Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi pidät/et pidä Floyd Rosesta?
1 2 3 4 5
the-Antero
18.01.2011 06:35:49 (muokattu 18.01.2011 11:11:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä saat kertoa oman kantasi Floyd Rosesta. Eli miksi se on juuri sinusta se maailman paras tai maailman huonoin vibratalla. Kaikkien mielipiteet ovat yhtä tärkeitä joten saa olla vapaasti puolesta tai vastaan. Toki järkevät perustelut myös mielipiteisiin ja väittämiin mukaan.
 
Edit: Tämä keskustelu siis siksi että voidaan täällä kehua ja ylistää tai haukkua maanrakoon kyseinen vehje ja annetaan sitten noitten asiallisten kyselyketjujen olla rauhassa.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Muuki
18.01.2011 06:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä niistä?
 
M4ss3 m/: "Myytti: Kitarankielien paksuuden sopivuus on makukysymys."
the-Antero
18.01.2011 06:37:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Mistä niistä?
 
mistä vaan
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Kivijalka
18.01.2011 06:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva vemputtaa, ikävä säätää.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
vvaltsu
18.01.2011 08:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Kiva vemputtaa, ikävä säätää.
 
Aika hyvin tiivistit.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
the-Antero
18.01.2011 08:34:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Kiva vemputtaa, ikävä säätää.
 
Haha, mä oon varmaan sit poikkeus koska se säätö on kivaa puuhastelua musta. :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
vvaltsu
18.01.2011 08:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Haha, mä oon varmaan sit poikkeus koska se säätö on kivaa puuhastelua musta. :)
 
Munsta se soittaminen on paljon kivempaa.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Estranged
18.01.2011 08:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Haha, mä oon varmaan sit poikkeus koska se säätö on kivaa puuhastelua musta. :)
 
Lähes kaikenlainen kamojen kanssa runkkailu on kyllä mukavaa puuhastelua, mutta tähän sääntöön on floikan säätö poikkeuksena.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
Victor Helldriver
18.01.2011 09:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hohohohohoh eiks noi neljämiljoonaa muuta keskustelua tästä aiheesta riittäny?
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Terry Pantheras
18.01.2011 09:58:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun tekee kolmen kielen venytyksiä, niin aika toivotontahan se on Floikan kanssa...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
lavaamo
18.01.2011 09:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan OFR mukava, hyvä tatsi, paras vireenpito ja kun kammesta tempaisee niin Jucciz vinkaisee!
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Numb
18.01.2011 10:02:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Täällä saat kertoa oman kantasi Floyd Rosesta.
 
Yhdessä kitarassa on FR. Siinä ei ole edes kampi paikallaan, kun en koskaan sitä käytä. Talla on blokattu. Mistä tykkään, on erinomainen vireenpito ja tallassa olevien virittimien hyvä toiminta.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Eemil
18.01.2011 10:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En pidä siitä koska se on kaikin puolin turha ja paska kuten tämä aihe.
 
Väinämöinen
18.01.2011 11:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tykkää, koska floikka on kiinteää tallaa vaikeampi säätää. Myöskään mulla ei sille ole musiikissani käyttöä.
Krice
18.01.2011 11:08:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla ei ole mitään erityistä mielipidettä floikan puolesta tai sitä vastaan. Yleensäkään en suhtaudu kovin puolesta/vastaan kitaran erillisille osille, mutta niiden sijainti (esim. volume-nappi) on merkittävää.
 
Muuki
18.01.2011 11:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: En pidä siitä koska se on kaikin puolin turha ja paska

Jes! Helpottiko?
 
M4ss3 m/: "Myytti: Kitarankielien paksuuden sopivuus on makukysymys."
Karhukoira74
18.01.2011 11:17:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oishan se kiva vongutella ja vengutella joskus joo....meidänkin musassa vois divet mennä välillä ihan hyvinkin...mutta se säätäminen on niiiiiin perseestä että ihan sen takia ei floikkaa tule (paitsi että yhdessä Jaskassa se on...ilman kampea tosin).
 
-So many assholes, so few bullets-
Decadetroll
18.01.2011 11:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä floikkatalla on loistopeli siinä missä hyvä kiinteätallainenkin. Fenkun vibratalloja en oikeastaan koskaan ole ymmärtänyt, otan stratoni mieluummin kiinteällä tallalla. Säätöhommia teen muutenkin aikalailla jokapäivä, joten ei pari floikkatallaa siinä paina mitään.. Ja kun on oppinu kerran tekemään hyvin ne säätöhommat niin ei siinä kauaa kestä.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Tawsky
18.01.2011 12:03:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli mulla kerran floikkakitara. Ihan hauska lelu sinänsä ja nuorempana se varsinkin kiinnosti. (Ei sillä että olisin vieläkään vanha) Kuitenkin niinkuin monesti on sanottu niin oli se säätäminen tai eri vireisiin virittäminen ikävää. Kuitenkin tärkein syy siihen miksi en floyd rosesta enää erityisemmin pidä, on se että sillä kun innostuu temppuilemaan, niin se vie keskittymistä ja aikaa pois kunnon soittamiselta. Turhaa aikaa on kulutettu kammella leikkimiseen kun senkin ajan olisi voinut soittaa ja jopa kehittyä. (Eikä tämäkään sillä että olisin vieläkään erityisen hyvä kitaristi tai edes tunnollinen tekniikkaharjoittelija). Ehkä ymmärrätte. Lisäksi pidän enemmän straton, telen tai tuneomatic-tyyppisen tallan jämäkästä tuntumasta.
 
En pidä stratossanikaan vibrakampea ja talla on jousilla blokattu. Mulla ei kuitenkaan ole mitään vintagetremoloa eikä esim. bigsbyä vastaan. Sellaiset surffisoundit on ihan hienoja, ite vaan tykkään keskittyä kitaralla soittamiseen. Tämä on myös syy siihen minkä takia pyrin pitämään mahdollisimman vähän efektejä. Toki voisi sanoa, että on luovuudesta pois karsia kalustoa, mutta itse en tätä täysin allekirjoita. Jotkut soittajat saa efektilätinällä hienoja asioita aikaan, mutta yleisemmin efekteillä kikkailu pilaa kitarasoundin. Ainakin minun mielestä. En haluaisi olla tällainen puristi, mutta se vaan on mielipiteeni. Hienompia asioita luo ne jotka oikeasti osaaa hommansa.
 
elsewhere
18.01.2011 12:19:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liian monta liikkuvaa osaa, hemmetin hankala säätää ja kitarat joissa on floikka ovat poikkeuksetta rumia.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «