Aihe: Kitaramyyttejä
1 2 3 4 554 55 56 57 58 59
Jucciz
17.01.2011 22:01:42
vänkylä: Kyllä se mun mielestä on edelleenkin myytti.Se voi olla pienen pientä hienosäätöä mutta ei se soundi mitenkään radikaalisti muutu.

Kuinkakohan monta sivua tätä ketjua pitää vielä jatkaa, jotta pystyt käsittämään sen, että jonkun mielestä radikaali ero voi olla semmoinen, jota sä et aisti, vaikka se puraisisi sua terskasta?

Kato ku ihmiset, ne on erilaisia ja herkistyneet eri asioille.

Taitaa vaan lopultakin olla turha puhua järkeä tyhjälle jäsenkuvaukselle. Näinhän se aina menee.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tuomoo
17.01.2011 22:03:34
aristoteles666: on, ei siinä hintalapussa ole mitään soundia.

Niinpä, niillä hinnoillahan ne ammattimuusikotkin soittaa.

Myytti: mitä kalliimmat kamat, sen parempaa musiikkia.
"mönnönnön plöy tsuba enker öm öm abba zaba zum stjörbas" -Heimo Vesa >< (((((*>
aristoteles666
17.01.2011 22:04:23

Jucciz: Kuinkakohan monta sivua tätä ketjua pitää vielä jatkaa, jotta pystyt käsittämään sen, että jonkun mielestä radikaali ero voi olla semmoinen, jota sä et aisti, vaikka se puraisisi sua terskasta?

Taitaa vaan lopultakin olla turha puhua järkeä tyhjälle jäsenkuvaukselle. Näinhän se aina menee.

mut ne ei kuitenkaan erota sitä sokkokuuntelussa, hassua.
Tuomoo
17.01.2011 22:04:38 (muokattu 17.01.2011 22:04:52)
Jucciz: Taitaa vaan lopultakin olla turha puhua järkeä tyhjälle jäsenkuvaukselle. Näinhän se aina menee.

Kenties näin? http://imagemacros.files.wordpress. … /successful-troll-is-successful.jpg

e: en harrasta provoamista.
"mönnönnön plöy tsuba enker öm öm abba zaba zum stjörbas" -Heimo Vesa >< (((((*>
Mr. Speed
17.01.2011 22:06:31
aristoteles666: mut ne ei kuitenkaan erota sitä sokkokuuntelussa, hassua.

Onko nyt mielestäsi kyse siitä ettei putkissa ole havaittavia eroja, vai ettei eri putkibrändejä voi tunnistaa sokkotestissä toisistaan? Viimeisessä ei ole järkeä, koska bias/säädöt/soittaja vaikuttaa niin paljon lopputulokseen. Ensimmäinen voidaan todeta tosiaan ihan jopa mittaamalla. Ensimmäisellä on väliä, jälkimmäisellä ei.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
LaMotta
17.01.2011 22:07:16 (muokattu 17.01.2011 22:07:32)

Siinä olen Juccizen kanssa samaa mieltä, että muiden on vaikea tuomaroida sitä, että kuinka toinen ihminen kokee ja tuntee jonkin asian. Olkoon se todellinen tai ei.
Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
vänkylä
17.01.2011 22:08:50
Jucciz: Kuinkakohan monta sivua tätä ketjua pitää vielä jatkaa, jotta pystyt käsittämään sen, että jonkun mielestä radikaali ero voi olla semmoinen, jota sä et aisti, vaikka se puraisisi sua terskasta?

Mä oon jo käsittänyt sen,Herra täydellisen jäsenkuvauksen omistava keikkaileva musiikin mestari,myytti mikä myytti.
Jucciz
17.01.2011 22:18:05
Missähän vaiheessa joku sai päähänsä kuvitella, että tässä puhuttaisiin siitä, että joku tunnistaisi, minkä merkkinen putki milloinkin soi? Mulla ei ainakaan ole ollut muuta argumenttia kuin se, että ilman muuta eri valmistajan putket soundaavat erilaisilta - sehän nyt tapahtuu ihan väkisinkin ja se voidaan milloin tahansa mitata ja todistaa vaikkapa reamp-sessioilla. En minäkään tunnista levyltä, onko siellä V1:nä Philips, Siemens, Telefunken, Tung-Sol vai RCA.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Zeeboo
17.01.2011 22:45:49 (muokattu 17.01.2011 22:54:43)
Kun vähän tutkii sitä, kuinka putket ovat harsittu kasaan, ja kun tuntee putkien toimintaperiaatetta vähänkään syvällisemmin, ja kun vielä vähän tutkailee putkien datakirjoista min-norm-max arvojen kirjoa eri parametrien kohdalla, voi alkaa pähkäilemään sitä, kuinka tasalaatuista tötteröä valmistuslinjoilta pukkaa, ja kuinka paljon tai vähän valmistustoleranssien takia saman merkin ja tyypin alla on soundivaihtelua. Olipas pitkä virke.
White men can't Monk
Sakmongkol
17.01.2011 22:49:38
Zeeboo: Olipas pitkä lause.

Ei ollut vaan virke. Anteeksi.

Kaikki varmaan kuitenkin tietävät minun vastaukseni tähänkin myyttiin.
Mr. Speed
17.01.2011 22:50:21
Sakmongkol: Ei ollut vaan virke. Anteeksi.

Ynkkä on jumala?
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Sakmongkol
17.01.2011 22:51:43
Mr. Speed: Ynkkä on jumala?

Sait plussan itsestäänselvyyden mainitsemisella.
LaMotta
17.01.2011 22:52:56

Zeeboo: Kun vähän tutkii sitä, kuinka putket ovat harsittu kasaan, ja kun tuntee putkien toimintaperiaatetta vähänkään syvällisemmin, ja kun vielä vähän tutkailee putkien datakirjoista min-norm-max arvojen kirjoa eri parametrien kohdalla, voi alkaa pähkäilemään sitä, kuinka tasalaatuista tötteröä valmistuslinjoilta pukkaa, ja kuinka paljon tai vähän valmistustoleranssien takia saman merkin ja tyypin alla on soundivaihtelua. Olipas pitkä lause.

PCE-Systemsin kanssa oli kerran puhetta putkista. Kertoivat, että olivat saaneet käsiinsä joitain vuoskymmeniä sitten tehtyjä huippuputkia, valmistajaa en muista (olikohan kandalainen?).....no joka tapauksessa putkien mukana oli paketissa jokaisen putken oma mittauspöytäkirja. Olivat tätä sitten epäilleet kopioksi, kun kaikissa oli sama käppyrä. Mittasivat itse ja totesivat putkien olevan keskenään samanlaisia. Tänä päivänä ei vissiin tehdä yhtä tasalaatuista tavaraa kuin silloin.
Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
Zeeboo
17.01.2011 22:54:24
Sakmongkol: Ei ollut vaan virke. Anteeksi.

Virke. Korjattu.

Ei myytti, vaan toteamus.
White men can't Monk
Guitaristi
17.01.2011 23:03:27

Myytti: jäsen Jucciz on joskus hävinnyt väittelyn m.netissä.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Zeeboo
17.01.2011 23:05:52
LaMotta: PCE-Systemsin kanssa oli kerran puhetta putkista. Kertoivat, että olivat saaneet käsiinsä joitain vuoskymmeniä sitten tehtyjä huippuputkia, valmistajaa en muista (olikohan kandalainen?).....no joka tapauksessa putkien mukana oli paketissa jokaisen putken oma mittauspöytäkirja. Olivat tätä sitten epäilleet kopioksi, kun kaikissa oli sama käppyrä. Mittasivat itse ja totesivat putkien olevan keskenään samanlaisia. Tänä päivänä ei vissiin tehdä yhtä tasalaatuista tavaraa kuin silloin.

Oliskohan olleet MIL-speksattuja?
White men can't Monk
Sakmongkol
17.01.2011 23:06:00
Guitaristi: Myytti: jäsen Jucciz on joskus hävinnyt väittelyn m.netissä.

Onko tää vähän sama kun amerikkalaisten sotimiset: jos ei myönnä tappiota niin on voittanut? Ja insinöörit ja ratakiskot.
Terry Pantheras
17.01.2011 23:13:43 (muokattu 17.01.2011 23:14:08)
Ottakaapas nyt rauhallisesti. Ei tämä kamarunkkaus niin vakavaa ole - paitsi lompakolle... Tosin jotkut vetää viisi Telefunkenia kurkusta alas kuukausittain. Pullo mikä pullo...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
blues guitar
18.01.2011 05:36:46

Terry Pantheras: Ottakaapas nyt rauhallisesti. Ei tämä kamarunkkaus niin vakavaa ole - paitsi lompakolle... Tosin jotkut vetää viisi Telefunkenia kurkusta alas kuukausittain. Pullo mikä pullo...

Silloin on kyseessä "Ryyppyputki". Niissäkin on eroja sanovat asiantuntiat.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)