Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M-Audio Venom
1
Quru
14.01.2011 23:16:18 (muokattu 14.01.2011 23:23:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää NAMM 2011-julkistuksia. M-Audio julkisti ensimmäisen hardware-syntikkansa, virtuaalianalogi-Venomin. Kylläpäs näitä halpoja virtuaalianalogeja nyt pukkaa. Kenelläkään tuskin hankinta kaatuu valikoiman puutteeseen: Microkorg (XL), Ultranova, Gaia, Blofeld (moduuli), R3, Micron / MiniAK ...
 
http://www.m-audio.com/index.php?do … 7097540183d9bc6d88e&cmpid=MA-SM-VN5
 
Perustiedot:
 
49 kosketinta
Polyfonia 12
4-kertainen multitimbraalius
3 oskillaattoria (41 aaltomuotoa + samplattuja)
Filtteri vaihdettavalla tyypillä
3 LFO:ta
3 Envelopea
16 modulaatioreittiä
1 instert-efekti per timbre
2 global-efektiä
Toimii audiointerfacena (myös pro tools-ympäristössä)
Hintaa 499USD
 
Aika perushuttua, vastaavan hintaluokan virtuaalianalogeista Gaiasta ja Ultranovasta ei löydy multitimbraaliutta. Koskettimistossa ei ole aftertouchia, mikä laskee pisteitä minun silmissäni paljon. Kaikkein suurin miinus minulle on kuitenkin se, että patchien editointi on täysin sidottu tietokoneeseen. Perusjuttuja kuten filtterin cutoffia jne. pystyy twiikkaamaan laitteesta itsestäänkin, mutta vähänkään syvällisempään editointiin tarvitsee tietokoneen. Ei nappaa yhtään tuo. Lisäksi efektoinnissa on melko lailla rajoituksia minun makuuni. Esim. global EQ:ta ei näkyisi olevan ollenkaan eikä delayta saa insert-efektiksi.
 
Luettuani speksit nopeasti melkein kaduin Ultranovan tilaamista, mutta ei tämä nappaa kyllä yhtään. Aftertouchin puute on suuri miinus ja vielä suurempi tuo tietokonesidonnainen editointi. Ei jatkoon.
 
Mitä mieltä te olette? Vielä esittelyvideo: http://www.youtube.com/watch?v=O7zCMmEiCKQ
 
E: Jotenkin naurattaa esittelyvideon kohta, missä Crystal Methodin jannut selittävät soittimen inspiroivuudesta ja vieressä on Andromeda ja Minimoog...
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
JPQ
14.01.2011 23:31:40 (muokattu 14.01.2011 23:36:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja osa voi ostaa kaksikin... näissä kuitenkin eronsa ja sitten vielä kun nuo dave smithin aidot halvat analogit et moog little phattyn eräs malli niin... mutta miinusta tulee pahasti kone pakosta editoinnin saralla nimenomaan siksi ostan itse jos rautaa ostan että voin editoida raudallakin poikkeuksena ehkä jotkut monimutkaisimmat samplesynat vaikka kyllä raudasta nekin pitää voida säätää... Aftertouchista en viitsi nipottaa koska parempi jos uupuu jos tarkoittaisi samalla kökköjä koskettimia kuitenkin analoogeissa ei sitä juuri kait näy...
ps. uus soitin insipiroi monia meistä ensiksi ei aina mullakin pari tökkivää synaa tuossa mielessä... toinen toimii kontrollerina lähinnä ja toinen vaan on... mutta silti ihmetyttää kun itse olisin onnesta soikea varmaan just nyt jo pelkästä minimoogistakin (siis andromeda soveltuu omaan soundi maailmaan paremmin koska polyfoniaa) koska siitä vois samplatakkin vielä varsinaisen käytön lisäksi. ja lopuksi crystal methodin omaan tuotantoon pitää myös tutustua tässä vaikka yhden tutun tv sarjan musan ovatkin tehneet...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ville.K
16.01.2011 03:05:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Mitä mieltä te olette?
 
Itse ainakin odotan kiinnostuneena, että pääsee kokeilemaan. Mainosvideoiden soundit ainakin kuulostaa hyvältä. Vähän innostusta laskee tuo, että vain editorilla saisi tehtyä isompia säätöjä soundiin. Eikä hintakaan ole paha, erittäin tervetullut lisä tuohon hintaluokkaan, varsinkin kun on varustettu kunnon kokoisilla koskettimilla.
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «