Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia Mophosta tai Tetrasta?
1 2
Supervisor
18.01.2011 18:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/dave_smith_instruments_mopho.htm
http://www.thomann.de/fi/dave_smith_instruments_tetra.htm
 
Nuo vissiin on signaalitieltään 100% analogisia joten jos unohtaisi modulaarisen analogin kasaamisen ja ottaisi tuollaisen. Tetra visiin käytönnnössä neljä Mophoa samoissa kuorissa. Onkos käyttökokemuksia noista?
 
Quru
18.01.2011 19:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moduulien ruuvaaminen on helvettiä. Softaeditori on oikeastaan ainoa vaihtoehto vakavampaan editointiin Mopho Keyboardin lisäksi. Jos budjetti on suhteutettu modulaarin kasaamisen budjettiin, itse harkitsisin yhdistelmää Mopho Keyboard + Tetra, jolloin polyfoniaa on viiden äänen verran ja kaikki editointi käy näppärästi Mopho Keyboardin etupaneelista.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
Supervisor
19.01.2011 09:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: ...kaikki editointi käy näppärästi Mopho Keyboardin etupaneelista.
 
Siis pystyykö sitä moduliakin sitten ohjastamaan keyboardin kautta? Itse olin jo henkisesti valmistautunut vääntämään kaiken tietokoneelta, mutta tuopa olisi näppärää.
 
Exhausted
19.01.2011 14:14:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, Mopho Keyboardin perään voi kytkeä toisen Mophon tai Tetran, ja käyttää Keyboardilaitetta hallintapaneelina, jolloin toinen laite on slave-moodissa ja lisää vain polyfoniaa.
 
Itsellä oli aluksi Mophon modulimalli, vaihdoin kosketinversioon, koska editointi on nyt paljon helpompaa. Saundit ovat mureat, vaikka ehkä välillä jopa liiankin siistit ja tarkat.
Juho L
19.01.2011 14:35:07 (muokattu 19.01.2011 14:35:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipailisin kyllä jotain täysianalogista masiinaa, missä olisi multimode-filtterit. Lisää soundivalikoimaa kosolti. Taitaa näissä kaikissa DSI:n laitteissa olla vain LPF:t.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es"
JPQ
19.01.2011 14:51:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Kaipailisin kyllä jotain täysianalogista masiinaa, missä olisi multimode-filtterit. Lisää soundivalikoimaa kosolti. Taitaa näissä kaikissa DSI:n laitteissa olla vain LPF:t.
 
Täys analoogeissa joo Evolverissa tais olla digitaali highpass tai joku muu DSI luomus en nyt tarkasti muista... ja highpass varsinkin olisi kaipaus listallani sanoo muisti eli sillä sais muistin varassa eräitä synajousi soundeja ja haistuja ainakin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Juho L
19.01.2011 15:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Täys analoogeissa joo Evolverissa tais olla digitaali highpass tai joku muu DSI luomus en nyt tarkasti muista... ja highpass varsinkin olisi kaipaus listallani sanoo muisti eli sillä sais muistin varassa eräitä synajousi soundeja ja haistuja ainakin...
 
Merkillistä, ettei ole analogisena, koska ei se ole edes sen vaikeampi toteuttaa kuin LPF. BPF:kin on vain näiden kahden yhdistelmä.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es"
18is9
19.01.2011 15:09:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Kaipailisin kyllä jotain täysianalogista masiinaa, missä olisi multimode-filtterit.
 
Alesiksen Andromeda?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Juho L
19.01.2011 15:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Alesiksen Andromeda?
 
Mieluiten vähän edullisempaa ja räkkiin mahtuvaa.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es"
18is9
19.01.2011 15:37:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Mieluiten vähän edullisempaa ja räkkiin mahtuvaa.
 
Hehe, semmoista minäkin kaipaisin!
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Quru
19.01.2011 15:46:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Hehe, semmoista minäkin kaipaisin!
 
Menee räkkiin:
 
http://www.thomann.de/fi/studio_electronics_omega_8.htm
 
Mitäs se Andromeda maksaakaan...
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
Juho L
19.01.2011 19:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Menee räkkiin:
 
http://www.thomann.de/fi/studio_electronics_omega_8.htm
 
Mitäs se Andromeda maksaakaan...

 
Se muuten on aika yllättävää, että SE on vieläkin pystyssä. Se on vuosia kaupannut noita järkyttävän hintaisia analogisyniaan ja ei niitä oikein missään tunnu näkyvän.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es"
Leikari
20.01.2011 08:12:57 (muokattu 20.01.2011 08:17:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Se muuten on aika yllättävää, että SE on vieläkin pystyssä. Se on vuosia kaupannut noita järkyttävän hintaisia analogisyniaan ja ei niitä oikein missään tunnu näkyvän.
 
Kaliforniassa varmaan on sen verran sekä isoja että pikkustudioita, joista SE:n kone pitää ihan tyylin vuoksi löytyä :-P
 
sinälläänhän esim. SE Omega ei ole järjettömän kallis kun vertaa yhdellä sormella soitettavaan Voyageriin . Voyagerin räkkiversio puolestaan on SE:n monofonisia kalliimpi.
 
kohtalainen monsteri olisi:
http://www.thomann.de/fi/studio_electronics_code_8.htm
tuohon jo kaipaisi mahdollisuutta liittää analogisesti osaksi modulaarisysteemiä
 
sinällään en ole tarkemmin moogin ja SE:n tuotteiden eroihin perehtynyt - mikä osa hinnasta on "legendaa", mikä aitoa suunnittelun ja rakenteen laatua, mikä kuuluu soundissa... Kaverin Voyageria olen jossain määrin soitellut ja kyllähän se aina kuullostaa, tuntuu ja näyttää hintansa väärtiltä.
 
Andromedaa olen vain pari kertaa kokeillut - minulle siitä on jäänyt vähän pilipali vaikutelma - eli speksit on hyvät, mutta muna äänestä puutui.
 
18is9
20.01.2011 08:52:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: Andromedaa olen vain pari kertaa kokeillut - minulle siitä on jäänyt vähän pilipali vaikutelma - eli speksit on hyvät, mutta muna äänestä puutui.
 
Omistan ko. vehkeen, ja täytyy sanoa että tavallaan olet oikeassa. Se on omalla tavallaan hankala peli vaikka se taipuu kyllä vaikka mihin. Soundi on jumalattoman hyvä, kun sen saa kohdilleen, eikä ainakaan itsellä tule mitään laitetta mieleen mikä sen pystyisi korvaamaan. Toki mulla nyt ei hyllyssä mitään Jupitereja ja Memorymoogeja olekaan. Toisaalta, yhteen projektiin koitin hakea Van Halenin Jump -tyyppistä soundia, ja Oberheimin Matrix 1000:sta se irtosi aika hemmetin paljon helpommin kuin Andromedasta. Hintaeroa on vaan sen yhden dekadin verran. Speksien mukaan Androllakin se tosiaan pitäisi onnistua.
 
Vaikka Andromedalla tekee vaikka millaisia juttuja, niin siinä on semmoinen oma soundinsa ainakin minun mielestäni antaa äänelle tietyn karaktäärin. Se ei ole Moog eikä Oberheim, vaikka niin voisi toivoa. Se on sitä persoonaa vissiin?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Juho L
20.01.2011 09:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: sinällään en ole tarkemmin moogin ja SE:n tuotteiden eroihin perehtynyt - mikä osa hinnasta on "legendaa", mikä aitoa suunnittelun ja rakenteen laatua, mikä kuuluu soundissa... Kaverin Voyageria olen jossain määrin soitellut ja kyllähän se aina kuullostaa, tuntuu ja näyttää hintansa väärtiltä.
 
Käsittääkseni tuo SE on aikamoinen nyrkkipaja, joten laatukin voi olla sitten enemmän rakkaudella tehty, mikä näkyy hinnassa. Ei ole pikku insinööritoimistoilla varaa polkea hintoja. En usko, että nuo mitenkään paskalta soundaa, päin vastoin.
 
Jos olisin järjettömän varakas, niin kokeilumielessä hommaisin nuo. Voisi täyttää lottokupongin.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es"
Juho L
20.01.2011 09:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Vaikka Andromedalla tekee vaikka millaisia juttuja, niin siinä on semmoinen oma soundinsa ainakin minun mielestäni antaa äänelle tietyn karaktäärin. Se ei ole Moog eikä Oberheim, vaikka niin voisi toivoa. Se on sitä persoonaa vissiin?
 
Eihän se nyt ole hyvän analogi-/VA-synan edellytys, että kuulostaa joltain legendaariselta edeltäjältään. Eikös se ole tärkeintä, että kuulostaa hyvälle? Ähih.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es"
Leikari
20.01.2011 09:28:46 (muokattu 20.01.2011 09:29:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Käsittääkseni tuo SE on aikamoinen nyrkkipaja, joten laatukin voi olla sitten enemmän rakkaudella tehty, mikä näkyy hinnassa. Ei ole pikku insinööritoimistoilla varaa polkea hintoja. En usko, että nuo mitenkään paskalta soundaa, päin vastoin.
 
Jos olisin järjettömän varakas, niin kokeilumielessä hommaisin nuo. Voisi täyttää lottokupongin.

 
En epäile ollenkaan SE:n laatua - päin vastoin. Moogia vaan on "massoille" helpompi myydä kun on tunnettu brändi. SE puolestaan on tosi connoiseureille suunnattu boutique-merkki.
 
Minulla on ihan vaan yleistuntumalla muodostunut käsitys, että SE:n laitteita löytyisi house- ja R&B tuottajilta ... Floridankin rahastudioihin istuisi oikein mainiosti....
 
- -
 
Andromedasta etc...: syntikan soundille voi asettaa lähtökohtaa (joiden ei tarvitse toteutua samassa soittimessa):
- soundi on musikaalinen ja kuullostaa itseltään tai
- kuullostaa uskottavasti jonkun musiikkigenren ikoniselta soittimelta
 
Käyttötarkoituksesta sitten riippuu mitä hakee ja mitä syntikoita sitten käyttää. Eli mikä kuullostaa kussakin tilanteessa hyvältä.
 
CPU
20.01.2011 14:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Kaipailisin kyllä jotain täysianalogista masiinaa, missä olisi multimode-filtterit. Lisää soundivalikoimaa kosolti. Taitaa näissä kaikissa DSI:n laitteissa olla vain LPF:t.
 
Mites ois mfb:n krafzwerk ja muut-zwerkit? Ei noi räkkiin mene, mut multimode filsu löytyy ja hinta kohtuullinen?
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
artha61
20.01.2011 14:39:13 (muokattu 20.01.2011 14:44:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Mieluiten vähän edullisempaa ja räkkiin mahtuvaa.
 
Onks tää liian kallis?
http://www.thomann.de/fi/radikal_technologies_spectralis_2.htm
 
Edit.
Njäh - täysin analoginenhan oli hakusessa - analogista ollukkaan kuin filtterit - höh...
 
Edit2
Mutta hyvältä kuulostaa:
http://www.radikaltechnologies.com/spectralis2_sound_examples.html
 
En allekirjoita - kunhan totean
18is9
20.01.2011 15:42:04 (muokattu 20.01.2011 15:42:14)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinähän tuosta Radikal Technologiesista koitit pistää omaa topikkia pystyyn, mutta kenelläkään ei tainnut laitteista olla kokemusta. Sen, mitä demoja olen kuullut niin hyvältähän nuo laitteet kuulostavat ja speksien mukaan aika veikeisiin juttuihin pystyvät.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «