Aihe: Miksi pidät/et pidä Floyd Rosesta?
1 2 3 4 5
Victor Helldriver
18.01.2011 18:18:34
Entropia666: Mulle riittää floikan puolesta muutama nimi, Van Halen, Steve Vai ja Dimebag Darrell.

kovia ukkeleita!

+ tietty shawn lane ainakin vielä listaan!
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Antroid
18.01.2011 18:28:28
the-Antero: Missä meinasit teetättää?

PRS:llä, tietty.
JIRPPI
18.01.2011 21:38:40
Hauska vehjehän se on, mutta toisaalta aika turha mulla ja en jaksa sätää koko ajan.
Miksi kutsutaan tyyppiä, joka hengailee muusikkojen kanssa? -Rumpaliksi.
delarco
18.01.2011 22:48:14
Mitä te oikein sillä kitaralla teette jos sitä floikkaa pitää "säätää koko ajan"???
mhaarala
18.01.2011 22:56:12 (muokattu 18.01.2011 22:58:22)
Mulla taidettiin floikka säätää viimeksi silloin kun kitara oli "isossa huollossa", missä hiottiin nauhat ja samalla vaihdoin kielisetin Optima Goldeihin (jolle talla ja koko kitara siis säädettiin). Siitä on nyt aika kauan aikaa... :)

Seuraava huolto alkaisi kyllä olla ajankohtainen, mutta ihan muista syistä kuin floikan takia...

Itse pidän seuraavista:

- tuntuma
- vireen vakaus
- hienovirittimet
- ulkonäkö (kyllä, luitte aivan oikein)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Victor Helldriver
18.01.2011 22:59:28
delarco: Mitä te oikein sillä kitaralla teette jos sitä floikkaa pitää "säätää koko ajan"???

paskat lisenssifloikat ainakin on sellasia plus jos jengi vaihtelee kielisettiä tai virettä
the-Antero
19.01.2011 08:13:43

En myös ymmärrä että mitä porukka niitä kokoajan säätää? Mulla pitää oikein hyvin vireen ja säätönsä, katotaan sitten muutaman vuoden kuluttua jos vaikka pitä intonaatio säätää uusiks.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Victor Helldriver
19.01.2011 13:03:35
the-Antero: En myös ymmärrä että mitä porukka niitä kokoajan säätää? Mulla pitää oikein hyvin vireen ja säätönsä, katotaan sitten muutaman vuoden kuluttua jos vaikka pitä intonaatio säätää uusiks.

juurihan mä sanoin. varmaan se 90% niistä/ meistä jotka joutuu säätelemään on omistava lissufloikkia ja ne jotka huutaa sen puolesta et säätämään joutuu ei oo muita ku paskoja lissuja kokeillu.

mulla on ainakin pari niin hirveetä tallaa et niiden tilalle tarvis kyl hommata kunnon pelit mut se yli 200e ku ei ihan hirveesti houkuta ku on muutenkin kokoajan jotain ostettavaa kamarintamalla...mut esim ei mun paljoa tarvii ruplata mun edgen kans
varakeef
19.01.2011 13:23:09
Eikö sitä voisi luonnehtia Bigsbyn vastakohdaksi kaikilta olennaisilta piirteiltään (paitsi että molemmat ovat vibrakampia)?

Koska pidän Bigsbyä niin tuntumaltaan, muotoilultaan kuin toiminnaltaan täydellisenä, en voine siis mitenkään pitää floikasta.

Toisaalta en ole kyllä pariin kymeneen vuoteen moista kokeillut. Aikoinaan en pitänyt lainkaan, mutta ehkä pitäisi antaa sille uusi mahdollisuus.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Victor Helldriver
19.01.2011 13:43:36 (muokattu 19.01.2011 13:47:38)
mä vähä ihmettelen miks kiinteentallan miehet on niin vastaan floikkaa ja toistappäin.
missä on avarakatseisuus?

aika moni hyvä levy ois jääny tekemättä ja moni hieno muusikko jäänyt kukkimatta jos ei ois ollut katse ja mieli jossain muussa kuin putkessa edessä.

no mut tää ny on vaan mun mielipide. ite ainakin innostun kaikista härveleistä mistä lähtee ääniä vaikka ne ei välttämättä sopiskaan siihen juttuun mitä oon tekemässä.

plus et diggaan kaikkien härveleiden ulkonäöistä n. 90%sesti kaikesta.
onhan noita sit oikeesti rumia laitoksia kans ja must floikalla tai bigsbyllä ei niiden kans oo paljon tekemistä

EDIT: mä haluisin testata/omistaa floyd rosella varustetun basson esim.
oisko sille mitään käyttöä...no ei ainakaan mulla paljoa mut kiinnostais kovasti mitä siitä sais irti
Jucciz
19.01.2011 13:57:04 (muokattu 19.01.2011 13:57:34)
Victor Helldriver: mä haluisin testata/omistaa floyd rosella varustetun basson esim.

Floikka tai ei: http://farm4.static.flickr.com/3397/3607652489_40c16477de_o.jpg
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Victor Helldriver
19.01.2011 14:01:20
the-Antero: Mutta se mitä vastaan olen on se, että nämä fanaattisimmat kiinteän tallan omistajat tulevat kitisemään täysin vääriin ketjuihin miten eivät tykkää floikista.

no näitä sitä just eniten näkyykin verrattavissa toisinpäin...
jos ite on ahdasmielinen ni eikai sitä muille kannattais tyrkyttää.

sit se aikuisten soittimet yms on ihan perseestä. se et joku vetää jollain 200v vanhalla jalkalampusta muokatulla vahvistimel mikä kuulostaa niin lämpöseltä ettei mitään rajaa ni mitä sillä on tekemistä vaik jonku englin hevistygejen kans tai trankkudimenupin kans...tuskin sillä jalkalampulla ne hevit lähtee.

itel mul on kovasti pelkkiä putkistyrkkareita vanhoja lähinnä ja nyt ku ostin seiskakielisen ni kaikki niistä kuulostaa enemmän tai vähemmän paskalta sen kans.
muutenkin tarvis jonku trankkunupin noihin hevihommiin jo ihan kuuskielisenkin kans ku haluis sitä nirhaavaa kirkkusaundia.

perkele sorruin taas tilittämään...VITTU! :D
Victor Helldriver
19.01.2011 14:03:33
Jucciz: Floikka tai ei: http://farm4.static.flickr.com/3397/3607652489_40c16477de_o.jpg

heh vähä ootinkin et joku laittaa Lesin esimerkiks...
mieletön ukko!
delarco
19.01.2011 14:05:12
mhaarala: Mulla taidettiin floikka säätää viimeksi silloin kun kitara oli "isossa huollossa"

Sama täällä.
Nykyinen työkalu tuli taloon muistaakseni -89/-90.
Käytin huollossa 2006.
Ei ole paljon tarvinut räpläillä. :)
Jucciz
19.01.2011 14:05:34
Victor Helldriver: heh vähä ootinkin et joku laittaa Lesin esimerkiks...
mieletön ukko!

Kaverilla on selvästi parit aivot liikaa, kun kuuntelee, millasta settiä putoaa yhtä aikaa bassosta ja omista äänijänteistä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Victor Helldriver
19.01.2011 14:12:11
Jucciz: Kaverilla on selvästi parit aivot liikaa, kun kuuntelee, millasta settiä putoaa yhtä aikaa bassosta ja omista äänijänteistä.

todellakin...
harmi et ku ottaa primuksen tuotannon kuunteluun ni sieltäkin sitä turhaa paskaa löytyy yli se 50%
näillä lisäaivot omaavilla kavereilla kun se biisimateriaali niin monella menee sinne soitinrunkkauksen puolelle ja se biisin punanen lanka jää vähä häilyväks.
jotain steve vain tuotantoakaan kun ei ihminen pysty montaa levyä putkeen kuuntelemaan. zappa osas kyl hienosti sen puolen taas
Victor Helldriver
19.01.2011 14:16:48
hei idea;

floikka modattuna perusakustiseen kitaraan!
anyone?

pitäskin ottaa kuva yhestä mun akustisesta mikä löydettiin roskiksesta.
siinä on nyt telen talla ja sähkiksen mikki todella kotikutosella ja hauskalla tavalla laitettuna.

se on yks näistä mun kitaroista mitä ei saa tietyistä syistä kaupattua...muutamia sellasia rutkuja löytyy seinältä ja ei raaski antaa pois tai myydä jollain parilla kympilläkään vaik ite onkin ilmasiks saanu
the-Antero
19.01.2011 14:21:42

Victor Helldriver: hei idea;

floikka modattuna perusakustiseen kitaraan!
anyone?

Jotain tällasta? :D
http://www.youtube.com/watch?v=1rstnOz1EmQ&feature=related
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Terry Pantheras
19.01.2011 14:23:00 (muokattu 19.01.2011 14:26:17)
Victor Helldriver: mä vähä ihmettelen miks kiinteentallan miehet on niin vastaan floikkaa ja toistappäin.
missä on avarakatseisuus?

Itse koen itseni harvinaisen avarakatseiseksi ihmiseksi, vaikka Floikka ei enää niin innosta. :) Omistin reilut 10 vuotta Charvell Predatorin, jossa oli Floikka, mutta sitten pääsin Gibson-tyylisten kitaroitten makuun ja Floikka vaan jäi. Edelleen sillä tiellä mennään. Ehkä vois hommata jonkun floikallisen taas joskus, mutta kun se vaan on NIIN erilainen soittaa kuin kiinteätallainen...

Mun korvaan ja oman soiton osalta tuo kammen käyttö on kärsinyt inflaation vuosien saatossa, etten koe sitä enää juurikaan minään "avarakatseisena" ja "edistyksellisenä" vaihtoehtona - pikemminkin päin vastoin; esim. jostain barflutterista tulee nykyisin vaan semmonen "jaa, se teki barflutterin" -fiilis... Vähän niinkuin myös pinch harmonicien liiallinen viljely, joka on melkein yhtä ärsyttävä kuin vocoder listahiteissä. Eipä ne iänikuiset blueslicksitkään niin innovatiivisiä ole, mutta kaikessahan on kyse ajoituksesta randomin kikkojen sohimisen sijaan. Niin, mutta kyllähän nyt thrash/death-rintamalla tietysti kimakka huiluääni-divebomb delaylla höystettynä on ihan timanttia!

MUOX: Ja vitut minä mitään anteeksi pyytele... :)
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)