Aihe: Kitaramyyttejä
1 2 3 4 555 56 57 58 59
p130
18.01.2011 08:58:14

the-Antero: Veikkaan että ynkän uudessa vahvistimessa on maailman parhaat putket. Oisko telenfunkenit tai sit ynkän ite suunnittelemat?

Ynkkä on mainostanut JJ:tä joskus kymmenisen vuotta sitten Guitar Playerissa tai jossakin vastaavassa. En muista tarkemmin, mutta jotenkin oli muotoiltu että löytyy Mullard-soundia.

JJ on siis maailman paras putkimerkki ja siitä löytyy paras Mullard-soundi.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
the-Antero
18.01.2011 09:43:23

p130: Ynkkä on mainostanut JJ:tä joskus kymmenisen vuotta sitten Guitar Playerissa tai jossakin vastaavassa. En muista tarkemmin, mutta jotenkin oli muotoiltu että löytyy Mullard-soundia.

JJ on siis maailman paras putkimerkki ja siitä löytyy paras Mullard-soundi.

Oletan että tuossa uudessa ynkkämarsussa on siis JJ:t kiinni ;)

Myytti: 24 nauhaa on aivan turha
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
p130
18.01.2011 10:11:31

the-Antero: Oletan että tuossa uudessa ynkkämarsussa on siis JJ:t kiinni ;)

Myytti: 24 nauhaa on aivan turha

Löytyi: http://www.eurotubes.com/Yngwie.jpg
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Funkånaut
18.01.2011 10:14:33

Sakmongkol: Onko tää vähän sama kun amerikkalaisten sotimiset: jos ei myönnä tappiota niin on voittanut? Ja insinöörit ja ratakiskot.

Kerro mulle ykskin sota, jonka amerikkalaiset ovat oikeasti hävinneet 1900 -luvulla. Offtopiccia taasen.
"En ajatellut, että tartutte itse hanskoihin noin kovasti, vaikka täytyy myöntää, että kun olin mieheni kanssa ensimmäistä kertaa seksiä noin kuusi vuotta sitten, niin olin ihan wtf?! - wazza" hevostalli.net
oiva tumpeloinen
18.01.2011 10:16:55
Funkonaut: Kerro mulle ykskin sota, jonka amerikkalaiset ovat oikeasti hävinneet 1900 -luvulla. Offtopiccia taasen.

Mun mielestä olis kivempi kuulla, minkä sodan ne on oikeasti voittaneet 1900-luvulla.
Lego
18.01.2011 10:18:28
Funkonaut: Kerro mulle ykskin sota, jonka amerikkalaiset ovat oikeasti hävinneet 1900 -luvulla. Offtopiccia taasen.

Vaikkapa Vietnamin sota, vaikkakin liittolaisen ominaisuudessa mutta turpaan tuli silti.
Me gusta. SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
Funkånaut
18.01.2011 10:18:40

oiva tumpeloinen: Mun mielestä olis kivempi kuulla, minkä sodan ne on oikeasti voittaneet 1900-luvulla.

Ensimmäisessäkään eivät ole häviäjien puolella olleet. Vaikkei ehkä maksimaalista tavoitetta ole aina saaneet. Vai millainen hölmö voi tosissaan väittää yhdysvaltojen hävinneen esmes Vietnamin sodan? Eip paljoa sieltä vallankumous eteenpäin levinnyt.
"En ajatellut, että tartutte itse hanskoihin noin kovasti, vaikka täytyy myöntää, että kun olin mieheni kanssa ensimmäistä kertaa seksiä noin kuusi vuotta sitten, niin olin ihan wtf?! - wazza" hevostalli.net
Lego
18.01.2011 10:19:20
Funkonaut:Vai millainen hölmö voi tosissaan väittää yhdysvaltojen hävinneen esmes Vietnamin sodan? Eip paljoa sieltä vallankumous eteenpäin levinnyt.

Hep, minä!
Me gusta. SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
Funkånaut
18.01.2011 10:20:28

JAK: Hep, minä!

Sano nyt vielä, että Neuvostoliitto hävisi sotansa Suomea vastaan toisen maailmansodan aikana.
Funkånaut
18.01.2011 10:23:36

JAK: Herra on hyvä ja alkaa lukemaan historiaa. Säästytään siten enempiä tämän topicin saastutukselta. Vaikka vituillaanhan tämä on jo lähes alusta asti ollutkin.

Historiaa voi tulkita niin monella tavalla. Mutta harvoinpa olen kuullut voittajien maksavan sotakorvauksia häviäjille. Mutta offtopic riittäköön, ja palataan takaisin myytteihin.

Myytti: Paksummat kielet ovat yhtä kuin kovempi ääni vahvareista.
opel99
18.01.2011 12:39:28
en käynyt kaikkia sivuja tästä topicista läpi,joten tämä on voinut täällä jo ollakin.myytti:soitettava musiikkityyli rajaa aina kitaramalli valikoimaa(bluesmies ei tartu exploreriin).
Jucciz
18.01.2011 14:09:10 (muokattu 18.01.2011 14:10:06)
opel99: en käynyt kaikkia sivuja tästä topicista läpi,joten tämä on voinut täällä jo ollakin.myytti:soitettava musiikkityyli rajaa aina kitaramalli valikoimaa(bluesmies ei tartu exploreriin).

Explorerhan on perinteikäs Gibsonin malli vuodelta 1958 - ajalta kauan ennenkö metallimusiikki nykymuodossaan pilasi nykynuorison musiikkimaun. Varmasti monikin on soittanut sillä bluesia.

Yllä linkitetyssä julisteessa Ynkkä väittää, että JJ:n putket kuulostavat erilaisita kuin muut. Ynkällähän on tunnetusti myös maailman parhaat korvat, joten myytti eri valmistajien putkien soundaamisesta käytänössä samalta on nyt vihdoin lopullisesti murrettu.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
FreshPots
18.01.2011 14:09:15
opel99: en käynyt kaikkia sivuja tästä topicista läpi,joten tämä on voinut täällä jo ollakin.myytti:soitettava musiikkityyli rajaa aina kitaramalli valikoimaa(bluesmies ei tartu exploreriin).

Ei ehkä tartu exploreriin, mutta hevisuunnikas-kitaroista ainakin Gibson Flying V on ollut bluespatujen käsissä:
http://www.youtube.com/watch?v=h5dpp2iCRwM
"Simple music is the hardest music to play, and blues is simple music." Albert Collins
the-Antero
18.01.2011 14:29:53

Jucciz: metallimusiikki nykymuodossaan pilasi nykynuorison musiikkimaun.

Melkein plussan arvonen myytti ;)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Alfauros
18.01.2011 14:40:38
Onneksi on olemassa Gibson SG jolla soittaa AIVAN mitä vaan! (kuka nyt Fender stratolla country rokkia hevimpää kehtaisi soitella)
vänkylä
18.01.2011 14:40:44
Jucciz:

Yllä linkitetyssä julisteessa Ynkkä väittää, että JJ:n putket kuulostavat erilaisita kuin muut. Ynkällähän on tunnetusti myös maailman parhaat korvat, joten myytti eri valmistajien putkien soundaamisesta käytänössä samalta on nyt vihdoin lopullisesti murrettu.

No jos Ynkkä niin väittää niin pakkohan sen on sitten olla totta,perrrkelleen Ynkkä.. Lisää myyttejä:Kaikilla tosi/uskottavilla rock-kitaristeilla on taiteilija nimet.
FreshPots
18.01.2011 14:41:26
Brian May ei ole selvästikään lukenut M.netin Kitaramyyttejä-ketjua. Studiossa se on vedelly trankkuvahvarilla (huono asia), jossa oli pieni kajari (huono asia) ja ruipelot 9-42 kielet (ohut saundi, huono asia). Ja sen kitarakin oli tehty homeisen wanhasta puusta. Kaikki asiat tehnyt väärin, ja silti tuon saundin perään on jo niin monet vuodet kuolattu.

Eli myytti: Vaikka sinulla olisikin kaikki asiat "väärin" kitaroissasi, voit silti saada legendaarisen kitarasaundin. Nyt kaikki ruuvaamaan niitä Microcubejanne.
"Simple music is the hardest music to play, and blues is simple music." Albert Collins
tender.insanity
18.01.2011 14:41:28 (muokattu 18.01.2011 14:42:11)
Jos aktiivimikkejä pyörittää Energizer -paristolla, on soundi mureampi kuin Duracellilla, mutta jos rouheutta tahtoo, Varta on varma valinta. Kysykää vaikka jonssonin erkiltä.
Jucciz
18.01.2011 14:51:53 (muokattu 18.01.2011 14:53:20)
vänkylä: Kaikilla tosi/uskottavilla rock-kitaristeilla on taiteilija nimet.

Öhöm...

http://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Richards
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)