Aihe: Äänikortit testipenkkiin
1 2 3 4 526 27 28 29 3037 38 39 40 41
Alienseedx6x
29.12.2010 07:33:02
Osaiskohan joku vastata/jeesata äänikortin valinnassa?
Eli äskettäin ostin uuden koneen jossa nyt joku thx-hässäkkä integroituna.. Rahaa olisi käytettävissä noin 100-150€ ja ohjelmina käyttelen lähinnä Cubasea ja Batteryä. Vanhasta koneesta jäi SB live platinum enkä ole varma kannattaisiko sitä laittaa toiseksi änäriksi koneeseen?? Tuo thx ei jostain syystä oikein tunnista asiota ollenkaan ja tämän takia ohjelmat kaatuu vähänväliä + rrumpu soundit kuulostaa ihan paskalle! Eli onkohan tilanteeseen muuta ratkaisua kuin uuden änärin osto ja mitä suosittelette?
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata, koska itseni tuntien teen kohta taas niin hölmöt kaupat ettei mitään järkeä..
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Golibri
08.01.2011 21:21:14
Osaisko joku auttaa tyhmää hädässä. Eli olen äänikorttia pöytäkoneeseen etsimässä. Itse käytän tietokonetta kitaran äänittämiseen, sekä innostuin hankkimaan itselleni oxygen 49:n elektronisen musiikin värkkäämiseen. Nyt etsin äänikorttia tyydyttämään tarpeeni varsinkin tämän oxygenin ja elektronisen musiikin tekemisen kanssa. Itselläni on kitaran äänittämistä varten guitarport, mutta olisihan se hyvä ostaa nyt samalla kertaa äänikortti, joka hoitaa guitarportinkin aseman. Ei väliä onko kortti pci, usb tai firewire, mutta hinta saisi uutena olla n.150e
wäywäy sano väsynynt vetkuttaja
mattim
11.01.2011 14:42:18 (muokattu 11.01.2011 14:50:01)

Golibri: Osaisko joku auttaa tyhmää hädässä. Eli olen äänikorttia pöytäkoneeseen etsimässä. Itse käytän tietokonetta kitaran äänittämiseen, sekä innostuin hankkimaan itselleni oxygen 49:n elektronisen musiikin värkkäämiseen. Nyt etsin äänikorttia tyydyttämään tarpeeni varsinkin tämän oxygenin ja elektronisen musiikin tekemisen kanssa. Itselläni on kitaran äänittämistä varten guitarport, mutta olisihan se hyvä ostaa nyt samalla kertaa äänikortti, joka hoitaa guitarportinkin aseman. Ei väliä onko kortti pci, usb tai firewire, mutta hinta saisi uutena olla n.150e

Miten kuuntelet talla hetkella kitara-aanityksesi ? Jos kuuntelu toimii, et valttamatta tarvitse uutta aanikorttia. Mita softaa kaytat talla hetkella kitaran nauhoitukseen ?

Muista, etta tuosta oxygenista ei tule lainkaan aanta ulos, vaan se tuottaa vain mididataa (ohjeita joilla midimoduulit tuottavat aanta)

1. Aanita kitarat kuten aiemminkin.
2. Kytke tuo oxygen midi kontrollerisi vapaaseen USB reikaan koneessasi ja aanita midiraidat softallasi mikali softasi tukee midia.

Jos itse olisin ostamassa aanikorttia, tama olisi listan karjessa:http://www.thomann.de/fi/alesis_io26.htm

Matti
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, XP-SP3, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
Golibri
11.01.2011 19:47:19 (muokattu 11.01.2011 19:51:01)
mattim: Miten kuuntelet talla hetkella kitara-aanityksesi ? Jos kuuntelu toimii, et valttamatta tarvitse uutta aanikorttia. Mita softaa kaytat talla hetkella kitaran nauhoitukseen ?

Muista, etta tuosta oxygenista ei tule lainkaan aanta ulos, vaan se tuottaa vain mididataa (ohjeita joilla midimoduulit tuottavat aanta)

1. Aanita kitarat kuten aiemminkin.
2. Kytke tuo oxygen midi kontrollerisi vapaaseen USB reikaan koneessasi ja aanita midiraidat softallasi mikali softasi tukee midia.

Jos itse olisin ostamassa aanikorttia, tama olisi listan karjessa:http://www.thomann.de/fi/alesis_io26.htm

Matti

Elikkäis. ite oon Guitarportin kautta soittanut line6:n omaa gearbox softaa. Kitara tulee suoraa guitarportista hieman vanhempiin stereoihin rca:n kautta. Oxygen tuli eilen ja sitä oon käyttänyt reasonin kaverina. Homma toimii reasonissa hyvin. En tiedä kumpi äänikortti toimii siinä, koska käytän softassa ASIO4ALL ajureita. Luulisin että tällöin Guitarport toimii äänikorttina, koska mielestäni emon(ASUS P5Q pro) integroitu äänikortti ei tue asio-ajureita. Tästä en kyllä varma ole. Kuitenkin ääni tulee ulos pc:n omista kajuttimista jotka on kytketty integroituun äänipiiriin.

Kuitenkin kun siirryn käyttämään sonaria äänittääkseni kitaraa sekä vst:plugareilla synaa yms. Latenssi nousee kuuluvaksi >10ms, koska sonar tunnistaa ainoastaan ASIO ajureilla guitarportin äänikortiksi ja käyttää kuitarportin omia ajureita. Luultavasti uuden äänikortin hankkiminen helpottaisi vain tuota äänikortti/ajurisotkua?

Ymmärrän itse todella vähän tästä pc:raudasta näin audiopuolella, mutta haluaisin päästä äänittämään kitaraa ja tehtyä oxygen 49 avulla taustat.

Tosiaan olen itse katsellut nyt joitain ulkoisia äänikortteja esim
Presonus Audiobox usb tai M-Audion fast track pro.
Kuitenkin näissä tulisi uusi ongelma. Tarvitsenko jotain kitaran ja äänikortin väliin?
Äänikortissa toivoisin myös olevan jokin kuulokevahvistin, koska luultavasti kesällä päivitän kaijuttimia ja halvemmaksi tulee jotkin perushyvät kuulokkeet kuin paremmat kaijuttimet?

Toivottavasti tästä sai edes jotain selvää.

Kiitoksia mahdottomasti vastauksesta!
mattim
13.01.2011 07:30:30 (muokattu 13.01.2011 07:42:31)

Golibri: Elikkäis. ite oon Guitarportin kautta soittanut line6:n omaa gearbox softaa. Kitara tulee suoraa guitarportista hieman vanhempiin stereoihin rca:n kautta. Oxygen tuli eilen ja sitä oon käyttänyt reasonin kaverina. Homma toimii reasonissa hyvin. En tiedä kumpi äänikortti toimii siinä, koska käytän softassa ASIO4ALL ajureita. Luulisin että tällöin Guitarport toimii äänikorttina, koska mielestäni emon(ASUS P5Q pro) integroitu äänikortti ei tue asio-ajureita. Tästä en kyllä varma ole. Kuitenkin ääni tulee ulos pc:n omista kajuttimista jotka on kytketty integroituun äänipiiriin.
!

ASIO4ALL ei ole ASIO-ajuri vaan käärepaperi, jolla WDM ajurit saadaan softille näyttämään ASIO-ajureilta. Ilmeisesti käytät nyt ASIO4ALL:in kautta äänitykseen Guitarportin WDM ajuria ja toistoon integroidun äänikorttisi WDM ajuria. Aidot ASIO-ajurit ovat parempi vaihtoehto musiikkiin. Joudut tosin käyttämään samaa laitetta sekä äänitykseen, että toistoon, joten kaapelointisi menee uusiksi, eli kaiuttimesi pitää liittää Guitarporttiin. Jos haluat vielä windows:in systeemiäänet kuuluville joudut joko lisäämään kaapelin Integroidun äänikorttisi ulostulosta Guitarporttiin tai valitsemaan Guitarportin primääriksi windows äänilähteeksi.

Golibri: Kuitenkin kun siirryn käyttämään sonaria äänittääkseni kitaraa sekä vst:plugareilla synaa yms. Latenssi nousee kuuluvaksi >10ms, koska sonar tunnistaa ainoastaan ASIO ajureilla guitarportin äänikortiksi ja käyttää kuitarportin omia ajureita.

Mitä tarkoitat tällä ?

Golibri:Tosiaan olen itse katsellut nyt joitain ulkoisia äänikortteja esim
Presonus Audiobox usb tai M-Audion fast track pro.
Kuitenkin näissä tulisi uusi ongelma. Tarvitsenko jotain kitaran ja äänikortin väliin?
Äänikortissa toivoisin myös olevan jokin kuulokevahvistin, koska luultavasti kesällä päivitän kaijuttimia ja halvemmaksi tulee jotkin perushyvät kuulokkeet kuin paremmat kaijuttimet

Noihin kortteihin voit kytkeä suoraan kitarasi, niissä on molemmissa kuulokevahvistin aivan kuin ehdottamassani Alesis IO26:ssakin.

Liki ainoa lisä-arvo, mita Guitarportiin verrattuna näillä korteilla käytössäsi saat on kitaran äänen monitorointi ilman että ääni kiertää äänitysohjelman kautta.

Matti
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, XP-SP3, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
Aki
13.01.2011 10:17:38

mattim: Liki ainoa lisä-arvo, mita Guitarportiin verrattuna näillä korteilla käytössäsi saat on kitaran äänen monitorointi ilman että ääni kiertää äänitysohjelman kautta.

Sähkökitaraa ei kukaan halua monitoroida ilman vahvistinsimulaatiota, joten softan kautta sitten kuitenkin mennään.
"Mutta se ei ole kokonaan ontto." -Äiti
Golibri
13.01.2011 11:22:47
mattim: ASIO4ALL ei ole ASIO-ajuri vaan käärepaperi, jolla WDM ajurit saadaan softille näyttämään ASIO-ajureilta. Ilmeisesti käytät nyt ASIO4ALL:in kautta äänitykseen Guitarportin WDM ajuria ja toistoon integroidun äänikorttisi WDM ajuria. Aidot ASIO-ajurit ovat parempi vaihtoehto musiikkiin. Joudut tosin käyttämään samaa laitetta sekä äänitykseen, että toistoon, joten kaapelointisi menee uusiksi, eli kaiuttimesi pitää liittää Guitarporttiin. Jos haluat vielä windows:in systeemiäänet kuuluville joudut joko lisäämään kaapelin Integroidun äänikorttisi ulostulosta Guitarporttiin tai valitsemaan Guitarportin primääriksi windows äänilähteeksi.

Mitä tarkoitat tällä ?

Noihin kortteihin voit kytkeä suoraan kitarasi, niissä on molemmissa kuulokevahvistin aivan kuin ehdottamassani Alesis IO26:ssakin.

Liki ainoa lisä-arvo, mita Guitarportiin verrattuna näillä korteilla käytössäsi saat on kitaran äänen monitorointi ilman että ääni kiertää äänitysohjelman kautta.

Matti

Ookei. Kyllä sitä taas huomaa kuinka tietämätön oikeesti on.

Selvennämpä vähän vielä tarpeitani.

Käytännössä siis haen nyt tilannetta että saan oxygen 49:n avulla vst-plugarin kautta napsuteltua synat, bassot ja rummut vst-plugareita tukevaan äänitysohjelmaan ilman latenssia. Uskoakseni emon äänipiiri ei tähän oikein kykene, koska ei tue ASIO:ta. Kitaran äänityksessä tietenkin voin edelleen rinnalla käyttää guitarporttia, mutta helpottaisi omaa johtosotkua jos kaikki saisi saman äänikortin läpi tehtyä.

Tuossa Alesis IO26:ssa taitaa olla liikaa sisäänmenoja omaan käyttööni. Äänittelen siis vain omaa kitaransoittoa korkeintaa. Joskus ehkä mahdollisesti mikin laitan lisäksi.

Antti
mattim
13.01.2011 13:03:21 (muokattu 13.01.2011 13:58:16)

Golibri: Ookei. Kyllä sitä taas huomaa kuinka tietämätön oikeesti on.

Selvennämpä vähän vielä tarpeitani.

Käytännössä siis haen nyt tilannetta että saan oxygen 49:n avulla vst-plugarin kautta napsuteltua synat, bassot ja rummut vst-plugareita tukevaan äänitysohjelmaan ilman latenssia. Uskoakseni emon äänipiiri ei tähän oikein kykene, koska ei tue ASIO:ta. Kitaran äänityksessä tietenkin voin edelleen rinnalla käyttää guitarporttia, mutta helpottaisi omaa johtosotkua jos kaikki saisi saman äänikortin läpi tehtyä.

Tuossa Alesis IO26:ssa taitaa olla liikaa sisäänmenoja omaan käyttööni. Äänittelen siis vain omaa kitaransoittoa korkeintaa. Joskus ehkä mahdollisesti mikin laitan lisäksi.

Antti

Oletko jo kokeillut Guitarporttia ASIO ajureilla Sonarissa ?

http://www.cakewalk.com/Support/hardwaresetup/asio.asp?man=Line%206

Matti
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
cosmo5
13.01.2011 14:35:31
Pientä avitusta kaipaisin...
Eli tällä hetkellä suht. vanha läppäri, jossa Sonar Le 8.5 ja siihen Addictive Drums.Kun soittaa Roland TD-12 rummut niin pientä viivettä esiintyy, mutta saa korjattua Sonarin Audio Optionssin kautta melko hyvin, mutta silti hieman "puuroinen" soundi.
Tarkoituksena on ainoastaan nauhoittaa rumpuraitoja läppärille ja kitara/bassot työstetään muuta kautta.Pitäiskös päivittää läppäri uudempaan(tarvisko ulkoista äänikorttia ym.), että saisin homman pelittämään kuin "unelma" eli soundi/viive ongelmat pois.Minkälaista laptoppia suosittelisitte(ei MAC)..??
Aki
13.01.2011 16:01:53

cosmo5: Eli tällä hetkellä suht. vanha läppäri, jossa Sonar Le 8.5 ja siihen Addictive Drums.Kun soittaa Roland TD-12 rummut niin pientä viivettä esiintyy

Jos puhut latenssista, se esiintyy koska tietokone ei ole säädetty antamaan ääni-informaatiota heti kun midi soi. Se on säädettävissä äänikortin ohjauspaneelista. Jos sulla on huono äänikortti tai vanha läppäri, latenssia ei saa pieneksi ennenkuin ääni alkaa röpisemään.

Jos taas midinuotit eivät tallennu oikeaan kohtaan äänitysohjelmassa, äänikortti ja äänitysohjelma eivät juttele keskenään riittävästi äänikortin ominaisuuksista. Tähän saattaa auttaa Asio4All-äänikorttiajuri, mutta ennen kaikkea äänikortti jonka mukana tulee ASIO-ajuri.

"Hieman puuroinen soundi" voi tarkottaa niin montaa asiaa että siihen en osaa sanoa avuksi muuta kuin että vähemmän hiutaleita.

MAC on tietoliikennetermistöä, Mac on tietokone. Uuden PC:n hintainen käytetty Mac olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta jos se ei kelpaa niin sitten vaan sormet ristiin ja arpakuution kanssa PC-kauppaan.
"Mutta se ei ole kokonaan ontto." -Äiti
cosmo5
13.01.2011 21:12:16
Aki: Jos puhut latenssista, se esiintyy koska tietokone ei ole säädetty antamaan ääni-informaatiota heti kun midi soi. Se on säädettävissä äänikortin ohjauspaneelista. Jos sulla on huono äänikortti tai vanha läppäri, latenssia ei saa pieneksi ennenkuin ääni alkaa röpisemään.

Jos taas midinuotit eivät tallennu oikeaan kohtaan äänitysohjelmassa, äänikortti ja äänitysohjelma eivät juttele keskenään riittävästi äänikortin ominaisuuksista. Tähän saattaa auttaa Asio4All-äänikorttiajuri, mutta ennen kaikkea äänikortti jonka mukana tulee ASIO-ajuri.

"Hieman puuroinen soundi" voi tarkottaa niin montaa asiaa että siihen en osaa sanoa avuksi muuta kuin että vähemmän hiutaleita.

MAC on tietoliikennetermistöä, Mac on tietokone. Uuden PC:n hintainen käytetty Mac olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta jos se ei kelpaa niin sitten vaan sormet ristiin ja arpakuution kanssa PC-kauppaan.

Kiitokset Akille.

On tullut luettua jos jonkinlaista Foorumia asian tiimoilta ja kokkeja tuntuu olevan enemmän kuin keittoja(tai tässä tapauksessa puuroja :)).Tuon Asio4All:in latasin koneelle ja Sonarin aukaistuani se pomppas sielt mukavasti saman tien apajille.Sen enempää en säheltänyt vaan löin Rolandit tulille ja "Latency" oli melkeinpä huomaamaton(säätikö itsestään sitä vai mitä lie...?).Koneessani on siis vasta Addictive Drumssin Demo, koska pikkasen epäilyttää jaksaako vanha "kehäraakki"-läppärini pyörittää koko ohjelmaa.Vielä täytyy varmistua ettei rumpujen nauhoitus vaiheessa tule mitään ihmeempiä ongelmia saada se synkkaamaan loppujen lopuksi Kitara/basso-raitojen(bossin raiturilla nauhoitetut) kanssa & sitten kaupasta AD:n full version kehiin.Siihen jos kone kaatuu niin sitten lähimpään kauppaan ja uutta läppäriä kassiin.Soittovuosia on runsaasti takana, mutta tämä tietokone homma menee helposti "yli hilseen"....se siitä vuodatuksesta & hyvät vuoden jatkot!
Connor
14.01.2011 14:41:42

Pök!

Jotta elämä olisi mahdollisimman vaikeeta menin vielä ostamaan USB äänikortin (ei firewireä koneessa). M-Audio Fast Track Pro ilmestyi pöydälle. Kombo on nyt näin:

-HP Pavillionp6142sc 2,4GHz, 4GB
-Windows 7 64-bit
-M-Audio Fast Track Pro
-A.I.R FatBoy laajakalvonen konkkamikki
-softat: Ableton Live Lite 7 ja Cubase 5
-tavoitekäyttö: lauluraitaa valmiisiin piiseihin

Ongelmat:
1. Cubasessa ASIO cache käväsee lähes käynnistyksessä jo punasella. Jos laittaa mp3:sen pyörii niin rasahduksia tietyllä taajuudella. Saati sitten jos nauhottaa toista raitaa. Abletonissa ei mitään ongelmaa vaikka asetukset ois tapissa "laadullisesti". Latenssit luokkaa 5ms
- ei vielä mitään ideaa mitä tekis tuolle ongelmalle

2. Mikin sisääntuleva signaalitaso naurettavan alhainen. Gain pitää olla purkista lähes tapissa.
- seuraavaksi kokeilen Shuren 58:ia
- seuraavaksi erillistä phantom poweria FatBoylle
- seuraavaksi kokeilen ulkoista virtalähdettä Fast Trackille (tää oli M-Audion supportin ehdotus). USBista ei riittävästi virtaa?
- seuraavaksi kokeilen riittääkö mun pikkumikserinBehringer Eurorackin (MX602a)etuaste vahvistamaan sigunaa
- lopuksi jos mikää ylläolevista ei toimi, haen Fiskarssin halkaisukirveen ja kokeilen sitä FastTrackin kanteen.

Jos joku huomaa ongelman, huutakoon hep. Muuten I'll keep you posted. Kirjoitin tän siksi, että tämmösiä ongelmia voi olla odotettavissa. Tuo matala signaali ongelma on yllättävän yleinen.
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
mattim
14.01.2011 15:42:27

Connor: Pök!

Jotta elämä olisi mahdollisimman vaikeeta menin vielä ostamaan USB äänikortin (ei firewireä koneessa). M-Audio Fast Track Pro ilmestyi pöydälle. Kombo on nyt näin:

-Windows 7 64-bit
-M-Audio Fast Track Pro

Ongelmat:
1. Cubasessa ASIO cache käväsee lähes käynnistyksessä jo punasella. Jos laittaa mp3:sen pyörii niin rasahduksia tietyllä taajuudella. Saati sitten jos nauhottaa toista raitaa. Abletonissa ei mitään ongelmaa vaikka asetukset ois tapissa "laadullisesti". Latenssit luokkaa 5ms

2. Mikin sisääntuleva signaalitaso naurettavan alhainen. Gain pitää olla purkista lähes tapissa.
- seuraavaksi kokeilen ulkoista virtalähdettä Fast Trackille (tää oli M-Audion supportin ehdotus). USBista ei riittävästi virtaa?
- seuraavaksi kokeilen riittääkö mun pikkumikserinBehringer Eurorackin (MX602a)etuaste vahvistamaan sigunaa
- lopuksi jos mikää ylläolevista ei toimi, haen Fiskarssin halkaisukirveen ja kokeilen sitä FastTrackin kanteen.

Jos joku huomaa ongelman, huutakoon hep. Muuten I'll keep you posted. Kirjoitin tän siksi, että tämmösiä ongelmia voi olla odotettavissa. Tuo matala signaali ongelma on yllättävän yleinen.

Edellisellä sivulla oli tuosta Fast Track Pron mikkietuasteesta puhetta:

Jos aiot käyttää sm57/58 mikkejä ja M-Audion Fast track äänikortteja, ota huomioon että:

Fast trac Pron etuasteen vahvistus: >40dB

Fast Track Ultran etuasteen vahvistus > 60dB

Fast Track kortista ei tietoa vahvistuksesta löydy.

Jossain oli maininta että SM57/58 tarvitsisi yli 50dB vahvistuksen kunnon tasojen saamiseksi.

Matti
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
Peoplez
15.01.2011 17:13:28 (muokattu 15.01.2011 17:27:52)
Millaista äänikorttia suosittelisitte minulle? Vaatimuksia ei kauheesti oo, yhtä kanavaa luultavasti äänittelisin kerrallaan. Ois toki kiva jos ois hyvät etuasteet siinä pömpelissä, ai niin ja balansoidut lähdöt kiitos! Koneena on mac mini ja softana Logic. Liitäntöjä löytyypi firewire 800 ja USB toki. Sitä vaan mietin että en haluais nyt maksaa turhasta liikoja, mutta en haluais mitään rimpulaakaan. Tähän mennessä oon tehny ikinvanhalla toneport ux 1:llä, mutta se on paska ja alkanut suhisemaan ja napsumaan yms.

Mietin tuota pod studio ux 2:sta http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm
Onko noi kitarasoundit mistään kotosin? Gearboxilla leikin joskus mutta lopulta en saanut siitä tarpeeksi hyvää soundia. Voisin hyvin maksaakin tosta sen vajaa pari hunttii jos tuo pod farm on hyvä. Mut en tiiä pitäiskö kuitenkin vaihtaa lafkaa tosta Line kutosesta. Mut kai tuo selkeästi parempi tuo uus ux2 on kuin mun ikivanha Toneport ux1?

EDIT:

Entäs tämmöne sitte? Ainakin näyttää olevan suosittu.
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm
mattim
15.01.2011 18:29:39 (muokattu 15.01.2011 18:31:00)

Peoplez: Millaista äänikorttia suosittelisitte minulle? Vaatimuksia ei kauheesti oo, yhtä kanavaa luultavasti äänittelisin kerrallaan. Ois toki kiva jos ois hyvät etuasteet siinä pömpelissä, ai niin ja balansoidut lähdöt kiitos! Koneena on mac mini ja softana Logic. Liitäntöjä löytyypi firewire 800 ja USB toki. Sitä vaan mietin että en haluais nyt maksaa turhasta liikoja, mutta en haluais mitään rimpulaakaan. Tähän mennessä oon tehny ikinvanhalla toneport ux 1:llä, mutta se on paska ja alkanut suhisemaan ja napsumaan yms.

Mietin tuota pod studio ux 2:sta http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm
Onko noi kitarasoundit mistään kotosin? Gearboxilla leikin joskus mutta lopulta en saanut siitä tarpeeksi hyvää soundia. Voisin hyvin maksaakin tosta sen vajaa pari hunttii jos tuo pod farm on hyvä. Mut en tiiä pitäiskö kuitenkin vaihtaa lafkaa tosta Line kutosesta. Mut kai tuo selkeästi parempi tuo uus ux2 on kuin mun ikivanha Toneport ux1?

EDIT:

Entäs tämmöne sitte? Ainakin näyttää olevan suosittu.
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm

En ostais, mikkietuasteen vahvistus, rajoittaa yleisimpien dynaamisten mikrofonien käyttöä.

Matti
passe
16.01.2011 00:02:33
mattim: En ostais, mikkietuasteen vahvistus, rajoittaa yleisimpien dynaamisten mikrofonien käyttöä.

Matti

Tämä on nyt mulle vähän uusi juttu, yhtäkkiä asia on kaikkien huulilla.

E: Huh.. mulla on up to 66db gain:)
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Sampela
16.01.2011 18:44:25
Olis yks kysymys äänikorteista!

Millanen äänikortti olis sopiva mulle, kun tarttis vaan saada kuulokkeista ääni ulos siten että pystyis sen mixaamaan valmiiks ja kajareista tulis sitte muita raitoja! Eli siis DJ hommiin tarttis kuulokkeet toimimaan niin mikä avuksi? Dekkinä mulla on tollanen Numark Mixtrack joka on usb kontrolleri. Laitteessa ei itsessään ole mitään reikiä mihin tunkea piuhoja! Nii ja käytössä iMac pöytäkone. Mikä äänikortti avuksi?
Connor
17.01.2011 08:36:15

Connor: Pök!
....
-Windows 7 64-bit
-M-Audio Fast Track Pro

Ongelmat:

Itseitseäni lainaten. Ongelma numero 2 ratkesi vasta tuolla pikkumikserillä ja sen etuasteella. M-Audion Fast Track Pron etuaste on siis ilmeisestikkin (kuten jo joku aiemmin totesi) ihan haitarista. Ehkä mä oletin liikoja. Onneksi oli jemmassa toi mikseri.

Tuo ongelma numero yksi ,Cubasen kanssa rätinää on edelleen voimassa. Ei voi ymmärtää miksi Ableton ei töki yhtään ja Cubasen ASIO cache räpyttää punasella kun vaan käynnistää Cubbasen M-Audion ajureilla. Clues anyone?

-C
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
Jkob
17.01.2011 11:31:07
Connor: Itseitseäni lainaten. Ongelma numero 2 ratkesi vasta tuolla pikkumikserillä ja sen etuasteella. M-Audion Fast Track Pron etuaste on siis ilmeisestikkin (kuten jo joku aiemmin totesi) ihan haitarista. Ehkä mä oletin liikoja. Onneksi oli jemmassa toi mikseri.

Tuo ongelma numero yksi ,Cubasen kanssa rätinää on edelleen voimassa. Ei voi ymmärtää miksi Ableton ei töki yhtään ja Cubasen ASIO cache räpyttää punasella kun vaan käynnistää Cubbasen M-Audion ajureilla. Clues anyone?

-C

Pistit siis mikserin kiinni Ft prohon? Itsellä vähän samoja ongelmia, pitääpä koittaa
Wanking is timeless
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)