Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaravahvistin haussa kotikäyttöön, apua tarvitaan!
1 2
Kalmannäkijä
18.01.2011 21:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes!
 
Olen soitellut kitaraa jo useamman vuoden ajan. Löytyy Jacksonin DK2 ja LTD:n SC-207 seiskakielinen. Ongelma on se, että vahvistin on erittäin vanha jonkun kitarasetin mukana tullut aloittelijan ensimmäinen vahvistin. Oon lopen kypsynyt sen soundeihin, ja näin ollen aion ostaa uuden. Soittelen lähinnä metallimusiikkia, ääntä ei tartte lähteä hirveesti, soundit on tärkeempiä, kun kotikäyttöön haen. Vinkkejä? Putki/transistori?
 
Mr. Speed
18.01.2011 21:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmannäkijä: Morjes!
 
Olen soitellut kitaraa jo useamman vuoden ajan. Löytyy Jacksonin DK2 ja LTD:n SC-207 seiskakielinen. Ongelma on se, että vahvistin on erittäin vanha jonkun kitarasetin mukana tullut aloittelijan ensimmäinen vahvistin. Oon lopen kypsynyt sen soundeihin, ja näin ollen aion ostaa uuden. Soittelen lähinnä metallimusiikkia, ääntä ei tartte lähteä hirveesti, soundit on tärkeempiä, kun kotikäyttöön haen. Vinkkejä? Putki/transistori?

 
Budjetti?
 
Tech21 TM60 on oiva vahvari, ja kaikista isoin perkele irtoaa viimeistään potkureilla.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Kalmannäkijä
18.01.2011 21:33:14 (muokattu 18.01.2011 21:43:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poistettu.
 
novo
18.01.2011 21:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmösiä aiheita on vähän väliä, hakua voisi käyttää.
 
Mut mikäs ois budjetti? Mimmosta metallia? Itsellä kotona trankku, treeniksellä putkipelejä ja oikein passeli homma on se, en koe kärsiväni kummassakaan paikassa sysihuonosta soundista tai ominaisuuksista.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
BlackGoat
18.01.2011 21:36:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Budjetti?
 
Olit liian nopee mulle.. :((((
 
Budjetti on hyvä tietää tai muuten tää keskustelu täyttyy ihmisten omista suosikeista ilman hinta- ja tehokattoa :)
 
Tossa on ihan kova peli ja varmaan joku ehtii jos sitä ehdottaa samaan aikaan ku kirjotan tätä viestiä: http://www.thomann.de/fi/blackstar_ … id=76a1a5bf4a549c1566a688f2eaaa3dd8
 
Tosin jos haluaa deathörinät niin pitää joku buusti hommata... Ite en omista mutta testattu on.
 
-M.A-
novo
18.01.2011 21:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Budjetti?
 
Tech21 TM60 on oiva vahvari, ja kaikista isoin perkele irtoaa viimeistään potkureilla.

 
Komppia tälle jne.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Kalmannäkijä
18.01.2011 21:38:12 (muokattu 18.01.2011 21:45:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain syystä foorumi ei salli mun lähettää yhtään pidempiä viestejä?
 
JIRPPI
18.01.2011 21:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riittääkö ihan perus Microcube?
 
Miksi kutsutaan tyyppiä, joka hengailee muusikkojen kanssa? -Rumpaliksi.
Mr. Speed
18.01.2011 21:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JIRPPI: Riittääkö ihan perus Microcube?
 
Nyt haettiin kohtuullista soundia.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
aristoteles666
18.01.2011 21:56:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmannäkijä: Jostain syystä foorumi ei salli mun lähettää yhtään pidempiä viestejä?
 
sitä kutsutaan sensuuriksi.
 
JIRPPI
18.01.2011 22:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Nyt haettiin kohtuullista soundia.
 
Ai niin. Unohdin.
 
Miksi kutsutaan tyyppiä, joka hengailee muusikkojen kanssa? -Rumpaliksi.
Sipher
18.01.2011 23:09:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmannäkijä: kotikäyttöön haen.
 
Henkilökohtainen mielipiteeni on että hommaa kotio vaikka POD X3.
 
Syyt:
- Voit luukuttaa täysillä häiritsemättä muita kun käytät kuulokkeita.
- Voit myös häiritä naapureita kun luukutat stereoiden, kotiteatterin, monitorien tai päättärin ja full stackin kautta.
- Sulla on siihen soundeja rajaton määrä. Lisäksi saat ne tallennettua.
- Voit käyttää sitä kohtalaisen hyvänä interfacena elikkä 'äänikorttina'. Voit siis nauhoitella myös bassot ja laulut ja muut tarvittaessa.
- Voit käyttää härpätintä myös treeneissä/keikoilla tarvittaessa.
- Siinä oppii kaikenlaista hyödyllistä asiaankuuluvaa soittelun sivussa.
Ja yms. ja jne.
 
Niille taas jotka kokevat että on tarpeellista avautua niin vastauksena POD X3 on hintaansa nähden erittäin pätevä laite. Jos sitä paalua löytyy niin ei kukaan estä hommaamasta AxeFX:ää...
 
Mullakin on yksi Laneyn TF300 hybridikombo keräämässä pölyä kun en sillä mitään kotona enää tee. Ostakee pois se.
 
Dead girls are easy
Gubb3
19.01.2011 09:16:50 (muokattu 19.01.2011 09:18:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En osaa näköjään käyttää tätä foorumia.. nooh opetellaan..
 
jniska
19.01.2011 11:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sipher: Henkilökohtainen mielipiteeni on että hommaa kotio vaikka POD X3.
 
Syyt:
 
- Sulla on siihen soundeja rajaton määrä. Lisäksi saat ne tallennettua.

 
Ja ei yhtään hyvää saundia, saati pätkääkään headroomia ;-)
 
Laiha Lissu oli paras.
novo
19.01.2011 11:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Ja ei yhtään hyvää saundia, saati pätkääkään headroomia ;-)
 
Kyl määki juum tykkään ihte ennemmin siitä oikiasta pömpelistä tuossa sängyn päällä pöhisemässä josta saa edes sen yhden terven soundin ja joka edes yrittää vastata mun pikkauskäden touhuihin.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Grugi
19.01.2011 12:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jälleen kerran jauhan Blackstarin nimeen, eli HT-1, HT-5, HT-20 voisi olla joku näistä sopiva, itse tosiaan HT-5:llä soittelen kerrostalossa ja hyvinhän se hoituu ihan kohtuu volumeilla.
 
SDMF
Sipher
19.01.2011 22:29:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Ja ei yhtään hyvää saundia, saati pätkääkään headroomia ;-)
 
Soundeja saa kun säätää tahi etsii valmiiksi tehtyjä. Sitä tarkoitin sillä että oppii vähän muutakin asiaankuuluvaa.
 
Ja kyllä mä tän arvasin että jonkun pitää avautua. On mullakin tuossa Mesan nuppi mutta sillä ei tee kotikäytössä hevonv****a. Pointti onkin siinä että haluaako vain rämpytellä rajallisella kombolla vai haluaako ehkä nauhoitellakin siinä sivussa. Mun mielestä on paljon kehittävämpää ihan oikeasti tehdä biisejä ja motivaatiota pitää kummasti yllä kun voi yrittää vaikka minkälaisia juttuja kuin vetää 8 vuotta Smoke On Wateria ja Paranoidia nuotinvierestä siinä sängyllä...
 
Dead girls are easy
Victor Helldriver
19.01.2011 23:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite mä kyl niin suosittelen noita cubejuttuja himakäyttöön jos ei oo aikomusta mitään treenei sillä vedellä tai levyjä himas tehä
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Mikaelo
20.01.2011 00:03:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa Marsun Zakk Wylde ministack. Hyvien saundien lisäksi kerrassaan komea sisustuselementti :)
 
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
TTV
20.01.2011 06:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkäpä tähänkin aiheeseen voisi suositella ENGL GigMasteria: toimii alavireissä, lähtee hyvät säröt ja toimii erittäin laajalla kotivolumealueella. Lisäksi voit kytkeä tarvittaessa ulkoisen kaapin, joka tuo saundiin lisäluonnetta. Budjetti saattaa hieman ylittyä, mutta se kyllä kannattaa säästää.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «