locoloco 28.12.2010 14:10:34 | |
---|
|
Karipiirto 28.12.2010 14:38:17 | |
---|
tender.insanity: Land of The Free on kyllä helkkarin kova levy. Pari heikompaa biisiä, mutta kovat biisit kompensoi sitten niitä. Gamma Ray on mun mielestä kyllä parhaimmillaan kun Scheepers oli laulamassa. Levyt olivat ihan törkeän kovaa tavaraa. Heading For Tomorrowilla huumoria, Sigh No More vakavampaa ja Insaity&Genius siinä puolivälissä. Kaksi ekaa levyä oli veljelläni kasetilla joskus 1993 ja siitä asti olen kyllä Scheepersiä pitänyt Kisken ohella parhaimpina laulajina powerissa. Kyllä sitä useasti miettii, miltä nämä uudemmat (helvetin hyvät) Gamma Rayn levyt (Somewhere Out In Space, Powerplant) kuulostaisivat, jos Ralf olisi laulamassa. http://muusikoiden.net/dyn/users/74872.jpg No itse en pahemmin kyllä Scheepersin ajasta piitannut. Mieshän oli aikanaan ehdolla myös Helloweeniin mutta kyllä kun vertaa Kiskeä ja Scheepersia, käännyn Kisken suuntaan. Gamma ray taas oli mielestäni melkolailla Scheepersin aikana minulle vähän kuin vilaus siitä, millainen helloween olisi ollut jos Kai ei olisi lähtenyt. Nykykokoonpano on minusta paljon enemmän Gamma Ray ihan omalla saundillaan. Oikeastaan kun mietin niin minusta Gamma Ray on kyllä enempi klassista heavy metallia kuin poweria. Uusin levy on tästä ehkä paras esimerkki. Bändin kemiat toimivat ja kappaleet syntyvät osin yhteissoiton kautta ja osin yhdessä suunnitellen. Lopputulos on tekijöidensä näköinen ja ainakin itse pidän, joskohta omalla listallani Powerplant ja No world order ovatkin korkeammalla. "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
tender.insanity 28.12.2010 16:09:07 | |
---|
Karipiirto: minusta Gamma Ray on kyllä enempi klassista heavy metallia kuin poweria. = Priest kopiota. Pahasti kärsii kyllä musa, kun alkaa miettimään väkisinkin, että "mikäs Priestin biisi tämä nyt olikaan". Heavenlyn uutukaisimmalla "Ashen Paradise" -biisi kärsii samasta ongelmasta. |
Karipiirto 28.12.2010 16:31:07 | |
---|
tender.insanity: = Priest kopiota. Pahasti kärsii kyllä musa, kun alkaa miettimään väkisinkin, että "mikäs Priestin biisi tämä nyt olikaan". Heavenlyn uutukaisimmalla "Ashen Paradise" -biisi kärsii samasta ongelmasta. No on se minusta muutakin kuin Priest-kopio. Edellisellä levyllä tuli ehkä enemmän ilmeisiä juttuja kuten From the ashes, joka oli niin Maidenia kuin voi olla, joskin kertsi meni jo vähän muualla. Ja uuden levyn avausraidan Henjon soolo on kyllä melkoisesti Blacmorelle velkaa mutta en minä valita. Biisit toimivat ja jätkillä näyttää olevan hauskaa. Enemmän minua häiritsevät tämmöiset tekeleet: http://www.youtube.com/watch?v=J3mOubEpYTM&feature=related Tämäkin kappale tuntuu siltä että se on kirjoitettu tyylisuunta edellä. "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
W-Man 29.12.2010 12:06:25 | |
---|
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa.. |
Narcosynthesis 29.12.2010 15:35:54 | |
---|
Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
Karipiirto 29.12.2010 22:56:14 | |
---|
Narcosynthesis: Yay! Toivottavasti tulee yhtä tiukkaa kamaa kuin Fallen Sanctuarylla! Huh!! Kiitos tästä. Oli pakko ottaa kuunteluun toi Fallen Sanctuary ja tämähän osoittautui kovaksi paketiksi vaikka alussa olin jo vähällä luovuttaa. :) "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Narcosynthesis 30.12.2010 10:56:01 | |
---|
Karipiirto: Huh!! Kiitos tästä. Oli pakko ottaa kuunteluun toi Fallen Sanctuary ja tämähän osoittautui kovaksi paketiksi vaikka alussa olin jo vähällä luovuttaa. :) Joo, pändi on kuin Sonata Arctica silloin kun Sonata Arctica oli yhä Sonata Arctica - vielä kun saavat vähän tarttuvampia kertosäkeitä niin kyllä siinä on powertaivaan portit auki. Laulajakin kuulostaa ihan Tony Kakolta. Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
Krizu_H 14.01.2011 14:44:06 | |
---|
Helloween, Kamelot ja muutama muukin kolahtaa kyllä aika hyvin. Helloweenilta Time Of The Oath jotenkin aina jäänyt päähän yhdeksi parhaista kokonaisuutena. Gamma Rayltä Somewhere Out In Space (eikä pelkästään siksi että siihen tuli tehtyä kansimaalaukset, olihan niitä muutama muukin, Gamma Ray/Iron Savior...) Saa kommentoida niitä kansiakin tietty. Mutta kun täällä on tarkoitus puhua enemmän musiikista kuin CD-kansista niin laitetaan nyt tähän väliin että laitoin omaakin kitara-balladia osoitteeseen www.myspace.com/KristianHuitula ,mielellään saa kommentoida tuotosta. Paitsi jos ei kitara-instrumentaalista yleensäkään pidä (voiko semmoista olla?) niin sitten ei varmaan kannata vaivautua... no tuo biisi onkin sieltä vähän softimmasta päästä. Mutta metalli-balladia kumminkin. |
Karipiirto 14.01.2011 15:32:43 | |
---|
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Karipiirto 15.01.2011 14:55:24 | |
---|
Krizu_H: Helloween, Kamelot ja muutama muukin kolahtaa kyllä aika hyvin. Helloweenilta Time Of The Oath jotenkin aina jäänyt päähän yhdeksi parhaista kokonaisuutena. Gamma Rayltä Somewhere Out In Space (eikä pelkästään siksi että siihen tuli tehtyä kansimaalaukset, olihan niitä muutama muukin, Gamma Ray/Iron Savior...) Saa kommentoida niitä kansiakin tietty. Mutta kun täällä on tarkoitus puhua enemmän musiikista kuin CD-kansista niin laitetaan nyt tähän väliin että laitoin omaakin kitara-balladia osoitteeseen www.myspace.com/KristianHuitula ,mielellään saa kommentoida tuotosta. Paitsi jos ei kitara-instrumentaalista yleensäkään pidä (voiko semmoista olla?) niin sitten ei varmaan kannata vaivautua... no tuo biisi onkin sieltä vähän softimmasta päästä. Mutta metalli-balladia kumminkin. Siis? Olet tehnyt Gamma Raylle kannet noihin levyihin? Ymmärsinkö edes oikein kun tarkastin noiden sivuilta tämän ja en nyt nimeäsi ainakaan tosta Somewhereltä nähnyt. Mitä en nyt ymmärtänyt? :S "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
kylereese 15.01.2011 14:59:19 | |
---|
Karipiirto: Siis? Olet tehnyt Gamma Raylle kannet noihin levyihin? Ymmärsinkö edes oikein kun tarkastin noiden sivuilta tämän ja en nyt nimeäsi ainakaan tosta Somewhereltä nähnyt. Mitä en nyt ymmärtänyt? :S http://metal-archives.com/release.php?id=3207 Cover art by Kristian Huitula. |
Krizu_H 16.01.2011 01:20:30 | |
---|
Jees, Gamma Rayn SOIS:iin tein kannen ja sen sinkulle Valley of the Kings, ja Hansenin toisen bändin Iron Saviorin Unification -albulle ja sen sinkkuun Coming Home. Ja tuli tehtyä mm. kokoelmalle Power of Metal-Second attack myöskin, jossa oli silloisen Noisen kovimmat nimet. Siinähän oli sitten vähän kaikkea, Gamma Ray, Iron Savior, Stratovarius, Kamelot, Virgin Steele, Running Wild, Helloween, Rage ym. Noisestahan tuli sitten osa Sanctuary Recordsia. Olihan se rankkaa menoa silloin Hampurissa studiolla kun Somewhere Out in Spacen ihan viimeset äänitykset ja miksaukset oli menossa. Alkoi tulla jo vähän kiire julkaisuaikataulun kanssa ja Charlie Bauerfeindin näpit vaan savus mikserin liu'uissa kun Kai ja Henjo kepitti vielä viimesiä sooloja purkkiin. Oli siinä meikäpojallakin vähän ihmettelemistä siinä rumbassa. Välillä ehdittiin käydä porukalla ravintellissä vähän safkaamassa ja sitte takas sorvin ääreen... ja taitaa se reissu olla ainoa kun on meinannut myöhästyä koneesta... http://www.myspace.com/KristianHuitula |
Karipiirto 16.01.2011 01:28:56 | |
---|
kylereese: http://metal-archives.com/release.php?id=3207 Cover art by Kristian Huitula. Joo olihan se siellä sivuillakin kun uusista katoin. Silmät... olis hyvä olla. Kyseinen levy on kyllä itselleni yksi niistä suosikeista ja tuota Valley of the kingsiä on tullut veivattuakin joskus nuorempana sohvalla. :) "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Credence 17.01.2011 21:24:01 | |
---|
Trust me, I know what Im doing. |
Karipiirto 17.01.2011 23:39:47 | |
---|
Credence: http://www.youtube.com/watch?v=qg36dPod4-c Tällainen puolalainen uutuus iski ihan hyvin tuossa muutama kuukausi sitten. Toimii koko levy vieläpä. Eissss mitä falsetteja! :D Toimivaa mutta repeilin silti. No hymyssäsuinhan tätä pitääkin tehdä. Liika irvistely saa aikaan vain Manowarin uusimpien kaltaisia väsähtäneitä plättyjä. :) "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
nypdjaz 18.01.2011 00:17:18 | |
---|
Credence: http://www.youtube.com/watch?v=qg36dPod4-c Tällainen puolalainen uutuus iski ihan hyvin tuossa muutama kuukausi sitten. Toimii koko levy vieläpä. Olipa mukavan pirteätä menoa, ja laulaja pisti aika pahat falsetit todellakin! |
Ambitus 18.01.2011 01:01:03 | |
---|
Credence: http://www.youtube.com/watch?v=qg36dPod4-c Tällainen puolalainen uutuus iski ihan hyvin tuossa muutama kuukausi sitten. Toimii koko levy vieläpä. Mulle tuli kans toi prokkis ihan puuntakaa joskus reilu vuos sitten. Joku puolalainen laitto viestiä myspacen kautta, että haluisinko soittaa pienen soolonpätkän heidän harrastebändille. Vetäsin soolon pois alta ja sitten puolen vuoden pästä kilahti lätty postiluukusta. Äimistyneenä kuuntelin levyn jotain 10 kertaa putkeen. Aika kovaa kamaa I say... Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Ambitus: Mulle tuli kans toi prokkis ihan puuntakaa joskus reilu vuos sitten. Joku puolalainen laitto viestiä myspacen kautta, että haluisinko soittaa pienen soolonpätkän heidän harrastebändille. Vetäsin soolon pois alta ja sitten puolen vuoden pästä kilahti lätty postiluukusta. Äimistyneenä kuuntelin levyn jotain 10 kertaa putkeen. Aika kovaa kamaa I say... Thääh? Mikä biisi? Olin jo nukkumaan menossa mutta nyt ei kerkee kun tämä on kuultava. :D Edit. Näköjään kappale nimeltä Pathway to the Moon. Kiva kun ei ollut mainittuna sen tarkemmin sivuilla kuin myspacessakaan. Jostain sivuilta löytyvästä arvostelun linkistä löytyi sitten lopulta tarkennus. http://www.youtube.com/watch?v=ReaZMFYfzbs "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Ambitus 18.01.2011 02:31:42 | |
---|
Karipiirto: Thääh? Mikä biisi? Olin jo nukkumaan menossa mutta nyt ei kerkee kun tämä on kuultava. :D Edit. Näköjään kappale nimeltä Pathway to the Moon. Kiva kun ei ollut mainittuna sen tarkemmin sivuilla kuin myspacessakaan. Jostain sivuilta löytyvästä arvostelun linkistä löytyi sitten lopulta tarkennus. http://www.youtube.com/watch?v=ReaZMFYfzbs Joo just toi kyseinen ralli. Mun osuus taitaa alkaa siinä 3:48 paikkeilla. Ei silloin ollu mitään hajua kuinka kova pläjäys toi bändi onkaan, joten lurittelin mitä sylki suuhun toi. Vähän hävettää näin jälkijunassa...ois voinu panostaa pikkasen enemmän. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |