Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Komppiskaban jälkipyykki 1
1 2 3 4 5
Krice
10.01.2011 10:07:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Oisko nää plussakelit karkoittaneet pahimmat hevipertit pois karkeloista?
 
Veikkaan flunssaa.. itselle tuli sekä nielu- että silmätulehdus, joita en ole aiemmin sairastanut. Nyt alkaa jo tuntua siltä, että jaksaisi soittaa kitaraakin.
 
PJS
10.01.2011 14:11:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Tällähetkellä johtaa skabaa ylivoimaisesti.
 
Aika hiljaista on pidelly muuten. Oisko nää plussakelit karkoittaneet pahimmat hevipertit pois karkeloista?

 
Mulla on A-osa ihan valmiina mut en keksi B osaa mitään kompattavaa mikä groovaisi tarpeeksi ja istuisi muuhun teokseen silleen linjakkaasti. Nyt siinä on B osan päälle lead fillailua, mut sehän ei ollut sallittua.
 
Peace!
Jucciz
10.01.2011 14:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Mulla on A-osa ihan valmiina mut en keksi B osaa mitään kompattavaa mikä groovaisi tarpeeksi ja istuisi muuhun teokseen silleen linjakkaasti. Nyt siinä on B osan päälle lead fillailua, mut sehän ei ollut sallittua.
 
Mun puolesta on sallittua. Etenkin kun "taustabändissä" ei ole kitaraa, saa mun mielestä kitara soittaa ihan mitä vaan tahtoo. Tavallaan mun mielestä monissa musatyyleissä (hyvänen aika, funk- ja soul-musiikki ihan etunenässä) komppikitaristin sanavaraston nimenomaan kuuluu juuri yksi- tai kaksiääninen fillailu normaalin sointu- ja riffisoiton lisäksi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
10.01.2011 15:21:48 (muokattu 10.01.2011 15:45:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun puolesta on sallittua. Etenkin kun "taustabändissä" ei ole kitaraa, saa mun mielestä kitara soittaa ihan mitä vaan tahtoo. Tavallaan mun mielestä monissa musatyyleissä (hyvänen aika, funk- ja soul-musiikki ihan etunenässä) komppikitaristin sanavaraston nimenomaan kuuluu juuri yksi- tai kaksiääninen fillailu normaalin sointu- ja riffisoiton lisäksi.
 
Toisaalta Freddie Green tyyppinen komppailu silleen, että se kitara on siellä vaikka kuullostais, että se ei oo siellä, on mielestäni vallan ihqua.
 
Toki tämäkin:
 
funk- ja soul-musiikki ihan etunenässä - komppikitaristin sanavaraston nimenomaan kuuluu juuri yksi- tai kaksiääninen fillailu normaalin sointu- ja riffisoiton lisäksi.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Krice
12.01.2011 16:45:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankala tausta, ei ollut mitään hajua noista soinnuista.. mutta vitossoinnuthan sopii melkein mihin tahansa.
 
Jucciz
14.01.2011 17:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähden kohta treenikämpälle ja tulen vasta myöhään illalla. Osallistumisaika pitenee siispä ennalta ilmoitetusta ainakin parilla tunnilla. Käyttäkää tilaisuus hyväksenne.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
blaekie
14.01.2011 20:58:32 (muokattu 14.01.2011 21:11:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tässä taustassa oli parasta tuo väliosa, ja itse en ainakaan vähimmässäkään määrin mielenkiintoisempaa kuunneltavaa keksi, kuin jo taustaan soittaneet vetäjät ovat vetäneet. Hyvä näin. Jätän väliin ! Nyt ois kiva tietää vedittekö "lapusta" vai ihan korvakuulolta ?
 
EDITH PIAF: Tämä siis tarkoitti sitä että jos antaisin pisteen äänestyksessä, (ja miksi en antaisi) niin antaisin lähestulkoon kaikille pisteen, että jaksoitte tuohon vetää. Mä en päässy tuon taustan kanssa oikeen yksiin !
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
PJS
15.01.2011 01:43:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Minusta tässä taustassa oli parasta tuo väliosa, ja itse en ainakaan vähimmässäkään määrin mielenkiintoisempaa kuunneltavaa keksi, kuin jo taustaan soittaneet vetäjät ovat vetäneet. Hyvä näin. Jätän väliin ! Nyt ois kiva tietää vedittekö "lapusta" vai ihan korvakuulolta ?
 
EDITH PIAF: Tämä siis tarkoitti sitä että jos antaisin pisteen äänestyksessä, (ja miksi en antaisi) niin antaisin lähestulkoon kaikille pisteen, että jaksoitte tuohon vetää. Mä en päässy tuon taustan kanssa oikeen yksiin !

 
Korvakuulolta komppi, kahdella otolla. Siksipä se väliosa ei oikein taittunutkaan ku ei ollu pienintäkään ideaa minkä sointujen millä käännöksillä siihen pitäis vetää. Onneks on geneerinen boksista-lead. :D
 
Peace!
WanhaWetäjä
15.01.2011 10:57:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Minusta tässä taustassa oli parasta tuo väliosa, ja itse en ainakaan vähimmässäkään määrin mielenkiintoisempaa kuunneltavaa keksi, kuin jo taustaan soittaneet vetäjät ovat vetäneet. Hyvä näin. Jätän väliin ! Nyt ois kiva tietää vedittekö "lapusta" vai ihan korvakuulolta ?
 
Sitkeästi korvalla, ei tälläset prima vista miehet mitään noposia tarvi ;-)
Ei vaan, rytmisesti vaikee tausta, eikä tollasta joudu koskaan oikeassa elämässä soittaan, mutta kun aikansa vääntää niin kyllä se siitä alkaa aukeen.
Tollasta biisia kantsis kuunnella ensin moneen kertaan ja niin kauan että se tulee tutuksi, ois paljon helpompi hahmottaa mitä siihen vois vetää.
Sointulapun kaa siihen saattas hetikin keksiä jotain ja sekin vois toimia jos on hyvä luku/sointupää ja on tottunut sointulapuista vetään.
 
blaekie
15.01.2011 17:49:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: ...Sointulapun kaa siihen saattas hetikin keksiä jotain ja sekin vois toimia jos on hyvä luku/sointupää ja on tottunut sointulapuista vetään.
 
Joo kyllä kait noi soinnut ois voinnu vaan rämpytellä tosta lapusta, mutta ei saanut
siihen semmosta fiilistä, mitä ois halunnu. Ei oo vaan tottunut tommosta soittamaan, sitä se kai on
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
velsa
15.01.2011 23:31:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swiddu......tähän mä olisin halunnu vetää mut myöhästyin ihan omaa tyhmyyttäin!!!!!!
 
Kauas on pitkä matka........
Jucciz
15.01.2011 23:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velsa: Swiddu......tähän mä olisin halunnu vetää mut myöhästyin ihan omaa tyhmyyttäin!!!!!!
 
Wedä muuten vaan. Mää ainakin tsekkaan sun wedon!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
19.01.2011 20:43:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjäBigPapa - A-osa toimii rytmisesti melko hyvin, sointua ois voinu kyllä vaihtaa, b-osassa on jotain kämmiä/oikasua sointujen/rytmiikan kaa jossain kohti
 
Kai se on mun asia vaihanko sointua vai en. Just just.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Jucciz
19.01.2011 22:39:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Kai se on mun asia vaihanko sointua vai en. Just just.
 
Tavallaan se, että osallistutaan skaboihin on mun mielestä vihreä valo sille, että ihmiset saa olla jotain mieltä siitä, mitä eetteriin olet laittanut muiden kuultavaksi. Ei kannata ottaa rajusti itseensä - mielipiteitähän tänne mahtuu joka tapauksessa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
19.01.2011 23:39:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tavallaan se, että osallistutaan skaboihin on mun mielestä vihreä valo sille, että ihmiset saa olla jotain mieltä siitä, mitä eetteriin olet laittanut muiden kuultavaksi. Ei kannata ottaa rajusti itseensä - mielipiteitähän tänne mahtuu joka tapauksessa.
 
Eipä tässä kukaan oo ottanutkaan, sanoinpahan mielipiteeni.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Jucciz
19.01.2011 23:51:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Eipä tässä kukaan oo ottanutkaan, sanoinpahan mielipiteeni.
 
Aasia kunnossa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
WanhaWetäjä
20.01.2011 12:51:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tavallaan se, että osallistutaan skaboihin on mun mielestä vihreä valo sille, että ihmiset saa olla jotain mieltä siitä, mitä eetteriin olet laittanut muiden kuultavaksi. Ei kannata ottaa rajusti itseensä - mielipiteitähän tänne mahtuu joka tapauksessa.
 
Jotkut mestarit eivät kestä pienintäkään kritiikkiä, oli se sitten miten asiallista ja/tai perusteltua tahansa.

Jos jollain on taustaa niin voin kyllä vetää seuraavan skaban läpi, periaatteesta en kuitenkaan jos kyseessä on selkeesti tekijänoikeuksien alaista kamaa.
Tai jos joku haluaa vetää seuraavan skaban niin siitä vaan...
 
Jucciz
20.01.2011 12:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Jotkut mestarit eivät kestä pienintäkään kritiikkiä, oli se sitten miten asiallista ja/tai perusteltua tahansa.
 
Mut siis, sehän kielii vain siitä onnellisesta tilanteesta, että on soittajana valmis. Sehän on sinänsä upea juttu - mää ainakin tykkään saada asioita valmiiksi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
WanhaWetäjä
20.01.2011 13:17:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mut siis, sehän kielii vain siitä onnellisesta tilanteesta, että on soittajana valmis. Sehän on sinänsä upea juttu - mää ainakin tykkään saada asioita valmiiksi.
 
On se...toisaalta jos olis soittajana valmis niin eihän täällä tarvis edes pyöriä, keikkaa, studiohommaa ja opetustyötä etc olis niin paljon että aika ei riittäis edes niihin.
 
Mulle tää on ihan harrastus ja jonkinmoisen soittataidon ylläpitoa ja ehkä jopa yks tapa kehittää itseään vielä wanhoilla päivillä, tulee soitettua sellasta musaa mitä ei itse harrasta, se jos mikä on kehittävää ja haastavaa.
 
MaQ
20.01.2011 14:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tää on ihan harrastus ja jonkinmoisen soittataidon ylläpitoa ja ehkä jopa yks tapa kehittää itseään vielä wanhoilla päivillä, tulee soitettua sellasta musaa mitä ei itse harrasta, se jos mikä on kehittävää ja haastavaa.
 
Harrastuspohjalla tässä tulee mentyä itsekkin ja lähinnä koittaa tuota haparoivaa soittotaitoa edes hieman pitää yllä.
Eri musatyylit mitä on ns. tottunut vetelemään on vaan plussaa jos niihin jaksaa vähänkään perehtyä
 
Viimeaikoina on tosin tuntunut että vois luovuttaa ja aloittaa vaikka nettishakin peluun :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «