Aihe: Läppäriin OSX
1 2
Aalimupina
18.01.2011 22:53:56 (muokattu 18.01.2011 22:55:31)
anapena: Joopajoo. Kyllä tämä aihe edelleen mua kiinnostaa. Keskustelu tähän asti ei ole tuonut mitään uutta esiin. Mutustellaan ja jaapastellaan.
Itse olen ollut apple-diggari melkein 2kyt vuotta, ja toistaiseksi varsin osx-orientoitunut ja käytän aitoa Applea nytkin. Applen etumatka rautamielessä on kuitenkin kaventunut aika lailla. Työnteossa on kuitenkin aika sama millä alustalla/käyttiksellä hommia tekee, kunhan se toimii ja sopii käyttäjälle. Kuningaskuluttajan katsominen on saanut aikaiseksi sen, että ei viitsisi turhasta maksaa. Mikä nyt sitten kenellekin on turhaa...
Olisi varsin mukavaa käyttää osx-softia muissakin kuin Applen myllyissä, jos se tuntuisi tarkoituksenmukaiselta. Toivottavasti tähän tilanteeseen päästään joskus ihan yleisellä tasolla. Fanaattisuudet voisi kanavoida muihin asioihin.
Jatketaan toki ketjua edelleen, ei tää munkaan panos kovin tuore ollut...

Tsekkaa se Hopeisen omenan keskustelu, minkä linkkasin. Sieltä varmasti löytyy porukkaa, jotka voivat sinua neuvoa asian tiimoilta.

Tuossa vielä uudelleen: http://www.hopeinenomena.net/viewto … 7cc244d49e270347be1d6&start=350

Keskustelun ekat 10 sivua ovat vatvomista Applen raudan parhaudesta ja siitä kuinka Hackintoshit ovat saatanasta. Siellä kuitenkin löytyy tyyppejä, jotka ovat kasanneet noita Hackintosheja. Kysele niiltä suoraan.
anapena
18.01.2011 23:45:09
Jep. Kyllä mä jonkin verran osaan lukea, ja asiaa on hieman netin muilta saiteilta tutkittukin. Koneita osaan vähän korjailla ja tehdä sellaista mekaanista hommaa, mutta ns. bittihomma ei ole vahvoja puolia. Perusasennukset ja päivitykset onnistuu, propellihattuilu ja koodit eivät oikein. Tarvitaan hyvin selkeät ohjeet.
Tavoitteena olikin löytää täältä joku samanhenkinen mukava heppu, jolla olisi aiheesta ihan oikeasti kokemusta. En viitsisi ostaa tonnin läppäriä huomatakseni, että eipä onnistu tällä koneella. Vaikka sitä joku voisi halpana pitääkin. Huono sitä on palauttaa liikkeeseen hackintosh-kokeilun jälkeen.
Hopeisen Omenan pari ketjua on suurin piirtein kahlattu läpi aikoja sitten. Kontaktia hemmoihin on jopa yritetty ottaa. Vielä ei ole maaliin päästy. Kyllä se tästä.
Ja kait sitä keskustelupalstalle voi suurin piirtein alueeseen liittyvää kirjoitella. Tääkin saitti olis aika paljon ohkaisempi, jos raakattaisiin pois ketjut, joihin löytyy vastaukset muualta. Ja jos ne on jo läpikäyty, niin kehotetaan käyttämään hakua. Which is nice:)
Mutta tällasta tää netissä on;) Rauhaa vaan.
Aalimupina
18.01.2011 23:49:38
anapena: Jep. Kyllä mä jonkin verran osaan lukea, ja asiaa on hieman netin muilta saiteilta tutkittukin. Koneita osaan vähän korjailla ja tehdä sellaista mekaanista hommaa, mutta ns. bittihomma ei ole vahvoja puolia. Perusasennukset ja päivitykset onnistuu, propellihattuilu ja koodit eivät oikein. Tarvitaan hyvin selkeät ohjeet.
Tavoitteena olikin löytää täältä joku samanhenkinen mukava heppu, jolla olisi aiheesta ihan oikeasti kokemusta. En viitsisi ostaa tonnin läppäriä huomatakseni, että eipä onnistu tällä koneella. Vaikka sitä joku voisi halpana pitääkin. Huono sitä on palauttaa liikkeeseen hackintosh-kokeilun jälkeen.
Hopeisen Omenan pari ketjua on suurin piirtein kahlattu läpi aikoja sitten. Kontaktia hemmoihin on jopa yritetty ottaa. Vielä ei ole maaliin päästy. Kyllä se tästä.
Ja kait sitä keskustelupalstalle voi suurin piirtein alueeseen liittyvää kirjoitella. Tääkin saitti olis aika paljon ohkaisempi, jos raakattaisiin pois ketjut, joihin löytyy vastaukset muualta. Ja jos ne on jo läpikäyty, niin kehotetaan käyttämään hakua. Which is nice:)

En mä millään pahalla tuota linkkailua tarkoittanut. Olettaisin vain, että tuolta Hopeisen omenan puolelta voisi löytyä paremmin apua kuin täältä. Siellä ne Apple-friikit majailevat. Siellä on ainakin nimimerkki Rillipiru, joka on noiden Hackintosh-asioiden kanssa puljannut, vissiin aika paljonkin.
Grugi
19.01.2011 09:50:06
anapena: En viitsisi ostaa tonnin läppäriä huomatakseni, että eipä onnistu tällä

Nyt täytyy taas ihmetellä että jos olet ostamassa tuon hintaista läppäriä niin mikä estää sinua ostamasta suoraan sitten MacBook Pro:ta jonka saat tuolla hinnalla käytettynä tai sitten himpun verran lisää ja ihan uutena?

Niin ja siis ihan piis ja rauhaa :D Kunhan vain ihmettelen.
SDMF
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)