Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 571 72 73 74 75122 123 124 125 126
Secreterial
01.01.2011 17:51:24
djKaaos: Rafael on ollut nyt viime pelit ykkösvaihtoehto, kun O'Shea on injurissa. Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että O'Shea on se ykkösvaihtoehto oikealle edelleen. Nopeus ei ole Rafaelin tai Fabion tasoa, mutta O'Shean sijoittuminen ja pelinluku on sen verran kehittyneempää, ettei nopeus ole merkittävä puute - eikä O'Shea'kaan ole mikään hidas. Vaikka Rafael ja Fabio ovat nuorina kavereina nopeampia kuin O'Shea, niin silti tuntuu jatkuvasti siltä, että kaksoset ovat nopeissa tilanteissa myöhässä tai pelaavat itsensä ulos tilanteesta. Da Silvojen pelityyli on kuitenkin huomattavasti modernimpi nousuineen ja näyttävämpi kuin O'Shean, jonka pelityyli on aika perinteinen ja vähäeleinen. Mielipidekysymyksiähän nämä on.

Allekirjotan ton kyllä Fabion kohdalla, mutta Rafael on tällä kaudella osoittanut olevansa avauskokoonpanon mies. Sijoittuminen on parantanut huomattavasti ja sillä voittanut aika paljon palloja omalla alueella. Rafael kun saa keskitykset kuntoon, niin alkaa kulkemaan kunnolla. Tällä kaudella muutaman sellanen pelastus omalla alueella, että hatunnoston paikka. O'Shea on varma valinta myös, mutta mun silmissä O'Shea on riskialttiimpi silti kuin Rafael. Wes Brown toimii ehkä kokonaisuutena parhaiten.
DJKaaos
01.01.2011 18:12:00
Huomionarvoista oli myös se, että Darren Fletcherin panos menee lähes täysin hukkaan laidalla pelatessaan. Fletcher on Unitedin keskustan tärkein pelaaja, jonka katkojen ja pallonriistojen varaan rakentuu paljon. Huomasi heti, että jotain tärkeää tuosta keskialueen pelistä puuttuu. Mutta pakko siellä oikealla laidalla on jonkun operoida kun Nani ja Valencia on injurissa ja Park maanosan mestruudesta pelaamassa.
Minä olen minä.
Secreterial
01.01.2011 19:27:42
djKaaos: Huomionarvoista oli myös se, että Darren Fletcherin panos menee lähes täysin hukkaan laidalla pelatessaan. Fletcher on Unitedin keskustan tärkein pelaaja, jonka katkojen ja pallonriistojen varaan rakentuu paljon. Huomasi heti, että jotain tärkeää tuosta keskialueen pelistä puuttuu. Mutta pakko siellä oikealla laidalla on jonkun operoida kun Nani ja Valencia on injurissa ja Park maanosan mestruudesta pelaamassa.

Tätä taidettiin pohtia jo silloin kun Valencia loukkaatui :P

Mutta tosiaan, omaan makuun ManU:n pelin tärkeimpiä osia on ollut laitapeli. Nani on tällä kaudella onnistuessaan pelannut laidalla loistavaa peliä. Nyt tuntuu luovuus puuttuvan. Carrick ei edelleenkään ole mun makuun mikään pelinrakentaja, eikä edes kovin varman keskikenttäpelaaja. Fletcher on ollut mulle aina se rikkova ja kovaa pelaava skotti. Anderson on pelannut välillä todella hyvin ja muutaman nerokas syöttö on nähty. Itse rakentaisin keskikentän niin, että Anderson ja Fletcher olisivat keskellä ja Nani & Valencia laidoilla. Tänään kyllä näkyi se tasokkaiden laitureiden puuttuminen. Fletcherin täytyy olla keskellä, sinne mies kuuluu, vaikkakin on ennen pelannut laiturina. Gibson on laidalla pihalla kuin lumiukko. Nanin pitäisi olla seuraavaan peliin jo kunnossa.
Anonymous-jazz
05.01.2011 20:57:31 (muokattu 05.01.2011 20:57:46)

Vieläkö joku väittää, ettei Suomalaisessakin kansainvälisessä jalkapallossa ei esiinny sopupelejä?

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2011010512959229_jp.shtml
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
VR
05.01.2011 21:54:45 (muokattu 05.01.2011 22:00:05)
Anonymous-jazz: Vieläkö joku väittää, ettei Suomalaisessakin kansainvälisessä jalkapallossa ei esiinny sopupelejä?

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2011010512959229_jp.shtml

Nyt kyllä hävettää... Tuomarikin lahjottu Suomen puolelle ja silti ei voiteta Liechtensteinia.

E: Eiku siinähän puhuttiin vaan kahesta maalista, mutta ei sanottu kummalle. Yhteensä kaks maalia kumminkin.
Everything is a OK! YNWA
Secreterial
05.01.2011 23:49:32
Jalkapalloa nyt katottu taas muutama ilta.

Eilen oli ManU vs. Stoke matsi, jonka Nani onneksi pelasti meille :P ManU väläytteli välillä kyllä todella hyvää keskikentän hallintaa. Pelottaa varmasti muita joukkueita, että millasta jälkeä ManU saa aikaan, jos saa pelin kulkemaan täydellä teholla.

Chicharito on kyllä ollut aivan loistava hankinta. Jälleen kerran aivan ilmiömäinen viimeistely. Osoittaa kyllä nuoren miehen taidon ja luontaisen hyökkääjän ominaisuudet. No, nuo mies osoitti jo sillä takaraivomaalillaan :D

Nanin paluu piristi peliä ja hieno maali jälleen. Kaveri pystyy kyllä laukomaan molemmilla jaloilla lujaa ja tarkasti. Luo laidalta jatkuvan vaaran, nopeat jalat ja taitoa riittää. Toivottavasti ei lisää loukkaantumisia Nanille. ManU:n peli oli paljon flegmaattisemman oloista ilman Nania. Palloa ei saatu maalille ja tilanteitakaan ei ei saatu luotua. Vielä kun saadaan Valencia kuntoon, niin hyvä tulee!

Ryan Giggsiä on vain pakko ihailla! Kaveri on 37-vuotias ja näyttää edelleen olevan hyvässä kunnossa. Pelinlukutaito aivan loistava, ja eilenkin hienoa peliä. Nättejä oivalluksia ja hyvää, varmaa peliä.

Tänään oli vuorossa Everton vs. Tottenham peli. Kaikinpuolin hyvää peliä ja tempo oli parhammillaan melkosen kovaa. Yksi parhaista peleistä, joita oon tällä kaudella katsonut. Tollasta vaan lisää!

Ancelotin ja Hodgsonin aika taitaa käydä vähiin. Chelsea hävisi liigajumbo Wolvesille 1-0 ja vielä omalla maalilla. Facepalmin paikka. Liverpool otti pataan Blackburnilta, joten taitaa olla heihei Hodgsonille (ja varmaan myös Ancelotille).
DJKaaos
06.01.2011 12:03:07
Secreterial:

Eilen oli ManU vs. Stoke matsi

Nyt on kyllä syytä mainita, että Rafael pelasi ehkä parhaimman ja tasapainoisimman pelinsä Unitedissa! Tosi kypsä esitys. Melkeen voisi sanoa, että kentän paras pelaaja. Jatkuvasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan, huikeat laitanousut ja hyvin kavensi keskelle avaamaan peliä useita kertoja. Mieleen tuli paikoitellen (etenkin noista laitanousuista) nuori Gary Neville.

Chelsea hävisi liigajumbo Wolvesille 1-0 ja vielä omalla maalilla. Facepalmin paikka. Liverpool otti pataan Blackburnilta, joten taitaa olla heihei Hodgsonille (ja varmaan myös Ancelotille).

Kukaan ei taida edes arvata kuinka sekaisin Chelsea oikeasti on tällä hetkellä. Syöksykierre syyskauden hallinnan jälkeen on jotain ihan käsittämätöntä. Liverpoolin ilme sen sijaan on ollut sama jo viime kaudesta lähtien, joten sitä tuskin jaksaa enää kukaan kummastella.

Keskiviikkoiltana pelattiin myös Arsenal - Manchester City, jossa Arsenal vei peliä miten halusi, mutta maalit jäivät kumpaiseltakin tekemättä. City oli täysin vastaantulija. Tuolla nolla-nollalla he pelasivat mitä parhaiten Manchester Unitedin pussiin!
Minä olen minä.
Secreterial
06.01.2011 12:14:34
djKaaos: Nyt on kyllä syytä mainita, että Rafael pelasi ehkä parhaimman ja tasapainoisimman pelinsä Unitedissa! Tosi kypsä esitys. Melkeen voisi sanoa, että kentän paras pelaaja. Jatkuvasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan, huikeat laitanousut ja hyvin kavensi keskelle avaamaan peliä useita kertoja. Mieleen tuli paikoitellen (etenkin noista laitanousuista) nuori Gary Neville.

Kukaan ei taida edes arvata kuinka sekaisin Chelsea oikeasti on tällä hetkellä. Syöksykierre syyskauden hallinnan jälkeen on jotain ihan käsittämätöntä. Liverpoolin ilme sen sijaan on ollut sama jo viime kaudesta lähtien, joten sitä tuskin jaksaa enää kukaan kummastella.

Keskiviikkoiltana pelattiin myös Arsenal - Manchester City, jossa Arsenal vei peliä miten halusi, mutta maalit jäivät kumpaiseltakin tekemättä. City oli täysin vastaantulija. Tuolla nolla-nollalla he pelasivat mitä parhaiten Manchester Unitedin pussiin!

Rafael pelas kyllä hyvin. Pari vähän turhan rohkeaa peliä omalla alueella, kun ois voinu vaan laittaa palloa eteenpäin. Silti, hurjasti on nuori kaveri kehittynyt viime kaudesta. Chicharitosta täytyy vielä mainita se sijoittuminen. Luontevasti löytää paikan aina sieltä, mistä maaleja tulee.

Chelsea on kyllä sekaisin, jotain on pakko tapahtua, tai joukkue alkaa jäämään pahasti jälkeen. Nyt 9pistettä ManU:a jäljessä. Hienosti pelasivat kyllä Arsenal ja City ManU:lle tuon pelin!

Evertonilla oli kentällä sellanen pelaaja kuin Sheamus Coleman. Olipahan pirteällä pelipäällä. Nuori lupaava pelaaja, joka ei ilmeisesti ole edes näitä "akatemian" pelaajia. Eilen Tottenhamia vastaan Assou-Ekotto oli koko ajan vaikeuksissa tän kaverin kanssa. Potentiaalia kyllä löytyy.
DJKaaos
08.01.2011 14:25:54
http://www.thesun.co.uk/sol/homepag … erpool-drop-axe-on-Roy-Hodgson.html

Hodgsonille siis odotetut potkut ja Pool-legenda Kenny Dalglish tilalle.

Dalglish on seuralegenda ja erityisesti Pool-imperiumissa erittäin arvostettu henkilö, jolle pelaajat varmasti haluavat pelata ja antaa kaikkensa. On toki mahdollista, että Liverpoolin esitykset paranevat ainakin väliaikaisesti, mutta kuherruskuukausi ollee nopeasti ohi. Dalglish on valmentanut viimeeksi yli kymmenen vuotta sitten, joten väkisin tulee mieleen, että menneisyyden kultahaamu on pudonnut kärryiltä jo ajat sitten. Jalkapallo - ja erityisesti Valioliiga - on muuttunut pelillisesti kaikista eniten juuri muutaman viime vuoden aikana. Gerard Houllier on katastrofaalinen esimerkki siitä mitä voi tapahtua, kun telakalla ollut manageri kokee omaavansa edelleen riittävän kompetenssin astua liigaseuran puikkoihin. Aston Villa on nyt siellä, missä sen kuuluukin olla - putoamassa Valioliigasta. Hätäratkaisuistahan näissä tapauksissa on kyse, mutta Houllierilla oli olemassa sentään jonkinlainen pelillinen tuntuma siihen, missä mennään. Dalglish sen sijaan tulee valmentamaan vain ja ainoastaan nimellään.
Minä olen minä.
DJKaaos
13.01.2011 16:00:12
Carling cupin välierässä eilen mielenkiintoinen tulos, kun Ipswich voitti Arsenalin 1-0. Ipswich oli muutenkin selvästi aktiivisempi ja parempi joukkue. Toinen osaottelu pelataan sitten Emiratesilla, jossa Arsenalilla on tiukat paikat. Oli kyllä kiva katsella Ipswichin peliä pitkästä aikaa!

Eipä tuo Liverpoolin kurssi näytä tuosta mihinkään muuttuvan, tai ainakaan korjaantuvan. Blackpoolilta liigassa eilen turpaan 2-1.
Minä olen minä.
Secreterial
16.01.2011 20:12:30
Kylläpähän on syke korkealla nyt! Tottenham vs. ManU peli päätty juuri, ja tasapeli oli tuloksena.

ManU:n puolustus, ja varsinkin Vidic, osoittivat olevansa ehottomasti liigan kovimpia. Vidic on tällä hetkellä todennäkösesti yks maailman parhaita toppareita, ja tämä peli oli loistava osoitus siitä.

Rafaelin ulosajo olikin sitten yks mielenkiintosimmista hetkistä pelissä. Omasta mielestäni se toinen keltainen ei kyllä ollut oikea päätös, ja samaa mieltä olivat myös kommentaattorit. Enemmän tais kaveri yrittää päästä toiselle puolelle, ja Assou-Ekotto tais kompuroida enemmän ite. Mutta 1 piste Manu:lle tarkoittaa sitä, että kärjessä ollaan ja kaksi peliä vähemmän kuin Cityllä.

Chicharito väläytti kyllä ehkä komeimman taklauksen koko pelissä. Loistava pallonriisto omalla rankkarialuella karussa olevalta Lennonilta.

Mutta kaikinpuolin oli kyllä loistava peli. Varsinkin eka puoliajalla oli hienoja hyökkäyksiä molemmilta. Toisella puoliajalla sama kyllä jatku, mutta ulosajo hieman rauhoitti ManU:n hyökkäyksiä.

Giggsille nostan jälleen hattua. Ilmiömäistä. Tossa iässä painaa menemään 90 minuuttia tolla tahilla ja asenteella. Hienoa!

Tuomalinja oli vähän mitä oli. Pari korttia ois voinu tosiaan jättää antamatta. Myös se Van der Vaartin kortti oli kyllä melko turha, kun peliäkään ollu pelattu paljoakaan.

Ainiin, ja yksi uusista superinhokeista; Peter Crouch. Kaksmetrinen kaveri, joka vähän väliä oli itkemässä jostain. Vidic dominoi kaveria kyllä melko reippaasti, ja enemmän tais Crouch makoilla maassa kuin saada jotain aikaseks.
Simo78
17.01.2011 11:13:27
Voi vitsit sentään pooli rämpii jo niin pahasti, ettei jaksa joukkue kavereillekaan enää kuittailla asiasta:-D
touhis
17.01.2011 21:17:06
Secreterial: Rafaelin ulosajo olikin sitten yks mielenkiintosimmista hetkistä pelissä. Omasta mielestäni se toinen keltainen ei kyllä ollut oikea päätös, ja samaa mieltä olivat myös kommentaattorit. Enemmän tais kaveri yrittää päästä toiselle puolelle, ja Assou-Ekotto tais kompuroida enemmän ite. Mutta 1 piste Manu:lle tarkoittaa sitä, että kärjessä ollaan ja kaksi peliä vähemmän kuin Cityllä.

Ainiin, ja yksi uusista superinhokeista; Peter Crouch. Kaksmetrinen kaveri, joka vähän väliä oli itkemässä jostain. Vidic dominoi kaveria kyllä melko reippaasti, ja enemmän tais Crouch makoilla maassa kuin saada jotain aikaseks.

Voihan se punavalkoisten lasien takaa tältäkin näyttää. :)
Rafaelin ulosajossa ei mun nähdäkseni ollut periaatteessa mitään väärää. Se eka kortti oli niin selkeä tapaus ja toisessa osui takaapäin jaloille. Ei mikään iso rike mutta sellaisessa tilanteessa varoitus ei ole mikään vääryys.

Ja sitten toi strutsi.. Tehnyt kuitenkin maajoukkueellekin melkein parikymmentä maalia, joten ei sekään nyt aivan turisti ole. Ja mitä siihen itkemiseen tulee, niin esimerkiksi Nanihan on niin rehti poika etten edes ymmärrä miksi sitä sanotaan 'drama queeniksi'.. :)

Noh, loppujen lopuksi taisi ManUn puoli olla tyytyväisempi tasuriin. Keulapaikka säilyi. Spursilta VDV:llä oli aika loistava paikka tuoda pinnat kotiin vaan ei kelvannut. Rooney on petrannut sen verran että pääsi jo tekopaikkoihin, ei vaan osu edelleenkään.
Secreterial
17.01.2011 21:27:25
touhis: Voihan se punavalkoisten lasien takaa tältäkin näyttää. :)
Rafaelin ulosajossa ei mun nähdäkseni ollut periaatteessa mitään väärää. Se eka kortti oli niin selkeä tapaus ja toisessa osui takaapäin jaloille. Ei mikään iso rike mutta sellaisessa tilanteessa varoitus ei ole mikään vääryys.

Ja sitten toi strutsi.. Tehnyt kuitenkin maajoukkueellekin melkein parikymmentä maalia, joten ei sekään nyt aivan turisti ole. Ja mitä siihen itkemiseen tulee, niin esimerkiksi Nanihan on niin rehti poika etten edes ymmärrä miksi sitä sanotaan 'drama queeniksi'.. :)

Noh, loppujen lopuksi taisi ManUn puoli olla tyytyväisempi tasuriin. Keulapaikka säilyi. Spursilta VDV:llä oli aika loistava paikka tuoda pinnat kotiin vaan ei kelvannut. Rooney on petrannut sen verran että pääsi jo tekopaikkoihin, ei vaan osu edelleenkään.

Ja mun nähdäkseni oli :D Aivan kuten oli myös Harry Redknappin mielestä myös. Totesin haastattelussa, että päätös oli aika raju. Eka kortti oli selvästi oikea päätös, raju haasto myöhään. Toisessa tilanne oli kuitenkin täys vahinko. Ja Rafael ei työntänyt jalkaa sinne väliin, vaan ihan vahinkotilanne oli kyseessä.

Ja mitä Naniin tulee, niin kyllä pahempiakin filmaajia löytyy. Mutta tosiaan se latinopelityyli näkyy. En oo ikinä väittänytkään, ettei kaveri filmais. Crouchin osalta mua ottaa päähän eniten se, että kun kaverilla sitä kokoa riittää, niin sitten pääpelitilanteiden jälkeen itkeskellään nurmen pinnassa. Pitäs nyt ton kokosen kaverin ottaa ne haastot vastaan ihan kunnolla. Naninkin filmaukset on aika pieniä verrattuna osastoon Ronaldo.

Toinen asia, mikä mua on jo kauan häirinnyt on just se, että kun esimerkiksi Ronaldo, tai Nani kaadetaan, niin aina huudetaan filmausta. Itekkin tota futista tullu aika runsaasti pelattua, niin tiiän sen, että pelintilanteessa kun vauhdilla meet, niin ei tartte olla kovin iso kontakti, niin johan oot maassa. Silti, Ronaldon ja kumppaiden filmaukset menee joskus _vähän_ yli.
touhis
17.01.2011 21:42:36
Noniin, valitettavasti on tultu siihen että se 'rehti lädi -touhu' alkaa olla häviävä luonnonvara valjuliigassakin. Lähes joka joukkueesta löytyy näitä jotka pyrkii vaikuttamaan tuomarin toimintaan. Eikä se ole pelkästään etelä-eurooppalaisten ansiota, todellakin lädit osaa sen myös.

Rafael on nyt muuten kuultavana ulosajon jälkeisen protestoinnin takia: http://www.manutd.com/en/News-And-F … /2011/Jan/Rafael-charged-by-FA.aspx
Secreterial
17.01.2011 21:47:22
touhis: Noniin, valitettavasti on tultu siihen että se 'rehti lädi -touhu' alkaa olla häviävä luonnonvara valjuliigassakin. Lähes joka joukkueesta löytyy näitä jotka pyrkii vaikuttamaan tuomarin toimintaan. Eikä se ole pelkästään etelä-eurooppalaisten ansiota, todellakin lädit osaa sen myös.

Rafael on nyt muuten kuultavana ulosajon jälkeisen protestoinnin takia: http://www.manutd.com/en/News-And-F … /2011/Jan/Rafael-charged-by-FA.aspx

Onneks Valioliigasta ja myös ManU:sta löytyy pelaajia, jotka eivät paljon filmaile. Vidicistä, Rooneysta ja Fletcheristä oon aina tykänny sen tietyn kovuuden takia. Maassa ollaan sillon kun oikeesti sattuu. Ehkä senkin takia tykkään noista, koska itellä on aina ollu vähän sama pelityyli. Millon on tullu kyynärpäätä naamaan, tai nappia nilkalle, niin aina on pitäny jatkaa. Nanissa on kuitenkin ollut välillä se positiivinen puoli, että kun peli kulkee kunnolla, niin se filmaaminenkin jää hieman vähemmälle.

Rafaelin kuuleminen nyt oli selkeä homma, kävi sen verta kuuman (omasta mielestäni toki syystäkin) tilanteen jäljiltä. Rafaelista sen verran vielä, että olipa taas muutaman loistava nousu kaverilta.
touhis
17.01.2011 22:00:51
Eihän se ole pelkästään se filmaaminen vaan se että lähes joka tilanteessa nostellaan kättä ylös ja se miten tuomareille huudetaan päin naamaa on niin vastenmielistä. Tekisi varmaan ihan hyvää kun tuomari joku kerta nostelisi pokkana pääsiäiskorttia jokaiselle urputtajalle. :)
Secreterial
17.01.2011 22:12:10 (muokattu 17.01.2011 22:15:04)
touhis: Eihän se ole pelkästään se filmaaminen vaan se että lähes joka tilanteessa nostellaan kättä ylös ja se miten tuomareille huudetaan päin naamaa on niin vastenmielistä. Tekisi varmaan ihan hyvää kun tuomari joku kerta nostelisi pokkana pääsiäiskorttia jokaiselle urputtajalle. :)

Paljolti riippuu tuomarin auktoriteetista. Kyllä itelläkin on tullut useaan otteeseen huudettua tuomarille :D Se kuule ottaa päähän melko reilusti, kun et tee virhettä ja kaveri itkee maassa :D Tai sitten jos sua rikotaan ja tuomari ei tee mitään. Jalkapallo on kuitenkin parhaillaan melkosen "kuumaa" peliä. Ei mua itteä kyllä haittaa, jos välillä vähän joku kiehahtaa, kertoo ainakin, että pelissä on tunnetta. Collinan tuijotus kyllä tekis aina joskus ihan hyvää. Enemmän mun makuun on vastenmielistä se, että koko hiton joukkue on tuomarille huutamassa. :)
DJKaaos
18.01.2011 16:17:35
Manchester Cityn Jô heitti aika komeen filmin tuossa pari viikkoa sitten Arsenalin ja Cityn välisessä pelissä. Selostaja-Taivainen totesi jäätävästi: "vaginaa vaille valmis nainen".

Jos yrityksistä vaikuttaa tuomariin on puhe, niin henkilökohtasesti mua vituttaa aika paljon tuo puolustuslinjan käsien nosteleminen ja paitsioksi "tuomitseminen". Aivan sama onko tilanne edes lähellä paitsiota, se käsi nostetaan joka jeesuksen kerta pystyyn. Tuomarin manipuloinnista ja vääryyden avulla hyödyn hakemisesta tässäkin on pohjimmiltaan kyse.

Tuomaroinnista noin muuten. Esimerkiksi "torikokouksista" on säädetty siten, että osallistujat saavat kaikki automaattisesti keltaisen kortin, jolla pyritään estämään ns. piiritykset. Tätä vaan en ole kertaakaan nähnyt noudatettavan. Samaa lässynläätä sekä tuomareilta että pelaajilta näissä tilanteissa.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)