vänkylä 17.01.2011 21:27:35 | |
---|
Jucciz: Nojoo, tommoset höpöhöpötestit erikseen. Vähän sama ku hifistin mielestä kaiuttimien soundi parani merkittävästi kun kaiutinjohdon ympärille asensi säännöllisin välimatkoin korkkitammesta leikattuja tötsiä. Mut ei se oo enää psykoakustiikkaa, jos joillakin putkilla soundissa on inhottava kihinä ja toisilla putkilla kihinää ei ole - ja sama voidaan todeta spektrianalysaattorilla. Se on vaan jotain, joka tapahtui ihan oikeasti, tiäksä. Sä unohdit kirjoittaa että sun mielestä. |
LaMotta 17.01.2011 21:29:47 (muokattu 17.01.2011 21:31:43) | |
---|
Jucciz: Se on vaan jotain, joka tapahtui ihan oikeasti, tiäksä. Kyllä tiedän, että vahvistimissa ja elementeissä on reaalimaailmassakin kuultavia eroja. Ja tiedostan myös sen, että kaikkea ei ehkä osata vielä mitata. Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
|
Jucciz 17.01.2011 21:29:58 | |
---|
vänkylä: Sä unohdit kirjoittaa että sun mielestä. En unohtanut kirjaintakaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 17.01.2011 21:30:48 | |
---|
LaMotta: Kyllä tiedän, että vahvistimissa ja elementeissä on reaalimaailmassakin kuultavia eroja. Älä nyt rupee väittämään mitään psykoakustiikka-sontaa tänne. Ei signaaliketjun osasia vaihtamalla soundi oikeasti mihinkään muutu - oli ne sitten putkia, kaiuttimia, kitaroita tai soittajia. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
LaMotta 17.01.2011 21:32:41 | |
---|
Jucciz: Älä nyt rupee väittämään mitään psykoakustiikka-sontaa tänne. Ei signaaliketjun osasia vaihtamalla soundi oikeasti mihinkään muutu - oli ne sitten putkia, kaiuttimia, kitaroita tai soittajia. Oonko väittänyt, ettei putkissa olisi eroja? Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
|
vänkylä 17.01.2011 21:34:47 | |
---|
aristoteles666: tai sitten ostajaa on vaan kusetettu. Ei ole mahdollista se. |
Jucciz 17.01.2011 21:35:54 | |
---|
LaMotta: Oonko väittänyt, ettei putkissa olisi eroja? Ei ainakaan kantsi väittää. Osa on paksuja, osa ohuita, osa muistuttaa kokispulloa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vänkylä 17.01.2011 21:39:27 | |
---|
Jucciz: Älä nyt rupee väittämään mitään psykoakustiikka-sontaa tänne. Ei signaaliketjun osasia vaihtamalla soundi oikeasti mihinkään muutu - oli ne sitten putkia, kaiuttimia, kitaroita tai soittajia. Kaikilla muilla saa soundia muutettua radikaalisti mutta putkilla vain se korjaus on niin minimaalista,mun mielestä. |
LaMotta 17.01.2011 21:40:23 (muokattu 17.01.2011 21:40:52) | |
---|
vänkylä: Kaikilla muilla saa soundia muutettua radikaalisti mutta putkilla vain se korjaus on niin minimaalista,mun mielestä. Eläköön se pieni ero. PS: Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!! Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
|
vänkylä: Kaikilla muilla saa soundia muutettua radikaalisti mutta putkilla vain se korjaus on niin minimaalista,mun mielestä. Meitä on kaks, tuo radikaali EH -> JJ muutoskaan ei ole kovin suuri. Vähän ku trebleä kääntäis pienemmälle vahvarissa. Jotain pientä voi tulla sinne ns. lämpimyysosastolle mutta enpä tiedä meninsinkö muutosta sanomaan kovinkaan suureksi. Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi" |
vänkylä 17.01.2011 21:46:56 | |
---|
s8na: Meitä on kaks, tuo radikaali EH -> JJ muutoskaan ei ole kovin suuri. Vähän ku trebleä kääntäis pienemmälle vahvarissa. Jotain pientä voi tulla sinne ns. lämpimyysosastolle mutta enpä tiedä meninsinkö muutosta sanomaan kovinkaan suureksi. Eli toi myytti jota kirjoitin tänne on edelleenkin myytti. |
s8na 17.01.2011 21:48:35 | |
---|
vänkylä: Eli toi myytti jota kirjoitin tänne on edelleenkin myytti. Noh, en telefunkeneista tiedä mut en ostais. Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi" |
Vladi 17.01.2011 21:50:25 | |
---|
vänkylä: Eli toi myytti jota kirjoitin tänne on edelleenkin myytti. Eli jos yks kaveri on sun kanssa samaa mieltä, niin asia on edelleen myytti? Onko jotenkin vaikea hyväksyä se, että toiset kuulee selvän ja merkittävän eron vaikka sä et sitä kuulis? Eihän se oo sulta mitenkään pois. |
vänkylä 17.01.2011 21:52:02 | |
---|
s8na: Noh, en telefunkeneista tiedä mut en ostais. Eikä kannata,siis minunkaan mielestä. |
aristoteles666 17.01.2011 21:52:34 | |
---|
Vladi: Eli jos yks kaveri on sun kanssa samaa mieltä, niin asia on edelleen myytti? Onko jotenkin vaikea hyväksyä se, että toiset kuulee selvän ja merkittävän eron vaikka sä et sitä kuulis? Eihän se oo sulta mitenkään pois. mä olen tehnyt ihmisille sokkotestejä juuri sen takia että ne on ollut kuulevinaan vaikka mitä, ja tuskin yllättää kun kerron että sokkotesteissä ne ei pysty sanomaan mikä on mikä. |
Mr. Speed 17.01.2011 21:53:16 | |
---|
aristoteles666: mä olen tehnyt ihmisille sokkotestejä juuri sen takia että ne on ollut kuulevinaan vaikka mitä, ja tuskin yllättää kun kerron että sokkotesteissä ne ei pysty sanomaan mikä on mikä. Et varmaan sinäkään pysty sanomaan "mikä on mikä". Musta on eri asia todeta, että onko soundissa eroja, kuin että tunnistaisi jonkin tietyn brändin. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
LaMotta 17.01.2011 21:54:48 | |
---|
aristoteles666: mä olen tehnyt ihmisille sokkotestejä juuri sen takia että ne on ollut kuulevinaan vaikka mitä, ja tuskin yllättää kun kerron että sokkotesteissä ne ei pysty sanomaan mikä on mikä. Ja kun sokkotestissä ei kuulla eroa, tarjotaan selitykseksi testin aiheuttamaa stressitilaa tai sitä, että abx-menetelmä hävittää eroja. Ostan VOX AC15, Tarjotkaa!!!
|
vänkylä 17.01.2011 21:56:43 | |
---|
vänkylä: Myytti:Kun laitat vahvistimeen n.10 kertaa kalliimpia putkia(esim.telefunken) soundi muuttuu radikaalisti parempaan suuntaan ja sen myös kuulee. Kyllä se mun mielestä on edelleenkin myytti.Se voi olla pienen pientä hienosäätöä mutta ei se soundi mitenkään radikaalisti muutu. |
Tonski 17.01.2011 21:59:55 | |
---|
aristoteles666: mä olen tehnyt ihmisille sokkotestejä juuri sen takia että ne on ollut kuulevinaan vaikka mitä, ja tuskin yllättää kun kerron että sokkotesteissä ne ei pysty sanomaan mikä on mikä. Mutta siis oisko se oikeesti niin absurdi ajatus, että yhden vahvistimessa käytettävän elementin hintaluokan halvin ja kallein eivät välttämättä kuulosta täysin samalta kaikissa soittotyyleissä? |
aristoteles666 17.01.2011 22:01:24 | |
---|
Tonski: Mutta siis oisko se oikeesti niin absurdi ajatus, että yhden vahvistimessa käytettävän elementin hintaluokan halvin ja kallein eivät välttämättä kuulosta täysin samalta kaikissa soittotyyleissä? on, ei siinä hintalapussa ole mitään soundia. |