Aakoo 19.01.2011 09:56:59 | |
---|
Andy J.: Mainostetaanpas tuttua miestä: Tomppa on säädellyt kitaroitani ja olen päässyt useampaa miehen rakentamaa kitaraa kokeilemaan, upeita pelejä. http://www.tomstenback.com/ Soittelin kaverille viimeviikolla. On kuulemma lopettanut kitarahuollon. Enpä tietenkään tajunnut kysyä, onko vain huolto lopetettu vai koko toiminta. |
Frankster 19.01.2011 10:25:37 | |
---|
mungiisi: Mikäs on Kupiaisen kitarassa merkitys noilla taivutetuilla nauhoilla? Näyttäisi G-kielen kohdalta olevan taivutettu hieman ylemmäksi... True temperament ( http://www.truetemperament.com/site/index.php). Normikitara kun on vireeltään 'vähän sinne päin'. Ei varmasti passaa kaikille, nimenomaan kun näyttää erilaiselta. -Frankster |
Frankster: True temperament (http://www.truetemperament.com/site/index.php). Normikitara kun on vireeltään 'vähän sinne päin'. Ei varmasti passaa kaikille, nimenomaan kun näyttää erilaiselta. -Frankster En ulkonäöstä välitä, mutta voisin kuvitella että bendailu voisi olla vaikeampaa kun nauhat ovat osittain "mutkalla". |
Frankster 19.01.2011 10:45:32 | |
---|
mungiisi: En ulkonäöstä välitä, mutta voisin kuvitella että bendailu voisi olla vaikeampaa kun nauhat ovat osittain "mutkalla". Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta lukemani mukaan ei ole. Onhan noita True temperament -virityksiä lafkalla tarjota useampaa erilaista, hieman eri prioriteeteilla. Nauhojen vaihto onkin sitten eri juttu :) |
Terry Pantheras 19.01.2011 10:59:40 | |
---|
Frankster: Nauhojen vaihto onkin sitten eri juttu :) Tää onkin mielenkiintoinen juttu... Nauhat varmaan pitää tilata valmistajalta tiettyyn radiukseen valmiiksi taivutettuina. Tai voihan niitä tietty itekin pihdeillä taivutella, mutta mitään vyyhtikamaa tuo ei varmastikaan ole. Toinen mielenkiintoinen seikka on nauhojen profiilin hionta. Kenties pelkällä hiomapaperilla sormien alla/välissä. Ottiatuota... |
Estranged 19.01.2011 11:12:57 | |
---|
Terry Pantheras: Tää onkin mielenkiintoinen juttu... Nauhat varmaan pitää tilata valmistajalta tiettyyn radiukseen valmiiksi taivutettuina. Tai voihan niitä tietty itekin pihdeillä taivutella, mutta mitään vyyhtikamaa tuo ei varmastikaan ole. Toinen mielenkiintoinen seikka on nauhojen profiilin hionta. Kenties pelkällä hiomapaperilla sormien alla/välissä. Ottiatuota... Mulla on vähän sellanen mielikuva, että noihin tehdään nauhahommat vain ja ainoastaan TT:n pajalla Ruotsissa. Eli siis Ruokangaskin joutuu lähettämään kaulan Ruottiin, jossa siihen sitten laitetaan nauhat. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666 |
JeKo 19.01.2011 11:37:10 | |
---|
Estranged: Mulla on vähän sellanen mielikuva, että noihin tehdään nauhahommat vain ja ainoastaan TT:n pajalla Ruotsissa. Eli siis Ruokangaskin joutuu lähettämään kaulan Ruottiin, jossa siihen sitten laitetaan nauhat. Muistaakseni nettisivuilla sanottiin, että hionnan pystyy tekemään osaava soitinrakentaja, mutta nauhojenvaihto yms. isommat rempat tehdään järven toisella puolen. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia |
Numb 19.01.2011 11:39:38 | |
---|
JeKo: Muistaakseni nettisivuilla sanottiin, että hionnan pystyy tekemään osaava soitinrakentaja, mutta nauhojenvaihto yms. isommat rempat tehdään järven toisella puolen. Kannattaapi varmaan teräsnauhat laittaa tommoiseen sitten. Ei tartte olla het hinkkaamassa tai vaihtamassa. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
JeKo 19.01.2011 11:42:11 | |
---|
Numb: Kannattaapi varmaan teräsnauhat laittaa tommoiseen sitten. Ei tartte olla het hinkkaamassa tai vaihtamassa. Itse asiassa noita ei taida olla ollenkaan saatavilla teräksisinä. Ilmeisesti nauhojen taivutus ei niillä onnistu. Tuohon tyssäs just oma mielenkiintoni noita kohtaan... Akustiseen tommoset olis toki tosi jees. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia |
Grimmu 21.01.2011 22:16:21 | |
---|
Mikko Sinkkosen Sinn Guitars on varmaan monilta jäänyt huomaamatta. Kai nyt kun ei varsinaisia nettisivujakaan ole :P Mutta ammattimiees kuitenkin, mitä nyt muutamaa olen vähän räpeltänyt ja omia kitaroita huollattanut. Jos sitä kevväämmällä liimattais baritoni kasaan. http://www.facebook.com/album.php?id=599117172&aid=67804Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta. |
spedu ray 08.02.2011 09:57:07 | |
---|
Nyt täytyy antaa taas kotimaisella ammattitaidolle kiittävää palautetta. Käytin Epiphone Dotin Ruokankaalla huollossa, keppiin laitettiin hirvenluusatula ja kaula säädettiin, nauhat hiotttiin ja naputeltiin. Kitara ei palattuaan kyllä pahemmin häviä Gibsonin CS-kamalle, jos ollenkaan. Virittimet on jo aiemmin vaihdettu laadukkaisiin. Soi kuin piano joka kohdasta ja tuntuma on uskomattoman hyvä. Suosittelen lämpimästi!! "Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible." -John Mayer |
jra 27.01.2012 15:59:51 | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
guitarmigi 18.03.2012 12:48:35 | |
---|
Oakbridgeen kannattaa tutustua! Huippu hyvä hinta/laatusuhde! Sieltä saa myös upeita mandoliinejä. Jouni Järvinen ja Anssi Nuutinen osaavat! Lempäälästä löytyy ja netistä tietoa myös. Jouni Järvinen valittiin juuri vuoden artesaaniksi. |
guitarmigi 21.03.2012 11:36:13 | |
---|
Nevalaisen Matista olen kuullut parin viimeisen vuoden aikana aika pajon huonoa. Tekee hyvää jälkeä, jos kinnostaa ja jaksaa! Ollut kyllä aikoinaan käsittämättömän hyvä tekemään kitaroita! Mikkien käämimisessä ollut kanssa kova! |
Nivel 24.03.2012 13:18:58 | |
---|
akuankkakomppi: Muuten, missä nykyään on Ville Tyyster? Hienoja kitaroita sälli teki. Muistan kuin eilisen päivän, kun Lyytis' Erja Puistobluesissa tuli päälavalle ja kehui: "Mullon uus kitara!". Nätti oli peli, eikä soittajassakaan mitään valittamista. Itselläni on onni omistaa Tyysterin Les Paul, joka on todella hienosti soiva ja hyvin tehty soitin. On tosiaan Tyyster lopettanut hommat tyystin... Luulen että ei päässyt tuntipalkoille kun teki niin korkeaa laatua. Yhteystietojakaan ei saa mistään, olisin vähän kysynyt kitaran speksejä. Ruokankaasta on myös kokemusta (Mojo ja VSOP) ja voin lämpimästi suositella. Mielestäni nämä kotimaiset valmistajat jättää ainakin keskimääräiset fenkut ja gibsonit taakseen jos näin nyt voi edes vertailla. |
balanced1 24.03.2012 14:26:04 | |
---|
Nivel: Itselläni on onni omistaa Tyysterin Les Paul, joka on todella hienosti soiva ja hyvin tehty soitin. On tosiaan Tyyster lopettanut hommat tyystin... Luulen että ei päässyt tuntipalkoille kun teki niin korkeaa laatua. Yhteystietojakaan ei saa mistään, olisin vähän kysynyt kitaran speksejä. Ruokankaasta on myös kokemusta (Mojo ja VSOP) ja voin lämpimästi suositella. Mielestäni nämä kotimaiset valmistajat jättää ainakin keskimääräiset fenkut ja gibsonit taakseen jos näin nyt voi edes vertailla. Ihan muut syyt oli taustalla Villellä. Veikkaan, että jos mainitset kitara sana sille, niin lyö turpaan :) |
Nivel 24.03.2012 15:14:28 | |
---|
Taitaa useimmalle edelleen jäädä arvailujen ja huhujen varaan miksi Ville Tyysterillä tuli mitta täyteen kitaroiden kanssa. |
magister 26.03.2012 22:08:21 | |
---|
Tuossa aiemmin ketjussa arveltiin, että rahalla saa mimmoisen kitaran vaan teetettyä. Na varmaan näin, jos on riittävästi maksaa, mutta voisin kuvitella, että mieluummin melkein tekee vähän pienemmälläkin premiumilla sellaisen kitaran, jota sitten omistaja soittelee kierrellessään maailman isoja lavoja, kuin että vähän isommalla rahalla tekisi jollekin tärähtäneelle lottovoittajalle kalliin lelun kelohonkamökin nurkkaan lojumaan. Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
Dominaattori 26.03.2012 23:00:33 | |
---|
Nivel: Taitaa useimmalle edelleen jäädä arvailujen ja huhujen varaan miksi Ville Tyysterillä tuli mitta täyteen kitaroiden kanssa. Meikä haluaisi kuulla arvailuja ja huhuja.. Parempi tietenkin on jos jollain on faktatietoa kerrottavana ;) Örp |
karhiman 31.05.2012 20:19:00 | |
---|
Dominaattori: Meikä haluaisi kuulla arvailuja ja huhuja.. Parempi tietenkin on jos jollain on faktatietoa kerrottavana ;) Anyone? Kiinnostaa, koska olen harkitsemassa yhtä Tyysterin työnäytettä.. thanks, A |