vvaltsu 15.01.2011 14:16:29 | |
---|
the-Antero: Myytti Halvalla saa hyvää ja laadukasta Ei ole totta. Joku asiasta tietämätön saattaa myydä "isäpapan vanhan vahvistimen joka rätisee" satasella, joka voi olla vaikka AC30 ikivanhoilla pääteputkilla. :) Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
the-Antero 15.01.2011 14:45:05 | |
---|
vvaltsu: Ei ole totta. Joku asiasta tietämätön saattaa myydä "isäpapan vanhan vahvistimen joka rätisee" satasella, joka voi olla vaikka AC30 ikivanhoilla pääteputkilla. :) Tai sen vanhan vintiltä löytyneen pölyttyneen straton 60-luvulta Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
vänkylä 17.01.2011 13:12:35 (muokattu 17.01.2011 13:13:23) | |
---|
Myytti:Kun laitat vahvistimeen n.10 kertaa kalliimpia putkia(esim.telefunken) soundi muuttuu radikaalisti parempaan suuntaan ja sen myös kuulee. |
Victor Helldriver 17.01.2011 13:25:01 | |
---|
Sakmongkol: Nimittäin 9-42 C#-vireessä 24,75" skaalalla on munsta aika mahottoman ohut. itse testailin joskus yhen tutun floikkaespiä stratoskaalalla 9-42 c-vireessä. arvatkaas oliko vaikee soittaa? ei niillä liruilla osannu mitään soittaa fiksusti Bigger man is ALWAYS better than the little man... |
Jucciz 17.01.2011 14:00:34 | |
---|
vänkylä: Myytti:Kun laitat vahvistimeen n.10 kertaa kalliimpia putkia(esim.telefunken) soundi muuttuu radikaalisti parempaan suuntaan ja sen myös kuulee. Kuulostaa siltä, että olet testannut paljonkin Telefunkeneita useissa eri vahvistimissa. On kyllä olemassa koneita, joihin niitä on ihan turha laittaa soundin takia, ei nimittäin muutu käytännössä mihinkään. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vänkylä 17.01.2011 14:19:51 (muokattu 17.01.2011 14:20:34) | |
---|
Jucciz: Kuulostaa siltä, että olet testannut paljonkin Telefunkeneita useissa eri vahvistimissa. Testattu n.10:ssä eri putkivahvistimessa ja ei ollut soundissa oikeastaan mitään eroa n.10 kertaa halvempiin putkiin. |
Kivijalka 17.01.2011 14:22:57 | |
---|
vänkylä: Testattu n.10:ssä eri putkivahvistimessa ja ei ollut soundissa oikeastaan mitään eroa n.10 kertaa halvempiin putkiin. Nyt rahat pöytään! Onko Juccizen vastaus tähän: A) Vänkylällä on huonot korvat. B) Vänkylällä on huonot vahvistimet. C) Molemmat. Lähetä veikkauksesi nyt ja voita ilmainen plussa kitaramyyttiketjuun! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Jucciz 17.01.2011 14:28:04 (muokattu 17.01.2011 14:32:58) | |
---|
Kivijalka: Nyt rahat pöytään! Onko Juccizen vastaus tähän: A) Vänkylällä on huonot korvat. B) Vänkylällä on huonot vahvistimet. C) Molemmat. Lähetä veikkauksesi nyt ja voita ilmainen plussa kitaramyyttiketjuun! Vastaan: D) Ynkkä On a more related note... mikäli vänkylän havainnot antavat aihetta yleistää tämän jutun ihan kaikkia vahvistimia koskevaksi, olen ollut lyhyen elämäni aikana tekemisissä yhteensä varmaan parinsadan luulosairaan tyypin kanssa - he (itseni mukaanlukien) nimittäin olivat sitä mieltä, että soundi parani vaihdettaessa halpojen putkien tilalle laadukkaammat. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vänkylä 17.01.2011 14:33:57 | |
---|
Jucciz: Vastaan: D) Ynkkä No tottakai Ynkkä eron kuulee,sehän on kuulemisessakin paras:D |
mvirta 17.01.2011 14:36:29 | |
---|
Mitä, eikös hyvälaatuinen putki tarkoita sitä että se kestää hyvin? Sovtekit on hyviä. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
vänkylä 17.01.2011 14:37:34 | |
---|
Jucciz: Vastaan: D) Ynkkä On a more related note... mikäli vänkylän havainnot antavat aihetta yleistää tämän jutun ihan kaikkia vahvistimia koskevaksi, olen ollut lyhyen elämäni aikana tekemisissä yhteensä varmaan parinsadan luulosairaan tyypin kanssa - he (itseni mukaanlukien) nimittäin olivat sitä mieltä, että soundi parani vaihdettaessa halpojen putkien tilalle laadukkaammat. Höpö,höpö.Pakkohan sun on tolleen sanoa kun sä teet pikku bisnestä noilla nk.paremilla putkilla. |
Vladi 17.01.2011 14:40:38 (muokattu 17.01.2011 14:41:06) | |
---|
vänkylä: Höpö,höpö.Pakkohan sun on tolleen sanoa kun sä teet pikku bisnestä noilla nk.paremilla putkilla. Ilmoittaudun tuohon parannusta kuulevien kerhoon! Eikä kyseessä ollut edes mikään butiikkivahvari vaan ihan perus Blackstar HT-20. Se, että paraniko soundi erittäin merkittävästi, on taas vaikea arvioida. |
vänkylä 17.01.2011 14:46:31 | |
---|
Vladi:Blackstar HT-20. Se, että paraniko soundi erittäin merkittävästi, on taas vaikea arvioida. Testailin myös tuohon samaiseen vahvistimeen ja merkittävää eroa en kuullut,aivan niinkuin sanoit. |
Vladi 17.01.2011 14:48:59 | |
---|
vänkylä: Testailin myös tuohon samaiseen vahvistimeen ja merkittävää eroa en kuullut,aivan niinkuin sanoit. Huom, sanoin että "erittäin merkittävää" eroa on vaikea arvioida. Mun mielestä ero oli selkeä ja ehkä jopa kyseisten putkien hinnan arvoinen. Varsinkin ku niiden käyttöikä on todennäköisesti paljon pidempi, kuin ns. "tavallisten" putkien. |
vänkylä 17.01.2011 14:59:30 | |
---|
Vladi: Huom, sanoin että "erittäin merkittävää" eroa on vaikea arvioida. Mun mielestä ero oli selkeä ja ehkä jopa kyseisten putkien hinnan arvoinen. Varsinkin ku niiden käyttöikä on todennäköisesti paljon pidempi, kuin ns. "tavallisten" putkien. No niinpä sanoitkin,sorry mun moka:D Itse en sitä eroa kylläkään kuullut. |
Vladi 17.01.2011 15:00:37 | |
---|
vänkylä: No niinpä sanoitkin,sorry mun moka:D Itse en sitä eroa kylläkään kuullut. Nää on aika vaikeasti mitattavissa olevia asioita ja siihen vaikuttaa niin moni juttu. Henkimaailman juttuja nää putket :/ |
Vladi: Henkimaailman juttuja nää putket :/ Vai oisko ne peräti myyttimaailman juttuja..? |
Jucciz 17.01.2011 15:11:50 | |
---|
Oothan vänkylä tsekannut mun taannoisen etuasteputkitestin? Kyllä siellä ainakin oli ihan korvin kuultavia eroja eri putkimerkkien välillä - jopa halvempien. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vänkylä 17.01.2011 15:20:41 | |
---|
Jucciz: Oothan vänkylä tsekannut mun taannoisen etuasteputkitestin? Kyllä siellä ainakin oli ihan korvin kuultavia eroja eri putkimerkkien välillä - jopa halvempien. Joo,kyllä mä kuuntelin ja on hienoa että joku jaksaa nähdä vaivaa tommosten testien takia.Mä en kylläkään kuullut niissä merkittäviä(niinkuin myytissä totesin) eroja ja vielä vähemmän kuulen niitä eroja live soitossa. |
Jucciz 17.01.2011 15:35:09 (muokattu 17.01.2011 15:35:49) | |
---|
vänkylä: Joo,kyllä mä kuuntelin ja on hienoa että joku jaksaa nähdä vaivaa tommosten testien takia.Mä en kylläkään kuullut niissä merkittäviä(niinkuin myytissä totesin) eroja ja vielä vähemmän kuulen niitä eroja live soitossa. No tää menee sit lopulta jo vähän harjaantumisen ja aistimiskyvyn eroavaisuuksien piikkiin, eli asia ei keskustelemalla kummemmaksi muutu. Joku ei erota oreganoa ja basilikaa toisistaan, jonkun mielestä ero on taas suuri. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |