the-Antero 14.01.2011 16:07:41 | |
---|
Tulipa tossa muuten mieleen että just hain kaupasta floikkarin ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Midrange 14.01.2011 16:11:25 | |
---|
Juzpe: Ja mua nyppii se että tätä fenderin luokatonta ratkasua aiheesta (kuunnelkaa pulliaista jos ette usko... se kammen kanssa röytö on hirveetä) kutsutaan "perinne"vibraksi... Ihan yhtälailla Bigsby ja/tai vibrola on perinnevibroja. Voi olla etten vaan osaa käyttää tota stratokampea mihinkään asiallisen kuuloisiin juttuihin... herrasmiesvibrato ei onnistu, ei pedal steelin matkiminen eikä floikkatyyppiset kikkailut. Itselläni oli aikoinaan sama ongelma, kunnes hankin ensimmäisen floikallisen kitarani. Floikalla oppi jotenkin hallitsemaan sitä kammen käyttöä niin hyvin, että sen jälkeen pahimmillaan löysän stratokammenkin kanssa saa aikaan hyvältä kuullostavaa jälkeä. Luulen että melko yleinen moka kammen käytössä on se ettei osata hallita sitä ja dropata tai venyttää niitä nuotteja loppuun asti, vaan ne jätetään ikäänkuin puolitiehen ja se vasta kamalalta kuullostaakin. Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä! |
Midrange: Luulen että melko yleinen moka kammen käytössä on se ettei osata hallita sitä ja dropata tai venyttää niitä nuotteja loppuun asti, vaan ne jätetään ikäänkuin puolitiehen ja se vasta kamalalta kuullostaakin. Tämä. Se nuotin venytys pitää olla tasaisen kuulonen, eikä mitään hermostunut ja tärisevä. Fraseerauksessa ei saa painaa kampea liian alas, ts. nuotin pitää soida tarpeeksi pitkään, niin, ettei fraseeraus vie liikaa tilaa siltä varsinaiselta melodialta. Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
the-Antero 14.01.2011 16:21:25 | |
---|
vvaltsu: Tämä. Se nuotin venytys pitää olla tasaisen kuulonen, eikä mitään hermostunut ja tärisevä. Fraseerauksessa ei saa painaa kampea liian alas, ts. nuotin pitää soida tarpeeksi pitkään, niin, ettei fraseeraus vie liikaa tilaa siltä varsinaiselta melodialta. Tähänkö on olemassa jokin kirjoitettu sääntö jota on pakko orjallisesti noudattaa. Eiköhän sitä kampea voi käyttää just niinkun itse haluaa. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jucciz 14.01.2011 16:22:46 | |
---|
the-Antero: Tähänkö on olemassa jokin kirjoitettu sääntö jota on pakko orjallisesti noudattaa. Kuuntele Ynkkää. Sieltä sekin asia löytyy. Eiköhän sitä kampea voi käyttää just niinkun itse haluaa. Voi. Sitten vaan saa myös varautua palautteeseen. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jaava 14.01.2011 16:31:48 | |
---|
Jucciz: Kuuntele Ynkkää. Sieltä sekin asia löytyy. Voi. Sitten vaan saa myös varautua palautteeseen. Voi juccizjucciz kun sä sanot asiat epädiplomaattisesti. Mitä tarkoitat on varmaan, että aika usein on hyvä ottaa muiden neuvot huomioon silloinkin kun hakee omaa tyyliä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
vvaltsu 14.01.2011 16:37:05 | |
---|
the-Antero: Tähänkö on olemassa jokin kirjoitettu sääntö jota on pakko orjallisesti noudattaa. Eiköhän sitä kampea voi käyttää just niinkun itse haluaa. No voi toki. Mutta tuommoset peruasiat ois hyvä varmaan hanskata, ennenkun alkaa sitä omaa tyyliä rakentamaan. Esimerkiksi: Onhan tommonen "ylifraseeraus" hyvä kikka tavallaan, mutta se ei kuulosta enää fraseeraukselta vaan kikkailulta munsta. Se melodia hukkuu sinne vingutukseen. Kaikella kunnioituksella kikkoja ja kikkailijoita kohtaan. Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
Jaava 14.01.2011 16:39:59 | |
---|
vvaltsu: No voi toki. Mutta tuommoset peruasiat ois hyvä varmaan hanskata, ennenkun alkaa sitä omaa tyyliä rakentamaan. Esimerkiksi: Onhan tommonen "ylifraseeraus" hyvä kikka tavallaan, mutta se ei kuulosta enää fraseeraukselta vaan kikkailulta munsta. Se melodia hukkuu sinne vingutukseen. Kaikella kunnioituksella kikkoja ja kikkailijoita kohtaan. Niin.. se toimii hyvänä efektinä silloin tällöin ja kuulostaa ihan makeelta, mutta ei saa tehdä kummia temppuja liikaa. Musiikin pitää olla etusijalla temppujen sijasta. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Jucciz 14.01.2011 16:55:22 | |
---|
Jaava: Voi juccizjucciz kun sä sanot asiat epädiplomaattisesti. Mitä tarkoitat on varmaan, että aika usein on hyvä ottaa muiden neuvot huomioon silloinkin kun hakee omaa tyyliä. Hys. Tää on osa suurempaa kokonaisuutta koko Ynkkä-keskustelu. :) P.S. Hieno kukka-Jemi. Jos mulla ois aikanaan ollut pari tuhatta markkaa enemmän rahaa, ois mun eka "edes vähän parempi kitara" ollut käytetty samanlainen eikä Jackson PS-4. Hiplailuksi jäi ja Jaskaan oli tyytyminen. Vuosi oli 1996. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 14.01.2011 17:01:24 (muokattu 14.01.2011 17:01:51) | |
---|
Jucciz: Kuuntele Ynkkää. Sieltä sekin asia löytyy. Näinhän sen täytyy olla. Jos ynkkä ei käytä "jotain" on se "joku" väärin tai muuten vaan huono. :) Esimerkkinä käy hyvin että kaikissa kauloissa pitäisi olla scallopit. Samoin Les Paul, Telecaster, Bigbsy, Floikka ja nokkahuilu ovat huonoja koska ynkkä ei niitä käytä. Hail Johan Yngwie Malmsteen... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jormaz 14.01.2011 17:05:10 | |
---|
Blackmorekin voisi opetella fraseeraamaan hienostuneen maukkaasti. En pidä hänen tyylistään joka on suorastaan julkea tahi jopa rivo. Yrittää kaiken lisäksi peittää soittovirheitä vahvasti yliohjatulla kitaravahvistin-soundilla. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |