Aihe: Musiikki Hellas konkurssissa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
jyrkalt
18.01.2011 23:41:10
the-Antero: Toi siinä paikassa juuri ärsyttää. Joss sulla on $$$$ niin saat palvelua. Muistelen vieläkin sitä kun oli kitara modattavana siellä. Laskuttivat työstä joka huononsi soitinta ja joka oli siis ylimääräinen homma. Onneksi sai sitten ite fiksattua. Lähinnä vaan vidutti kun ottivat ylimääräsestä työstä 90€ ylimäärästä.

Mutta jokainen kitarapajalla piipahdushan on aina kuin pieni seikkaulu.
Ei voi koskaan tietää on henkilökunnan päivän lääkitys kohdallaan.

Ei vaan. Itsellä ei kyllä ole pahaa sanottavaa kitarapajasta.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
s8na
19.01.2011 00:00:49 (muokattu 19.01.2011 00:01:05)

jyrkalt: Mutta jokainen kitarapajalla piipahdushan on aina kuin pieni seikkaulu.
Ei voi koskaan tietää on henkilökunnan päivän lääkitys kohdallaan.

Ei vaan. Itsellä ei kyllä ole pahaa sanottavaa kitarapajasta.

Vähän joo näin. Ite selvisin ihan ilman suurempaa höykkyytystä thomanilta ostetun kepin halpissarjan kepin kanssa. Tunnustin vielä. Voin kuvitella hyvin että kaverit vetää vähän viiltävääkin kommenttia asiakkaille siellä.
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
the-Antero
19.01.2011 08:12:18

s8na:Voin kuvitella hyvin että kaverit vetää vähän viiltävääkin kommenttia asiakkaille siellä.

Se on vaan ikävä tosiasia että jos et ole joku Suomalainen kuuluisuus tai ulkolainen blues/jazz muusikko niin pajalla tuskin saat hyvää palvelua. Ellet sitten asioi siellä pari kertaa kuukaudessa.

Voisi kuvitella että jos heiltä tilaa kitaran niin saisi myös palvelua, mutta jos on alle tonnin peli niin varmasti saat "palvelun" lisäksi myös vittuilua. Ilmeisesti kitarapaja ei myöskään laita kitaoitaan säätöön? Ainakaan mun tilattu strato ei tosiaankaan ollu missään muussa kun vuodenvanhoissa tehdasasetuksissa.

Noh, onneks on niin syrjässä että ei tartte käydä.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Artist
19.01.2011 08:17:42
the-Antero: Se on vaan ikävä tosiasia että jos et ole joku Suomalainen kuuluisuus tai ulkolainen blues/jazz muusikko niin pajalla tuskin saat hyvää palvelua. Ellet sitten asioi siellä pari kertaa kuukaudessa.

Hmm. Asioin tuolla ehkä pari - kolme kertaa vuodessa, ihan sen mukaan miten on tarvetta jotain sieltä ostaa. En tietääkseni ole suomalainen kuuluisuus tai ulkolainen blues/jazz muusikko. Joka kerta on palvelu ollut hyvää.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
doktorkoo
19.01.2011 08:21:40
Tuosta asiakaspalveusta Suomalaisissa kaupoissa...

Kaveri halusi ostaa Yamahan Hipgig-setin, jota ei ainakaan silloin tuotu maahan:
http://usa.yamaha.com/products/musi … jr_drum_sets/hg6t46rmcw/?mode=model

Soitti maahantuojalle moneen kertaan, aina lupailtiin selvittää, mutta mitään uutta tietoa ei monen viikon yrityksellä tullu. No kaveri kyllästy ja osti setin ebaysta ameriikasta.

Nyt kaveri haluais ostaa settiin jonkun lisäosan, ja soitto taas maahantuojalle. Vastaus: " Se o niin vaikeeta...". Jumalauta, sanois Repomies. Ei ilmeisesti raha kiinnosta?
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
kaljataiteilija
19.01.2011 08:45:25
doktorkoo: Tuosta asiakaspalveusta Suomalaisissa kaupoissa...

Kaveri halusi ostaa Yamahan Hipgig-setin, jota ei ainakaan silloin tuotu maahan:
http://usa.yamaha.com/products/musi … jr_drum_sets/hg6t46rmcw/?mode=model

Soitti maahantuojalle moneen kertaan, aina lupailtiin selvittää, mutta mitään uutta tietoa ei monen viikon yrityksellä tullu. No kaveri kyllästy ja osti setin ebaysta ameriikasta.

Nyt kaveri haluais ostaa settiin jonkun lisäosan, ja soitto taas maahantuojalle. Vastaus: " Se o niin vaikeeta...". Jumalauta, sanois Repomies. Ei ilmeisesti raha kiinnosta?

Itseasiassa ( Suomalaisten ) musakauppojen varaosa-valikoima on yllättävän huono.
Jos satut pyörimään kartsalla asioilla ja muistat että pitääpä samalla se ja se käydä ostamassa. Niin ei ole .
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
jkourula
19.01.2011 09:03:42
kaljataiteilija: Itseasiassa ( Suomalaisten ) musakauppojen varaosa-valikoima on yllättävän huono.
Jos satut pyörimään kartsalla asioilla ja muistat että pitääpä samalla se ja se käydä ostamassa. Niin ei ole .

Tämä on se asia, jonka takia en juurikaan kauppoihin eksy, paitsi jotain kieliä ostamaan (joista niistäkin on yleensä loppu juuri se mitä käytän). Yhden kerran kaasutti aika pahasti ja ajattelin, että marssin suoraan kauppaan ja testaan ja ostan, jos miellyttää. Tsekkasin kaupan verkkokaupasta ja heillä näytti löytyvän, mutta kaupassa asti sitten myytiin vaan eioota. Eikä näyttänyt olevan intoa lähteä tilailemaankaan.

Eipä siinä. Kamat ostan nyt sitten mielummin torilta ja kielet muiden tarvikkeiden tilausten yhteydessä netistä.
kaljataiteilija
19.01.2011 09:13:00
jkourula: Tämä on se asia, jonka takia en juurikaan kauppoihin eksy, paitsi jotain kieliä ostamaan (joista niistäkin on yleensä loppu juuri se mitä käytän). Yhden kerran kaasutti aika pahasti ja ajattelin, että marssin suoraan kauppaan ja testaan ja ostan, jos miellyttää. Tsekkasin kaupan verkkokaupasta ja heillä näytti löytyvän, mutta kaupassa asti sitten myytiin vaan eioota. Eikä näyttänyt olevan intoa lähteä tilailemaankaan.

Eipä siinä. Kamat ostan nyt sitten mielummin torilta ja kielet muiden tarvikkeiden tilausten yhteydessä netistä.

Näin on . Juuri jotain "vähäpätöisiä" pikkuosiakaan ei ole hyllyllä. Oli sitten kyse virvelin viritysruuveista, pasaripedaalin hihnasta tai muita varaosia. Rupeeppa nyt sitten tilailemaankin niitä....
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Lennu
19.01.2011 09:25:21

Pitäis keksiä keino rätkäistä joku ihan hillitön tullimaksu yksityisille ostajille, niin kivijalka pärjää. Ei ihminen tottele kuin piiskaa.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
ibnz
19.01.2011 09:31:16
Eiköhän tuo ALV + tulli juuri pidäkin näitä paikallisia liikkeitä pystyssä. Saa olla aika huikea EUR-USD -vaihtokurssierotus että kannattaa tilata ulukomaan markkinoilta (ebay) mitään isompaa.
K.Hill
19.01.2011 09:55:36
Artist: Hmm. Asioin tuolla ehkä pari - kolme kertaa vuodessa, ihan sen mukaan miten on tarvetta jotain sieltä ostaa. En tietääkseni ole suomalainen kuuluisuus tai ulkolainen blues/jazz muusikko. Joka kerta on palvelu ollut hyvää.

Näin on. Itsekin käyn vähintään kerran kuukaudessa, kitaroita on tullut ostettua ja myyntitilissä myytyä ja kitaroita korjautettua. Palvelu on aina ollut hyvää ja asiallista ja usein tulee juteltua niitä näitä. Eikä katsota kieroon jos käy vain kuolaamassa ja vaihtamassa mielipiteitä. Lisäksi Pajalla on selkeät systeemit. Parasta on se, että voit viikoksi varata kitaran ilman käteistä, ja maksamalla 20 % saat varattua jopa 3 kuukaudeksi. Tämä on itselläni ollut ainakin tosi hyvä juttu. Aina ei nimittäin ole juuri silloin hynää kun kiinnostava kitara ilmestyy liikkeeseen. Vaihdossa taas on selkeät sävelet, hyvittävät 70% siitä hinnasta millä panevat vaihtotavarasi myyntiin. Joskus sekin on hyvä hyvitys varsinkin jos olet itse maksanut vehkeestä vähemmän kuin se 70%.....
VIPMetal
19.01.2011 10:04:51

kaljataiteilija: Näin on . Juuri jotain "vähäpätöisiä" pikkuosiakaan ei ole hyllyllä. Oli sitten kyse virvelin viritysruuveista, pasaripedaalin hihnasta tai muita varaosia. Rupeeppa nyt sitten tilailemaankin niitä....

Pohojammaallapa on. =D
"Jag har gammal faster, som heter Ingeborg..."
the-Antero
19.01.2011 10:37:38

Artist: Hmm. Asioin tuolla ehkä pari - kolme kertaa vuodessa, ihan sen mukaan miten on tarvetta jotain sieltä ostaa. En tietääkseni ole suomalainen kuuluisuus tai ulkolainen blues/jazz muusikko. Joka kerta on palvelu ollut hyvää.

Ehkä ne ei sitten vaan tykkää parrakkaista pitkätukkasista miehistä tai sitten oon vaan sattunu paikalle sillon kun myyjillä on ollu huono päivä, mene ja tiedä. Huono fiilis on silti jääny kyseisestä puljusta kokemuksien perusteella vaikka laatutavaraa myyvät.
kiriminni
19.01.2011 11:02:26
Muistaakos kukaan hesasta President musiikkikauppaa?
Siellä testasin parasta akustista jolla olen koskaan soittanut, Lowden-merkkistä,joka muistaakseni maksoi 30000mk.
Ei suomeen sovi musiikki-liikekään jossa on äärettömän kalliita soittimia.
Pitäis olla vähän kuin vanhan ajan sekatavarakauppa?

Musiikkihellaskin kai oli sitten liian yksipuolinen liike,en tiedä.
Muerte9
19.01.2011 11:21:59
the-Antero: Ehkä ne ei sitten vaan tykkää parrakkaista pitkätukkasista miehistä tai sitten oon vaan sattunu paikalle sillon kun myyjillä on ollu huono päivä, mene ja tiedä. Huono fiilis on silti jääny kyseisestä puljusta kokemuksien perusteella vaikka laatutavaraa myyvät.

Itse olen saanut pajalla aina hyvää palvelua ja juttuseuraa. Kodikasta ja asiantuntevaa meininkiä.
the-Antero
19.01.2011 11:29:25

Muerte9: Itse olen saanut pajalla aina hyvää palvelua ja juttuseuraa. Kodikasta ja asiantuntevaa meininkiä.

Ei se mun tapauksessa auta vaikka muut ovatkin saaneet hyvää palvelua :D
Multahan tossa alkuperäsessä jutussa lähti sitä rahaa "ekstratyöstä" jonka ite jouduin korjaamaan.
jyrkalt
19.01.2011 12:36:13 (muokattu 19.01.2011 12:37:48)
the-Antero: Se on vaan ikävä tosiasia että jos et ole joku Suomalainen kuuluisuus tai ulkolainen blues/jazz muusikko niin pajalla tuskin saat hyvää palvelua. Ellet sitten asioi siellä pari kertaa kuukaudessa.

Voisi kuvitella että jos heiltä tilaa kitaran niin saisi myös palvelua, mutta jos on alle tonnin peli niin varmasti saat "palvelun" lisäksi myös vittuilua. Ilmeisesti kitarapaja ei myöskään laita kitaoitaan säätöön? Ainakaan mun tilattu strato ei tosiaankaan ollu missään muussa kun vuodenvanhoissa tehdasasetuksissa.

Noh, onneks on niin syrjässä että ei tartte käydä.

Mä oon ostanut kitarapajan kautta suoraan liikkestä tai tilaamalla varmaan neljä kepukkaa ja aina, ihan aina vehkeet on noudettaessa olleet vimpan päälle säädöissä.
Kaksi kertaa oon martinin akustisen sieltä ostanut ja niihin oon saanut säätöihin muutoksetkin vielä jälkeenpäinkin uusiksi kun on ollut tarvetta.
Käytettyjenkin kitaroiden hintaan kuuluu vuoden takuu jonka aikana hienosäätöjä voi teettää ilman kustannuksia. Sama takuu koskee myös vahvistimia.

Se miten kitarapaja eroaa mun mielestä suurimmasta osasta muita liikkeitä stadissa on se että ne tietää mitä ne siellä liikkeessä myy eikä siellä tuputeta asiakkaalle sitä mitä varastossa sattuu hyllyt vääränä olemaan ja jota asiakas ei välttis tarvitse.

Edit: Se pitää lisätä. Oon iso, ruma ja paska kitaraa soittamaan enkä todellakaan kuuluisa :))
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
the-Antero
19.01.2011 12:51:29

jyrkalt: Mä oon ostanut kitarapajan kautta suoraan liikkestä tai tilaamalla varmaan neljä kepukkaa ja aina, ihan aina vehkeet on noudettaessa olleet vimpan päälle säädöissä.
Kaksi kertaa oon martinin akustisen sieltä ostanut ja niihin oon saanut säätöihin muutoksetkin vielä jälkeenpäinkin uusiksi kun on ollut tarvetta.
Käytettyjenkin kitaroiden hintaan kuuluu vuoden takuu jonka aikana hienosäätöjä voi teettää ilman kustannuksia. Sama takuu koskee myös vahvistimia.

Se miten kitarapaja eroaa mun mielestä suurimmasta osasta muita liikkeitä stadissa on se että ne tietää mitä ne siellä liikkeessä myy eikä siellä tuputeta asiakkaalle sitä mitä varastossa sattuu hyllyt vääränä olemaan ja jota asiakas ei välttis tarvitse.

Edit: Se pitää lisätä. Oon iso, ruma ja paska kitaraa soittamaan enkä todellakaan kuuluisa :))

Aika hauskaa kun mulla ei ollu. Säädöt oli "vähän sinne päin", eka asia mitä tein kun kotiin pääsin oli kaikkien ruuvien kiristys :D seuraavana sitten intonaation säätö.

Mietin vaan että eivätkö tykänneet kun piti mulle tilata floikallinen Fenderi?

Noh näköjään siellä on laidasta laitaan sitten palvelua.
Muerte9
19.01.2011 12:53:16
the-Antero: Ei se mun tapauksessa auta vaikka muut ovatkin saaneet hyvää palvelua :D
Multahan tossa alkuperäsessä jutussa lähti sitä rahaa "ekstratyöstä" jonka ite jouduin korjaamaan.

Täytyy sanoa että jos miehellä on Megis avattarenaan niin se on osoitus hyvästä mausta ja sivistyksestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)