Klezberg 13.01.2011 23:06:01 | |
---|
Johnny Buzz: No kyl mulla vaan on MacBook Prossa FireWire, vaikka kone on ostettu vähän reilu vuos sitten. Prossa ilmeisesti onkin? Tuossa kai puhuttiin Macbookeista. Mulla on juuri se Late 2008, eikä ole FW:tä. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Petrukki 14.01.2011 17:02:45 | |
---|
Logic vaikuttaa aika täydelliseltä softalta mun käyttötarkoitukseen ja olenkin miettinyt Macin ostoa.. mutta ei helvetti, Mac Pron hinnat lähtee 2,5 tontusta. Tarkoitus olisi tehdä konemusaa, lähinnä softasynilla. Onko iMaceista mihinkään? Ärsyttää vaan jo etukäteen, ettei mitään suuria rautapuolen uudistuksia voi tehdä ja tämän takia Cubase windows-puolella houkuttelisi. Kun on katsonut videoita, Logic vaan tuntuu paljon selkemmältä ja ehkäpä monipuolisemmalta, kuin Cubase. |
Jo perus macbookilla tekee jo vaikka mitä. Mä olen tehnyt parikin levyä, niin konemusaa, kuin "oikeatakin" pari vuotta vanhalla läppärillä. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Johnny Buzz 14.01.2011 20:53:37 (muokattu 14.01.2011 20:53:58) | |
---|
Petrukki: Logic vaikuttaa aika täydelliseltä softalta mun käyttötarkoitukseen ja olenkin miettinyt Macin ostoa.. mutta ei helvetti, Mac Pron hinnat lähtee 2,5 tontusta. Tarkoitus olisi tehdä konemusaa, lähinnä softasynilla. Onko iMaceista mihinkään? Ärsyttää vaan jo etukäteen, ettei mitään suuria rautapuolen uudistuksia voi tehdä ja tämän takia Cubase windows-puolella houkuttelisi. Kun on katsonut videoita, Logic vaan tuntuu paljon selkemmältä ja ehkäpä monipuolisemmalta, kuin Cubase. Hommaat MacBook Pro:n. Siinä riittää tehot hienosti ja kulkee sitten myös mahdollisille keikoillekin sitten hyvin mukaan. |
Aki 14.01.2011 21:53:36 | |
---|
Johnny Buzz: Hommaat MacBook Pro:n. Siinä riittää tehot hienosti ja kulkee sitten myös mahdollisille keikoillekin sitten hyvin mukaan. Vastaavantehoinen iMac on reilusti halvempi kuin MacBook Pro, joten jos mukanakuljetettavuus ei ole välttämätöntä, saa iMacista kyllä todella rapsakan koneen. Käytetyt Mäkit on myös hyviä. "Mutta se ei ole kokonaan ontto."
-Äiti |
JPQ 14.01.2011 22:20:55 | |
---|
Petrukki: Logic vaikuttaa aika täydelliseltä softalta mun käyttötarkoitukseen ja olenkin miettinyt Macin ostoa.. mutta ei helvetti, Mac Pron hinnat lähtee 2,5 tontusta. Tarkoitus olisi tehdä konemusaa, lähinnä softasynilla. Onko iMaceista mihinkään? Ärsyttää vaan jo etukäteen, ettei mitään suuria rautapuolen uudistuksia voi tehdä ja tämän takia Cubase windows-puolella houkuttelisi. Kun on katsonut videoita, Logic vaan tuntuu paljon selkemmältä ja ehkäpä monipuolisemmalta, kuin Cubase. Molempia vähän olen käyttänyt (Cubasesta en versiota muista joku LE äänikortin mukana) niin Logic on huomattavasti selkeämpi käyttää. ja minusta sen softasynilläkin tekee jotain. Vielä enempi kun opettelen efektoinnin jne salat. ja Mac Pro on minusta aika varmasti peruskone musalle yliampuvaa. Lähinnä jos paljon orkesteri jne sampleja käyttelee niin uskoisin tulee vasta aika että Mac Pro on välttämätön. ja kun usein kone musa vielä sitä aika yksinkertaista päätä siitä ilman ennakko asenteita tietenkin mutta harva tekee mitään äärimonimutkaista sillä saralla... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
karkki 20.01.2011 19:26:21 | |
---|
Garagebandista kysyisin. Jotain jamipohjia olen sillä ainoastaan tehnyt, ja tähän asti olen ottanut kirjastosta vain rumpuloopit ja soitellut bassot ihan bassolla. Muiden looppien käyttöä kävin miettimään, mutta GB:n helpeistä en löytänyt kaipaamaani tietoa. Siis: Projektin aluksi määritän sävellajin. GB sovittaa esim juuri bassoloopin oikeaan sävelläjiin projektiin vedettäessä, eikö? Löysin liukusäätimen, jolla projektissa olevan loopin sävelkorkeutta voi muuttaa. Ei ollut hirveän näppärän tuntuista - ja sehän vain trasponoi loopin tekemättä eroa mollien ja duurien välillä. Onko olemassa joku järkevä ja käyttökelpoinen tapa, jolla saisin rakennettua GB-loopeilla vaikkapa perussimppelin sointukierron C-Am-F-G? Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki |
Boltsa 20.01.2011 19:49:53 | |
---|
http://buyersguide.macrumors.com/Tuommoinen sivusto tuli vastaan. Osaako joku sanoa, miten luotettavia noi "huhut" on? Olisi rahat kasassa Macbook Prota varten, mutta tuon mukaan ei kannata vielä ostaa, koska päivitys tulossa. Boltsa |
Grugi 20.01.2011 20:29:44 | |
---|
Boltsa: http://buyersguide.macrumors.com/ Tuommoinen sivusto tuli vastaan. Osaako joku sanoa, miten luotettavia noi "huhut" on? Olisi rahat kasassa Macbook Prota varten, mutta tuon mukaan ei kannata vielä ostaa, koska päivitys tulossa. Kyllähän se paikkansa pitää mutta ihan tarkkaa julkasuajankohtaa ei tiedä kun Steve ite eli jos ei ole ihan hirveä kiire koneella niin kuukaus pari odottelua saattaa kannattaa. SDMF |
Boltsa 20.01.2011 21:00:37 (muokattu 20.01.2011 21:00:53) | |
---|
Grugi: Kyllähän se paikkansa pitää mutta ihan tarkkaa julkasuajankohtaa ei tiedä kun Steve ite eli jos ei ole ihan hirveä kiire koneella niin kuukaus pari odottelua saattaa kannattaa. Oorrait. No, ei tässä kiire ole. Rahat vain polttelee taskussa :) harvinainen tilanne sinänsä... Boltsa |
Aki 20.01.2011 22:15:10 | |
---|
Boltsa: http://buyersguide.macrumors.com/ Tuommoinen sivusto tuli vastaan. Osaako joku sanoa, miten luotettavia noi "huhut" on? Olisi rahat kasassa Macbook Prota varten, mutta tuon mukaan ei kannata vielä ostaa, koska päivitys tulossa. Kuten huomaat, lähes kaikista Applen tuotteista tulee uudet versiot vuosittain. Etukäteen tietenkään ei tiedä onko muutoksena pelkästään tehonkasvu vai joku olennaisempi ja isompi muutos laitteeseen. Hintojen muutoksista ei myöskään ole etukäteistietoa. Hyvä slogun on se ettei teknologiaa kannata koskaan ostaa koska aina on uudet mallit tulossa. Mutta jos kesään asti odotteleminen tuntuu liian vastenmieliseltä ajatukselta, osta nyt. Nää on hyviä koneita. Jos toukokuussa tulee uus malli jossa on enemmän tehoa ja muistia, olet käyttänyt konettasi onnellisena jo monta kuukautta. "Mutta se ei ole kokonaan ontto."
-Äiti |
boydon 21.01.2011 01:01:14 | |
---|
Jotkut aiemmat kirjoittajat kyseli millaista mäkkiä musantekoon kannattaisi harkita. Itselläni on I Mac ja Logic Pro 9 ja ei ole mitään valittamisen aihetta, yhdistelmä on todella toimiva ja hintakin on mielestäni kohtuullinen kun otetaan huomioon mitä sillä rahalla saa. Ainoa mikä tulee jossain vaiheessa vastaan on muistin koko mutta sitähän saa helposti lisää 16 gigaan saakka. Lopuksi, en tiedä kannataako aina vain odotella uusinta mallia sillä mielestäni nykyinen ( I Mac ja Logic Pro ) käytössäni oleva on liki taivas ja riittää iloa moniksi vuosiksi eteenpäin. |
ganesha 21.01.2011 06:44:13 | |
---|
Aki: Vastaavantehoinen iMac on reilusti halvempi kuin MacBook Pro, joten jos mukanakuljetettavuus ei ole välttämätöntä, saa iMacista kyllä todella rapsakan koneen. Käytetyt Mäkit on myös hyviä. Joo, itse hommasin puolitoista vuotta sitten käytetyn 24"-iMacin. Kustansi vähän reilut 800 euroa. Kovalevy kosahti puolen vuoden käytön jälkeen: uusi isompi, terainen kovo asennettuna ja viimeisimmällä käyttispäivityksellä maksoi jotain 300 eugenia lisää. Kyllä tää diili silti kannatti. Vääntöä riittää (2,44 GHz intel C2D-prossu 4 gigan muisteilla) ja iso näyttö on kyllä enemmän kuin jees Logicin kanssa! Samalla koneella tulee vielä surffailtua netissäkin. Kertaakaan ei ole kaatunut (kop, kop). Tämä kun on ns. perheen nettikone (ensisijaisesti), jolla myös duunaan musaa, niin suunnitelmissa on hommata vielä pelkästään musakäyttöön MBP. Luulisin, että samanlaisella prossulla ja muisteilla vääntö riittää - kunhan vaihdan kovoksi isomman ja nopeamman. Jos nyt sen verran tinkaisi, että sen pienimmän 13"-läppärin - niin jäisi ehkä pelimerkkejä päivittää samalla Logic kasista ysiin! viina. hanuri. ja naiset. |
jjsound 25.01.2011 22:47:38 | |
---|
Sorry offtopic, mutta usein näin saa vastauksen nopeasti. Tarvitsen komennon: Cmd-Opt-Shift- D Eli mistä löydän Opt??? Kiitos jo nyt "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
Twinkle 25.01.2011 23:21:51 | |
---|
jjsound: Sorry offtopic, mutta usein näin saa vastauksen nopeasti. Tarvitsen komennon: Cmd-Opt-Shift- D Eli mistä löydän Opt??? Kiitos jo nyt Guuglesta löytyi alle kolmessa sekunnissa: http://en.wikipedia.org/wiki/Option_key |
jjsound 25.01.2011 23:23:40 | |
---|
Kiitos... arvelinkin , että näin se löytyy :D "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
jjsound 25.01.2011 23:28:38 | |
---|
Sanon vielä, että puollustuksesti tuollainen looginen ajattelu ei niin kovin tuttua henkilölle, joka on käyttänyt vain PC:tä parikymmentä vuotta. Eka Mac-kone vasta nyt. "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
Meadow 25.01.2011 23:38:52 | |
---|
jjsound: Sanon vielä, että puollustuksesti tuollainen looginen ajattelu ei niin kovin tuttua henkilölle, joka on käyttänyt vain PC:tä parikymmentä vuotta. Eka Mac-kone vasta nyt. Googlen luulisi kuitenkin olevan tuttu tuolla kokemuksella? |
jjsound 26.01.2011 00:14:01 | |
---|
Meadow: Googlen luulisi kuitenkin olevan tuttu tuolla kokemuksella? Sanoin juuri, että käyttänyt PC konetta "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
Aki 26.01.2011 00:47:15 | |
---|
jjsound: Sanoin juuri, että käyttänyt PC konetta Meadow, ei kaikki osaa asentaa Googlea PC:hen. "Mutta se ei ole kokonaan ontto."
-Äiti |