![]() 17.01.2011 23:15:10 | |
---|---|
LaMotta: Jos olisit juutalainen, niin tietäisit että acme = a company that makes everything. en tiiä, olen vain kattonut piirrettyjä ja niissä acmet aina räjähti feissiin. Sullon salaliitto pöksyssäs ): niin on, se pidetään syystäkin salassa. | |
![]() 17.01.2011 23:28:11 | |
Mr. Speed: En pidä Gibsoneista sen takia, että ne ei ole ikinä vaikuttaneet mua laadullaan. Mä taas pidän, koska ne ovat tehneet mulle aivan helkkarin hyviä kitaroita. Mulle! Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 18.01.2011 00:05:25 (muokattu 18.01.2011 00:08:12) | |
Sensonic: Vähän aika sitten meni Soundata, nyt Hellas. Mikäköhän pulju on seuraavana vuorossa? Veikkaan DLX tai musamaailma. | |
![]() 18.01.2011 08:20:12 | |
poppamies: Kannattaa tsekata täältä ennen kuin tila thomannilta... http://www.musiikkiliike.fi/ Paikkakuntalaisena täytyy todeta, että Kokkolan Laitevälitys on jännästi kaksijakoinen kivijalkapuoti: osa kamoista on ihan törkeän ylihintaisia (tinkimällä tietty hinta saattaa pudota). Mutta Laittari sentään yrittää pistää kampoihin puhtaille nettipuljuille ja kauppaa joitakin tuotteita hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan. Muun muassa Voxin putkivaffareita olen monasti GASittanut ja käynyt tyyppaamassa tuolla. Todennäköisesti myös tuen firmaa sen verran että ostan sitten hamassa tulevaisuudessa Voxini sieltä. Kunhan eivät hilaa taksoja liikaa ylöspäin. Olen kyllä valmis pulittamaan noin 10-20 prosenttia enemmän tuotteesta jos saan sen musiikkikaupasta kätösiini ilman odottelemista. Mutta siinä se kipuraja sitten suunnilleen meneekin. Jos Baja telecaster maksaa Thompalla 585 euroa ja sitä kaupiteltiin eräässä nimeltä mainitsemattomassa kivijalkaputiikissa ~800 euron hintalapulla (en muista tarkkaa summaa, kasilla se alkoi) niin onko ihme jos mieluummin tilaan teleni netistä? Tinkaamallakin hintaeroa olisi jäänyt melkoisesti. Tokihan firmalle pitää jäädä katetta, mutta kamoon hei jotain rajaa sentään. Me ujot ja kehnoilla tinkauskyvyillä varustetut ihmiset ostamme yleensä mieluummin sieltä mistä suoraan saa halvemmalla. Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..? | |
![]() 18.01.2011 10:02:35 | |
Hieman aiheeseen liittyen. Kattelin eräs päivä Thomannin nettisivuja ja huomasin että Peaveyllä on tullut 6505+ 112 combo. Aattelinpa että käynpäs testaamassa ja mahdollisesti myös ostamassa sen paikallisesta musaliikkeestä. Noh olihan siellä paikallisessa musaliikkeessä se combo, mutta se hinta. 899€ paikallisessa liikkessä ja Thomannilla 544€. Ilmeisesti tuo 899€ on maahantuojan sanelema hinta. En kehdannut edes testata tuota comboa vaan tilasin sen sokkona Thomannilta samalla kun tilattiin muutakin tavaraa. Saahan sen palauttaa tai vaihtaa jos ei miellytä. Supreme General Of Evil | |
![]() 18.01.2011 10:28:10 | |
Mr. Speed: En pidä Gibsoneista sen takia, että ne ei ole ikinä vaikuttaneet mua laadullaan. Muaki kiinnostais missä kohtaa se gibsonin laatu on huonoa, ku jotkut siitä aina jauhaa? Onk se ne iänikuiset nauhanpäät..mitkä voi hioa? Niitä on itelläki tullu vastaan. http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo | |
![]() 18.01.2011 11:12:21 (muokattu 18.01.2011 11:12:49) | |
tender.insanity: Se on pikkuhiljaa nämä kaikki-mulle-heti-ja-nyt-sukupolven kaupat konkurssissa. Kyllä nyt aikuinen ihminen kykenee viikon odottaa postissa reilustii halvempaa tuotetta, jonka voi palauttaa jos ei tykkää. Eiköhän se kuitenkin ole juuri se "kaikkimulleheti"-sukupolvi joka tilailee netistä halvalla sen sijaan, että odottaisi haluamansa tavaran saapumista paikalliseen musakauppaan ja ehkä vielä maksaisikin siitä vähän enemmän. (Nimimerkillä itse odotin Mark V:n saapumista Levytukkuun useita kuukausia.) Se on just sellaista "kaikki kiva mulle viis siitä miten muille käy" ajattelua, joka ajaa suomalaiset musiikkikaupat konkurssiin. Ja sitten tuo puhe, että ollaan muka tekemässä jonkinlainen yhteiskunnallinen statement tai muka parantamassa maailmaa, kun vastustetaan suomalaisten maahantuojien sossukartelleja, ei hitto mitä vähäjärkistä jeesustelua! Riippumatta siitä, onko maahantuojien hinnoittelu järkevä/reilu, niin miettikää nyt vähän: 1) Ei musiikkikauppojen ole tarkoitus olla jotain solidaarisia pelastusarmeijoita, jotka omasta selkänahastaan repimällä tarjoavat suomalaisille soittimia roimalla persnetolla. Ne on liikeyrityksiä siinä kuin muutkin. Niiden täytyy tuottaa jonkin verran katetta, jotta työntekijät saavat palkkansa ja voita leivän päälle. Eikä tietenkään haittaa, jos tuloslaskelman loppusumma on plusmerkkinen. Pitkän päälle sen on oltavakin tai firma menee kaputt. 2) Ei se loppupeleissä välttämättä ole maahantuoja, joka menee nurin, kun jengi tilailee netistä, vaan se oman paikkakunnan lähin musakauppa, joka voi olla täysin "syytön" maahantuojan hinnoitteluun. Sittenpä katoaa omalta paikkakunnalta se ainoakin paikka, jossa pääsi hypistelemään niitä kitaroita, jotka sitten kuitenkin tilasi ulkomailta netistä. Vai haluaako joku muka ihan oikeasti sellaista tilannetta, että Suomesta katoavat soitinkaupat kokonaan ja kaikki tilailee netistä? Eivät musakaupat Suomen kokoisella markkina-alueella mitenkään pysty kilpailemaan isojen kansainvälisten nettikauppojen kanssa hinnassa ihan volyymisyistä, etenkin kun jo nytkin iso osa potentiaalisista asiakkaista tilaa netistä ja hyödyntää paikallista kauppaa vain ilmaiseen testaukseen. Yksinkertaista matematiikkaa: silloin jää jäljelle vielä vähemmän asiakkaita, joille myytyjen tavaroiden katteella pitää pystyä maksamaan myyjien palkkarahat. Tai pistää lappu luukulle. En nyt tällä kaikella tietenkään tarkoita, että kaikkien pitäisi ryhtyä ostamaan kalliilla Suomesta pitääkseen suomalaiset musiikkikaupat hengissä (vaikka itse sitä harrastankin - minulla on varaa siihen). Se on markkinataloutta se, ja on jokaisen oma valinta, mitä arvostaa. Mutta minä vain en ymmärrä noita paskapuheita, että suomalaisia musiikkikauppoja boikotoimalla muka jotenkin parannetaan maailmaa, kun todelliset motiivit ovat kuitenkin paljon itsekkäämpiä (oma ahneus, oma kukkaro). (Ja tämä ei ollut mitenkään erityisesti tender.insanitylle kohdistettu.) Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan | |
![]() 18.01.2011 11:50:10 | |
LesPaul70: 1) Ei musiikkikauppojen ole tarkoitus olla jotain solidaarisia pelastusarmeijoita, jotka omasta selkänahastaan repimällä tarjoavat suomalaisille soittimia roimalla persnetolla. Ei kuluttajankaan olemassaolon tarkoitus ole pitää pystyssä kannattamatonta yritystoimintaa maksamalla kohtuutonta ylihintaa yrityksen myymistä tavaroista ja palveluista. Yrityksen pitää joko myydä halvalla, olla saavutettavissa tai tarjota jotain, mihin halvempi ei kykene. Ei minulla ole vähäisintäkään epäilystä siitä, että hyvällä liikeidealla ja järkevästi toteutetulla toiminnalla suomalainen musiikkikauppa ei voisi kannattavasti toimia. Povaan edelleen menestystä esimerkiksi Kitarapajalle, joka myy kattavasti käytettyjä arvosoittimia, tarvikkeita ja huoltopalveluja melkoisella katteella, mutta oikeasti hyvällä ja asiantuntevalla palvelulla ja laajalla valikoimalla. Mutta sitten on liikeitä, joiden ainoa idea on olla paikallinen musiikkiliike. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 18.01.2011 12:00:02 | |
LesPaul70: Ja sitten tuo puhe, että ollaan muka tekemässä jonkinlainen yhteiskunnallinen statement tai muka parantamassa maailmaa, kun vastustetaan suomalaisten maahantuojien sossukartelleja, ei hitto mitä vähäjärkistä jeesustelua! Tuskin tässä mistään jeesustelusta tai maailmanparantamisesta on kyse. Fakta on vaan se aika moni maahantuoja hinnoittelee tuotteet niin että kuluttaja äänestää jaloillaan ja tilaa tuotteet muualta. Tai toinen vaihtoehto on että myös maahantuojalla on kalliit hinnat tuoda tavara maahan. Jokatapauksessa maapallo vaan pienenee kokoajan ja tavaraa on helpommin saatavilla muualtakin kuin sieltä paikallisesta liikkeestä. Tämä tuskin koskee pelkästään musakamaa. Aikapitkälti tämä hintapolitiikkakin on merkistä riippuvainen. Esim. Ibanezin kitarat on suomessa halvempia kuin thomannilla, mutta esim. tuon peavey 6505+ combon kohdalle meikäläisen perse ei kyllä kestä maksaa n.350€ enemmän vahvarista vaikka sen sitä saisikin pikaseen testata kaupassa ja kantaa samantien kotia. Supreme General Of Evil | |
![]() 18.01.2011 12:08:39 | |
Jucciz: Mä taas pidän, koska ne ovat tehneet mulle aivan helkkarin hyviä kitaroita. Mulle! Sama juttu! Ainakin me kaksi ollaan onnekkaita! Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 18.01.2011 12:12:54 (muokattu 18.01.2011 12:14:07) | |
varakeef: Ei kuluttajankaan olemassaolon tarkoitus ole pitää pystyssä kannattamatonta yritystoimintaa maksamalla kohtuutonta ylihintaa yrityksen myymistä tavaroista ja palveluista. Ei, eikä yrittäjän tilannetta helpota yhtään suhtautumalla ylimielisesti markkinatilanteeseen, eli kilpailijoihin ja asiakkaisiin. Povaan edelleen menestystä esimerkiksi Kitarapajalle, joka myy kattavasti käytettyjä arvosoittimia, tarvikkeita ja huoltopalveluja melkoisella katteella, mutta oikeasti hyvällä ja asiantuntevalla palvelulla ja laajalla valikoimalla. Kitarapaja on todella sympaattinen ja asiantunteva liike, joka myy laatutavaraa ja -palveluita. Tykkään! Mutta sitten on liikeitä, joiden ainoa idea on olla paikallinen musiikkiliike. Tämä on niin totta. Monista suomalaisista musiikkiliikkeistä puuttuu särmyys ja sosiaalinen äly; semmonen fiilis, että luottaa asioitten hoituvan. Persoonallisuutta varmasti tavallaan löytyy, mutta monasti siellä on joku kylähullu vittuilemassa ja viisastelemassa jonninjoutavuuksista. | |
![]() 18.01.2011 12:37:39 | |
Kitarapaja on todella sympaattinen ja asiantunteva liike, joka myy laatutavaraa ja -palveluita. Tykkään! Kyllä. Varsin hieno boutique-liike asiantuntemuksella varustettuna. Mutta eipä montaa kitara-alalle suuntautuvaa erikoisliikettä suomenniemelle mahdu. Joskus ihmettelen, kuinka Kitarapaja pysyy pystyssä, kun huomioi varaston hitaan kierron ja Helsingin korkeat liikehuoneistovuokrat. - Itse en Kitarapajassa ole vuosikymmeniin poikennut, mutta oletuksien pohjalta. Ei Kitarapajalla tietääkseni ole kaupan volyymituotteita, ainoastaan merkkitoutteita uusina ja käytettyinä. - On se vaan kumma. It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. | |
![]() 18.01.2011 12:38:01 | |
Hellaksessa kohtaamani asiakaspalvelu ei houkutellut liikkeeseen palaamaan, enpä sikäli kaupan poismenoa sure, mutta kyllä v-tuttaa kun kohta Tsadissakaan ei ole muuta kuin vaatekauppoja. Ei tämä mikään suomalainen ilmiö ole, kaikki esim. melko usein Lontoossa vierailleet ovat lienee huomanneet kuinka ainakin "turistialueilla" kauppojen kirjo on pahasti haalistunut. | |
![]() 18.01.2011 12:43:41 | |
Lilli: Kyllä. Varsin hieno boutique-liike asiantuntemuksella varustettuna. Mutta eipä montaa kitara-alalle suuntautuvaa erikoisliikettä suomenniemelle mahdu. Joskus ihmettelen, kuinka Kitarapaja pysyy pystyssä, kun huomioi varaston hitaan kierron ja Helsingin korkeat liikehuoneistovuokrat. - Itse en Kitarapajassa ole vuosikymmeniin poikennut, mutta oletuksien pohjalta. Ei Kitarapajalla tietääkseni ole kaupan volyymituotteita, ainoastaan merkkitoutteita uusina ja käytettyinä. - On se vaan kumma. Yksi syy on varmasti kattava ja toimiva myyntitili repertuaari. Suurin osa käytetyistä on myyntitilikamaa, joten liikkeessä on paljon tavaraa myynnissä jossa ei ole kuitenkaan rahaa kiinni itse liikkeellä. Vähemmän riskiä. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 18.01.2011 13:02:44 | |
Tämä on niin totta. Monista suomalaisista musiikkiliikkeistä puuttuu särmyys ja sosiaalinen äly; semmonen fiilis, että luottaa asioitten hoituvan. Persoonallisuutta varmasti tavallaan löytyy, mutta monasti siellä on joku kylähullu vittuilemassa ja viisastelemassa jonninjoutavuuksista. Tämän kohtelun musiikkiuran alussa kokeneena ostajana (liike jo edesmennyt), voinkin tässä suositella Markun musiikkia (markunmusiikki.fi) Seinäjoella, palvelu pelaa, hinnat yleensä alle tompan -> niihin verrataan yleensä suoraan ja pannaan hinnat alle. Hyllystäkin löytyy melkein vaikka mitä. Ennemmin sitä tuolla käy samalla kahvilla ja juttelemassa myyjien kanssa vaikka Mesan kamoista ja säästä. Tulee sitten vahingossa ostettua aina kaikenlaista. Siellä saa juniorit tilutella rauhassa ja saa asiallista palvelua. Enkä ole ilmeisesti yksin mielipiteeni kanssa, sen verran lappaa porukkaa putiikissa yleensä. "Jag har gammal faster, som heter Ingeborg..." | |
![]() 18.01.2011 13:16:54 | |
Sen pari kertaa kun siellä kävin,niin sellainen vanhempi tyyppi oli tosi tyly,mutta oli siellä kuitenkin myös nuorempikin erittäin hyvin asiakasta kuunteleva myyjä,joka oivalsi esitellä laitetta eikä vain sanoa hintaa. Melkein poikkeuksetta en uudestaan mene liikkeeseen ,jossa tulee tunne ,että anteeksi,kun tulin sisään häiritsemään tietokoneenne tuijottelua,mutta joskus on pakko ne kielet ja piuhat yms hakea. | |
![]() 18.01.2011 13:21:29 | |
Dull Finn: Hellaksessa kohtaamani asiakaspalvelu ei houkutellut liikkeeseen palaamaan Mulla on vähän samoja kokemuksia ... liikkeessä olen tosin viimeksi asionut silloin kun pulju oli vielä Aleksilla. Mulla on lähes sata prosenttisesti pelkkää hyvää sanottavaa Helsingin musakauppojen asiakaspalvelusta, vaikkakin omat mieltymykset ei aina yhdy tarjonnan kanssa. Mutta hellaksella on tullut oikeastaan ainoan kerran vastaan suoranaista vittuilua, mikä tosin hiljeni vastapallolla. Samalla reissulla kävi ilmi että Cortin M800:n vaihtaminen Tokain ES60:een olisi vaatinut multa yhtä paljon käteistä kuin Cortin tilaaminen Saksasta ... joka muuten oli ensimmäinen Thomanilta tilattu isompi ostos. Mutta ikävää on että tarjontaa tuntuu Helsingistä poistuvan isolla vauhdilla. "I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape." | |
![]() 18.01.2011 13:28:29 | |
LesPaul70: Eiköhän se kuitenkin ole juuri se "kaikkimulleheti"-sukupolvi joka tilailee netistä halvalla sen sijaan, että odottaisi haluamansa tavaran saapumista paikalliseen musakauppaan ja ehkä vielä maksaisikin siitä vähän enemmän. Tämä on kyllä törkeää! | |
![]() 18.01.2011 13:30:55 | |
0101978: Yksi syy on varmasti kattava ja toimiva myyntitili repertuaari. Suurin osa käytetyistä on myyntitilikamaa, joten liikkeessä on paljon tavaraa myynnissä jossa ei ole kuitenkaan rahaa kiinni itse liikkeellä. Vähemmän riskiä. Aivan. Noita mt-soittimia näyttää todellakin olevan listoilla kosolti. Varmaan todellakin hyvä paikka laittaa kelpokeppi kiertämään - todelliset asianharrastajat löytävät ääreen ja miksei nettisurffaritkin GASin kourissa. It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. | |
![]() 18.01.2011 13:38:00 | |
LesPaul70: Mutta minä vain en ymmärrä noita paskapuheita, että suomalaisia musiikkikauppoja boikotoimalla muka jotenkin parannetaan maailmaa Ei ole vieläkään mennyt jakeluun eräille. Tästähän se homma on pitkälle kiinni, eli ajatellaan vaan sinnikkäästi suomalaista myyntiä ja unohdetaan asiakas ja varsinkin asiakkaan kohtelu. Kuten sanoin, jos nettikauppa ja asiakaspalvelu (myös itse liikkeessä) toimii niin paljon muuta ei tarvita. Enää ei eletä missään kekkoslovakiassa, jossa ainoa vaihtoehto on se kaupungin ainoa soitinliike (joissakin paikoissa on jopa kaksi liikettä). Asiakkaat äänestävät hyvin nopeasti kukkarolla, jos tulee ongelmia. Kerrotaan nyt esimerkiksi tapaus strings.fi, josta ei vaan kyselyistä huolimatta tullut selvitystä missä tilaus oikein viipyy. Minulle riittää yksi moka (jota ei selvitellä mitenkään asiakkaalle) ja se on heippa vaan ja onnea. Voin tilata muualtakin, esimerkiksi Thomannilta. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)