Demostudio 19.03.2004 13:25:06 | |
---|
Bändin nimi: NHR Kappaleen nimi: Kevätpoppi ja Räyhärokki URL: http://www.sunpoint.net/~NNHR/sounds/NHRpop1.mp3 (Mp3) Vähän melodisempi poppipläjäys. URL: http://www.sunpoint.net/~NNHR/sounds/NHRrok2.mp3 (Mp3) Tässä taas on enemmän kyse metelistä ja vauhdista, kuin melodioista. Biiseistä puuttuu vielä sanat, joten lauluakaan niissä ei ole. Kitarasoundit ovat entisellään, mutta rummuista varsinkin kaipaisin kommenttia, samoin sovituksista. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan, haukkuakin saa ihan vapaasti, jos siltä tuntuu. NHR on muuten minun nimeni, eikä bändin. |
NORTON 19.03.2004 19:22:40 | |
---|
Molemmat olivat hyviä sävellyksiä. Räyhärokista tuli mieleen joku Nirvanan biisi, mutta se rautalankakomppi muutti tunnelman siten, ettei se siltä niin paljoa kuullostanutkaan. Kevätpoppi voisi olla ihan radio biisi, jos vaan karsisi kitarasta säröjä, ja hommaisi oikean bändin soittamaan. Sanat tietty pitäisi olla sellaista perus parisuhde pohdiskelua. Minä pidin. Mutta tee paremmat versiot bändin kanssa, ja sanat mukaan. Sitten saa oikean kuvan biiseistä. Anteeksi! |
NHR 20.03.2004 11:10:53 (muokattu 20.03.2004 11:12:02) | |
---|
Kevätpoppi voisi olla ihan radio biisi, jos vaan karsisi kitarasta säröjä, ja hommaisi oikean bändin soittamaan. Sanat tietty pitäisi olla sellaista perus parisuhde pohdiskelua. No en kyllä aio parisuhdepohdiskeluja ruveta kirjoittamaan, kun en parisuhteessa edes elä. Mutta jotakin sellaista elämänmyönteistä juttua siihen kyllä pitäisi kehitellä. Säröä taisi tosiaan tulla liikaa biisin tunnelmaan nähden, tai liian monta särökitaraa, ja se särötön hukkui niiden alle melkein kokonaan. Kiitoksia NORTONille kommenteista, ja sanokaapas nyt muutkin ihmiset jotain... ...onhan ne nätit naiset usein kauniita oli ne sitten alasti tai ei. - PJS |
SteveVaiEi? 20.03.2004 13:52:22 | |
---|
Poppipiisissä heti alusta mukavan kuulosta melodiaa. Laulu on miksattu hieman liian taa vai... ;) Nauhotteluvälineisiin vois hiukan panostaa, tai ainakin paremman saundin tuottamiseen niillä mitä on. Noilla kitarasaundeilla hilpeätkin teemat synkistyy |
NHR 20.03.2004 15:50:45 (muokattu 20.03.2004 15:55:17) | |
---|
Nauhotteluvälineisiin vois hiukan panostaa, tai ainakin paremman saundin tuottamiseen niillä mitä on. Noilla kitarasaundeilla hilpeätkin teemat synkistyy Totta, tarkoitus olisikin lähiaikoina ainakin joku vahvistin kotikäyttöön hankkia. Nyt on kitaran ja tietokoneen välissä ollut piuhojen lisäksi vain AKAI GXC-325C -KASETTIDEKKI! Suunnilleen vuodelta kivikirves. Se toimii näin: Nupit alle puoliväliin -> "puhdas" soundi Nupit yli puolivälin tai kaakkoon -> särösoundi Että se niistä kitarasoundeista. Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan." |
NORTON 20.03.2004 16:19:50 | |
---|
Totta, tarkoitus olisikin lähiaikoina ainakin joku vahvistin kotikäyttöön hankkia. Nyt on kitaran ja tietokoneen välissä ollut piuhojen lisäksi vain AKAI GXC-325C -KASETTIDEKKI! Suunnilleen vuodelta kivikirves. Se toimii näin: Nupit alle puoliväliin -> "puhdas" soundi Nupit yli puolivälin tai kaakkoon -> särösoundi Että se niistä kitarasoundeista. Mä olen joskus tehnyt samanlaisia kokeiluita, ja aika karuja säröjä on tullut. Anteeksi! |
Diablero 21.03.2004 12:33:21 | |
---|
Soundit huomioon ottaen jees. Kivoja melodioita sulla. Kunnon kamoillahan voisit saada vallan mukavaa settiä aikaiseksi. Ja vielä laulu päälle niin jep jep Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet |
Wk 21.03.2004 15:12:28 (muokattu 21.03.2004 15:14:05) | |
---|
Hmm... en oo ennen sun matskuas kuunnellu, mutta taiat nauhottaa noi kitarat Line-Inin kautta? Kitarasoundit teki hallaa hyvältä vaikuttavalle sävelykselle, ei oikein tullu sellasta "liveä" tuohon kitaransoittoon, ku Line-Inin kautta soitettu skebahan on tönkkö. Rummut oli hiljasella, ainaki näillä stereoilla, mutta ihan hyvältä ne kuulosti, filliä olit teheny mukavasti. Vielä jonkun hilpeästi lauleskevan naisihmisen kun saisit messiin niin täshän vois olla vaikka radiosoittobiisi. EDIT: no niin, tuollahan se Line-In sydeemi selitettiinkin. Wk |
Vilhelmus 23.03.2004 12:23:58 | |
---|
Yleensä en kuuntele lauluttomia raakileita, mutta tällä kertaa sen teen, kun NHR on niin ahkerasti jaksanut muiden tekeleistä kommentoida. Tässä oli aika mielenkiintoinen ote, konerummut nyt olivat kököt, mutta tyylillisesti juuri rautalankameiningin mieleen tuova rummutus toi omaleimaisuutta biisiin. Lo-fi -kitaroista diggasin, vaikka vähän epävireessä taisikin olla.. Tästä _voi_ saada hienon biisin, kunhan valmistelee sen oikeassa mielentilassa, mitä se sitten onkaan. |
NHR 24.03.2004 18:07:00 (muokattu 24.03.2004 18:08:05) | |
---|
Yleensä en kuuntele lauluttomia raakileita Vähän sama juttu kieltämättä minullakin on, tai kuuntelen instrumentaaleitakin kyllä, mutta niitä ei ehkä kuitenkaan tule niin helposti kommentoitua. Lauluhan se yleensä biisistä vasta biisin tekee. No, katsotaan nyt, jos runosuolesta vielä jotain tässä joskus putkahtaisi... ;) konerummut nyt olivat kököt Olisikohan niiden kökköydelle jotakin muutakin tehtävissä, kuin että etsii paremmat ääninäytteet träkkeriin? Kokemusta kun ei tuosta rumpuohjelmoinnista minulla vielä juurikaan ole. Vielä jonkun hilpeästi lauleskevan naisihmisen kun saisit messiin Ei muuten lainkaan paskempi idea. Mutta mistähän sitä meikäläinen niitä sellasia sitten... ? ;) EDIT: Ja kiitoksia vielä kaikille tähän mennessä kommentoineille! Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Gimba 25.03.2004 07:55:01 | |
---|
Ei muuten lainkaan paskempi idea. Mutta mistähän sitä meikäläinen niitä sellasia sitten... ? ;) Mulla olis suhteita muutamiin 14-16v. solistilupauksiin, mutta pystyisitköhän elämään niitten kanssa kristillisesti..? =+ |
Vilhelmus 25.03.2004 09:11:12 | |
---|
Mulla olis suhteita muutamiin 14-16v. solistilupauksiin, mutta pystyisitköhän elämään niitten kanssa kristillisesti..? =+ Mulla olis pari proggista... ;) |
drlecter 25.03.2004 10:30:51 | |
---|
Lauluhan se yleensä biisistä vasta biisin tekee. Musta se yleensä pilaa biisin ;) Poppi: Noi skittasoundit on tosiaan syvältä ja sen myötä tunnelma hieman latistuu. Tässä biisissä ei juuri ole sellasta kohtaa mistä erityisesti pitäisin.. ennalta arvattava ja jotenkin tylsä. Mutta älä lannistu tämä on vain minun mielipide. ;) Rokki: Tais olla ainakin yksi kitara epävireessä tai sitte on seurattu kromaattista asteikkoa :) Aloittelevalta rokkibändiltä kuulostaa. http://koti.mbnet.fi/corrupte/index.html |
Tähänhän sopisi tarina nuoren parin rakkaudesta ja juhannushäistä... ja morsiamen entisestä heilasta ja pitkästä ryypystä nurkan takana... ja, ja |
drlecter 25.03.2004 12:50:07 | |
---|
Tähänhän sopisi tarina nuoren parin rakkaudesta ja juhannushäistä... ja morsiamen entisestä heilasta ja pitkästä ryypystä nurkan takana... ja, ja Sopii myös vaahto suupieliin. http://koti.mbnet.fi/corrupte/index.html |
NHR 31.03.2004 23:59:33 (muokattu 23.04.2004 22:54:22) | |
---|
Mulla olis suhteita muutamiin 14-16v. solistilupauksiin, mutta pystyisitköhän elämään niitten kanssa kristillisesti..? =+ Enpä taida näin ateistina uskaltaa luvata... pystytkö itse? ;) Tähänhän sopisi tarina nuoren parin rakkaudesta ja juhannushäistä... ja morsiamen entisestä heilasta ja pitkästä ryypystä nurkan takana... ja, ja Joo, kiitos vaan, mutta taitaa tulla jotain optimismi vs. pessimismi -juttua tällä kertaa. Eikä edes naisnäkökulmaa, mutta pidetäänpä sekin mielessä... EDIT: Biisit on poistettu netistä. Kiitokset kaikille kommentoineille! Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."