Aihe: Danzig
1 2 3
Lancelot
13.01.2011 21:00:48
Tympee Huttunen
13.01.2011 21:35:08
Jokkis: Noniin, elikkä ajattelin nostaa tän melko pahasti hautautuneen ketjun taas esille ja kysyä teiltä, että mitä mieltä olette uudesta levystä ''Deth Red Sabaoth''? Minusta alkaa kyllä tuntua, että Glennillä alkaa ikä jo vähän painaa, sillä levy ei ole mitenkään erityisen energinen vaikka en sano, että se olisi mitenkään huono levy. Riffeissä olis kyllä ollut jonkun verran toivomisen varaa, sillä ne ovat useasti hyvin yksitoikkoisia. Ei oikein mitään mielenkiintoista tolla levyllä. Glenin ääni on kyllä edelleenkin kunnossa. Tarvii vähän useammin kuunnella toi levy ennen kuin se alkaa avautua. Parempaa olisin kuitenkin toivonut.

Elikkä, mitäs ovat mnetin kaikenmaailman maisterit, rapamahat ja kumppanit mieltä uudesta lätystä ja bändistä yleensä?

Hyvän levyn todellakin pistivät ulos. Yhden viime vuoden parhaimmista - tosin rima ei kovin korkealla ollutkaan. Selkeästi paras ja perinnetietoisin levy sitten neljänen. Tosin minulla on myös tietty fiksaatio 6:66-lättyyn.
Cinerama
13.01.2011 23:39:42

Samperin lapsi on kyllä tosiaan melko mainio levy myöskin.

Lastinen: Hyvän levyn todellakin pistivät ulos. Yhden viime vuoden parhaimmista - tosin rima ei kovin korkealla ollutkaan. Selkeästi paras ja perinnetietoisin levy sitten neljänen. Tosin minulla on myös tietty fiksaatio 6:66-lättyyn.
Save a tree... Eat a beaver.
Jokkis
13.01.2011 23:57:40
Cinerama: Samperin lapsi on kyllä tosiaan melko mainio levy myöskin.

Joo, niin on! Oli muuten toinen hevilevy jonka olin koskaan kuunnellut. Ensimmäinen oli joku Dimmu Borgirin levy. Löysin ne siskon huoneesta, kun hän oli muuttanut omilleen. Olin 11v kun kuuntelin niitä. Sitä ennen olin kuunnellut kaikea räppipaskaa koska muutkin kuuntelivat sellaista. Mutta kun kuuntelin noi kaks levyä niin maailma avartu kummasti ja omat mieltymykset nousivat pintaan.

Kerran kun oli ala-asteella joku levyraati tai jotain sen suuntaista, niin minä menin ja soitatin siellä Danzigin kappaleen Satan's Child. Mutta se oli vahinko, sillä ajattelin, että eihän kappaleen nimi voi tarkoittaa saatanan lasta, sillä onhan siellä Slovakiassa se jääkiekkoilijakin, jonka sukunimi on Satan. Ajattelin, että se tarkoittaa jotain ihan muuta. Opettajan ilme oli aika sanoinkuvaamaton kun se sano mulle tosta kappaleesta, että ''saatanan lapsi??''. Silloin se vähän tuntui nololta ja sen jälkeen olen oppinut englantia erittäin hyvin jottei samanlaista munausta tapahtuisi vaikka enhän minä enää välitä. Oli kyllä loppuen lopuksi aika hauska tapaus.
Anzalone
15.01.2011 18:26:20
Deth Red Sabaoth on todellakin paras Danzig-levy sitten neljännen (1994). Deth Red Sabaothilla Danzig palaa siihen alkuperäiseen tyyliinsä, eli blues-vetoiseen metalliin. Danzigin äänikin on parhaassa kunnossa viimeiseen 15 vuoteen.

Biisit ovat Deth Red Sabaothilla todella toimivia ja perinteikästä Danzigia. Esim. JuJu Bone, Deth Red Moon, On a Wicked Night tai Left Hand Rise Above voisivat aivan hyvin olla bändin ensimmäisiltä kolmelta levyltä tyylinsä ja laatunsa puolesta. Ainoa turha kappale mielestäni levyllä on The Revengeful, ärsyttävän piip-piip -riffinsä takia. Muut biisit ovat hienoja. Vanhan Danzigin faneille levy on varmasti mieleen, sillä tästä ei löydy mitään turhaa Industrial roskaa (5: Blackacidevil) tai liikaa doom mättöä (666: Satan's Child). Deth Red Sabaoth on Danzigin paluu juurilleen.

Ainoa valittamisen aihe minulle levyllä on jokseenkin heikko tuotanto, Glenn Danzig kun ei halunnut tehdä mitään super ylituotettua albumia, vaan 70-luku henkisen levyn. Ei Deth Red Sabaothia ole turhaan eri medioissa ja musiikkiarvostelusivuilla ylistetty Danzigin paluulevyksi ja parhaaksi tuotokseksi yli15 vuoteen.

Itse hommasin levyn vinyylipainoksen Danzigin omalla Evilive levymerkillä ja komeasti soi. Kyllä Evil-Elvis, Metal-Morrison (tai miksi tahansa häntä haluaa tituleerata komean äänensä vuoksi) hommansa osaa edelleen ja kun ääni on kunnossa ja inspiraatiota löytyy niin lisää tämänkaltaisia levytyksiä ulos vain.

Jään odottamaan sitä Hank III:n tai Cantrellin kanssa suunnitteilla olevaa blues-levyä.
krautio
18.06.2013 14:58:56

Eikö kellään ole mitään raportoitavaa Danzigin Provinssin keikasta? Näkemättä on vielä tämä bändi...
Hey Ho, Let's Go!
Rauzku
18.06.2013 16:13:50

krautio: Eikö kellään ole mitään raportoitavaa Danzigin Provinssin keikasta? Näkemättä on vielä tämä bändi...

Lähdin vain tyyliin kuuntelemaan Motheria ja vanhaa Misfitsiä voimakkaan humalatilan saattelemana. Olihan siellä helvetin mukavaa, laulukaan ei kuulostanu paskalta ku oli sen verran hiljasella. Doyle on iso äiä.
Delhiiseen
lapio
18.06.2013 22:18:29

Oli itseasiassa joo parempi kuin odotin. Alkutakeltelun jälkeen vanhojen levyjen hittiputki oli ihan jees ja niitä misfitsejä en jaksanut sitten enää kuunnella, kun en sitä niin tunne enkä välitä.
Metall1n JuudaS
18.06.2013 22:39:14
Danzig on kyllä kova bändi ja sen laulaja Glenn on omaa luokkaansa, äijä laulaa kuin Jim Morrison ja Elvis Presley.
Bändin eka levy on ehkä koko tuotannon paras julkaisu.
"Long Live Rock 'N' Roll", Rainbow
Vekkuli1981
18.06.2013 22:44:37
Metall1n JuudaS: Bändin eka levy on ehkä koko tuotannon paras julkaisu.

Vitut, kun gagonen - helposti 10/10. Aivan järkyttävän kova.

Provinssin missaus ärsyttää, tosi kovia ja harvinaisia biisivalintoja. Misfitsitkin olisi mielellään katsonut ainoalla oikealla niiden laulajalla.
http://www.caughtinthebetween.com/ www.disentertainment.com
Henko
27.06.2013 22:20:26

Helvetin kova keikka oli Provinssissa mun mielestä. Pesi edellisen Suomen keikan 6-0 joka osa-alueella, + tietty Doyle kovana showmiehenä, ja Misfits-nostalgiasetti.
"Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)