Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Katu-uskottava urkusoundi? (Hammond b3-ish)
1 2 3 4
Mr.Sit.com
17.01.2011 18:38:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarjottiin kosketinsoittajan (nimenomaan urkurin) paikkaa bändissä, tyylinä "uuden ajan pubirock" eli aika simppeliä rockgroovea mihin nimenomaan b3 sopis kuin viikset progeen mut ei oo viittä tonnia takataskussa niin mikä olis hyvä korvaava vaihtoehto?
 
Tämmösen modulin löysin missä olis noi drawbarit mukana ja omaan silmään hyvät liitännät, mitä mieltä ootte?
http://www.thomann.de/fi/viscount_d … id=1ccb5472fb0316fb004dfcd4f52596fa
 
Tosta löytyy juutuupistaki ääninäytettä ja omaan korvaan ihan hyvältä kuulosti, tietysti omat säädöt jne vaikuttaa paljon.
http://www.youtube.com/watch?v=4lwnrppcFXw
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
ganesha
17.01.2011 18:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nord Electro? Käytettynä essariksi, noita kakkosia saa jo suht edukkaastikin.
 
viina. hanuri. ja naiset.
Mr.Sit.com
17.01.2011 19:32:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Nord Electro? Käytettynä essariksi, noita kakkosia saa jo suht edukkaastikin.
 
Tota mä mietin mut menee kuitenki ihan budjetin ylärajalla...
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
S.Jone
17.01.2011 20:34:49 (muokattu 17.01.2011 20:42:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Tota mä mietin mut menee kuitenki ihan budjetin ylärajalla...
 
Ite oon tehny sen virheen, että ostan huokeamman vehkeen mutta haaveilen laadukkaammasta ja se kyllä loppujenlopuksi harmittaa vaan. Taitaa ihan järjestään jopa hyvin alle tonnin asettua tuo NE 2 -61 mallin hinta.
 
Ihan menettelee soundit tuossa DB3:ssa, mutta kyllä Nordi menee kevyesti edelle. Vibratot oli oudohkot? Ja jotenkin ohut oli tuo soundi minun korvaan. .
Nordissa saat vielä kivat rhodes samplet ja hyviä efektejä kaupan päälle. Akustisen pianon sampletkin on hyviä, mutta vaatii jonkunlaisen ulkosen kaikulaite ratkasun, kun kakkosessa ei vielä oo reverbiä.
 
Ite yrittäsin ettiä sen käytetyn NE2:sen käsiini. Tuo DB3 on kuitenki sen 500e ja kun laittaa 400e päälle niin näkyy saavan NE2 -73+hardcase.. Putoaiskohan satasen hinta sitten tuossa -61:sessä?
 
http://www.thomann.de/fi/hammond_xk1.htm Mitenkähän tuon hinnat käytettynä? Yksissä treeneissä soittelin tuota ja tykkäsin jopa enemmän kuin nordista
 
Quru
17.01.2011 20:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Tota mä mietin mut menee kuitenki ihan budjetin ylärajalla...
 
Jos joudut Viscountille ostamaan vielä koskettimet, mennään samoihin lukemiin kuin käytetty Electro 2. Lisäksi saat kunnon waterfall-koskettimistot joilla glissandot lähtee kuin takatuuppari pakkasaamuna eikä siinä vielä kaikki: loistavat rhodesit. Harkitsisin vakavasti.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
Mr.Sit.com
17.01.2011 20:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.Jone: Ite oon tehny sen virheen, että ostan huokeamman vehkeen mutta haaveilen laadukkaammasta ja se kyllä loppujenlopuksi harmittaa vaan. Taitaa ihan järjestään jopa hyvin alle tonnin asettua tuo NE 2 -61 mallin hinta.
 
Ihan menettelee soundit tuossa DB3:ssa, mutta kyllä Nordi menee kevyesti edelle. Vibratot oli oudohkot? Ja jotenkin ohut oli tuo soundi minun korvaan. .
Nordissa saat vielä kivat rhodes samplet ja hyviä efektejä kaupan päälle. Akustisen pianon sampletkin on hyviä, mutta vaatii jonkunlaisen ulkosen kaikulaite ratkasun, kun kakkosessa ei vielä oo reverbiä.
 
Ite yrittäsin ettiä sen käytetyn NE2:sen käsiini. Tuo DB3 on kuitenki sen 500e ja kun laittaa 400e päälle niin näkyy saavan NE2 -73+hardcase.. Putoaiskohan satasen hinta sitten tuossa -61:sessä?
 
Muita vaihtoehtoja en osaa valitettavasti heittää..

 
Siinähän se on et hinta tuplaantuu :/ kaverilla on NE 3 ja kyllähä se komialta kuulostaa... Ja ku ei hirveen prota tää homma viel oo ni ei sitä viittiis tonnia satsata ihan heti.
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Haipuma
17.01.2011 20:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanottu, ei kannata ostaa paskaa. On mielummin ostamatta ja säästää, pidemmän päälle laadukkaamman kaman saa tod.näk. myytyä paremmin jos alkaa homma tuntumaan mälsältä. Itse olen sortunut niiin monta kertaa ostamaan välimallin sälää ja lähes aina on ratkaisu ollut pidemmän päälle huono -> joutunut ostamaan kuitenkin paremman myöhemmin.
 
Itse myin syksyllä vanhan Nord electro II:n 61 koskettimillisen version hyvin palvelleena hintaan 850€. Halvimmillaan on noita näkynyt johnkin 800 pintaan. Suosittelen jos meinaat mukavan kuuloista hammondisoundia hakea. Kaupan päälle tulee vielä erittäin kelvolliset rhodes-soundit. Näyttää vielä hyvältä pubin nurkassa verrattuna johonkin muoviritsoihin.
 
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
Mr.Sit.com
17.01.2011 20:49:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: Kuten sanottu, ei kannata ostaa paskaa. On mielummin ostamatta ja säästää, pidemmän päälle laadukkaamman kaman saa tod.näk. myytyä paremmin jos alkaa homma tuntumaan mälsältä. Itse olen sortunut niiin monta kertaa ostamaan välimallin sälää ja lähes aina on ratkaisu ollut pidemmän päälle huono -> joutunut ostamaan kuitenkin paremman myöhemmin.
 
Itse myin syksyllä vanhan Nord electro II:n 61 koskettimillisen version hyvin palvelleena hintaan 850€. Halvimmillaan on noita näkynyt johnkin 800 pintaan. Suosittelen jos meinaat mukavan kuuloista hammondisoundia hakea. Kaupan päälle tulee vielä erittäin kelvolliset rhodes-soundit. Näyttää vielä hyvältä pubin nurkassa verrattuna johonkin muoviritsoihin.

 
Jep jep. Mälsää vaan alottaa jollai yamahan drawbar organ -voicella :D
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
S.Jone
17.01.2011 20:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Siinähän se on et hinta tuplaantuu :/ kaverilla on NE 3 ja kyllähä se komialta kuulostaa... Ja ku ei hirveen prota tää homma viel oo ni ei sitä viittiis tonnia satsata ihan heti.
 
En oo perehtyny näihin hintasuhdanteisiin, mutta minun perstuntuma ois, että jos mistään saa sen parisataa euroa ylimäärästä niin se kannattaa laittaa nordiin.
En jaksa uskoa että hirveästi lähitulevaisuudessa enää tuon kakkosenkaan hinta putoaa? Joten kun laitat siihen sen 700-900e niin uskosin, että jos joskus haluat myydä sen niin saat melko helposti melkein saman summan pois... Mutta tosiaan pelkkä valistumaton arvaus
 
Mr.Sit.com
17.01.2011 20:56:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.Jone: En oo perehtyny näihin hintasuhdanteisiin, mutta minun perstuntuma ois, että jos mistään saa sen parisataa euroa ylimäärästä niin se kannattaa laittaa nordiin.
En jaksa uskoa että hirveästi lähitulevaisuudessa enää tuon kakkosenkaan hinta putoaa? Joten kun laitat siihen sen 700-900e niin uskosin, että jos joskus haluat myydä sen niin saat melko helposti melkein saman summan pois... Mutta tosiaan pelkkä valistumaton arvaus

 
Totta, mut menee pääosin opintolainasta toi et vois senkin esim elämiseen käyttää :D
 
Tai sit syön kaurapuuroa ja nautin orgastisista soundeista
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
musamies
17.01.2011 22:08:27 (muokattu 17.01.2011 22:09:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kalliit ja painavat kiipparit kannattaa unohtaa matalan budjetin - joka voi tarkoittaa matalaa resurssointia muutenkin - jutuissa.
 
Aika edullinen oli B4 ohjelma, mulla se erilaisia tonewheelejä sisältävä versio, oma mielipide, että tämä on kilpailukykyinen saundissa varsinkin ratkaisemalla leslie jollain muulla keinolla kuin softan köyhähköllä simulaattorilla. II versiossa oli monipuolisempi lesliejäljitelmä.
 
Tämmösen modulin löysin missä olis noi drawbarit mukana ja omaan silmään hyvät liitännät, mitä mieltä ootte?
http://www.thomann.de/fi/viscount_d … id=1ccb5472fb0316fb004dfcd4f52596fa

Melkein mun juttu, mutta maltan odottaa josko löytyisi joku parempi.
 
Mr.Sit.com
17.01.2011 22:13:20 (muokattu 17.01.2011 23:01:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mun mielestä kalliit ja painavat kiipparit kannattaa unohtaa matalan budjetin - joka voi tarkoittaa matalaa resurssointia muutenkin - jutuissa.
 
Aika edullinen oli B4 ohjelma, mulla se erilaisia tonewheelejä sisältävä versio, oma mielipide, että tämä on kilpailukykyinen saundissa varsinkin ratkaisemalla leslie jollain muulla keinolla kuin softan köyhähköllä simulaattorilla. II versiossa oli monipuolisempi lesliejäljitelmä.
 

 
Melkein mun juttu, mutta maltan odottaa josko löytyisi joku parempi.

 
B4 II on kyl tosi jees, tosin läppäri on kokoluokkaa valas et ei ainakaan keikalla hirveen kätevä. Plus drawbarien vetäminen ja työntäminen ilman mitään modulintapasta on mahotonta soiton lomassa, mistä johtuukin moisen hankinta.
 
E. Nauhottamiseen tota vois käyttääki, nimenomaan keikkasoundia tässä haetaan. Niin ja läppärin lisäks viel midi-interface ja ulkonen äänikortti. Ei kiitos.
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Ville.K
17.01.2011 23:00:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rollen Vk7:aa alkaa saamaan kanssa ihan kohtuullisilla hinnoilla.. Joskin on jo niin lähellä NE2:n hintaa, että ääni punaaselle ;)
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
musamies
17.01.2011 23:41:11 (muokattu 17.01.2011 23:52:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: B4 II on kyl tosi jees, tosin läppäri on kokoluokkaa valas et ei ainakaan keikalla hirveen kätevä. Plus drawbarien vetäminen ja työntäminen ilman mitään modulintapasta on mahotonta soiton lomassa, mistä johtuukin moisen hankinta.
 
Toi on ehkä suurin miinus, että namiskuukkeleita on vaikea käyttää soiton aikana. Hommaa voi helpottaa kun ohjelmoi halutut saundit etukäteen riittäväksi valikoimaksi, käyttää sekä ylä, että alamanuaalia layereilla, leslie eriliseksi mulla se on ollut viimeaikoina Rotosphere (enemmän helposti käännettäviä/painettavia nappuloita), niin kyllä sillä pärjää.
 
Ohjelman voi laittaa käynnistymään automaattisesti ja ei tarvi koskea muuhun kuin virtanappiin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=izB3kGREHTo&feature=related
Tässä ohjelma näyttäs tottelevan kiipparin nappeja kohtuuhyvin.
 
Leslie ei kyl täs videossa mikään hyvän kuulonen mun mielestä.
 
Mr.Sit.com
17.01.2011 23:56:50 (muokattu 17.01.2011 23:57:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Toi on ehkä suurin miinus, että namiskuukkeleita on vaikea käyttää soiton aikana. Hommaa voi helpottaa kun ohjelmoi halutut saundit etukäteen riittäväksi valikoimaksi, käyttää sekä ylä, että alamanuaalia layereilla, leslie eriliseksi mulla se on ollut viimeaikoina Rotosphere (enemmän helposti käännettäviä/painettavia nappuloita), niin kyllä sillä pärjää.
 
Ohjelman voi laittaa käynnistymään automaattisesti ja ei tarvi koskea muuhun kuin virtanappiin.

 
Joskus jonkun keikan vedin tolla B4 II:sella, sillon leslien laitoin sustainpedaaliin eikä ollu sen kanssa ongelmia. Mutta surisi hirveesti kun oli laturissa, ja nykyään se on jo ongelma ku akunkesto ilman on alle tunnin luokkaa pelkällä tyhjänäkäynnillä. Sillon tosin ei ollu tota äänikorttia et saatto johtua jotenki siitäki.
 
Ja jos olis Rotosphereen laittaa 300e ni sit olis kyl nordin paikka eikä sen :D mut kai tota B4 II:sta voi käyttää hätätapauksessa jos yhtäkkiä tulee joku keikka ennen ku ehdin ton viscountin hommaamaan, kauhee himo nimenomaan päästä hipelöimään noita drawbareja siinä soiton lomassa :D Ja jos tollee yksinään kuulostaa puristien korvaan liian teräviltä siniaallot, ni keikalla sitä tuskin kukaan huomaa :D
 
E. ja youtubelinkkiin sen verran et omas laudas ei oo noin paljon säätönamiskoi :D
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
musamies
18.01.2011 00:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sun kannata Rotosphereä ostaa mullakin se on lähinnä WLM:ää varten, mutta kätevyyden takia saatan käyttää sitä myös softan kaverina.
 
Ainaki yhden konees tuontapainen surina tais johtuu siitä, että siinä oli Windowsin oikeasta alalaidasta löytyvästä mikseristä mikkisisäänmeno käytössä.
 
Sillon tosin ei ollu tota äänikorttia et saatto johtua jotenki siitäki.
 
Mun konees on vaan emolevyn omat äänipiirit ja niistäkin tulee ihan hyvää suloääntä ja nopeasti sopivilla asio all ajureilla.
 
yhtäkkiä tulee joku keikka ennen ku ehdin ton viscountin hommaamaan, kauhee himo nimenomaan päästä hipelöimään noita drawbareja siinä soiton lomassa :D
 
Joo, se on meidän juttu :D
 
E. ja youtubelinkkiin sen verran et omas laudas ei oo noin paljon säätönamiskoi :D
 
Sama vika tääl, häiritsee vähän ku ei ole kivat namiskuukkelit helposti käutös ;-)
 
maza
18.01.2011 08:37:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Ei sun kannata Rotosphereä ostaa mullakin se on lähinnä WLM:ää varten, mutta kätevyyden takia saatan käyttää sitä myös softan kaverina.
 
Eikä Rotosphereä ainakaan 300 eurolla kantsi oikein enää hommata, kun Neo Ventilatorkin on keksitty. Vie muita emulaattoreita 10-0. Tekis mieli ostaa ihan vaan varakoneeksi.
M.i.k.key
18.01.2011 11:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

khöhöm, mun vanha electro 2-73 on lähdössä myyntiin. Yritän illalla ehtiä näpytellä myynti-ilmoituksen torille, jos kiinnostaa niin topicin aloittaja voi toki olla pikaviestitse yhteydessä.
Laite sijaitsee Helsingissä ja mitä hintaan tulee niin torilla on näköjään myyty "uutta vastaava" samanlainen kovan casen kanssa 900€. Tämä ei ulkoisesti ole ihan uutta vastaava, eikä ole kovaa casea, varmaankin 800€ siis pyynti.
 
möllisty
Mr.Sit.com
18.01.2011 12:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: khöhöm, mun vanha electro 2-73 on lähdössä myyntiin. Yritän illalla ehtiä näpytellä myynti-ilmoituksen torille, jos kiinnostaa niin topicin aloittaja voi toki olla pikaviestitse yhteydessä.
Laite sijaitsee Helsingissä ja mitä hintaan tulee niin torilla on näköjään myyty "uutta vastaava" samanlainen kovan casen kanssa 900€. Tämä ei ulkoisesti ole ihan uutta vastaava, eikä ole kovaa casea, varmaankin 800€ siis pyynti.

 
Ei tommosta varmaan saa Helsingistä Turkuun mitenkään järkevästi ilman casea, eikä ole vielä rahaa koossa. Katsotaan sitten ku on, että onko urku vielä myynnissä ja otanko sellasen vai tyydynkö Viscountiin. Kiitos kuitenkin tarjouksesta :)
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
musamies
18.01.2011 12:43:43 (muokattu 18.01.2011 12:45:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Eikä Rotosphereä ainakaan 300 eurolla kantsi oikein enää hommata, kun Neo Ventilatorkin on keksitty. Vie muita emulaattoreita 10-0. Tekis mieli ostaa ihan vaan varakoneeksi.
 
Tuubista kuunneltuna Ventilator vaikuttaa hyvältä. On mulla kuiteski Rotospheressä hitosti paremmassa kunnossa olevat nappulat mitä oli vaikka MS-Audiotronin lesliessä. Keksinyt vielä, että kun edullisella budjetilla mennään, siihen voi tökätä sustain pedaalin leslien nopeudenvaihtokytkimeksi ja voi mielin määrin vedellä nopeudenvaihtoja ilman kulumisen pelkoa.
 
Emulaattorin hyvä puoli vaikka ton Ventilator:in on kun voi hyödyntää myös vanhoja urkuja ja muutenkin erilaisia härveleitä. Lisäksi monesta laitteesta löytyy siedettävä urkusaundi kun ottaa siitä huonon lesliesimuloinnin pois päältä, varsinkin nopea nopeus on useinkin huono.
 
Jos taas lähipäivinä katsos mitä WLM:llä kuuluu ajattelin, että se olis taas yhel keikal mukana...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «