ReBeat 12.01.2011 17:33:48 | |
---|
|
hayland 12.01.2011 17:52:00 | |
---|
elsewhere: tuskinpa noita tabulatuurikirjoja kympillä kipale saa, joten ei tuo hinta sentään uutta ylitä. Toisaalta GP:stä on tullut jo kuutosversio ja noiden kirjojen aihepiiristä ja laadusta voidaan olla montaa mieltä, joten onhan tuossa tinkivaraa. Nopeasti katsoen luulin että kyse oli yksittäisien biisien tabeista. Ei sillä että olisin valmis ostamaan mitään tabikirjaa, kun ilmaiseksi löytyy.. Juicy: Mieluummin kyllä noista opettelee soittamaan, kuin jonkun puoli vuotta kitaraa soitelleen hevijonnen tekemistä "tabeista" joita useimmat saitit on pullollaan. Tosin ihte vedän kyllä korvakuulolta. Vähän kun tietää mistä hakee niin saa melko hyvälaatuisia tabeja. Ja ne mihin ei löydy voi sitten opetella korvakuulolta. Eli pysyn edelleen kannassani, päätön hintapyyntö. Ainakin itselleni. OT: Kutosversiossa meni kyllä rahat hukkaan, sen verran susipaska se on ollut. |
Antti1 12.01.2011 20:29:00 | |
---|
hayland: OT: Kutosversiossa meni kyllä rahat hukkaan, sen verran susipaska se on ollut. Pystytkö kertomaan tosta lisää? Paukauta vaikka pikaviestillä, jos et ketjua halua sotkea tämän enempää ko. asialla. Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
Mandarax 12.01.2011 21:20:45 | |
---|
Antti1: Pystytkö kertomaan tosta lisää? Paukauta vaikka pikaviestillä, jos et ketjua halua sotkea tämän enempää ko. asialla. Sotkekaa vaan - minuakin kiinnostaa...! Vähän ohikorvan saanut itsekin sellaisen mielikuvan ettei tuosta vitosesta välttämättä kannata luopua vielä... I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
hayland 12.01.2011 22:46:19 | |
---|
Antti1: Pystytkö kertomaan tosta lisää? Paukauta vaikka pikaviestillä, jos et ketjua halua sotkea tämän enempää ko. asialla. No suurimmat ongelmat liittyy lähinnä siihen että kaikki on muuttunut täysin siitä miten aiemmilla versioilla mitään tehtiin. Periaatteessa jos ei oo muita versioita koskaan käynyt, voi uusin olla ihan käyttökelpoinenkin. Itse oon käyttänyt ykkösestä lähtien ja vaikka paljon kehitystä on tapahtunutkin vuosien saatossa niin nyt on muuttunut liian paljon kerralla, eikä mun mielestä edes hyvään suuntaan. Hidastaa niin paljon kirjoittamista että käytän edelleen vitosta pääasiassa. Omasta mielestä käytettävyyden suhteen on monessa asiassa kuitenkin otettu ainakin osittain takapakkia (ominaisuuksia on siirretty ihmeellisiin paikkoihin tai poistettu kokonaan). Toki on tehty parannuksiakin (esim automaatiot volumen, panorointien ja tempon suhteen, ja monet ominaisuudet on ryhmitelty ihan järkevästi), mutta joidenkin ominaisuuksien poistot on myös todella häiritseviä (esim samalle raidalle ei pysty vaihtaan instrumenttia tyyliin puhdaskitara -> särökitara, kosketinraitaa ei pysty enää kirjoittaan tabulatuureina joka on itselle ainakin suuri hidaste koska oon tottunut tekeen paljon skitalla ajattelematta varsinaista nuottia. Osaan kyllä nuotit mutten oo juuri käyttänyt niitä opiston jälkeen niin ne ei tule ihan automaattisesti, varsinkaan kun ei oo normi e-vire käytössä). RSE:n suhteen on tehty jonnin verran parannuksia kitaroiden säätövaihtoehtoihin, ja saatu jopa efektejä mukaan. Valitettavasti RSE vaatii niin paljon säätöä että kaikki aiemmilla versioilla tehdyt joutuisi säätään uudelleen. Jos tällä versiolla kirjoittaa biisin ylös ja jaksaa säätää saundit, niin saa ne raidat kuulostaan paremmalta kuin vitosen RSE:llä, vaikkei ne siltikään mitään kummosia ole. Itse en RSE:tä käytä, mutta en kyllä käytä vitosessakaan. Monia puutteita on onneksi korjailtu jo päivityksilläkin, muttei läheskään kaikkea. Suurimmat bugit vakauden suhteen on kyllä mielestäni jo korjattu, ainakin windows-versiossa. Kaveri kerto ettei se mäkeillä toimi juuri lainkaan ja kaatuilee jatkuvasti, lisäksi käyttää suunnattomasti resursseja, mitä wintoosaversio ei onneksi tee. Summa summarum, kai tollakin jotain pystyis tekeen, mutta koska edellisellä versiolla sen tekee paljon nopeammin, ei tuota juuri käytettyä tule. |
erty 13.01.2011 15:16:26 | |
---|
|
Insane Kane 13.01.2011 15:32:26 | |
---|
Debitille? |
Juicy 13.01.2011 15:37:13 | |
---|
Insane Kane: No emmä tiä. En tekis halvemmalla... Mut siinäkin sais varmaan tissejä pedaalin kanteen? =) |
Lennu 13.01.2011 15:37:25 | |
---|
Insane Kane: No emmä tiä. En tekis halvemmalla... Niinpä, ei oo halpaa hommaa noiden pusaaminen. "mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle |
erty 13.01.2011 15:59:40 | |
---|
Lennu: Niinpä, ei oo halpaa hommaa noiden pusaaminen. Niin, mut emmä maksais ~50e:a kotinikkarille loopperin kasauksesta. |
Numb 13.01.2011 16:00:50 | |
---|
erty: Niin, mut emmä maksais ~50e:a kotinikkarille loopperin kasauksesta. Mä maksaisin, jos just semmoisen tarttisin/haluisin. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Insane Kane 13.01.2011 16:51:03 | |
---|
erty: Niin, mut emmä maksais ~50e:a kotinikkarille loopperin kasauksesta. Eikä kannatakkaan. Tekkeepi ite niin saa halvemmalla. Mutku alettiin nyt asiasta puhumaan niin osat tuommoseen maksaa 33.87 euroa postitettuna. Voisi kuvitella että maalit & muut tinat ja pensselit jotain hiluja on maksanut kun ne kaupasta sai ulos. Eli pelkästään raaka-aineisiin saadaan menemään se 35 euroa. Aikaa tuohon menee vaikka sen 2 tuntia. Jos tekstejä summuita kuvia alkaa tekemään ja nipertelemään niin jo suunnittelu ja sommittelu ottaa kokeneeltakin tunteroisen, tahi enemmän. Siitä sitten kun alkaa kotinikkarille laskemaan tuntitaksaa niin ei se nyt ihan mälyttömän komeeksi jää, mitä? Joku saattaa tuommosen tehä ihan mielenkiinnosta ja rakkaudesta tinan käryyn osien hinnalla, mut mulla ei ainaskaan oikein inspais enää... Ellei sitte oo joku mun bff ;) Debitille? |
s8na 14.01.2011 13:38:25 | |
---|
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi" |
Juicy 14.01.2011 15:38:49 | |
---|
|
SirElwood 14.01.2011 16:21:20 (muokattu 14.01.2011 16:21:54) | |
---|
Kyllä noita efektipedaaleita tekemällä oikein mukavasti rikastuu. Jäi meikäläiseltä m.net miittikin väliin kun pöksällä ei pääse ferrarilla pihaan asti, enkä minä minkään taksimersun kyytiin mene. E: Kanelta oikeasti hyvä kirjoitus tuossa ylempänä. |
Jaava 14.01.2011 16:37:07 | |
---|
Insane Kane: Eikä kannatakkaan. Tekkeepi ite niin saa halvemmalla. Mutku alettiin nyt asiasta puhumaan niin osat tuommoseen maksaa 33.87 euroa postitettuna. Voisi kuvitella että maalit & muut tinat ja pensselit jotain hiluja on maksanut kun ne kaupasta sai ulos. Eli pelkästään raaka-aineisiin saadaan menemään se 35 euroa. Aikaa tuohon menee vaikka sen 2 tuntia. Jos tekstejä summuita kuvia alkaa tekemään ja nipertelemään niin jo suunnittelu ja sommittelu ottaa kokeneeltakin tunteroisen, tahi enemmän. Siitä sitten kun alkaa kotinikkarille laskemaan tuntitaksaa niin ei se nyt ihan mälyttömän komeeksi jää, mitä? Joku saattaa tuommosen tehä ihan mielenkiinnosta ja rakkaudesta tinan käryyn osien hinnalla, mut mulla ei ainaskaan oikein inspais enää... Ellei sitte oo joku mun bff ;) Sanotaan vaikka, että nytkun onnistuu loopperin väsääminen itsekin helposti tunnissa parissa, en enää maksaisi 75 euroa loopperista. Muistaakseni uraltonelta saa valmiit osat suunnilleen 25e. En mä tosin itse tekemääni myöskään alle 50e myisi. Jos olisin tehnyt hyvää työtä ja maalannut ja pinnoittanut ja tehnyt tekstitkin, mä varmaan pyytäisin ton 75e. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Vladi 14.01.2011 17:05:49 | |
---|
Jaava: Sanotaan vaikka, että nytkun onnistuu loopperin väsääminen itsekin helposti tunnissa parissa, en enää maksaisi 75 euroa loopperista. Muistaakseni uraltonelta saa valmiit osat suunnilleen 25e. En mä tosin itse tekemääni myöskään alle 50e myisi. Jos olisin tehnyt hyvää työtä ja maalannut ja pinnoittanut ja tehnyt tekstitkin, mä varmaan pyytäisin ton 75e. Tossapa yks Uraltonen looperi: http://muusikoiden.net/dyn/users/76876.jpg Työtunteja tohon meni kyllä aika monta, kun ei ollut ennestää noi siirtokalvot ym tuttuja. Syy, miksi lähin tekemään itse, oli nimenomaan looperien kallis hinta. Ei sillä, etteivätkö hinnat olis perusteltuja, mutta kun itellä pysyy edes hieman kolvi kädessä niin tein itse. Kaikenkaikkiaan uskon säästäneeni ehkä 20-40e, en muista paljonko tarvikkeisiin meni. |
Othoz 14.01.2011 17:12:08 | |
---|
|
Jaava: Sanotaan vaikka, että nytkun onnistuu loopperin väsääminen itsekin helposti tunnissa parissa, en enää maksaisi 75 euroa loopperista. Muistaakseni uraltonelta saa valmiit osat suunnilleen 25e. En mä tosin itse tekemääni myöskään alle 50e myisi. Jos olisin tehnyt hyvää työtä ja maalannut ja pinnoittanut ja tehnyt tekstitkin, mä varmaan pyytäisin ton 75e. Niimpäs onkin valmis setti 25.20€ + pk:t(6.70€). Laskin hinnan yksittäisillä osilla (joka sisälsi pk:t). Debitille? |
munkero 14.01.2011 18:32:54 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=485633 Ei sinänsä välttämättä ihan päätön hintapyyntö jos kunto olisi uuden veroinen, mutta alasakarassa näyttäisi olevan heti pientä röytöä... Ja kun soppaan lisätään samaan hintaan (ja halvemmalla) saatavilla olevat uudehkot Jacksonin CS lelut niin hohhoijaa... More than you can afford pal. Amfisound. |