Aihe: Windows 7 64-bit musan teossa
1 2 3
krautio
16.11.2010 23:07:36 (muokattu 16.11.2010 23:32:59)

Ja jos olet niin urpo, ettet osaa googleen kirjoittaa hakusanoja "windows xp 4gb ram" tms., niin tässä vähän apuja:

Joo, olen urpo. Rupesin eilen käyttämään tietokonetta eka kertaa ja tänään opettelin käyttämään nettiä...

Käsittääkseni Mnetin forumeilla voi kysyä apua vaikka olisi itsekin käynyt etsimässä tietoa aiheesta.
Hey Ho, Let's Go!
tender.insanity
17.11.2010 07:50:23
krautio: Joo, olen urpo. Rupesin eilen käyttämään tietokonetta eka kertaa ja tänään opettelin käyttämään nettiä...

Hyvä. Nyt osaat sitten ensi kertaa varten =)
MoreK
17.11.2010 10:41:21

tender.insanity: Hyvä. Nyt osaat sitten ensi kertaa varten =)

Puutun nyt kuitenkin, kun tämän ketjun aloitin: Suosittelen jättämään dissaamatta näillä keskustelupalstoilla, siitä saa moni fleimi alkunsa ja hyvät viestiketjut on pilalla. Täällä saa ja pitää kysyä asioita ilman että on pelkoa, että joku vihjaa urpoksi tai muuta ikävää.
tender.insanity
17.11.2010 10:59:56
MoreK: Puutun nyt kuitenkin, kun tämän ketjun aloitin: Suosittelen jättämään dissaamatta näillä keskustelupalstoilla, siitä saa moni fleimi alkunsa ja hyvät viestiketjut on pilalla. Täällä saa ja pitää kysyä asioita ilman että on pelkoa, että joku vihjaa urpoksi tai muuta ikävää.

Joo, mutta voisi sitä vähän nähdä vaivaa ennen kuin kyselee. Ei se google tyhmä asia ole.

Jos tuohonkin RAM määrän kysymykseen saa vastauksen hetkessä googlettamalla ja saa linkin Micro$oftin sivulle, missä asia selkeästi kerrotaan, niin pitääkö asiaa erikseen kysyä. Kuitenkin voi päätellä, että tuo asia on monia askarruttanut, joten googlen kautta löytyy varmasti linkkejä aiheeseen.
Aki
17.11.2010 13:03:09

tender.insanity: Joo, mutta voisi sitä vähän nähdä vaivaa ennen kuin kyselee.

Toki, mutta jos ollaan ensimmäistä päivää liikenteessä, ei välttämättä ole vielä tiedossa mikä on "Google". Laiskuus ja tyhmyys on täysin eri asioita kuin tietämättömyys.

Krautio, tervetuloa joukkoon. Älä välitä nillittäjistä, niitä nyt vaan löytyy.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
tender.insanity
17.11.2010 13:11:21
Aki: Toki, mutta jos ollaan ensimmäistä päivää liikenteessä, ei välttämättä ole vielä tiedossa mikä on "Google". Laiskuus ja tyhmyys on täysin eri asioita kuin tietämättömyys.

Krautio, tervetuloa joukkoon. Älä välitä nillittäjistä, niitä nyt vaan löytyy.

Haha =)

Jäsenkuvaus: krautio (#13557)
Rekisteröitynyt: 14.07.2003
MoreK
17.11.2010 13:41:15

tender.insanity: Joo, mutta voisi sitä vähän nähdä vaivaa ennen kuin kyselee.

Nyt puhutaan eri asioista. Kommentoin sitä, että tylytys ei ole fiksua käytöstä keskustelufoorumeilla, eikä kyllä muuallakaan. Tässäkin tapauksessa asiasta olisi voinut sanoa rakentavaan sävyyn ja jopa huumorilla, olisi taatusti mennyt vähintään yhtä hyvin perille. Kuten sanottu, näistä negaatioista syntyy helposti vastareaktioita ja paskan nakkelemista, joka vesittää muuten niin hyvät jutut ja meiningin.
krautio
17.11.2010 16:51:57

Kuten sanottua, on järkevää varmasti käyttää myös googlea ihan itse, mutta kai sitä saa tosiaan kysyä ihan "face-to-face" apua. Mutta laitetaan tälle keskustelulle piste ja jatketaan aiheesta. Mä menen nyt säätämään Commodore 64:n kasettiaseman säätöjä, että saan sähköpostini luettua...

MoreK: Nyt puhutaan eri asioista. Kommentoin sitä, että tylytys ei ole fiksua käytöstä keskustelufoorumeilla, eikä kyllä muuallakaan. Tässäkin tapauksessa asiasta olisi voinut sanoa rakentavaan sävyyn ja jopa huumorilla, olisi taatusti mennyt vähintään yhtä hyvin perille. Kuten sanottu, näistä negaatioista syntyy helposti vastareaktioita ja paskan nakkelemista, joka vesittää muuten niin hyvät jutut ja meiningin.
Hey Ho, Let's Go!
Aki
17.11.2010 22:31:15

tender.insanity: Haha =)

Jäsenkuvaus: krautio (#13557)
Rekisteröitynyt: 14.07.2003

Just. Olinpa laiska. Krautio, en arvosta.
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
TrubaDuuri
23.12.2010 18:25:32 (muokattu 23.12.2010 21:07:39)
thekimble: Mä päivitän just pc:ni alla olevaan kokoonpanoon ja siihen Windows 7 64-bit ja Cubase 5.

Audio interfacena mulla on tascamin 1641,
http://www.tascam.com/product/us-1641/specifications/
jossa ainakin uusimmat ajurit on jo win7 64 tukevia

Pistän tähän raporttia sitten kasauksen jälkeen kuinka äijän käy.

Morse Silent i7

Kotelo: Nexus Caterpillar Silent Case
Virtalähde: 650W 80+ Corsair CMPSU-650TX
Emolevy: Intel DP55WG GbLan 7.1 audio fw raid Atx
Prosessori: Intel Core i7 870 2.93 GHz 8 MB LGA1156 boxed
Prosessorituuletin: Zalman Extreme CPU cooler socket 1156/1366/775
Muisti: 8 Gt Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ CL9 (4x2 Gt kit)
Kiintolevy: 1 TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA2 32MB
Toinen kiintolevy: 1 TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA2 32MB
Raid-konfiguraatio: raid 1 mirror, tiedot kahdella levyllä
Optinen asema: 22x DVD+/-RW Dual Layer, musta
Näytönohjain: Ati Radeon HD 4350 PCI-E 512 MB GDDR2 Silent

Olen itse kasaamassa samantyylistä kokoonpanoa. Oletko ollut tyytyväinen koneeseen? Hidastaako tuo raid 1 konfiguraatio menoa, onko tullut plugareiden/raitojen määrässä raja vastaan?
Tässä kokoonpanossa ilmeisesti kaikki on samalla kiintolevyllä (suositus on yleisesti kai että audio omalle, windows ja softat omalle ja samplet omalle kiintolevylle) eli jos projektit ei ole valtavaa suuruusluokkaa onko sillä kuitenkaan niin suurta väliä jos kaikki onkin samalla levyllä?
jhietala
23.12.2010 20:12:43
krautio: Mä menen nyt säätämään Commodore 64:n kasettiaseman säätöjä, että saan sähköpostini luettua...

Haha!
LOAD "EMAIL"
RUN
SYNTAX ERROR

Ja ei kun ruuvari käteen ja äänipäitä säätämään vai mites se meni, mjoo sori off-topic lätinä. ;)
thekimble
24.12.2010 00:14:16

TrubaDuuri: Olen itse kasaamassa samantyylistä kokoonpanoa. Oletko ollut tyytyväinen koneeseen? Hidastaako tuo raid 1 konfiguraatio menoa, onko tullut plugareiden/raitojen määrässä raja vastaan?
Tässä kokoonpanossa ilmeisesti kaikki on samalla kiintolevyllä (suositus on yleisesti kai että audio omalle, windows ja softat omalle ja samplet omalle kiintolevylle) eli jos projektit ei ole valtavaa suuruusluokkaa onko sillä kuitenkaan niin suurta väliä jos kaikki onkin samalla levyllä?

Juu kaikki on samalla tai siis samoilla levyillä.Haitoista tai hyödyistä en pysty vielä kertomaan, mutta mainio kasa on. Vielä ei ole "kunnon" Projektia aloteltu kun studion laajennus on vielä kesken.
Sen verran oon koeponnistanut että pistin 48khz 24 bit raitoja 100kpl ajoon plugareita ei ollut kun kymmenessä ekassa. Ei ongelmia
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
sampy85
04.01.2011 04:49:36
TrubaDuuri: Olen itse kasaamassa samantyylistä kokoonpanoa. Oletko ollut tyytyväinen koneeseen? Hidastaako tuo raid 1 konfiguraatio menoa, onko tullut plugareiden/raitojen määrässä raja vastaan?

Hommaa SSD ohjelmille ja käyttikselle. Kalliita ne on mutta ite suosittelen.
tää on mun musaa jos sun mummu saa tästä enemmän viboi ku sä niin se johtuu kai näist rummuist vaan kasi - myrsky
touhis
14.01.2011 10:25:06
sampy85: Hommaa SSD ohjelmille ja käyttikselle. Kalliita ne on mutta ite suosittelen.

Samaa mieltä. SSD-levyillä on kovin vähän liikkuvia osia niin tuskinpa ne ihan helposti rikkoutuu. Sitten voikin jo alkaa miettimään onko välttämättä tarvetta raidille.
ept
14.01.2011 12:24:04
touhis: Samaa mieltä. SSD-levyillä on kovin vähän liikkuvia osia niin tuskinpa ne ihan helposti rikkoutuu. Sitten voikin jo alkaa miettimään onko välttämättä tarvetta raidille.

SSD-levyillä on vähän liikkuvia osia, mutta ainakin omat kokemukset Sandforcen ohjaimilla olevista Corsairin levyistä ovat vähemmän rohkaisevia. Ennen firmware päivitystä levyt tökkivät huolella. FW päivitys taas ei onnistunut Linukassa, joten piti kytkeä levyt Vista-koneeseen. Epähuomiossa kytkin ne "väärään" SATA-ohjaimeen emolla(Jossa kyllä DVD, ja WD:n SATA-levyt tomivat), ei onnistunut FW-update tai levyn formatointi/käyttö. Laitoin levyn kiinni toiseen ohjaimeen ja kaikki toimi OK.

Nuo alkavat olla kuin audio-interfacet. Paketissa mukana tulevilla ajuri yms. versioilla ei tee mitään. Pitää ensiksi päivittää, jotta uutukaista värkkiä voi kunnolla käyttää.

Pahinta tuossa on, että esim. mun tapauksessa levy toimi hyvin 13-päivää, jonka jälkeen vain katosi. Seuraava toisti tempun viikkoa myöhemmin.
Kalmo
15.01.2011 19:52:28 (muokattu 15.01.2011 19:53:47)
Mikäs on tänäpänä noiden SSD-levyjen kirjoitusnopeus verrattuna normaalikovoihin?
Vielä reilu vuosi sitten palstoilla pähkäiltiin, että SSD:n kirjoitusnopeus ei riitä monien raitojen yhtäaikaiseen äänitykseen.

Mahtavatko ne olla herkempiä jännitevaihteluille, kuin perinteiset??

Matin pähkäilyyn: Jos ei ole erityistä käyttöä isoille muistimäärille, niin ei kai 64 bittiä tuo juurikaan mitään extraa (??)
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Aki
16.01.2011 01:46:20 (muokattu 16.01.2011 01:46:59)

Kalmo: Mikäs on tänäpänä noiden SSD-levyjen kirjoitusnopeus verrattuna normaalikovoihin?
Vielä reilu vuosi sitten palstoilla pähkäiltiin, että SSD:n kirjoitusnopeus ei riitä monien raitojen yhtäaikaiseen äänitykseen.

SSD-kovoissa hakuajan mitättömyys (0,1ms vs perinteinen 10ms) tekee siitä niin nopean tuntuisen, mutta kirjoitusnopeudet eivät aluksi huimanneet. Tosin hinnat alkaen-mallillakin pelkkien lukujen perusteella kirjoittaisi 44,1/24-ääntä noin 500 raitaa kerralla. Mulle sekin riittäis, mutta uusissa laadukkaammissa SSD-asemissa kirjoitusnopeus on jopa kolminkertainen.

Edit: Tämä oli teoretisointia, käytännön kokemusta mulla ei SSD-levyistä ole.
"Mutta se ei ole kokonaan ontto." -Äiti
gravehill
16.01.2011 15:39:41

mattim: Olisiko olemassa mitään todellisen musiikintekomaailman ongelmaa, joka korjautuisi siirtymällä Win7/32 maailmasta Win7/64 maailmaan ? Uutta konetta tässä kasaan ja pohdiskelen.

Itselleni 64-bittisyys on ehdoton jotta voin käyttää orkesterisämpleille muistia enemmän kuin 4 gigaa. Varsinkin kun Windows 7 yksistään syö yli gigan verran. Ellet käytä sampleria niin eipä tuota muistiakaan yleensä niin paljoa tarvitse. Toisaalta 64 bittiä on kuitenkin se mihin suuntaan kaikki on menossa eli voi olla ihan järkevää ainakin varautua siihen että siirryt 64-bittiseen systeemiin joka tapauksessa jossain vaiheessa.
http://www.chaosresearch.de
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)