Muusikoiden.net
12.05.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: C Mexx Virtualizer 02r hakusessa
1
Dugeroow
17.01.2011 01:22:03 (muokattu 17.01.2011 01:31:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit. Korjataanpa heti sen verran että ohjelman nimi on C Mexx Visualizer 02r. Ei siis Virtualizer
 
Hei! Aikaisemmassa digimikserin langatonta ohjausta pohtineessa ketjussa toin esille omistamani 02r mikserin. Aikoinaan sen hankkiessani laitteen mukana tuli otsikossa mainittu C Mexx Virtualizer 02r ohjelma. Nyt kun ohjelmalle olisi oikeasti tarvetta, en löydä sitä mistään.
 
Yritin myös netistä googlettaa, tuloksetta. Valmistajan sivut ovat kiinni, eikä mitään kontaktia kyseiseen tahoon ole. Googlesta löysin viitteitä, että ohjelmasta olisi olemassa myös joku demo/kokeiluversio. Olisin erittäin kiitollinen jos jolta kulta löytyisi kyseinen ohjelma nurkista / vaikka tuo kokeiluversio, jolla pääsisi edes koittamaan suunnitellun systeemin toimivuutta. Toki voin ohjelman myös edulliseen hintaan ostaa.
 
Netistä löytämieni järjestelmävaatimuksien mukaan tuo win98 / NT4 ohjelma ja homma pitäis saada toimimaan xp/win7 ympäristössä usb-serialport adapterikaapelilla, niin jo sen takia tuo kokeiluversio olisi tosi kova juttu että näkisi, onko ohjelmaa edes mahdollista saada toimimaan saatikka miltä ohjaaminen tuntuisi.
 
Kaikesta annetusta avusta olen erittäin kiitollinen.
 
Jarno
jarno@ratva.com
 
kukkola
17.01.2011 10:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugeroow: edit. Korjataanpa heti sen verran että ohjelman nimi on C Mexx Visualizer 02r. Ei siis Virtualizer
 
Hei! Aikaisemmassa digimikserin langatonta ohjausta pohtineessa ketjussa toin esille omistamani 02r mikserin. Aikoinaan sen hankkiessani laitteen mukana tuli otsikossa mainittu C Mexx Virtualizer 02r ohjelma. Nyt kun ohjelmalle olisi oikeasti tarvetta, en löydä sitä mistään.
 
Yritin myös netistä googlettaa, tuloksetta. Valmistajan sivut ovat kiinni, eikä mitään kontaktia kyseiseen tahoon ole. Googlesta löysin viitteitä, että ohjelmasta olisi olemassa myös joku demo/kokeiluversio. Olisin erittäin kiitollinen jos jolta kulta löytyisi kyseinen ohjelma nurkista / vaikka tuo kokeiluversio, jolla pääsisi edes koittamaan suunnitellun systeemin toimivuutta. Toki voin ohjelman myös edulliseen hintaan ostaa.
 
Netistä löytämieni järjestelmävaatimuksien mukaan tuo win98 / NT4 ohjelma ja homma pitäis saada toimimaan xp/win7 ympäristössä usb-serialport adapterikaapelilla, niin jo sen takia tuo kokeiluversio olisi tosi kova juttu että näkisi, onko ohjelmaa edes mahdollista saada toimimaan saatikka miltä ohjaaminen tuntuisi.
 
Kaikesta annetusta avusta olen erittäin kiitollinen.
 
Jarno
jarno@ratva.com

 
Voi olla vaikea saada mistään. Itse olin yhteydessä C Mexx:iin melko tasan vuosi sitten ja onnistuin tilaamaan C-Consolin 2.0 version 01V:lle. Joitakin viikkoja sen jälkeen firma lopetti toiminnan. Toivosi lepää siis vain foorumilaisten varassa jos jollakin sellainen on ja on halukas sen myymään.
 
Ei ku näin se menee...
Katti
17.01.2011 12:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugeroow: Netistä löytämieni järjestelmävaatimuksien mukaan tuo win98 / NT4 ohjelma ja homma pitäis saada toimimaan xp/win7 ympäristössä usb-serialport adapterikaapelilla, niin jo sen takia tuo kokeiluversio olisi tosi kova juttu että näkisi, onko ohjelmaa edes mahdollista saada toimimaan saatikka miltä ohjaaminen tuntuisi.
 
Ihan tyhmyyttäni kysyn (kuten yleensä, kun olen jonkin tärkeän pointin missannut), että miksi juuri tuota softaa haikailet? Jos ymmärsin tarpeesi oikein tuota toistakin ketjua lukiessani, niin kyseessä on siis tarve jossa haluat saada etäkäyttömahdollisuuden 02r:ään?
 
Jäsen Viljami jo hieman valottikin toisessa ketjussa sitä, miten ton sarjaliikenteen saa muutettua jopa langattomaksi, ja oli siellä niitä muitakin hyviä ehdotuksia, kuten 2 PC:n yhteiskäyttö (jota itse olen joskus käyttänyt kun tilanne on vaatinut, eli DR260 on ollu lavan päässä ja siihen on ollu pakko päästä FOH:sta kii).
 
Eli siis tietoliikenneyhteyden muodostus ei enää ole ongelma eikä mikään...
 
Mikä tossa C Mexxissä on ihan ihanaa että juuri se pitää saada? Yamahalla on ihan omakin softa joka antaa mahdollisuuden (hieman rajatun, mutta kuitenkin ihan toimivan, omasta kokemuksesta voin sanoa) ohjata esim. 02r:ää etänä.
 
Ton softan saa ilmaiseksi ihan Yamahan nettisivuilta, niin sitä voi sitten testailla mille se tuntuu ja toimiiko ja täyttääkö toiveet ja tarpeet...
 
Itse oon StudioManagerilla miksannut paljonkin firmakisoja, kun lankkuna on ollu joko M7:aa tai Lysiä. Kerran olis ollu tarve käyttää sitä justiinki 02r:n kanssa, mutta ei ollut mahdollisuutta muuttaa tota sarjaliikennettä "lentävään" muotoon (sitähän ei siis alunperin tiedetty että miksuutin pitäisi olla piilossa ja aika ja sijainti oli sellainen että lisäpurkkien hankkiminen olisi ollut jos ei mahdotonta niin aika riskaabelia muun toteutuksen suhteen), joten sekin mentiin sit Lysillä, joka satuttiin saamaan sopivasti lainaan tutulta firmalta.
 
Ei siinä ihan autenttinen fiilis oo tehdä juttuja ja UDK:t ei oo käytettävissä, mut kyllä sillä vetää, kun hyvin suunnittelee alusta alkaen.
 
Eikös tuo voisi olla ratkaisu pulmaan? Kenties?
 
Dugeroow
17.01.2011 12:52:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Ihan tyhmyyttäni kysyn (kuten yleensä, kun olen jonkin tärkeän pointin missannut), että miksi juuri tuota softaa haikailet? Jos ymmärsin tarpeesi oikein tuota toistakin ketjua lukiessani, niin kyseessä on siis tarve jossa haluat saada etäkäyttömahdollisuuden 02r:ään?
 
Jäsen Viljami jo hieman valottikin toisessa ketjussa sitä, miten ton sarjaliikenteen saa muutettua jopa langattomaksi, ja oli siellä niitä muitakin hyviä ehdotuksia, kuten 2 PC:n yhteiskäyttö (jota itse olen joskus käyttänyt kun tilanne on vaatinut, eli DR260 on ollu lavan päässä ja siihen on ollu pakko päästä FOH:sta kii).
 
Eli siis tietoliikenneyhteyden muodostus ei enää ole ongelma eikä mikään...
 
Mikä tossa C Mexxissä on ihan ihanaa että juuri se pitää saada? Yamahalla on ihan omakin softa joka antaa mahdollisuuden (hieman rajatun, mutta kuitenkin ihan toimivan, omasta kokemuksesta voin sanoa) ohjata esim. 02r:ää etänä.
 
Ton softan saa ilmaiseksi ihan Yamahan nettisivuilta, niin sitä voi sitten testailla mille se tuntuu ja toimiiko ja täyttääkö toiveet ja tarpeet...
 
Itse oon StudioManagerilla miksannut paljonkin firmakisoja, kun lankkuna on ollu joko M7:aa tai Lysiä. Kerran olis ollu tarve käyttää sitä justiinki 02r:n kanssa, mutta ei ollut mahdollisuutta muuttaa tota sarjaliikennettä "lentävään" muotoon (sitähän ei siis alunperin tiedetty että miksuutin pitäisi olla piilossa ja aika ja sijainti oli sellainen että lisäpurkkien hankkiminen olisi ollut jos ei mahdotonta niin aika riskaabelia muun toteutuksen suhteen), joten sekin mentiin sit Lysillä, joka satuttiin saamaan sopivasti lainaan tutulta firmalta.
 
Ei siinä ihan autenttinen fiilis oo tehdä juttuja ja UDK:t ei oo käytettävissä, mut kyllä sillä vetää, kun hyvin suunnittelee alusta alkaen.
 
Eikös tuo voisi olla ratkaisu pulmaan? Kenties?

 
Minun käsitykseni mukaan Studio Mager alkaa toimimaan vasta tuossa 02r96 versiossa, eikä ollenkaan tässä alkuperäisessä 02r:ssä mikä minulla on. Jos Studio Manager toimii, niin totta kai se minulle kelpaa. Pahoin pelkään ettei kuitenkaan onnistu. Tarvittaessa saan päivitettyä tuohon omaani 02r v2 firmiksen, mutta tuskimpa silläkään on tähän asiaan mitään merkitystä.
 
Calyamaha
17.01.2011 12:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Ihan tyhmyyttäni kysyn (kuten yleensä, kun olen jonkin tärkeän pointin missannut), että miksi juuri tuota softaa haikailet? Jos ymmärsin tarpeesi oikein tuota toistakin ketjua lukiessani, niin kyseessä on siis tarve jossa haluat saada etäkäyttömahdollisuuden 02r:ään?
 
StudioManager -softaa EI ole tarjolla 02R-mikserille (OP:lla on siis se "alkuperäinen", 1990-luvulla markkinoille tullut 02R, EI nykymalliston 02R96).
 
kukkola
17.01.2011 15:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugeroow: Minun käsitykseni mukaan Studio Mager alkaa toimimaan vasta tuossa 02r96 versiossa, eikä ollenkaan tässä alkuperäisessä 02r:ssä mikä minulla on. Jos Studio Manager toimii, niin totta kai se minulle kelpaa. Pahoin pelkään ettei kuitenkaan onnistu. Tarvittaessa saan päivitettyä tuohon omaani 02r v2 firmiksen, mutta tuskimpa silläkään on tähän asiaan mitään merkitystä.
 
Oletkos muuten kysynyt täältä http://www.innovativemusic.com.au/cmexx_02R.htm joskus saattaa kannattaa yhteyden otto kuten itselläni tuon C-Consolen kanssa kävi.
 
Ei ku näin se menee...
Katti
18.01.2011 04:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calyamaha: StudioManager -softaa EI ole tarjolla 02R-mikserille (OP:lla on siis se "alkuperäinen", 1990-luvulla markkinoille tullut 02R, EI nykymalliston 02R96).
 
Selvensi varsin paljon... Unohtakaa kaikki mitä kirjoittelin, ainakin tähän aiheeseen liittyen...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «