Aihe: Teidän juttujanne on hauska lukea!:)
1
rihmala
24.03.2004 14:06:17

Olen lueskellut hymynkare huulilla teidän sanailujanne. Olen itse folkmuusikko, mutta kiertänyt myös tanssibändin kanssa ja soitamme edelleen Tarujen Saari - yhtyeemme kanssa myös pubeissa. Musiikkiamme kuvaa ehkä parhaiten erään naapurin isännän kommentti:" Soittaisitte kunnon musiikkia, ku tuota ei voi edes tanssija!" Ja: "Hienot on soittimet ja soittaa osaatte, mutta onko tuo teijän mielestä musiikkia?" Ja: "Missäs teidän hanuri on?"
Teidän juttunne polveilevat ja kommentit ovat kerrassaan riemastuttavia! Jatkakaa samalla otteella!
www.vuorenk.pp.fi/tarujensaari
vanhami
24.03.2004 15:15:54
Olen lueskellut hymynkare huulilla teidän sanailujanne.

Moi

Kiitokset ylevästä kommentistasi.

Tanssimuusikon duunista itsessään on huumori kaukana, joten se elää ko työtä tekevien keskuudessa vahvasti verbaalisena.

Musiikkiamme kuvaa ehkä parhaiten erään naapurin isännän kommentti:" "Hienot on soittimet ja soittaa osaatte, mutta onko tuo teijän mielestä musiikkia?"

ai jaa, oliko tuo sitten uusi kommentti, meille sitä tulee tämän tästä.

Ja: "Missäs teidän hanuri on?"

Molempi pahempi, ota sitten se saatanan hanuri mukaan, niin aletaan vittuilemaan, että mitäs tuo hanuri täällä tekee. ( paitsi t-talolla)

Mika
rihmala
24.03.2004 17:44:12

Minä tiedän tanssimuusikon arjen ja sen, miten elanto pitää repiä muualta, jotta voisi soittaa. :) Ja kaupan päälle saa yleensä suunsoittoa sun muuta mukavaa...Tätä se on, mutta veri vetää lavalle, joten vaikka kuinka polttaisi kynttilää molemmista päistä, siellä sitä ollaan ja soitetaan!
Ja asiakashan on aina oikeassa.:)
Aloitin muutama viikko sitten hanuritunnit naapurin soittavan isäntämiehen johdolla ja tavailen kovasti "Metsäkukkia.":) Perhe on siirtänyt minut kauimmaiseen huoneeseen harjoittelemaan ja kieltänyt ilmestymästä näkösälle hanureineni...Ja omasta mielestä osaan jo aika hyvin ja tahtoisin kovasti esitellä heille taitojani!!!!:)
KoskPaavo
24.03.2004 18:36:03
"Minä tiedän tanssimuusikon arjen ja sen, miten elanto pitää repiä muualta, jotta voisi soittaa"

Tanssimuusikko ei "revi" elantoa "muualta" se tulee soittamalla (tai on ainakin ennen tullut)
Amatöörit tekee lainauksen mukaan.
Soittaja selviää aina.
baron
24.03.2004 19:26:34

"Tanssimuusikko ei "revi" elantoa "muualta" se tulee soittamalla (tai on ainakin ennen tullut)
Amatöörit tekee lainauksen mukaan.

Juuri näin. Vielä ei ole tarvinnut maksaa, että pääsisi keikalle.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Sertzo S
24.03.2004 20:09:34
Juuri näin. Vielä ei ole tarvinnut maksaa, että pääsisi keikalle.

Minusta alkoi pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että kohta pitää maksaa, siksi lopetinkin ja teen vain yksin pikkukeikkoja ja niitäkin vain silloin tällöin.
Ei pidä silti luulla, että rikas ja koroillani eläjä olisin.
Tankoprinssi
24.03.2004 21:21:48

Hyvä Rihmala, uusia "aatteita" näille sivuille. Tarujen saaren sivutkin kävin tsekkaamassa, hyvältä näyttää ja keikkaa bukkaa enempi kuin meidän tanssibändille, joten pitäkää linjanne arvostelijoista huolimatta. Niitä nimittäin löytyy kaikkien musatrendien edustajille.
Fuzzy Boner
24.03.2004 23:31:25
VANHAMI:Tanssimuusikon duunista itsessään on huumori kaukana, joten se elää ko työtä tekevien keskuudessa vahvasti verbaalisena.

Sä sen sanoit.. Huh, pitäis tuota ammattia joskus kokeilla.
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
Notefix
25.03.2004 01:46:25

pitäis tuota ammattia joskus kokeilla.

Joo, mäkin aina sanon että pitäis huttukeikka vielä vetää, mutta ei ole uskallusta ainakaan mulla riittänyt...
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
rihmala
25.03.2004 09:25:30

No, taidan olla amatööri ja vaihdan sanani kunnioittavampiin; saatan kuvitella, miltä keikkamuusikon arki tuntuu.:) Olen itse laulanut koko ikäni ja erilaisissa kokoonpanoissa ja haaveeni lapsena jo oli, että voisin jonain päivänä musiikilla elättää perhettäni. Musiikkia ei vain mielletä meidän seuduilla työksi - se on pelkkä harrastus, sillä oikeana työnä pidetään sellaista, missä kädet likaantuvat tai jossa on loistavat etenemismahdollisuudet ja hulppea kuukausipalkka, joka napsahtaa kellon tarkkuudella tilille.
En ole sitä saavuttanut. Keikkoja on hyvin, mutta keikkaliksat eivät ole kovin kovat. Jotta kunnon palkoille pääsisi, pitäisi tien päällä olla viitenä iltana viikossa ja siihen en pysty, koska olen äiti-ihminen.(Sydän sanoo niin.):) Niinpä meidän sesonkiamme on kesät, jolloin rundaamme ympäriinsä ja siksakkaamme Suomenmaata tyyliin; aamulla Hartolasta Fiskarsiin, konsertti siellä ja auton nokka kohti Seinäjokea ja Provinssiin - vetoja siellä - yötä myöten kotiin. Sunnuntaina kohti seuraavaa paikkaa... Talonvahteja, lapsenvahteja, hevostenhoitajia hommattava ja minun osuuteni liksoista menee niihin...Aika harvoin on bändille varattu asiallista taukotilaa tai sapuskaa, vaikka etukäteen sellaisista olisi sovittu. Istutaan siis kahviloissa, meikataan ja vaihdetaan esiintymisasut ahtaissa vessoissa. Välillä pukuni hihat lilluvat vessanpöntössä, välillä soitetaan helmat kurassa kaatosateessa huvilakatoksen alla. Sellaista se on. Silti pidän siitä, enkä valita, sillä musiikki itsessään on tärkeää - kuin myös sen tekeminen. Ja keikkamatkat ovat kokemuksia, joita ei kaikille suoda - niistäkin voi tuntea iloa ja ylpeyttä, vaikka syksypimeässä sateessa väsyneenä ajaminen ei juuri sillä hetkellä ilolta tuntuisikaan! Mielestäni raha ei ole syy soittamisen lopettamiseen; väsymys antaa mahdollisuuden pitää taukoa ja kerätä voimia, kun soittamisesta hiipuu ilo kokonaan, silloin voi lopettaa.
Teidän railakkaat keikkatarinanne olisivat jääneet kertomatta ilman musiikkia! Äh, höpötän itsestäänselvyyksiä...Soitoniloa kaikille!!!!
rihmala
25.03.2004 09:28:31

Ja kiitoksia Tankoprinssille ystävällisistä sanoista!:)
WanhaWetäjä
25.03.2004 12:04:43

Joo, mäkin aina sanon että pitäis huttukeikka vielä vetää, mutta ei ole uskallusta ainakaan mulla riittänyt...

Avartava kokemus vois olla Trio Forrester-osastoon kiipparisti/ laulajaksi meno,3-5 iltaa viikossa 22-03.30,majotus jossain matkustajakodissa,ruoka "syö jos uskallat"-osastoa,palkka minimi,käteen jää se 90€/veto........
siinä olis kuules huttukeikantynkää näin aluksi,minusta jokaisen soittajaksi itseään kutsuvan pitäisi ehdottomasti päästä nauttimaan myös tästä puolesta kun se vielä on mahdollista,viis vuotta ja homma on kaput,veikkaan.......

Hei pistäkää sellanen COB-Forrester/huttu- trio pystyyn...Motiffista kompit ...mutta kuka laulaa,laulaako teistä kukaan,no ei se mitään,opetelkaa,kyllä se siitä...
olis se vaan niin hianoo kun Treen Seurahuaneella vetäis joskus Trio COB;-))

Tai voisitte te mennä isommallakin bändillä,liksa vaan ois vielä huonompi ;-))
Fuzzy Boner
25.03.2004 12:10:21
Avartava kokemus vois olla Trio Forrester-osastoon kiipparisti/ laulajaksi meno,3-5 iltaa viikossa 22-03.30,majotus jossain matkustajakodissa,ruoka "syö jos uskallat"-osastoa,palkka minimi,käteen jää se 90€/veto........
siinä olis kuules huttukeikantynkää näin aluksi,minusta jokaisen soittajaksi itseään kutsuvan pitäisi ehdottomasti päästä nauttimaan myös tästä puolesta kun se vielä on mahdollista,viis vuotta ja homma on kaput,veikkaan.......

Hei pistäkää sellanen COB-Forrester/huttu- trio pystyyn...Motiffista kompit ...mutta kuka laulaa,laulaako teistä kukaan,no ei se mitään,opetelkaa,kyllä se siitä...
olis se vaan niin hianoo kun Treen Seurahuaneella vetäis joskus Trio COB;-))

Tai voisitte te mennä isommallakin bändillä,liksa vaan ois vielä huonompi ;-))

Liimis keräis koko potin. Kyllä me kaikki lauletaan tietty. Toi kuulosti aika hyvältä idealta. Trio COB! Täytyy pistää harkintaan... Kolme motiffia plus kolmeäänistä rääyntää! :D hihi
Fuzzy Boner
25.03.2004 12:15:28
Joo joo, mä voisin lähteä pystysolistiks! Kato puuratti ja tuun vetään kaks settiä ja vien rahat ja naiset!

Rahaa ja naisia varmaan noilla keikoilla näkyykin. heh
Sertzo S
25.03.2004 18:39:35 (muokattu 25.03.2004 18:40:20)
Rihmalalle sydämenlämpöiset sympatiani ja empatiani, sekä hyvää kevättä.:)
Pula-Aho
25.03.2004 22:16:05
..mutta kuka laulaa,laulaako teistä kukaan

Notefix ainaskin. Matti-Teppo-Katri-Helenaa. Tippa tulee kuulijalle silmään ja toinen pöksyihin.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Fuzzy Boner
25.03.2004 22:17:41
Notefix ainaskin. Matti-Teppo-Katri-Helenaa. Tippa tulee kuulijalle silmään ja toinen pöksyihin.

Kyllä ja jos ei tuu nii touhari kostuttaa viimeistään 3:nen setin jälkeen kenet vaan By: Jabbe
U.Honey
26.03.2004 05:48:32
Joo joo, mä voisin lähteä pystysolistiks! Kato puuratti ja tuun vetään kaks settiä ja vien rahat ja naiset!

Sopisko että olisit bändin solisti? Mä nimittäin ajattelin että voisin olla se varsinainen tähtisolisti. Kun bändi soittaisi 6-7 settiä niin kyllä siinä tarvittaisiin laulajaa bändinkin puolesta.

Mä vetäisin 2x30 min + encoren, ja tunteella!! Maksaisin muille liiton minimin (ei bändiliiderilisää) sekä majoitukset leirintäalueella jos keikkapaikalle on yli 500 km yhteen suuntaan. Voisin ostaa bändille lämmitettävän teltankin jos te hoitaisitte PA:n ja keikka-auton. Auton ei tarvitsisi olla hääppönen, sillä itse matkustaisin taksi-lentokone-taksi menetelmällä.
Children of Baron - kun vain paras on kyllin hyvää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)