuu niin paljon vahvarista ja mikeista. Esim Sig:X :lla toimii Mahonki ja vaahterakansi pirun hyvin, SE:lla taas lehmus.. se riippuu niin monesta tekijasta :)
Mr. Speed
19.01.2011 21:04:12
P-man: Se soudikin riippuu niin paljon vahvarista ja mikeista. Esim Sig:X :lla toimii Mahonki ja vaahterakansi pirun hyvin, SE:lla taas lehmus.. se riippuu niin monesta tekijasta :)

Niinhän se on. Ite oon uskotellut että UL paljastaa kitaran ja mikkien ominaissoundin aika tarkasti (basistikin huomasi Amfin ja ESP:n ISON soundieron vaikka molemmissa on sama tallamikki ja samat runkopuut). Tosin.. K7:n mahonki BKP Nailbombilla ei myöskään juuri sytyttänyt. Se oli aika laimea :/
p_ofony
19.01.2011 23:39:59

Tosin.. K7:n mahonki BKP Nailbombilla ei myöskään juuri sytyttänyt. Se oli aika laimea :/

Mun mahonki RG on kaikkee muuta ku laimea :) Tosin käytän DiMarzion mikkejä, koska olen niin tylsä että "putiikki" mikitkin kokeilleena (BKP, Lundgren, Rio Grande yms.) mielestäni ne eivät ole perus tehdasmikkejä (Duncan, DiMarzio, EMG) kummoisempia, kunhan vaan löytää sen omaan soundiin sopivan mallin, joka mulle on D Activator-X.

Käsittääkseni tässä on nyt kyse enemmänkin kitaran kokonais fiiliksestä. Mulle kelpaa käytetty 500 euron Iba, saan sillä sen soundin ja fiiliksen minkä tarvin ja Speedy tässä on lienee päässyt vähän jo "liikaa" ;) Custom Shop tuotteiden makuun, mikä ei tietysti ole väärin missään nimessä, niitä vaan ei ihan suoraan ehkä kannata verrata keskenään kun tosiaan hintaero on aika huima. Joku kaunis päivä kun sais oman LACS Ibanezin... Uskoisin että mulla lähtis kans siitä enemmän fiilistä kun Prestige-sarjalaisesta :)
http://www.myspace.com/medeiaband
Mr. Speed
20.01.2011 18:52:49
p_ofony: Mun mahonki RG on kaikkee muuta ku laimea :) Tosin käytän DiMarzion mikkejä, koska olen niin tylsä että "putiikki" mikitkin kokeilleena (BKP, Lundgren, Rio Grande yms.) mielestäni ne eivät ole perus tehdasmikkejä (Duncan, DiMarzio, EMG) kummoisempia, kunhan vaan löytää sen omaan soundiin sopivan mallin, joka mulle on D Activator-X.

Käsittääkseni tässä on nyt kyse enemmänkin kitaran kokonais fiiliksestä. Mulle kelpaa käytetty 500 euron Iba, saan sillä sen soundin ja fiiliksen minkä tarvin ja Speedy tässä on lienee päässyt vähän jo "liikaa" ;) Custom Shop tuotteiden makuun, mikä ei tietysti ole väärin missään nimessä, niitä vaan ei ihan suoraan ehkä kannata verrata keskenään kun tosiaan hintaero on aika huima. Joku kaunis päivä kun sais oman LACS Ibanezin... Uskoisin että mulla lähtis kans siitä enemmän fiilistä kun Prestige-sarjalaisesta :)

Ikinä ei voi olla liikaa "Custom Shop - fiiliksissä" :) Mä nyt vaan oon todennut, että jotkut kitarat soundaa paremmalta ku toiset.
p_ofony
20.01.2011 19:53:10 (muokattu 20.01.2011 19:53:35)

Mr. Speed: Ikinä ei voi olla liikaa "Custom Shop - fiiliksissä" :) Mä nyt vaan oon todennut, että jotkut kitarat soundaa paremmalta ku toiset.

...Ja aina löytyy se edellistä parempi, se on vaarallinen tie, mä varoitan, been there, done that... ;)

Mut joo, monet läpi käyneenä, mulle Ibat on ykkösiä. Täytyy myös myöntää että mua kiehtoo firman Custom Shop-ideologia. Rahalla et saa Custom Ibanezia, se pitää ansaita musiikillisilla ansioilla, siinä on meininkiä. Tosin eipä tarvi ainakaan ite miettiä semmosta koskaan saavansa :D
http://www.myspace.com/medeiaband
Mr. Speed
20.01.2011 19:56:15 (muokattu 20.01.2011 19:57:40)
p_ofony: ...Ja aina löytyy se edellistä parempi, se on vaarallinen tie, mä varoitan, been there, done that... ;)

Mut joo, monet läpi käyneenä, mulle Ibat on ykkösiä. Täytyy myös myöntää että mua kiehtoo firman Custom Shop-ideologia. Rahalla et saa Custom Ibanezia, se pitää ansaita musiikillisilla ansioilla, siinä on meininkiä. Tosin eipä tarvi ainakaan ite miettiä semmosta koskaan saavansa :D

Löytyy tietysti. Tosin, järki itselläni on ainakin mukana tuossa. En mä kaasuttele jokaista kitaraa, vaan kaasuttelen soundia ja soitettavuutta. Tällä hetkellä saan haluamani asiat aika nätisti Amfista ja Mustosesta irti :) Mä en itseasiassa kaasuttele juuri mitää tällä hetkellä. Paitsi pyörää..

E: Mulle jo ulkonäöllisesti perus dotsit + ruusupuu saa näppylöitä. Ja kyllä.. Mä olen todennut, että nuo nkyset kepit soundaa paremmalta kuin edelliset. :) Enkö mä ole bändissä mielipiteeni kanssa yksin. UL kun on sellanen nuppi joka tuo ne pienetkin erot esiin siinä missä vaikkapa ENGL:it järjestään hukkaavat ne.
Tsäksön
23.01.2011 00:46:32
Mandarax
23.01.2011 10:24:19
Tsäksön: Kumpi on parempi? http://www.thomann.de/fi/ibanez_rga32_wh.htm vai http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgr321exbk.htm

Vai onko noi melkee yks yhtee?

Raudaltaan hyvin samanlaiset, suurin ero rungon puumateriaalissa - toinen on mahonkia ja toinen lehmusta. Eri puulajien soinnissa on eroja mutta kukaan muu kuin sinä ei voi tietää kumpi noista on juuri SINULLE parempi.

Jos muuten tuollaista RG321:ä harkitset niin osta ihmeessä tuolta mnetin torilta rutkasti edullisemmin kuin esim T-kaupasta, niitä on tuolla torilla yleensä pilvin pimein. Tuosta esimerkkinä tuo sama musta hyvässä kunnossa 190e:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=473021
Sitten kun tulee aika vaihtaa kepukkaa niin siitä saa aina omansa takaisin, toisin kuin uudesta.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
CountX
24.01.2011 20:27:12
lavaamo: Vähän lisää ja saa käytetyn KE3:n torilta.

Nyt vasta hoksasin että sinulla on oma lehmä ojassa. Ei se mitään. On kyllä käynyt kovasti gasittamaan juuri tuo sinun kelly. Saa nähdä mitä tilipäivänä tapahtuu.
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
lavaamo
24.01.2011 20:37:50
CountX: Nyt vasta hoksasin että sinulla on oma lehmä ojassa. Ei se mitään. On kyllä käynyt kovasti gasittamaan juuri tuo sinun kelly. Saa nähdä mitä tilipäivänä tapahtuu.

Joo, tunnustan ;)

Mutta eipä tuo neuvo kyllä ihan huuhaata ole, nuo Pro sarjan Jaskat ovat aihan soivia pelejä, floikka tosin on vielä noissa se heikkokohta, tosin näissä uudemmissa tuo "paranneltu" floikka tuntuu hivenen paremmalle kuin se vanhempi JT-580LP.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
ubik
25.01.2011 09:22:17
miu mielestä tuo vanhempi jt-580lp on aivan hyvä, eile just säätelin ja homma hoitu ku itestään. eiks ne o takeuchin tai schallerin tekemiä noissa 90 luvun alkupään jaskoissa? hyviä pelejä ovat.
lavaamo
25.01.2011 09:44:01
ubik: miu mielestä tuo vanhempi jt-580lp on aivan hyvä, eile just säätelin ja homma hoitu ku itestään. eiks ne o takeuchin tai schallerin tekemiä noissa 90 luvun alkupään jaskoissa? hyviä pelejä ovat.

Juu, niistä on itselläkin hyviä kokemuksia, ja osa tosiaan on schalleria ja osa takeuchia, osa sitten huonompia, eli tuuripeliä loppupeleissä. Noilla vanhemmilla talloilla kuitenkin tarkoitin noita n. 2000 vuoden kieppeillä myytyjä tinatalloja.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
ubik
25.01.2011 12:58:05
aa mie ku aattelin 1992-1995 aikaa
Tsäksön
28.01.2011 20:00:47
Onko Fender Mustang 1 hyvä?
Jonubets
28.01.2011 21:39:49
Tsäksön: Onko Fender Mustang 1 hyvä?

Ainaki mä tykkäsin.
Kyllä te espanjalaiset olette taitavia.... Mutta saako joku teistä munan seisomaan pystyssä?
Kondoori
19.02.2011 00:13:25 (muokattu 19.02.2011 00:15:48)
Jucciz: Osta kunnon Gibsoneita äläkä mitään alle kahden tonnin keppejä. Koskaan ei oo vielä sormet raapiutunu. ;)

ai, että alle 2000€uron gibsonit ei oo hyviä? kuka mistäkin tykkää. oot aika neiti jos et alla 2k € keppiä suosi.

naurettavaa tekstiä oletettavasti aikuiselta mieheltä =)

EDIT: siis alle 2 tuhannen euron gibson ei ole kunnon gibson? :D
ja kun lukee noita sun kirjoituksia, niin eipä niissä ole mitään järkeä, ainakaan tässä topicissa.

en ole varma ,mutta olet tainnut jakaa yhtä ahdasmielisiä mielipiteitä muuallakin.

NAURETTAVAA!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)